Scudo Sports

Arabalarda da aynı titizliği yapıyor muyuz?

arabalarda da diğer arkadaşların dediği gibi benzer bir durum söz konusudur:

arazi araçları 4 tekerden çekiş sistemi ve kullanılan yumuşak hamurlu lastikleri yüzünden emsali ağırlıktaki 2 tekerden çekişli sedan / hatchback / liftback / station wagoon araçtan daha fazla yakarlar.
nasıl ki dağ bisikleti (dişli oranı ve dişli lastiklerden dolayı) ile daha az yüksek hıza çıkabiliyoruz, daha fazla enerjimiz yolda sönümleniyor; aynı şey arazi araçları için de geçerli.

dolayısı ile şehir içi ağırlıklı kullanılıyor ise şehir aracı alınması daha mantıklıdır. bende şu an opel corsa var ama hobilerimden ve 4 kişilik bir aile olmamızdan dolayı station veya ufak bir mpv (multi purpose vehicle) veya cossover tarzına geçmeyi düşünüyorum.

suv (sports utility vehicle) araçalar daha extreme koşullar için tasarlanmış. dolayısı ile bunlara gerek yok.

illa 4x4 olsun isteniyorsa da crossover bile olabilir. a4 allroad, volvo xc70, peugeot 3008 (2 çeker) gibi...

ben şahsen şu an 5008 arayışındayım, belki 3008 bile olabilir.
 
Scudo
@murat cömez

Onu da araştırısanız, bisikletin yol bisikleti olduğunu da görürsünüz :)
Bu işler bana öyle geliyor, sana öyle geliyor, bence böyle diye olmaz.
 
@Gökhan Toros

Peki senin dedigin gibi olsun. Ama bu bisikletleri kac kisi bu sekil de kullaniyor? Ben olmaz yada kullanilmaz diye birsey demedim sadece rahatlik ve performans konusunda ayni olmaz diye bir cevap verdim. Ve ben yine de yol bisikleti arazi de arazi bisikleti de yolda ayni rahatligi ve perfomasi vermez diye düsünüyorum.

Videyonun sonunda dogru hareketi yakalamak icin nekadar ugrasilmis ve düsülmüs görünyor. Ve okadar ugrasdan sonra bu bisiklete hicbir sey olmadiysa bravo. Sürücüler zaten profesyonel kisiler, onlara hangi bisikleti verirsen ver o hareketleri yaparlar. Is bisikletde degil, o hareketleri yapabilmekte.
 
Bence daha güçlü daha dayanıklı olan araba ya da bisiklet her yere girer mesela dağ bisikleti dağda taşların içinde de gidersin asfaltta da gidersin ama yol bisikletiyle sadece asfaltta gidersin ve gerçek verimi o bisiklette alırsın.
Bence maksimum verimi almak için seçim yapılmalı çünkü onun hakkını vermek gerekir bisikletin mtb alıp asfaltta sürmek mantıklı gelmiyor bana.

Şu makinanın geçtiği yollara bakalım, her türlü yola giriyor asfaltta da giriyor ama gerçek asfalt aracı olan ferrari, maserati gibi araçların yanına yaklaşamaz ama ferrari de bu yola giremez sadece yolda maksimum verim için tasarlanmıştır. Mtb/yol bisikleti konusu da aynı bunun gibi.
Kısaca demek istediğim mtb Range Rover, yol bisikleti Ferraridir.


 
  • Beğen
Tepkiler: Berke ve Emre G.
o yüzden adı sports utility vehicle ya da multi purpose vehicle o araçların. :D
yani çok amaçlı araçlar, ferrari ve türevleri tek amaçlı
 
Geri