Hues
Mütercim
- Kayıt
- 11 Mayıs 2016
- Mesaj
- 137
- Tepki
- 260
- Yaş
- 28
- Şehir
- Istanbul
- İsim
- Hüseyin
- Başlangıç
- 2012—13
- Bisiklet
- Canyon
- Bisiklet türü
- Downhill-Freeride
Bu konuyu açmamın sebebi genel olarak bisikletlilerin trafikteki davranışlarını iyisiyle kötüsüyle eleştirmek. Kısa bir süredir motosiklet ile istanbul trafiğinde yer almaktayım. Gerek sabaha karşı, gerek gece ve gerek gün ortası olsun bisiklet kullanırken belli başlı hatalara denk geldim ve kimi zaman bana korna çalan araçlara daha çok hak vermeye başladım.
Grup sürüşü
Grup sürüşü yaparken yan yana giden, tek sıra halinde giden veya şeridi kapatan pek çok grubun yanından geçtim. Bir kaç defadan fazla diyebileceğim kez grup sürüşü esnasında bir anlık gözüken hevesin aslında trafiğe ciddi bir tehlike oluşturduğuna şahit oldum. Arkadaşlar grup sürüşü yaparken ve bir şeridi tamamiyle kapatabilecek kadar büyük bir grup içerisinde isek, sağ şeritte kalmamız veya ikili sıra halinde ilerliyorsak ve yol doluysa sıramızı koruyarak ilerlememiz aslında büyük bir önem arz etmektedir. Biz belirli bir hat üzerinde giderken bizi dışarıdan gören birisi, bizim o hat üzerinde gideceğimizi varsayarak hareket eder, böyle bir durumda iken de birimiz hattı ani bir şekilde bozunca istenmeyen olaylar yaşanabilir.
Karşılaştığım en tehlikeli örneklerden birini vermem gerekirse, Anadolu yakasında orta şeridin 70le gittiği bir yolda iken sağ şeridi kapatmış bisiklet grubundan birinin önlere geçmek için bir anda önüme, yani orta şeride atlamasıyla korna çalarak sola kırdığım oldu. Arkamdan bağırış sesleri geldi fakat iyi anlamda mı kötü anlamda mı bilemiyorum fakat neyse ki, ne ben soldaki araca çarptım ne de bisikletlilerden birisine bir şey oldu.
Dönüşler, Yol Ayrımları, İşaretler
Örneğe benim bisiklette iken en çok kullandığım yol ile başlamak istiyorum. Avrupa yakasında sahil yolunda Floryaya doğru ilerlerken yeşilköye dönüş yapmak için bir yol ayrımı geliyor veya daha iyi betimlemek gerekirse sağ şeridin farklı bir yola çıktığı orta şeridin de ayrım sonrası sağ şerit olacağı gibi yerlerde çoğunluğu bireysel olmak üzere bazı hatalar gözlemledim. Orta şeride geçmek için çok geç kalıyoruz. Yolun tam olarak ayrıldığı yer değil de yol ayrımına gelmeden el işaretlerimiz ile sürücülere şeridimizi değiştireceğimizi bildirince hem bir anda arabaların önüne atlamamış oluruz, hem biz sola geçmek üzere iken tam solumuzda bir araba olmaz.
Bir de işaret vermek oldukça mühim bir konu, araç trafiğinde sinyale dönüşten sonra basan, basar basmaz dönmeye kalkan sürücülere fazlasıyla rastlıyoruz. Aynı şey bizim için de geçerli arkadaşlar, arkamızdaki sürücülere her zaman miyop muamelesi yapmalıyız. Arkamızdakinin bizi gördüğüne emin olmadan dönüş yapmak bir kaza durumunda, bisiklet-motosiklet sürücüleri için, fiziksel hasar araba sürücüleri için de tampon çiziğine neden olur.
Yaşadığım olaylardan birisi tam da başlığa başlarken anlattığım yerde gerçekleşti. Bisikletli bir arkadaşımız orta şeride geçmek için geç kaldı ve sağ şeritteki arabanın önüne işaret verdiği gibi atladı (arabanın yavaşlamasına pek müsaade etmeden). Hal böyle olunca sağ şeritteki araba ani fren yaptı ve sağ şeritte kornalar havada uçuştu. İşareti gören sürücü eğer ki hızını kesmemiş olsaydı durum çok farklı olurdu.
Işıklandırma
Bisikletle sürüşe çıktığım zaman çoğu zaman sahil yolunu kullanırım, genellikle gündüz vakitleri çıktığım için pek ışıklandırmaya ihtiyacım olmaz fakat havanın karanlık olduğu vakitlerde ışıklandırma kesinlikle hayati önem taşıyor arkadaşlar. Akşam vakitlerinde trafiğe çıktığımda ışıklandırması olmayan veya ışıklandırması çok az olan pek çok bisikletli görüyorum. Gidona daha yüksek lümenli bir ışık takıp çukurları vs daha iyi görebilmek güzel bir fikir fakat arkanızdaki taşıt sizi net bir şekilde göremediği zaman çukurdan, yoldaki bir objeden kaçarken "keşke çukura girseymişim" dedirtebilecek olaylar yaşanabilir.
Ben akşamları çıkarken önümü aydınlatmaktan ziyade gidonumun sol tarafına beyaz çakar ile sele borusuna kırmızı çakar takıyorum. Formamın açık renkli olmasına özen gösteriyorum.
Ters Yön
Kimi zaman ters yönden giden arkadaşlara denk geliyorum, bisikletli iken de bana tehlike oluşturuyorlar, motorlu iken de... normal ara sokaklarda, tolere edilebilecek yerlerde ters yönde gitmek kabul edilebilir fakat arkadaşlar sahil yolu, E5 gibi yerlerde ters yöne girmeyi düşünen olur ise lütfen vazgeçsin. (muhtemelen onlar bu forumdan bihaber yaşayan kimselerdir)
-
Artık emekli kasaplar bile sürücü kursu açıp insanlara ehliyet dağıtabiliyor ve yeni ehliyet alan, geçmişten bu yana ehliyeti olan çoğu kimse bisikleti taşıt olarak görmeyi bir türlü kabul edemiyor. Kabul etmesini geçtim trafik kurallarını dahi bilmiyorlar. Biz sağ şeridin en sağ tarafını kullanabiliriz ve sağ şeridin sağ tarafında ikişerli sıra halinde gidebiliriz çoğu kuralları bilmeyen sürücünün aksine, bisikletin kanuni hakları da vardır (motorsuz taşıt). Hakkınız çiğnendiği anda çok fazla sinir yapmadan sürücüyü uyarın, baktınız çok ters cevaplar veriyor siz de onu kızdırın, binin bisiklete gidin ama yeter ki hakkınızı savunmuş olun. Magandalar genel olarak spor yapan kimseler olmadıkları için zaten size yetişemezler.
Motosiklet üstündeyken önüme kırıp ben kornaya basınca "ben de araba çarpacak sandım sağdan geçeydin ya" gibisinden cevaplar veren, veya E5in ortasında iken beni zorla sıkıştırıp, motosikletin sağdan gitmesi gerektiğini söyleyen tipler oldu. Daha pek çok örneğim var fakat bu iki örnekle dikkat çekmek istediğim şeyler şunlar: Motosiklete saygı göstermeyen insanlar ile motosikletin taşıt olduğunu bilen ama haklarından bihaber olan sürücüler mevcut. Bisiklette bunlardan çok daha kötüsü ile karşılaşıyoruz bundan dolayı daha da dikkat etmek zorundayız.
Velhasıl kelam arkadaşlar, grupça siyah giyerek E5te ters yönde ışıklandırma olmadan sürüş yapmayın.
Grup sürüşü
Grup sürüşü yaparken yan yana giden, tek sıra halinde giden veya şeridi kapatan pek çok grubun yanından geçtim. Bir kaç defadan fazla diyebileceğim kez grup sürüşü esnasında bir anlık gözüken hevesin aslında trafiğe ciddi bir tehlike oluşturduğuna şahit oldum. Arkadaşlar grup sürüşü yaparken ve bir şeridi tamamiyle kapatabilecek kadar büyük bir grup içerisinde isek, sağ şeritte kalmamız veya ikili sıra halinde ilerliyorsak ve yol doluysa sıramızı koruyarak ilerlememiz aslında büyük bir önem arz etmektedir. Biz belirli bir hat üzerinde giderken bizi dışarıdan gören birisi, bizim o hat üzerinde gideceğimizi varsayarak hareket eder, böyle bir durumda iken de birimiz hattı ani bir şekilde bozunca istenmeyen olaylar yaşanabilir.
Karşılaştığım en tehlikeli örneklerden birini vermem gerekirse, Anadolu yakasında orta şeridin 70le gittiği bir yolda iken sağ şeridi kapatmış bisiklet grubundan birinin önlere geçmek için bir anda önüme, yani orta şeride atlamasıyla korna çalarak sola kırdığım oldu. Arkamdan bağırış sesleri geldi fakat iyi anlamda mı kötü anlamda mı bilemiyorum fakat neyse ki, ne ben soldaki araca çarptım ne de bisikletlilerden birisine bir şey oldu.
Dönüşler, Yol Ayrımları, İşaretler
Örneğe benim bisiklette iken en çok kullandığım yol ile başlamak istiyorum. Avrupa yakasında sahil yolunda Floryaya doğru ilerlerken yeşilköye dönüş yapmak için bir yol ayrımı geliyor veya daha iyi betimlemek gerekirse sağ şeridin farklı bir yola çıktığı orta şeridin de ayrım sonrası sağ şerit olacağı gibi yerlerde çoğunluğu bireysel olmak üzere bazı hatalar gözlemledim. Orta şeride geçmek için çok geç kalıyoruz. Yolun tam olarak ayrıldığı yer değil de yol ayrımına gelmeden el işaretlerimiz ile sürücülere şeridimizi değiştireceğimizi bildirince hem bir anda arabaların önüne atlamamış oluruz, hem biz sola geçmek üzere iken tam solumuzda bir araba olmaz.
Bir de işaret vermek oldukça mühim bir konu, araç trafiğinde sinyale dönüşten sonra basan, basar basmaz dönmeye kalkan sürücülere fazlasıyla rastlıyoruz. Aynı şey bizim için de geçerli arkadaşlar, arkamızdaki sürücülere her zaman miyop muamelesi yapmalıyız. Arkamızdakinin bizi gördüğüne emin olmadan dönüş yapmak bir kaza durumunda, bisiklet-motosiklet sürücüleri için, fiziksel hasar araba sürücüleri için de tampon çiziğine neden olur.
Yaşadığım olaylardan birisi tam da başlığa başlarken anlattığım yerde gerçekleşti. Bisikletli bir arkadaşımız orta şeride geçmek için geç kaldı ve sağ şeritteki arabanın önüne işaret verdiği gibi atladı (arabanın yavaşlamasına pek müsaade etmeden). Hal böyle olunca sağ şeritteki araba ani fren yaptı ve sağ şeritte kornalar havada uçuştu. İşareti gören sürücü eğer ki hızını kesmemiş olsaydı durum çok farklı olurdu.
Işıklandırma
Bisikletle sürüşe çıktığım zaman çoğu zaman sahil yolunu kullanırım, genellikle gündüz vakitleri çıktığım için pek ışıklandırmaya ihtiyacım olmaz fakat havanın karanlık olduğu vakitlerde ışıklandırma kesinlikle hayati önem taşıyor arkadaşlar. Akşam vakitlerinde trafiğe çıktığımda ışıklandırması olmayan veya ışıklandırması çok az olan pek çok bisikletli görüyorum. Gidona daha yüksek lümenli bir ışık takıp çukurları vs daha iyi görebilmek güzel bir fikir fakat arkanızdaki taşıt sizi net bir şekilde göremediği zaman çukurdan, yoldaki bir objeden kaçarken "keşke çukura girseymişim" dedirtebilecek olaylar yaşanabilir.
Ben akşamları çıkarken önümü aydınlatmaktan ziyade gidonumun sol tarafına beyaz çakar ile sele borusuna kırmızı çakar takıyorum. Formamın açık renkli olmasına özen gösteriyorum.
Ters Yön
Kimi zaman ters yönden giden arkadaşlara denk geliyorum, bisikletli iken de bana tehlike oluşturuyorlar, motorlu iken de... normal ara sokaklarda, tolere edilebilecek yerlerde ters yönde gitmek kabul edilebilir fakat arkadaşlar sahil yolu, E5 gibi yerlerde ters yöne girmeyi düşünen olur ise lütfen vazgeçsin. (muhtemelen onlar bu forumdan bihaber yaşayan kimselerdir)
-
Artık emekli kasaplar bile sürücü kursu açıp insanlara ehliyet dağıtabiliyor ve yeni ehliyet alan, geçmişten bu yana ehliyeti olan çoğu kimse bisikleti taşıt olarak görmeyi bir türlü kabul edemiyor. Kabul etmesini geçtim trafik kurallarını dahi bilmiyorlar. Biz sağ şeridin en sağ tarafını kullanabiliriz ve sağ şeridin sağ tarafında ikişerli sıra halinde gidebiliriz çoğu kuralları bilmeyen sürücünün aksine, bisikletin kanuni hakları da vardır (motorsuz taşıt). Hakkınız çiğnendiği anda çok fazla sinir yapmadan sürücüyü uyarın, baktınız çok ters cevaplar veriyor siz de onu kızdırın, binin bisiklete gidin ama yeter ki hakkınızı savunmuş olun. Magandalar genel olarak spor yapan kimseler olmadıkları için zaten size yetişemezler.
Motosiklet üstündeyken önüme kırıp ben kornaya basınca "ben de araba çarpacak sandım sağdan geçeydin ya" gibisinden cevaplar veren, veya E5in ortasında iken beni zorla sıkıştırıp, motosikletin sağdan gitmesi gerektiğini söyleyen tipler oldu. Daha pek çok örneğim var fakat bu iki örnekle dikkat çekmek istediğim şeyler şunlar: Motosiklete saygı göstermeyen insanlar ile motosikletin taşıt olduğunu bilen ama haklarından bihaber olan sürücüler mevcut. Bisiklette bunlardan çok daha kötüsü ile karşılaşıyoruz bundan dolayı daha da dikkat etmek zorundayız.
Velhasıl kelam arkadaşlar, grupça siyah giyerek E5te ters yönde ışıklandırma olmadan sürüş yapmayın.


