Scudo Sports

Ankara'nın bisiklete elverişli olmayan yolları

O zaman destek verin arkadaşlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: yigitkirca
Scudo
elektronik olarak imza toplayabiliyor muyuz yoksa kızılayda toplanılacak mı? bu arada ankara bisikletçilerinin ankarada olduğu bir dönem başlamak lazım eğer elektronik imza olmuyorsa...

elimden gelen desteği veririm kendi adıma böyle güzel bir girişim için
 
Elektronik imza nasıl oluyor ben de bilmiyorum ama "Perşembe Akşamı Bisikletçileri" ve "Bisiklet Gönüllüleri Birliği"nin destek vereceğinden eminim bu konuda.
 
  • Beğen
Tepkiler: yigitkirca
Ne olur biri yazsın yazıyı. kompozisyon işlerini de resmi yazılacak şeyleri de hiç beceremem.
Sonra da buradan ve facebook'tan linki paylaşalım bakalım kaç olacak?
 
Evet güzel yazı yazan birisi noktasından virgülüne güzel bir yazı yazsın (önerim Derya KEÇECİ bey) Bende Ankara ve Çevre temalı logo ve banner çalışayım, önceki mesajımda verdiğim site aracılığı ile online imza kampanyası başlatalım.

o siteye sordum "Bir web sayfası yapsam imza.la bize online imza için kod desteği verebilirmi?" diye verebiliyorsa bir domain alıp, yazdığımız yazı ve çalıştığım banner ile birlikte direk o sayfaya yönlendirebiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: tunckuyel
Bürokratik yazışmalardan pek anlamam ama yazmak isteyen yazsın, gerekirse ben düzeltmeleri yaparım.
 
Bende 3 haftadır Ankara da bisiklet sürüyorum ve bu çukurlar ve yama yollar çok can sıkıcı.
Şehir bisikleti kullanıyorum ince teker ve arka tekerim o bir kaç santim çizgi şeklindeki yama yollara takılıyor bazen. Bir gün düşeceğim zaten.
Yokuş aşağı inerken elim sürekli frende.Önüme çukur felan çıkarsa erken görüp kendimi kurtarayım diye.Yoksa 40-50 km hızla o çukura girersem mutlaka düşeceğim kask takmama rağmen çok canım yanacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: DreamMaker
Cinnah Caddesi ve Atatürk Bulvarı'na inen protokol yolu dışında Ankara'da düzgün yol yok! Gazi Osman Paşa, Büyük Esat ve özellikle Küçük Esat, otomobiller için bile uygun değil. Emin olun bu yollar daha düzgün olsaydı otomobiller daha az masraf çıkarır, yıllık bakımlarda servislere o kadar paralar dökülmezdi. İzmir gibi, Konya gibi bazı şehirlerde bisiklet yolları yapılmış ama Ankara'da böyle bir talebe cevap vereceklerini zannetmiyorum. En azından yolları düzeltseler, bu bile, az da olsa insanca yaşadığımızı hissettirebilir belki bize.
 
@can onur

Eskişehir'de de gördüm bisiklet yolları
 
Mesela Kayseri Ankara'nın doğusunda ama orada bisiklet yolları varmış. Hatta, tramvay bile varmış Kayseri'de. Kentlerde medeni yaşayabilmek için ulaşımda toplu taşıma ağı olacak, otomobil yoğunluğu azalacak ve bisiklet yolları yapılacak. Yollarda hep dikkat ediyorum, otomobillerde genelde tek kişi oluyor. Bir otomobilde dört kişi yolculuk etse bu yoğunluk azalacak, yollar daha geç bozulacak, bisikletliler de rahat edecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: TanerT
Bozuk yollar sadece Maraşta var zannediyordum. Meğer çoğu ilimizde de mevcutmuş.
 
Bugün bir firmada sohbet ederken aynen şöyle bir konuşma geçti;

- Ankara'da bazı bölgelerde (Kızılay-Etlik adları geçti) yaya yolundan biraz araç yolundan biraz alarak iki tarafı yükseltilmiş bisiklet yolları yapma kararı almış kent meclisi
- Ben Danimarka da gördüm, onlarda da öyle yollar..

hadi hayırlısı...
 
Abi belediyeye net ortamından veya kağıtla şikayet edin, ben bu şekilde çeşitli güzergahları tamir ettirdim seçime de az kaldığı için kesin ilgileniyorlar.
 
Yollari gectim, zaten bozuk. Soforlerin sabirsizligi, dikkatsizligi, saygisizligi asil sinir bozan seyler. Insanlar 2 saniye sonra saga donmek yerine onume gecip, ustume kirip donuyorlar. Bilmiyorlarki benim fren mesafem uzun ve 10km/s de gitmiyorum. Genelde bisikletin hizini kestiremiyorlar, elbette duz yolda 50 ile gidebildigim falan yok ama 27-28 den asagida cok dusmuyorum yokus olmadikca. Hizi kestiremeyip yan yoldan ciktilari cok oldu ikisin de yan kapidan girdim. Ondan sonra neyseki ozur falan dilediler, kazmalik yapip bagirip cagirmadilar.

Belki sacma gelicek ama sorunun bir kismi modern arabalarin cok rahat olmasi. Insanlar 1.5 tonluk bir makinayi kontrol ettiklerini unutuyorlar genelde. Arabanin ici oturma odasi gibi rahat nerdeyse. Bu da kismen disardaki ortami unutturuyor, dikkat daginikligina yol aciyor. Ornegin ayni anda bisiklet surup telefonla konusmazsiniz, ama simdi arabalarda hidrolik direksiyonlar, Bluetooth.. var telefonla konusmak daha rahat.

Bizim icin durum oyle degil, yoldaki her cukura, tumsege, logar kapaklarina hatta islak havada seritlere bile dikkat etmek durumundayiz (cunku tekeri kaydiriyor). Insanlar arabayla 10 cm yaninizdan 90 la gecerken ne hissetiginizi tahmin etmeleri bisiklet surmedikce mumkun degil. O yuzden belki ehliyet vermeden once bir sure insanlara bisiklet surdurmek lazim :) Saka bir yana araba dusmani falan degilim, ulasim onemli birsey. Ama ozellikle Ankara`da gereksiz sayida fazla arac var ve hersey arabalar icin arti soforler cidden cok cok kotu. Bu, insani bisiklet surmese bile rahatsiz eden birsey.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
paylaşım için teşekkür etmek istiyorum öncelikle ne zorluklar altında pedal çevirmeye çalıştığımız böylece belgelenmiş oluyor siz gelin birde izmiri görün yemin ediyorum paylaştığınız fotoğraflar izmire oranla çok daha düzgün belediyeye defalarca yazı gönderdim / gönderdik hala da şikayetlerin ulaştırıldığını düşünüyorum ancak hiçbir sonuç yok yolun bir bölümünü tek şerite düşürerek bir miktar asfalt döküp dozerle üzerinden geçmek bu kadarmı zor allah aşkına ?
ama gelde anlat sağdaki çukurdan kaçayım diye hafif sola yanaşıyoruz arkadaki basıyor kornaya daaaat diye haliyle zaten sinir katsayım artmış üstüne birde halden anlamaz sürücüler geliyorlar hepten deli oluyorum bu dertler birgün bitermi bilemiyorum ama bu şekilde hayalini kurdukları expo 2020 yide alamayacaklar eminim
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
rezillik yazıklar olsun bu ankara belediyesine sonrada diyorlarki mtb asvaltta kullanılmaz asvaltı kim kaybetmişte biz bulalım başkentte
 
ankaralılar etlik-ulus arasındaki inişi bilirler. dışkapıya yaklaşırken o alt geçiti. yahu arkadaş tamam çukuru açmış tesisatı döşemişsinde bir de üzerine mazgal koyuver. yolun sağında ilerlerken bildiğiniz yarım metrelik mazgal çukuru var,çukur yani sadece kapak falan yok o çukurun orda oldığını bilmeyen bir bisikletlinin düşme ihtimalı %70 den fazla çünkü yol aşağı doğru eğimli 30-40 km arası hıza pedal çevirmeden bile çıkılabiliyor. peki o hızla arkanızda bir araba olsa ve çukuru son anda fark edip sola kaçsanız arkadaki aracın çarpabilme ihtimalı hiçmi umurlarında değil bu m. gökçek beyin. gerçi yıllardır bir metro çalışmasını bitiremezken çok şey istiyoruz belki gökçek beyden.
 
Geri