Scudo Sports

Arka aktarıcı ayarı resimli

minolta35

Aktif Üye
Kayıt
30 Aralık 2009
Mesaj
112
Tepki
48
Şehir
İzmir-Poligon
Aşağıdaki resimdeki arka aktarıcı ayar vidalarının ne işe yaradığını açıklayabilirseniz sevinirim.Yan yana olanlarda birinde H diğerinde L yazıyor.H nin anlamı küçük dişli mi?(High speed)Arka aktarıcının ayarını nasıl ve hangi sırayla yapmak lazım.3 vida bir de tel gergisi yani 4 fonksiyonla yapılıyor sanırım.

Bende 6'lı dişli grubu var ve genelde ayna dşlisi ortada yani 2 de, arka dişlileri 1 den 6ya kadar kullanıyorum.Bu yanlış mıdır?Çok sıkışmadıkça 1. ve 3. ayna dişlisini kullanmıyorum.


http://img704.imageshack.us/img704/8201/resim062c.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes Çaydam
Scudo
@yiğit_kara26

tanju bey karşılaştığı bir sorunu anlatmış ve cevap arıyor neyine teşekkür ediyosun anlayamadım biliyosan anlat bilmiyosan boş yere yazıp durma.
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes Çaydam
en üstte görülen vida aktarıcının gövdesinin öne arkaya gitmesini sağlar normal bir konumda duruduğu sürece sorun yaratmaz.
H ve L vidalarına gelirsek sizin de dediğiniz gibi H alt sınırlayıcı, L ise üst sınırlayıcı vidasıdır.
ayar kısmına gelirsek teli söktükten sonra H vidasını kullanarak en alt dişlide çalışmasını sağlıyoruz sonra o konumdayken vites kolunu en son vitese getirip teli gererek takıyoruz, teli takınca ince ayar gerektirebilir onuda telin üzerindeki vida yardımıyla yapıyoruz. 1. vitese geçirip L vidasını kontrol ediyoruz L vidasının amacı zincirin daha yukarı çıkmasını yani dişli ile koruma arasına sıkışmasını önlemek.
vites kullanımı ön 1. dişlide iken arka 1-2-3, ön 2. dişlideyken 3-4-5, ön 3. dişlideyken 5-6 olarak kullanırsanız kullanım ömrü açısından daha iyi olur.
umarım açıklayıcı olmuştur:)
 
  • Beğen
Tepkiler: burock2318
Mekanizmayı kaça aldığını sorabilirmiyim??? Aynısını kullanıyorumda...
 
Geri