anadolu performans ,,,,,
1-pedalşörlerin bisikletlerinin performans bisiklete uyumlu olması şarttır
mevcut ağırlık 10 kiloda sınırlıdır
2- tarzımız cyclo cross yol bisikletçiliğidir ,etaplarda stabilize yollar yoğunluktadır,
3-kadroya gelmek isteyenlerin 100 artı etaplarda en az 6 ay çalışma yapmış olmaları mecburidir..
4- herhangi bir hastalığı olanlar kadroda yer alamaz....
5-18 yaş altı kadroda var olamayacaktır....
6- daha çok anadolu yakadaki pedalşörleri örgütlemekteyiz....avrupa yakada olan arkadaşların çıkış saatlerimize yetişmeleri çoğu zaman imkansızdır...
7-2009 dan beri performans anlayış devam ettirilmiştir....hedeflerimizde yemek yeme anlayışı yoktur..hedefte az mola önemlidir zamana karşı savaş söz konusudur,
8- grubun face de örgütlenmesi yoktur face bize göre anlamsız bi yerdir,boş işlerin yeridir ..bu topikte bilgiler verilecektir bu topik okuldur ...
9-önemli olan yapılan hataların bu topiğe yazılması ve teknik başarıların anlatılması uzun zorlu etaplarda malzemelerin ne olacağı ve ne yeneceği bunlar tek tek yazılacaktır...
10- power protein bar-power gel bar önemli pro yiyecekleri gerçi emilir...protein kaybedilir ve enerji,,,
11-uzun etaplarda sırt çanta alınmaz bizler turcu değiliz,performans anlayışı başkadır turculuk başkadır her ikisinin yolu ise son derece farklıdır
12- spd şarttır spd yüzde 30 kar ile bizleri rampada rahatlatır...
13- bir performanscı erken yatar erken kalkar uyku düzeni olmayan bu uğurda başarılı olamaz
14- bir performanscı beslenmesine dikkat eder ....kimyasal katkılı yiyeceklerden mümkün olduğu kadar uzak kalır ,,cola ,fest food ,pizza anlayışlarını kabul etmiyoruz..kızartmalar bize göre değil ,katı yağlı yemekler ayçicek yağı soya yağı mısır özü ile yapılmış yağlarda doymamış ve doymuş yağ oranları tehlike boyutudur bunun yerine zeytinyağ ve tereyağa yöneleyeceğiz
15- kokoreçi yemek listemizden atacağız ,tuz şeker beyaz katı yağ un bunlar bize yasak aşırı olmayacak şeker aşırı olmayacak şekeri kontrol eden şişmanlamaz..
16- başarılamayan gerçek ise ağız disiplinidir doğru beslenmeyen serilir....
17- ağır etaplarda herkez tekdir.lastiği patlayan kendi değiştirecek grup yardımlaşması turlarda olur performans anlayışta olmaz kendi lastiğini süratli değiştirmek bir performanscının en baştaki görevidir bunun için iç lastiği yanında hazır olacak ve pompası....ve tekeri janttan çıkarmak için aparatları, bunlar evde lastiği çıkartıp takarak pratik yapılarak tecrübe edinilir..
18-bir performanscı hız yaptığı için kaskın önemini bilir kask gereklidir ,,,
19- bir performanscı 100 artılar sonunda bisikletini bakıma alır temizler toz zerresi ve katmanı bırakmaz zinciri fazla yağlamaz..vites ayarları fren ayarlarını kontrol eder fren papuçlarını kontrol eder...jantların akorduna bakar tekerini kontrol eder yarılmış tekerler ile performans olmaz..ayna kolu rubleyi kontrol eder dişleri kontrol eder..furç yatağını kontrol eder,orta göbek önemlidir ,,,,,
20- bir performanscı her şeyden önce alicenap olacaktır ve saygılı, ukela kendini beğenmişlik prim yapmaz..
21- hobisi bu olanlar az da olsa kendilerini bir sistem içine soktukları için bence en şanslı insanlardır..
22- bisiklet sporunun hakkını vermek isteyenler yukardaki maddelere dikkat ettikleri sürece başarıyı yakalarlar...
23- uzun etaplar öncesi erken yatmak lazım uykusuz uzun etaplarda başarı asla yakalanamaz hafta içinden protein ağırlıklı beslenme önemlidir kırmızı et haşlanmış ya da çok az kızartılmış ...yağlı peynir abartmadan yumurta önemlidir kefir önemlidir yeşil çay önemlidir siyah zeytin önemlidir kaymak bal önemlidir...fındık fıstık kuru üzüm kuru kayısı kuru incir ya da incir önemlidir...
maden suyu uzun turlarda ayran ile karıştırılınca yorgunluğu almakta ,,
24- uzun turlarda rüzgar en önemli düşmandır bu düşmana karşı yapılacak bi şey yok gibidir 20-40 km lik rüzgara karşı partnerlide olsanız sonunda etap uzadıkça yorulma kesindir....en makul rüzgar hızı 15-25 km dir..
25- malum yollar kötü bu yüzden bir performanscı bütün dikkatini yola verecek ,kasislere dikkat edecek mazgallara ,,aynı etab defalarca alınınca tehlikenin nerde olduğu bilinir...ona göre hıza ayar çekilir.hız aynı zamanda tehlikeyide beraberinde getirir yoğun trafiğin olduğu yerlerde süratli bisiklet kullanmak risktir bu nedenle erken saatlerde çıkarak trafikten kaçmak gerekir ve turun dönüşünde ise trafiğin yoğun olan yerlerinde ve kavşaklarda hıza ayar çekilir..
26- ekibin anlayışı yarışlara hazırlanmak değildir ne de fransa etabı ,amaç hobidir hobimiz budur ve istanbulda hobisi bu olan pedalşörleri ne kadar azda olsa aramaktır..
27- bir performanscı bisikleti çok pahalıda olsa onu en zor etaplarda harcamasını bilecektir bir performanscı tablo alır gibi bisiklet almaz ya da duvarına asıp sabah akşam ona bakmaz ya da bir tarafı çizilince ağlamaz bisiklet çizilecek eskiyecek hakkı verilecektir...