Scudo Sports

Ankara

Scudo
@Voltaire burada bir arkadaş çankaya yokuşundan inerken 80 in üstüne çıktığını yazmıştı..o yokuş tr de meşhur...
 
  • Beğen
Tepkiler: Halo
Arkadaşlar merhaba, Ankara Yenimahalle-Keçiören taraflarında gerçekten iyi bir tamirci önerisi olan var mı?
 
Hocam sizin arka dişli oranı yüksek bisiklet almanız lazım gerisi basit
Cevabınız için teşekkürler.

Mosso mariner 2d 26 inç katlanır bisiklet aldım. Bir haftadır Çankaya Gaziosmanpaşa civarında turluyorum. Düz yol bulmak pek kolay değil. Ya dik iniş ya da dik yokuş. Keyifli ancak başlangıç seviyesi için zor bir bölge. Vites geçişlerini planlayıp yapmak lazım yoksa yokuşlarda takılıyorsunuz.

Bir de benim bisiklet mtb kategorisindeymiş, lastikler kalın haliyle. Daha ince dış lastiklerle değiştirmeyi planlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: gülcantuna
Cevabınız için teşekkürler.

Mosso mariner 2d 26 inç katlanır bisiklet aldım. Bir haftadır Çankaya Gaziosmanpaşa civarında turluyorum. Düz yol bulmak pek kolay değil. Ya dik iniş ya da dik yokuş. Keyifli ancak başlangıç seviyesi için zor bir bölge. Vites geçişlerini planlayıp yapmak lazım yoksa yokuşlarda takılıyorsunuz.

Bir de benim bisiklet mtb kategorisindeymiş, lastikler kalın haliyle. Daha ince dış lastiklerle değiştirmeyi planlıyorum.

Ben de gop tarafındayım. Bir desteğe ihtiyacınız olursa yardımcı olurum.
 
Daha önce bu başlık altında paylaştığım, 1998 model biskletimi yenileme çalışmalarına dün başladım. Aslında bu konuyu yeni bir başlıkta toparlamak isterdim yalnız yeni konu oluşturamadığım için buradan devam etme gereği duydum. Zannediyorum ki belirli bir mesaj sınırına henüz ulaşmadığım için yeni başlık açamıyorum.

Bisikleti parçalamaya başladıkça birçok eksiği olduğunu fark ediyorum. Arka teker bilyalarının dağıldığı ve hatta göbek milinin de eğildiği görüyorum. Aşağıdaki resimlerde eğilen milin fotoğrafını görebilirsiniz. Parçalama işleminden sonra kadroyu güzelce temizledim, boyadan arındırdım ve zımparalama işlemine devam ediyorum. Yarın inşallah antrasit gri rengine boyayacağım.

Hazır boyama işlemi ile uğraşırken bu esnada hem ihtiyaç listemin doğruluğunu sizlerle paylaşmak hem de bu parçaları temin etmek için Ankara'da tavsiye edeceğiniz bisikletçilere ihtiyacım olduğunu belirtmek istiyorum. Çocukluk dönemlerimizde Yiba Çarşısı vardı. Şimdi orada durumlar nasıl bilmiyorum?
Bu arada acemi olduğumu da belirteyim, sadece alet ve tamirat geçmişim olduğu için birçok yenilemeyi kendim yapabilirim. Ancak gerektiğinde yine profesyonel desteğe de başvurmaktan çekinmem.

* Göbek mili değişimi (Nereden temin edebilirim?)
* Göbek milinde bulunan destek pulu (Nereden temin edebilirim?)
* Arka teker bilyalarının yenilenmesi/tamamlanması
* Fren ve vites tellerinin yenilenmesi
* İç ve Dış Lastik takımlarının yenilenmesi
* Jant tellerinin dip kısımlarında ufak tefek paslanmalar görüyorum ancak çok ince bir zımpara ile temizlenebiliyor. (Sizce değiştirmeye gerek var mı, ufak bir temizlik yeterli olur mu?)
* Benim aklıma gelmeyen ve yenilememi tavsiye ettiğiniz bir parça var mıdır? Bu yenileme işlemlerini yaparken standart alet çantasındaki araç-gereçlere ek olarak bisiklete özel olarak almamı tavsiye ettiğiniz ilave araç-gereçler nelerdir?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Umuyorum ki bu proje başarıyla tamamlanır ve ortaya güzel bir bisiklet çıkar...
 

Dosyalar

  • IMG_0611.JPG
    IMG_0611.JPG
    2 MB · Okunma: 29
  • IMG_0619.JPG
    IMG_0619.JPG
    1,9 MB · Okunma: 25
@Hüseyin K hadi hayırlısı bakalım. Baya teferruatlı güzel bir projeye başlamışsınız. Paylaşımınız için teşekkür ederiz, devamını bekliyoruz. Ankara'da kaliteli bilgi ve parça için Erdoğanlar bisiklet ve Öner bisiklet'i tavsiye ederim. Yiba çarşısının son durumunu ben de bilmiyorum. Eskiden oradan alınırdı bisiklete dair herşey.
 
Merhabalar bende aranıza yeni katıldım ismim Adem Etimesgut bölgesindeyim
Birde forum geçmişinden takip ettiğim kadarıyla wp grubu hakkında bilgi atabilir misiniz?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: A.l.t...
Merhabalar bende aranıza yeni katıldım ismim Adem Etimesgut bölgesindeyim
Birde forum geçmişinden takip ettiğim kadarıyla wp grubu hakkında bilgi atabilir misiniz?
Merhaba.. 273. Sayfada wp grup daveti var hocam
 
Tekrar Merhaba,
Daha önce burada paylaştığım gibi fırsat buldukça restorasyon projesine devam ediyorum. Aşağıdaki fotoğraflardan da gördüğünüz üzere bir miktar daha yol katettim. Hareketli ve sabit parçalarda paslanan kısımları mümkün olduğunca çelik tel fırça ile temizledim. Hareketli kısımları yağladım.
Antrasit gri renginde boyadım ki bu benim en çok sevdiğim renklerden biridir. Sıcak bir ortam oluşturmak ve boyanın daha iyi tutunmasını sağlamak adına köy evimizdeki sobayı da yaktım :)
2 kat boyama işleminden sonra kadro 3 gün o ortamda bekledi ve bugün birçok parçasını montajladım.
Yarın Yiba çarşısına gidip aşağıdaki işlemleri de yaptırıp projeyi inşallah tamamlayacağım.

* İç ve dış lastik değişimi,
* Zincir değişimi,
* Vites ve fren tellerinin değişimi,
* Akord ayarı,
* Vites ayarı

Bu işlemlerden sonra da umarım keyifli bir şekilde bisiklete bineceğim...

* Daha önce de bahsettiğim gibi 1998 yılında babamın hediyesi olan bu bisiklete ilk bindiğimde 9 yaşındaydım... Aradan 22 sene geçti ve benim boyum 1.79 m oldu... Bisiklet eskiye inşallah dönecek ama benim eski boyutlarıma dönmem tabi ki imkansız :) Aslında hala merak ettiğim konu şu; bu bisikletin boyutları benim için uygun olur mu? Kadro boyunu bugün ölçtüm. 48 cm idi.
Bazı arkadaşların yeni bir bisiklet tavsiye etmesine rağmen ben özellikle bu bisikleti tekrar hayata döndürmek istedim. Çünkü babamın hediyesiydi ve bu bisikleti tekrar kullanmak güzel bir his olacaktır, çocukluk anılarımı tekrar gözümün önüne gelecektir.
Ancak bu beni çok zorlayacaksa ve kullanmam zor olacaksa yeni bir bisiklet alabilirim. Hatta birkaç gün önce Mosso'nun 2024 V frenli modelini inceledim ve oldukça hoşuma gitti.
Tabi bunu da arada sırada köy evinde mutlaka kullanmaya devam ederim.

Tavsiyeleriniz, görüşleriniz benim için önemlidir.
Projenin son aşamasını da burada paylaşacağım...

Tüm forum üyelerine selamlarımla...
 

Dosyalar

  • IMG_0718.JPG
    IMG_0718.JPG
    1,4 MB · Okunma: 23
  • IMG_0715.JPG
    IMG_0715.JPG
    1,1 MB · Okunma: 23
  • IMG_0719.JPG
    IMG_0719.JPG
    1,5 MB · Okunma: 24
  • IMG_0879.JPG
    IMG_0879.JPG
    2,6 MB · Okunma: 24
  • IMG_0884.JPG
    IMG_0884.JPG
    2,1 MB · Okunma: 25
Tekrar Merhaba,
Daha önce burada paylaştığım gibi fırsat buldukça restorasyon projesine devam ediyorum. Aşağıdaki fotoğraflardan da gördüğünüz üzere bir miktar daha yol katettim. Hareketli ve sabit parçalarda paslanan kısımları mümkün olduğunca çelik tel fırça ile temizledim. Hareketli kısımları yağladım.
Antrasit gri renginde boyadım ki bu benim en çok sevdiğim renklerden biridir. Sıcak bir ortam oluşturmak ve boyanın daha iyi tutunmasını sağlamak adına köy evimizdeki sobayı da yaktım :)
2 kat boyama işleminden sonra kadro 3 gün o ortamda bekledi ve bugün birçok parçasını montajladım.
Yarın Yiba çarşısına gidip aşağıdaki işlemleri de yaptırıp projeyi inşallah tamamlayacağım.

* İç ve dış lastik değişimi,
* Zincir değişimi,
* Vites ve fren tellerinin değişimi,
* Akord ayarı,
* Vites ayarı

Bu işlemlerden sonra da umarım keyifli bir şekilde bisiklete bineceğim...

* Daha önce de bahsettiğim gibi 1998 yılında babamın hediyesi olan bu bisiklete ilk bindiğimde 9 yaşındaydım... Aradan 22 sene geçti ve benim boyum 1.79 m oldu... Bisiklet eskiye inşallah dönecek ama benim eski boyutlarıma dönmem tabi ki imkansız :) Aslında hala merak ettiğim konu şu; bu bisikletin boyutları benim için uygun olur mu? Kadro boyunu bugün ölçtüm. 48 cm idi.
Bazı arkadaşların yeni bir bisiklet tavsiye etmesine rağmen ben özellikle bu bisikleti tekrar hayata döndürmek istedim. Çünkü babamın hediyesiydi ve bu bisikleti tekrar kullanmak güzel bir his olacaktır, çocukluk anılarımı tekrar gözümün önüne gelecektir.
Ancak bu beni çok zorlayacaksa ve kullanmam zor olacaksa yeni bir bisiklet alabilirim. Hatta birkaç gün önce Mosso'nun 2024 V frenli modelini inceledim ve oldukça hoşuma gitti.
Tabi bunu da arada sırada köy evinde mutlaka kullanmaya devam ederim.

Tavsiyeleriniz, görüşleriniz benim için önemlidir.
Projenin son aşamasını da burada paylaşacağım...

Tüm forum üyelerine selamlarımla...
Gidon boğazını uzatarak kullanımı biraz rahatlatabilirsiniz eğer küçük gelirse
 

Dosyalar

  • DB8161CF-7EDE-4230-BE6D-C6C183B539D8.png
    DB8161CF-7EDE-4230-BE6D-C6C183B539D8.png
    170,6 KB · Okunma: 44
Merhaba arkadaşlar,
Kısa bir süre önce başladığım 1998 model Bimaş Pegasus bisikletimin restorasyon çalışması bugün itibariyle tamamlanmıştır ve ortaya aşağıdaki resimlerdeki gibi bir ürün çıkmıştır.
İlk halini birkaç sayfa geride görebilirsiniz.
İlk deneme sürüşünü de tamamladım ve ortalama 6 km yol katettim.
Bu bisiklet hakkındaki görüşlerim ise;
* Selesi çok ama çok sert geldi. Yani taş üstünde sürmek daha konforlu olur desem yeridir. Çocukken nasıl fark etmeden o kadar yıl sürmüşüm gerçekten şaşırtıcı...
* Vites geçişleri eh idare eder.

Yeni bir bisiklet alıp almamakta hala kararsızım ancak deneme sürüşümde 21 vites olmasına rağmen sanki yokuşlarda beni biraz yoracakmış hissiyatı veriyor. Yarın bir deneme sürüşü daha yapacağım.
Babamın hediyesi ve benim için manevi değeri yüksek olan bu bisikleti tekrar yollarda görmek beni hem mutlu etti hem de gururlandırdı...
 

Dosyalar

  • IMG_0904.JPG
    IMG_0904.JPG
    1,4 MB · Okunma: 57
  • IMG_0905.JPG
    IMG_0905.JPG
    1,6 MB · Okunma: 56
Son düzenleme:
@Hüseyin K Bravo, emeğinize sağlık güzel bir iş çıkarttınız. Bana göre lastikleri daha ince şehir bisikleti lastiği taksaydınız daha iyi olurdu, hem yola hem de yol dışına gidebilecek lastikler var size hız kazandırırdı. Birde çok teknikten anlamıyorum ama göbekler galiba bisikletin akışını önemli derecede etkiliyor, onlara bakabilirsiniz. Birde jantlarınız paslı gözüküyor, onlarıda siyaha boyarsanız süper olur.
 
@Hüseyin K Bravo, emeğinize sağlık güzel bir iş çıkarttınız. Bana göre lastikleri daha ince şehir bisikleti lastiği taksaydınız daha iyi olurdu, hem yola hem de yol dışına gidebilecek lastikler var size hız kazandırırdı. Birde çok teknikten anlamıyorum ama göbekler galiba bisikletin akışını önemli derecede etkiliyor, onlara bakabilirsiniz. Birde jantlarınız paslı gözüküyor, onlarıda siyaha boyarsanız süper olur.

Ben de sizi tebrik ederim çok güzel incelemişsiniz. Evet aklımda jantları da temizleyip yeniden boyamak gibi bir düşünce var. Lakin projeyi hızlı bir şekilde hayata geçirmek adına o işlemi sonraya bırakmıştım.
Bugün yaklaşık 9-10 km yol yaptım ve bunların bir kısmı da Dikmen yokuşlarındaydı. Baya bir yoruldum ancak dinlene dinlene eve ulaşmayı başardım. Tur sonunda anladım ki bu bisiklet gerçekten şehir için pek uygun değil. Dolayısıyla yeni bir bisiklet almak en mantıklısı.

Tabi ki bu bisikleti de Beynam tarafındaki dağ evimizde arada sırada kullanırım. Dağ taşa uygun bir bisiklet ama maalesef yokuşlar için pek uygun değil.
2 defa zincir attı, selesi rahatsız etmeye başladı vs. vs.

Güzel bir deneyim oldu benim için. En azından nerede hangi parça var nasıl takılır konusunda tecrübe sahibi oldum.

Gelelim şimdi yeni plana...

Çarşamba günü yasak bittikten sonra kısmetse yeni bir bisiklet alacağım...
Aklımda, başından beri Mosso 2024 modeli var ancak biraz daha bütçeyi yükseltip yokuşlarda daha başarılı olacak bir bisiklet mi alsam diye de düşünmüyor değilim. Tabi bunun için nelere dikkat etmem gerekir ya da hangi modellere yönelmem gerekir bilmiyorum.
Ben bir yandan forumda araştırmalara devam ederken; sizden gelen tavsiyelere de ihtiyacım var...
 
  • Beğen
Tepkiler: CaptainJava
@Hüseyin K Carraro Sportive 327 ve 328 modellerine de bakın, schwalbe lastikleri var. Mosso larda güzel fiyat performans bisikletleri. Amortisörsüz alın fazla ağırlığa gerek yok. Dikmen için hidrolik fren tavsiye ederim. Bütçe biraz daha artarsa Merida Speeder ve Giant Escape tavsiye ederim.
 
Arkadaşlar ben de bisiklet alacağım ama düzgün bayi bulamadım internetten. Carraro düşünüyorum. Red bisikletin yorumları iyiydi ancak onun da elinde yokmuş. Ne tavsiye ederseniz
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri