Scudo Sports

'' anadolu performans yeni sistem ,ayda bir ağır tur.''

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
kudret abi ne diyosun bu pazar şile yapalımmı topik aç istersen kurallarını hatırlat o vakit kartepeye ok derim
 
Scudo
@Erkan Közen

gerek yok erkan 30 eylüle yazarım 23 ne şile kuralları yazacağız tabi................30 eylül topiği...
 
evet erkan 30 eylül -7 ekim tarihlerinde hava şartlarına bakacağım eğer hava iyi olursa ,rüzgar gücü az olursa ısı normal olursa 30 eylülde ben 1300 rakıma çıkıyorum ya da 7 ekim henüz erken önümüzdeki pt belli olur......14 ekime kadar bu işi uzatmayacağım artık..
bu pazar 145 km devrilecek ve şile alınacak eski yoldan döneceğiz bu pazar rotası kartepe olan gelir rotasında kartepe olmayan gelmesin boşuna olur amac belli 30 eylül kartepe ya da 7 ekim emir büyük yerden geldi ,emir demiri keser erkan..
 
evet bu topik genel durum ve tüzüklerimiz için ..şimdi erkan bu pazar mollafenari niye 180 eşdeğer şile ve 30 eylüle yorgun olur vücut 130 a bağlanmaca ,saat 08.00 bostancı sabah ayaz oluyor artık...evet 30 eylül e kartepe her an olur rüzgara bakacak rüzgar önemli ısı artık yüksek olmayabilir pt günü kesin durum belli olacak 24 eylül pazar ,her an gidecek gibi hazır ve nazır olalım iskender tek gelirsen zevki olmaz diyor iki kişi bencede haklı şimdi tek başıma burdan basacağım iskender ile buluşacağız bana göre hava hoş ben giderim ama iskender böyle deyince onuda zorlamanın anlamı yok o evet derse ben burdan tek basarım şimdi erkan yeteri kadar hazırsın nedeni 233 km yaptın o yolda 18 km rampayı es geçtiniz onun için kafanı dingin tut bu forumda kartepeye en hazır adam sensin aynen bilmiş ol bunu..
 
kudret abi 30 eylül yada 7 ekim hangisi musaitse ben varım
 
@Erkan Közen

eyvallah kanki dost şimdi bu pazar saat 08.00 de bostancıdan bi hareket yapalım mollafenariye son anda süpriz yapabilirim garipçe diye, garipçe rampalarınıda özledim yahu.....
 
anadolu performans ,,,,,

1-pedalşörlerin bisikletlerinin performans bisiklete uyumlu olması şarttır
mevcut ağırlık 10 kiloda sınırlıdır
2- tarzımız cyclo cross yol bisikletçiliğidir ,etaplarda stabilize yollar yoğunluktadır,
3-kadroya gelmek isteyenlerin 100 artı etaplarda en az 6 ay çalışma yapmış olmaları mecburidir..
4- herhangi bir hastalığı olanlar kadroda yer alamaz....
5-18 yaş altı kadroda var olamayacaktır....
6- daha çok anadolu yakadaki pedalşörleri örgütlemekteyiz....avrupa yakada olan arkadaşların çıkış saatlerimize yetişmeleri çoğu zaman imkansızdır...
7-2009 dan beri performans anlayış devam ettirilmiştir....hedeflerimizde yemek yeme anlayışı yoktur..hedefte az mola önemlidir zamana karşı savaş söz konusudur,
8- grubun face de örgütlenmesi yoktur face bize göre anlamsız bi yerdir,boş işlerin yeridir ..bu topikte bilgiler verilecektir bu topik okuldur ...
9-önemli olan yapılan hataların bu topiğe yazılması ve teknik başarıların anlatılması uzun zorlu etaplarda malzemelerin ne olacağı ve ne yeneceği bunlar tek tek yazılacaktır...
10- power protein bar-power gel bar önemli pro yiyecekleri gerçi emilir...protein kaybedilir ve enerji,,,
11-uzun etaplarda sırt çanta alınmaz bizler turcu değiliz,performans anlayışı başkadır turculuk başkadır her ikisinin yolu ise son derece farklıdır
12- spd şarttır spd yüzde 30 kar ile bizleri rampada rahatlatır...
13- bir performanscı erken yatar erken kalkar uyku düzeni olmayan bu uğurda başarılı olamaz
14- bir performanscı beslenmesine dikkat eder ....kimyasal katkılı yiyeceklerden mümkün olduğu kadar uzak kalır ,,cola ,fest food ,pizza anlayışlarını kabul etmiyoruz..kızartmalar bize göre değil ,katı yağlı yemekler ayçicek yağı soya yağı mısır özü ile yapılmış yağlarda doymamış ve doymuş yağ oranları tehlike boyutudur bunun yerine zeytinyağ ve tereyağa yöneleyeceğiz
15- kokoreçi yemek listemizden atacağız ,tuz şeker beyaz katı yağ un bunlar bize yasak aşırı olmayacak şeker aşırı olmayacak şekeri kontrol eden şişmanlamaz..
16- başarılamayan gerçek ise ağız disiplinidir doğru beslenmeyen serilir....
17- ağır etaplarda herkez tekdir.lastiği patlayan kendi değiştirecek grup yardımlaşması turlarda olur performans anlayışta olmaz kendi lastiğini süratli değiştirmek bir performanscının en baştaki görevidir bunun için iç lastiği yanında hazır olacak ve pompası....ve tekeri janttan çıkarmak için aparatları, bunlar evde lastiği çıkartıp takarak pratik yapılarak tecrübe edinilir..
18-bir performanscı hız yaptığı için kaskın önemini bilir kask gereklidir ,,,
19- bir performanscı 100 artılar sonunda bisikletini bakıma alır temizler toz zerresi ve katmanı bırakmaz zinciri fazla yağlamaz..vites ayarları fren ayarlarını kontrol eder fren papuçlarını kontrol eder...jantların akorduna bakar tekerini kontrol eder yarılmış tekerler ile performans olmaz..ayna kolu rubleyi kontrol eder dişleri kontrol eder..furç yatağını kontrol eder,orta göbek önemlidir ,,,,,
20- bir performanscı her şeyden önce alicenap olacaktır ve saygılı, ukela kendini beğenmişlik prim yapmaz..
21- hobisi bu olanlar az da olsa kendilerini bir sistem içine soktukları için bence en şanslı insanlardır..
22- bisiklet sporunun hakkını vermek isteyenler yukardaki maddelere dikkat ettikleri sürece başarıyı yakalarlar...
23- uzun etaplar öncesi erken yatmak lazım uykusuz uzun etaplarda başarı asla yakalanamaz hafta içinden protein ağırlıklı beslenme önemlidir kırmızı et haşlanmış ya da çok az kızartılmış ...yağlı peynir abartmadan yumurta önemlidir kefir önemlidir yeşil çay önemlidir siyah zeytin önemlidir kaymak bal önemlidir...fındık fıstık kuru üzüm kuru kayısı kuru incir ya da incir önemlidir...
maden suyu uzun turlarda ayran ile karıştırılınca yorgunluğu almakta ,,
24- uzun turlarda rüzgar en önemli düşmandır bu düşmana karşı yapılacak bi şey yok gibidir 20-40 km lik rüzgara karşı partnerlide olsanız sonunda etap uzadıkça yorulma kesindir....en makul rüzgar hızı 15-25 km dir..
25- malum yollar kötü bu yüzden bir performanscı bütün dikkatini yola verecek ,kasislere dikkat edecek mazgallara ,,aynı etab defalarca alınınca tehlikenin nerde olduğu bilinir...ona göre hıza ayar çekilir.hız aynı zamanda tehlikeyide beraberinde getirir yoğun trafiğin olduğu yerlerde süratli bisiklet kullanmak risktir bu nedenle erken saatlerde çıkarak trafikten kaçmak gerekir ve turun dönüşünde ise trafiğin yoğun olan yerlerinde ve kavşaklarda hıza ayar çekilir..
26- ekibin anlayışı yarışlara hazırlanmak değildir ne de fransa etabı ,amaç hobidir hobimiz budur ve istanbulda hobisi bu olan pedalşörleri ne kadar azda olsa aramaktır..
27- bir performanscı bisikleti çok pahalıda olsa onu en zor etaplarda harcamasını bilecektir bir performanscı tablo alır gibi bisiklet almaz ya da duvarına asıp sabah akşam ona bakmaz ya da bir tarafı çizilince ağlamaz bisiklet çizilecek eskiyecek hakkı verilecektir...
 
evet bu pazar gene durmadık mollafenariyi devirdik 130 km ye eşdeğer iki pazar toplam 260 km yapıldı...30 eylülde grup karar aldı ve tavşanlı -boyalıca hattı dendi 168 km ...
 
bu hafta işim olduğu için katılamadım kudret abi
tavşanlı boyalıca hattı için ilk sıraya beni yaz bu arada bugün bende 50 km yaptım
 
anadolu performans rapor....mollafenari raporu...
ekipte hali hazır da 3 kişi olmasına rağmen dışardan misafir olan ve bizi onurlandıran ogün -bugsbunny dostumuz 26 çıdır ve toprak ,ormancıdır tarzı o olmasına rağmen asfalt yolda dişli teker ile tempoyu çok iyi ayarlamakta 28 ler tempoda dönüşte gecikmelere uğrarken baştan ogün temposuna ayar çekince sondan durumu kesilmeden başarmaktadır içinizde en yaşlı benim kendi katogorime göre konuşurum 50 yaş altı,,
genç insanların kuvveti ile benim kuvvetim bir değildir zati buna doğal olarak imkanda olmaz hücreler bende bitiktir özellikle kasları besleyen hücreler bi genç gibi olamaz bu nedenle mollafenaride ilk başta bostancıdan ogünün tempo vermesi iyi olmuştur,bi ara ben şaka ile karışık attila bisiklet takımın adamlarını rampada sollayınca ki bunun bi nedeni var idi sonra durarak ekibi beklemeye çekilince hemen geldi ekip tabi bizim yönümüz mollafenari olup 130 km ye eşdeğer olduğu için attila bisiklet takımının yönü formula idi ..evet kurtköy pendik sapaktan ogün önde tempo vererek devam edildi ,,kontrollü bi şekilde etabı ilk kez alıyordum ve harita kafamda idi ama genede doğaçın cebinden haritaya bakarak devam ettik ve yolu çözdük tabi....barışın tekeri patladı ve herkez durdu burda kurallar olmadı yani herkez tek başına demedik ve barışa yardımcı olundu...yola devam ederek azımsanmayacak rampaları sıkı süratle alarak tepeörene ulaştık ordan balcık a soldan döndük resim çekmek aklımıza gelmedi barış tahminimce kamera almadı...mollafenariye ulaştık ordan cuma köyü daha sonra kadıllı köy içinden devam edildi,köy içindeki yollar adamın kafasını karıştırmakta gene doğaçın cebine baktık yönü bulduk..devam ettik bi yerde haritadan ezberlemiştim sağa dönüş olacaktı sonra önden kopan ogün ve doğaç a bağırdım sonunda duydular çünki yalnış yola girdiklerini hissettim iki sağ yol vardı geçtiğimizde hemen doğaç a müracat ve yolu bulduk yalnış hesap bağdattan döndü doğru yola girdik ve sağa dönecek idik orda bi hata yaptım doğaç uyardı göçbeyli tabelasından girdik çok az gittik sayılır hata yaptığımı anladım sağa dönerek ordan bağlanacaktık dönüşe geçen pazar konakladığımız yere çıktık mola yaptık ve yemekler yendi haşlanmış yumurta yedim bi tane su içtim .istanbul bulvar yoluna çıktık ogün rampada önde ben arkada sonra sağa dönüş ve formula yoluna giriş ogün orda hafif meyilli yolda aşağı doğru 54 km yi gördü beni vakumladı ,bende tempoyu çabuklaştırdım tabi..birlikte vardık pendik ayrımına barış hemen arkada idi...akabinde hafif eğimlerin başladığı viaportta ben tempoyu çektim çünki ogün ile basmıştım kendimi yormamak için oldukça uzun süre hafif meyilli rampalarda yavaş çıktım bu meyillerin sonunda dağ gibi kısa ama etkili aydosun güney yolu ile yine karşılaştım bu rampalar üst üste gelmekte sonunda cami gözüktü ve caminin duvar rampasınıda yavaşca aldıktan sonra -orada kısadır-ver yansın aşağı ve aydos cafe............10 dakika gecikme ile grubu yakaladım erkan çok gerilerde kaldı ama sonunda inişte kartala doğru beni yakaladı ...durumumuzu irdeledik 240 km lik kartepe olayı için ekip hazır değil idi gebzeye kadar tren olması bizi kurtaracak idi inşallah hızlı tren projesinde bisikletleri alırlar trenlere bu kartepe olayı 2014 ün sonunda devreye girecek gibi... ....pedalşörlerin durumlarında ise bende pek ağrı olmadı ve hatta aydostan sonra tempo yaptım doğaç önde haldır haldır bastı tabi barışın dizi ağrıdı aydosa gelirkende doğaçın dalağı şişti evet doğaç genç kuvvetli ama tekniği çözecek kuvvetine ayar çekecek uzun etaplarda
 
kudret abi turu çok güzel açıklamışsın bu hafta bizi güzel tur bekliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Güney
@bahtiyar közen

168 km, kuvvete ayar çekilecek sondan 44 km lik yol rampalı çünki ,gebze bostancı arası..
 
kudret abi benim sol bileğim ağrı yaptı yolun bozuk olmasından olabilirmi çünki çok sarsıldım
 
@Erkan Közen

erkan tekeri 1.32 yapma şansın yok bende hiç bi şey yok teker stabilizede gidiyor maxxis over driver 700 x32 ama senin kadroya olması bence handikap olabilir ,,,,teker 1.32 in altı olduğu vakit sarsıntı daha fazla biliyorsun..
 
anadolu performans

kış programları,,, kuru hava rüzgarsız .................

1- anadolu yaka......

a- polinez uzun ve kısa
b- bıçkıdere
c- şile
d- mollafenari....


2- avrupa yaka

a- garipçe..

3- istanbul dışı.....

a- tavşanlı-boyalıca hattı
 
güzergah nasıl olacak kudret abi tavşanlı için
 
@bahtiyar közen

güzergah aynı kartepe rotası..bostancıdan 44 km eskihisar ve feribot sonra topçulardan 800 metre sonra sağdan tavşanlı tavşanlı köyünden ahmetli köyüne ordan örencik yalnız sermayeci köyüne sağdan yol girer oraya girmeyeceğiz bol rampalar var 1100 rakım ,,mahmudiye geleceğiz tepede duracağız ora 660 rakım ,,,mahmudiyeden aşağı 10 km iniş soldan çakırlı bu tabele yerde ona dikkat edeceğiz yoksa yalnış yola sağdan gireriz sahile indiğimizde boyalıca tarafına yani iznik e doğru gideceğiz sağdan soldan değil 1 km sonra konaklama yeri solda şelaler orda toplanacağız..
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri