Scudo Sports

'' anadolu performans yeni sistem ,ayda bir ağır tur.''

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
bilgilendirme.....

anadolu performansın çizgisi,,,,,

160 km lik etaplarda ilk 60 km durmadan basmaktır bu güzergahta kaç adet rampa olduğu önemlidir ..ayrıca arka sayfalara bakarak bi zahmet okuyun üşenmeyin bu topiğin tüm sayfalarında önemli bilgiler mevcuttur deneyimler mevcuttur burada bu forumda attığım mesaj sayısı 10.000 leri geçmiş ben ne den burayı en fazla kullandım 2009 dan beri birazda bu soruyu kendinize sorun herkezin buraya mesaj atarken boşa mermi atmamasını doluya mermi atmasını isterim bura dalga geçilecek yer değildir..dalga yapmak isteyen face e gitsin..performansı seçenler için faydalanılacak yer burasıdır defalarca yazmak benide sıkmaktadır ama genede yazma durumu hasıl oluyor ve geriye dönüpte okuma alışkanlığı olmayan arkadaşlara yazıyorum dikkatle okuyun...

bıçkıdere etabında ( Kİ 130 KM YE EŞDEĞERDİR.) ilk 60 km de,6-7 10-19 eğimleri haziranda durmadan aldım 2 saat 10 dakika ortalama 27.7 dir yaşım 55 benden iyi olan 50 yaş üstünde murattır evet biz azınlıyız bisiklet dalında, 50 yaş üstü istanbulda pek bizim gibi deli yok, 50 yaş üstü diğer illeri bilmem ben bunları defalarca yazmaktan bıktım artık ..
arka sayfaları okuma alışkanlığını edinmek lazım anadolu performans hakkında dönüp dönüp aynı şeyleri yazdırmayın bize ve daha faydalı sorular sorun ....
bu topik ,çizgisi performans olan topiktir buraya performans ile varsa deneyimleriniz ve karşılaştığınız sakat durumları ve beslenmede hata yapmışsanız yazın bize daha faydalı olursunuz bu topiğin amacı budur..


 
Scudo
son 30 eylül turun kriterleri.....

etap tavşanlı yol kalitesi son derece berbat ilk 23 km de öldüren rampalar,23 km değil ora ,ora tam 40 dir, ilk varış kriterim 660 rakıma iki saat son derece bozuk yollara rağmen irili ufaklı çakıl taşları asfalt değil son derece sarsıntıyı yiyerek gittim..40 km bölü 2 ortalama 20 düşük bunun nedeni sıcak rampada yakaladı ve tempoyu çektim
inişlerde düşük tempo ile indim eller uyuştu bu uyuşma kontrolü kesin kaybettirecekti..evet şelale ise tam 34 km idi ama rampaları hesaba katarsak ora 68 km düz yola bedeldir..genel ortalamam 24 çıkar ,,,660 rakımdan aşağı ta sahile 10 km yokuş yazıyor idi ciddi tehlikeli virajları keskin olan yoldur bura, stabilizenin en kötüsü idi..asfaltta babam da iner ,evet mtb si olan ogün ve ekrem orayı uçarak indiler ve murat bu üçlü çok daha önce şelaleyide geçip 6 km sonra boyalıcada oldular...evet ilk 60 larda durmayacağız çizgimiz bu olacak şile yeni etapta mollafenari 60 yazıyor bostancıdan mollafenariye kadar durmadan basmaca ,
 
https://www.bisikletforum.com/a/img600/1761/imgp0029r.jpg

bahtiyar bisikletten amortisör gidince 800 gramlık çatal gelince bisiklet biraz önden farkedecek 15 kilodan 800 ' ü düş 14.2 olacak bir kilo daha indirmek için 13.2 ye diğer kompenantlara gelecek sıra, bunlar ayna kol ve ruble olacak aktarıcılarda zamanla değişirse ön ve arka bu iş oldu demektir...bu da bayağı tuzlu olacak ama sana artılar ile gelecek rampalarda
 
ileride yeni bisiklet almak lazım
 
@bahtiyar közen

bahtiyar biliyorsun etaplarda stabilize yollar var gerçi en berbat yol tavşanlı stabilizesi idi ama senede bir takılırız oraya ve de ekim ayına seneye ,o da ekim sonu olur anca ,evet şu göztepeye bi gün sivil gidelim senle benim evi biliyorsun bi ct sivil gel ...ya da bisiklet ile, focus bayine bakalım orda sayko kros 1250 yuroya var..2800 lira ..takside bağlama olayını konuşuruz 6 ay takside bağlarlarsa cebine göre ayar çeker ve o bisiklete kavuştuğun an bu pazar o tavşanlı yollarına bi daha adam gibi bisiklet ile dalarsın rampalara, birazda bisiklet iyi olacak bahtiyar, 15 kilo yük ile performans zor olur kendini zorlar isen ilerde bi arıza çıkabilir vücutta, bisikletin ağırlığı sana dez avantaj ..
 
valla bu kadroda çağatay bey ve korsan hasan ve de bi tane soneri aramıyor değiliz onlar ile pedallamak zevkli idi üzüldüğüm taraf semir karabulut yok...

https://www.bisikletforum.com/signaturepics/sigpic32646_1.gif
 
herşeyden önce daha önce yaptığımız tüm performans etkinliklerine katılan dostlarıma çok teşekkür ederim, gerçi şu an buluşamasakta anılar taze....

semir karabulut..
dapoet alper....
çağatay bey....
soner dangır....
korsan hasana huzurlarınızda teşekkür ederim..

ayrıca ogün dostumuza bizi hatırlayarak gene bizi onurlandırmasına teşekkürü bi borç bilirim sıkı 26 cı ogün,,,her 26 cı onun gibi basamaz..ve ekrem genç dostumuz bizi hatırladı ve gene geldi o nada teşekkür ederim,,

ve yepyeni taze kan murat kanki ilerlemiş yaşına rağmen bomba gibi,daha bizle çok pedallayacak eminim biz artık onu demirbaş istiyoruz ...sürati ile rüzgarı delen murat kanki dostumuz..

ve son olarak tabi erkan ve bahtiyar beni hiç yalnız bırakmadılar sizin için ölüme giderim...

 
abi turdan sonra grip beni yakaladı şu an iyiye gidiyorum
 
@bahtiyar közen

bahtiyar akşam sarımsak ye antibiyotik bak bende hiç bi şey yok bahtiyar beni dinle git aktarlara 1.5 liraya 50 gram yeşil çay al ot gibi bunlar sonra o otlar yaprak oluyor çok şifalı sabah akşam içersen yeşil çay senin metabolizmanı korur direnci arttırmakta , ondan şaşma normal çayın hiç bi faydası görülmemiş..
 
@Erkan Közen

erkan biliyorsun şiddetli sarsıntı yedik tam 60 km den fazla eller uyuştu şimdi ayıldım 48 saat binmedim hafta sonuna ufak takılacağım bu hafta sonu ağır olmaz ..ferdi takılmaca..ekim 14 e bakacağız havaya ve rüzgara teke-1 teke-2 etapları var önümüzde ama ben genelde o sahil yolunu sevmiyorum cam kırıkları çok dudulluda buluşmaca 14 ekim dahil önü açık tarih 21-28, bu 3 ünden birine ayar çekeriz ve dudulluda buluşarak şile benzinciye basarak devam 43 km ama daha fazla eder ora tüm şile rampalarını alarak benzincide bekleriz ordan ta teke köyüne kadar pedal.....
 
futbola bakıyorum dünyaya bakıyorum ordada şike olayları oluyor burdada bisiklet yarışları ile doping olayları eskidende var idi şimdide var milyon yurolar dönerse şike olması doğal ama sevmediğim olay bu...eurosportta bisiklet yarışlarını sunan arkadaşın sözü ilginç geldi bana doping olayları sanki doğal bi olaymış gibi konuşuyor dopinglere rağmen bisiklet yarışlarını seyretmek güzel diyor ama ben demiyorum işin işine şike girerse uyarıcı dopingler girerse bu bisiklet yarışları bence niteliksiz bi konumdan kurtulamaz futbol seyretmem ne de dünya futbolu ne de dünya futbol şampiyonluğu ne de olimpiyatlar..insanları paraya endekslemişler ve sporu kullanıyorlar spor para için yapılmaz spor bütün dünyadaki insanların ortak malıdır halkın malıdır sporu herkez yapacak çeşit çeşit spor dalları var yüzme ,koşma bisiklet ,kürek sporu ferdi spor bunlar,futbol basketbol ,voleybol ise grupça oynanır herkeze mal olmuştur, bu işi paraya dökmenin bence hiç bi anlamı yoktur spor içine para girmeyecek para girdiği an spor spor olmaktan çıkar ticari metaya büyük klüplere döner bu durumda beraberinde şikeleride getirir..boks olayını asla spor olarak algılamadım ,iki kişinin birbirini dövmesi, bunlar modern arena zihniyetleridir boksta abd de ne şikeler olmuştur hemde ne şikeler..başka modern arena zihniyeti futboldur onbinlerce insan doluşur stadlara ve burdada aynı olay batıda da aynı olay amerikan futbolu keza bunlar hepsi modern arenadır arena ne idi gladyöterler üzerine bahis oynarlardı romalılar ,ölümüne dövüş...futbolda aynı durum yok ama o stadlara dolanların ne gibi sıkıntıları var ona bakmak lazım takım tutmaktan çok adam hafta içinde çalışmıştır stres atmak istemektedir ve hakeme bağırır rahatlar işin alt yapısı budur ,,,hafta içi çalışan insanların başka uğrak durakları discolar olmuştur tepinir dururlar orda ama akıllarına ferdi spor gelmez ya da bi sele üstü....valla açıkçası ben bütün dünyada çok koyunun yaşadığına inanmaktayım ama bu koyunlar arasından bizim gibi adamlar çıkar ve hayatlarını düzene koyar ferdi spor yaparak benim gibi seleyi seçmiş bi adamın futbol maçında işi yoktur ...
 
kudret abi sana katılıyorum spor para için olmaz
 
(link)

alternatif teke köyü dönüşü,hiç gitmediğimiz bi yol burası ...


mudarlı köyü ve ovacık köyü bu yolu kullanmadık,,
 
değerlendirmeler,,,,,,,,,
ilk topik 25 ocak 2012 de açılmış idi bir yılın dolmasına 3 ay kaldı...biz ne yaptık bir yıl boyunca ...ekip kaç kişi idi...kışın ortasında 3 adam var idi buradan mesajlaşan ben bahtiyar ve erkan,yaza doğru insanlar bisikleti hatırlar misali bisikleti hatırladılar ve buraya mesaj atmaya başladılar biz o vakit ne dedik sizler ile düşük tempolu turlarda birlikte olacağız ve nitekim olduk ama baktık ki çok düşük idi tempoları ve rampa bitimlerinde bekledik onları ,,sonra gene beraber olduk ama tekniklerinin zayıf olduğunu gördük hiç kimse anasının karnından teknik bisikletçi doğmaz ,her şey öğrenme ile doğru orantılıdır performans bisikletçiliğinin ne olduğunu anlamak için doğru siteleri internette bulmak lazım idi..ahmet aydın bana öncü oldu doçent doktor ne yemem gerektiğini onun sayesinde öğrendim
ekip çalışmaları yaptık süratli dostlar ile 2 yıl önce ,burada rüzgara karşı partnerler ile süratli sürmeyi gördüm
evet bıçkıderede ne yaptık, partnerli sürme olayını ,40 km rüzgara karşı dudulludan çıkış ,o gün kömürlük girişine kadar ekip birlikte bastı,son tavşanlı -boyalıca ağır etabında tempoyu tavşanlının rampalarında yavaş yapmanın bedeli, sonda yalovaya ekip ile birlikte çok rahat bi şekilde girmem olmuştur artısı budur..
hiç durmadan etabı bi baştan sona almak yarışa girer zamana karşı, anadolu performans bu iddada değildir hiç durmadan tüm etaplarımda molasız devam etmek için bi nedenimiz olmalıdır bu neden yoktur....gerekte yoktur metabolizmayı zorlamak bence mantıksızdır ..yalnız tüm bisiklet gruplarından farkımız 160 kmlere eş değer etaplarda var olmamızdır çok fazla uzun mola yapmayız turun sonunda yaparız arada kısa mola yaparız tarz budur, bu da bizim ayrıcalığımız olmaktadır ..anadolu yakada sabihacılardan çok daha fazla kmler devirdi bu ekip,,belgrad ve aydos gibi mekanlar artık beni kesmeyen mekanlardır,,teke köyü 160 a eşdeğer ve şile klasik 180 e eşdeğer en zor etap bunlar...ve bolca rampa ..her 2 etabın başlangıç yeri dudullu olacak nedeni şile rampalarını her zaman devireceğiz demek bu.,,,,3-4 mola olarak değişecek durum ama en son durma yeri hep sabit kalacak aydoscafe .....evet düşük tempolu turda tanıştığımız ama temposunun hiçte düşük olmadığını gördüğümüz murat kanki ve o gün altında çok kötü bir bisiklet ile başarmıştı polinezi ama sonra bisikleti yeniledi..evet ekip biliyorsunuz sahada bazı arkadaşların hatalarını hem söyledik hemde bur da yazarak dile getirdik..tecrübe zamanla sahada kazanılır hata yaparak hata yapmamayı öğrenirsiniz ama bir performans bisikletçisi her zaman bilir dıştan gelecek tehlikelere karşı uyanıktır ve hep dikkatli ve konsantrasyonu tamdır,1.32 teker ve altında teker kullandığımız için yokuş aşağı en ufak bir ıslaklık gördüğümüz an frene asılmadan bisikleti yavaşlatırız ve özellikle virajlı yollarda ıslak zemine karşı çok dikkatliyiz..gerçi kışın kuru soğuklarda bu sorun olmaz ama yazın sağı solu çok sulayan sevgili belediye ve esnaf kazalara bilet çıkartır,bunlara karşı uyanık olmakta fayda var...evet ne kazandık ,bir yılın dolmasına şurada 3 ay kaldı .sağlığımızı,,,,,kış geliyor,ve kuru soğuklar bizi bekliyor,zeminde kuru olduğu zaman sahada olacağız,,, evet bu sene kış sezonunda da tahminen 3 kişi olacağız bizim tempomuza yetişecekler az olduğu için ,ve 2013 ün yaz bisikletçileri yeni yeni foruma geldikleri zaman bizi gene burada bulacaklar ama çalışmış olarak,mevsimlik bisikletçilik anlayışından anadolu performans daima uzak kalacaktır..

 
aşağıda iki sporcudan önemli bilgiler

PHILIP GRAVES (İngiltere Ironman'i Şampiyonu)

(link)I

ıronman yarışı beslenmesiyle ilgili en önemli şey sadeliktir. İşleri kolay ve basitleştirmek için her 20 dakika için 1 enerji jeli alıyorum ve parkurda 16 enerji jeliyle dolaşmak yerine, yarıştan bir gece önce bu jelleri matarama doldurup üzerine su ekleyip daha kolay sindirmemi sağlıyorum. Diğer mataram ise tamamen elektrolit içeceğiyle dolu iken, aerobarımın ortasındaki küçük şişemde de su oluyor. Böylece bir yardım istasyonuna geldiğimde, öndeki şişeme su koyacağımı ve elektrolit için kullandığım matarama da parkurda ne sunuluyorsa onu dolduracağımı biliyorum. Çoğunlukla ironman yarışlarında yolun yarısına varıldığında size beslenme çantası veriyorlar. Onun içine bir şişe Powerbar Isomax ve enerji jellerinin yerine geçmesi için biraz da katı gıda koyuyorum. Koşu bölümünde elime ne geçerse almaya çalışıyorum fakat en azından saatte 1 litre sıvı ile 3 enerji jeli tüketmeyi çabalıyorum zira bunların hepsini taşımak öyle kolay olmuyor

.EMMA-KATE LIDBURY (Birden fazla Ironman 70.3 Şampiyonluğu)

(link)

Yarış öncesi kahvaltı olarak yarıştan 3 saat önce porridge adı verilen haşlanmış yulaf, kahve ve iki dilim beyaz ekmekli tost yerim. Yarış mahalline giderken ve bisikletimi transition (geçiş) alanında ayarlarken 500-750 ml kadar High 5 Energy Source ve yüzmeden önce de 2 enerji jeli alırım. Bisiklet etabında 1.25 litre High 5 Energy Source Xtreme (yüksek kafeinli) ve 5 tane de High 5 Isogel içerim. Ayrıca her bir yardım istasyonundan birer şişe olmak üzere en az 3 şişe su kapmaya çalışırım. Eğer gerçekten sıcak havada gerçekleştirilen bir yarış ise, elbette ben de tuz tableti tüketiyorum. Bisiklet üzerindeyken daima daha tedbirli ve kendimi dinleyici oluyorum, eğer enerji düzeyimin düştüğünü hissedersem çekinmeden daha fazla kalori alımına gidiyorum. Örneğin eğer hem sıcak hem de nemli bir ortamda yarışıyorsam daha fazla sıvı tüketiyorum. Genellikle saatte 600-700 mil sıvı alarak yarışırım fakat Las Vegas'taki 70.3 Dünya Şampiyonası gibi bir yarışta 1-1.2 litre sıvı alıyorum. Tek seferde bolca sıvıyı mideye indirmektense sık sık ve azar azar sıvı alımı yapıyorum.Büyük isimlerin taktiklerini gördük, sıra bunları uygulayıp olumlu tecrübeler edinmede. Hepinize iyi antrenmanlar.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri