Scudo Sports

Arabayı sattım 1 yıldır elektrikli bisiklete biniyorum

Scudo
@07yusuf bu paylaştığınız resimler avrupa ülkelerinden bizdeki gibi görgüsüz sürücüler fazla yok onlarda bunuda göz önünde bulundurun bizim ülkedr o sekilde tandem bisiklet kulanırken görseler üstünde birde kahkaha atarlar yolda
 
Her zaman kask takılması gerektiğini savunanlar, bisiklet sürmenin kasksız yapılmayacak kadar tehlikeli bir şey olduğu fikrini yayarak bisikletin yaygınlaşmasını engelliyor. Ayrıca, ulaşım amacıyla bisiklet kullananlar için bütün gün elde kaskla gezmek pek tercih edilecek bir durum değil. Bisikletin daha güvenli ve keyifli hale gelmesinin yolu yaygınlaşmasından geçtiğini unutmamak gerek.

Merdivenden düşüp ölen, bisiklet kazalarında ölen sayısından daha fazla (Türkiye verisi bulamadım, ama 2011 İngiltere verisine göre 5 katı); "kask takmadan merdivene adım atma" diyor musunuz?
 
Şer gibi görünen şeylerde hayır olabilir derler, bu vergi de umarım bisiklet kullanımını yaygınlaştırır.
 
Araba mali olarak değil belki ama çevresel etki açısından lükstür..
 
@S-Works Araçla yaptığınız 125 bin km'nin kaçı gerçekten araçla yapılacak işlerdi? Bahsettiğiniz mesafe 10 yıldan hesaplansa günde 35 km yapıyor. Eğer bu mesafe işe gidip gelmeyse benim saydığım ihtiyaçları karşılamıyor zaten bu kullanım tipi. Diğer türlü, çocukla bir yere gitmek, bir şey taşımak, aileyle bir yere gitmek ya da acil bir işi gidermek için de 10 yıl boyunca her gün 35 km yapmanız da çok olası değil herhalde.
 
@furkantrojkaBenim ihtiyaç ve imkânlarım sizinki ile aynı olmak zorunda değil. Bu arada 7 yıl oldu. Günlük km yi biraz arttirin

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ablayı fazla tanımıyorum ama bana ilk yağmurda yine güvenli dört tekerli aracına geçiverecek izlenimi veriyor.
 
Ablaya iyi güzel hoş da; ben şu Salcano'ya saldıranları hiç anlamıyorum. Bakın sadece kullandığım için değil. Sahiplerinin siyasi mantıklarını da ayrıca sevmem. Ama;

4 yıl boyunca Salcano'nun Astro modelini kullandım. Zıpladım hopladım dağa vurdum indim çıktım düştüm bayırda sürdüm taşa toprak çamura daldım kaldırımdan atladım, herhalde bir tek pipe dan half pipe dan yada fun box dan falan atlamadım bu aletle. Ama hiç bir yerine (kadronun) bir şey olmadı. Kendi isteğimle sağını dolunu değiştirdim. Gül gibi bisikletimi de yaz başı güzel bi kardeşimize sattım tertemiz bir şekilde. Anlamıyorum bu aşağılamaları! :rolleyes:

Ayrıca bu kullandığım süre içersinde ne ghostlar ne cubeler ne whistle lar ın kadroları kırıldı mundar oldular. Neyse bisiklet yaygınlaşmalı ablayı alkışlıyoruz. :harika:
 
@Murat B.
Sapla samanı ayırt edebilmek konusunda çok kötüyüz. Bir motorlu araçla yapılan kazada, kasksız bisikletçinin kafasına ölümcül bir darbe alma olasılığı çok yüksek. Türkiye'de de 'bisikletliye motorlu araç çarpmaz, tehlikesi yok' diyorsanız kullanıcı adınızı Pollyanna yapalım.

Merdivende kask takmak uygulanabilir değil. Merdivende geçirdiğiniz süre saatler sürmüyor. Merdivende kask takan ve takmayanın arasındaki mortalite oranını araştıran bir araştırma yok.

Geçenlerde bir tane abla, benim arabam süper, emniyet kemeri takmama gerek yok diyordu, o kafadasiniz. Emniyet kemeri takmayan daha çok ölüyor, kask takmayan daha çok ölüyor, baret takmayan daha çok ölüyor.

Yani hiç iş kazası yaşanmıyor olsa, merdivenden düşüp ölen daha çok diye baret takmayacaksın misin? Hiç ölen olmayınca, işin riski ortadan kalkmış mı olacak?

Şu memlekette bir gün de cahilliğe alkış tutmayalım.
 
@Buğra C

Ben de sizin sapla samanı karıştırdığınızı düşünüyorum. Kask takılmasına karşı değilim, isteyen takar, istemeyen takmaz. Bu sene 5000 kilometreye yakın bisiklet sürdüm, bunun ancak 5-10 kilometresi kasksızdır. Benim karşı olduğum, kasksız bisiklete binene aşırı tepkiler verilmesi. Ülkemiz dahil dünyanın neredeyse tamamında bisikletlilerin kask takmaları zorunlu değilken bu dayatmayı anlamsız buluyorum.

Trafik kazalarında araç içi yaralanmaların önemli bir bölümü ve ölümlerin en büyük nedeni kafaya alınan darbelerdir. Otomobil içinde de kask takalım o halde. Ayrıca motorlu araçlar yayalara da çarpabilir (hatta bisikletlere çarptıklarından daha çok çarpmaktadırlar) onlar için bir öneriniz var mı?

Motorlu araçla bisikletin yaptığı kazada kafaya ölümcül darbe alınması olasılığını ve kaskın bu olasılığı ne kadar düşürdüğünü gösteren araştırmayı paylaşsanız keşke de bu konuyu daha sağlıklı tartışabilsek.

Bu arada, merdivende daha az zaman geçirdiğimiz halde çok daha fazla kişi ölüyorsa merdiven çok daha riskli demektir.

@Buğra C

Hiç iş kazası yaşanmıyor olsa elbette baret takmak gereksiz olacak, neden olmayan riskin önlemi alınsın?

İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına göre "az tehlikeli" sınıfında olan bir iş yerinde çalışıyorum ve baret takmıyorum bu arada. İş arkadaşlarımın hiç birinin taktığını da görmedim.

@Buğra C

Amin.
 
@UtkuSener Bu doğacı takılan ünlülerin bir çoğunda en az bir tane V12 cip vardır zaten hocam. Çok güzel bir konuya parmak basmışsın. İlla birini alacaksak diğerinden vazgeçmemiz gerekmiş gibi lanse ediliyor. Araban da olsun ama kısa mesafeleri bisiklet ile git demek yerine arabayı sat bisiklet al demek genellikle 'araba alacak parası olmayıp alamayanların' kullandığı bir cümle.

Saygılar sunuyorum.
 
@hakkında: boşluk arabayla çek-yat taşıyabilecek misin ?

Yoksa arabadan anladığın Fargo As 250 Kamyon mu?
 
@Murat B.

Dayatma yapılması ile, "bisiklet tehlikeli bir araç değildir, kasksız da binilebilir" demek farklı şeyler. Aslında bisiklet tehlikesizmiş de kaskı dayatıyormuşuz, insanlar tehlikeli olarak görüyormuş. E5'te kimse üzerinize sürmüyor zaten. Seems legit.

@Murat B.

Benim değil mühendislerin var: Hava yastığı. Hatta (link). Diğeri de tam inşaat işçisinin "dışarıda da yürüyen birinin kafasına saksı düşebilir" diye kask takmaması gibi.

@Murat B.

(link), bakalım nasıl daha sağlıklı tartışabiliyoruz.

@Murat B.

İşyeri tehlike sınıfı, ölüm oranlarına göre değil işin türüne göre belirlenir. Almanya'da maden kazası olmuyor ama adamlar "az tehlikeli" sınıfına sokmuyorlar. Madende çalışıyorsanız, 100 yıl boyunca madende kimse iş kazası yapmasa da kask takmak zorunludur. Bana bir şey olmaz, madende kimse ölmedi, maden tehlikeli değil, ben 20 senedir bu işi yapıyorum hiçbir kaza yapmadım vs. demek cahil kafasıdır. İşyeri güvenliğini tehdit eden birincil unsur, bu "bir şey olmaz" kafasındaki işçi kusurlarıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
%40 zam geleceğini 1 yıl önceden bildiğine göre kesin paralel. Ya sen kimsin, eyy kılı..

Yaptığı davranış güzel ama bana nedense reklammış gibi geldi. Gerçi çokta şaapmamak lazım böyle reklamlar bizim işimize gelir.

@lonesome_cyclist

Şerrin şerri de olabilir. Bugün okudum Naci Ağbal abimiz der ki; Bu ara drone uçuranlardaki artış dikkatimi çekti o nada bir ötv gelebilir.
 
@Murat B. Bisikletçi dostumuzun kask konusundaki ezber bozan yaklaşımını okuyunca aklıma bu bahar mersine turladığımız bırayn ve kız arkadaşının benzer sözleri geldi. Evet tur boyunca kask takmamışlardı lakin gülek köyü yakınlarında arkadaşının yaptığı kaza bu söylemin ironik bir şekilde ne derece doğru olabileceği noktasında zihnimizde ciddi kuşkular oluşturmuştu. Evet kask takmamanın gerekçesini kamuoyunda bisikletin tehlikeli bir araç imajı çizmesine katkıda bulunmamak olarak açıklıyorlardı ama bu iyiniyetli yaklaşım onları karşılaştıkları kazadanda korumuyordu. Bende şehir içinde kask kullanmıyorum ama ender kullandığım bir anda saksıyı patlatmaktan kurtulmuştum.
 
@furkantrojka Hocam bahsettiğin ülkelerde bisiklet ucuz zaten, onlar giriş seviyesi bisikletleri maaşlarının ortalama 1/4-1/3'üyle alıyorlar. Asıl sebebin bunun olduğunu düşünüyorum. Ki zaten çoğunun kullandığı bisikletler 1990-2000 yıllarının bisikletleri genel olarak, yani onlar için ucuz aletler.

Bisikletler biraz daha ucuz olsa eminim onların bisiklet kullanımını rahatça katlarız.
 
3 ay kadar oluyor ben de sattım arabamı. Hem de evli ve iki çocukluyum. Oturduğumuz lokasyon itibariyle çok kritik değil, çoğu gün home office çalışıyorum. Haftasonları istediğimizde araç kiralıyoruz. Bol bol bisiklete biniyoruz. Açıkçası mecbur olmadıktan sonra, MTV, bakım, kasko, sigorta, lastik, amortisman vb maliyetleri üstlenmek yerine yıllık olarak bunları kenara koyup EuroVelo rotalarında bisiklet turu yapmak daha mantıklı ve faydalı geliyor.
 
@hakkında: boşluk
Sen Adanalı bisikletçiler ile tanımamışsın
 
Geri