Scudo Sports

Anadolu performans hazırlık antrenman

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Scudo
@yilmaz kaynak

tekrar geçmiş olsun derim osmana kısa zamanda toplasın genç adam ona bi şey olmaz,,,
 
@CAVOGUZHAN

valla bencede garipçe çünki özledim orayı,,,yalnız oğuzhan saat 08,00 da bostancıya gel ordan sahilden fenerbahçe yapacağız ve kadıköy,yılmaz bizi bekler barboros meydanında neden 08.00 çünki 09.15 kadıköyden kalkan beşiktaş vapuruna bineceğiz 20 dakika sonra beşiktaştayız,,,09.00 dedim ama geç kalırız yol uzun sadece 63 km beşiktaş -garipçe -beşiktaş arası km ekleme yaparsak bostancıdan gideceğiz ,dönüşüm bana erenköye sekiz yazıyor ,toplam 19 daha ekleyecem 63 artı 19 bana 82 yazıyor rampalar ile 90 u bulurum,,,
 
@Kudret Kurtcebe

tmm abi sorun yok. dedıgın gıbı saat 8 de bostancıda olurum. bı aksılık olması durumunda burdan haber verırım. bir sorum olcak katılımın fazla olması ıcın ne yapılabılır ?
 
O bu pazara kadar iyileşmem lazım garipçe kaçmaz kaçmamalı hastalıktan ve kar kıştan kaç haftadır binemiyorum
 
@Kudret Kurtcebe

KuDRET abi
garipçe turunu ctesi gününe almamız mumkun mu ?
 
@CAVOGUZHAN

katılım olmaması birazda antremana yönelik çalışma yaptığımız için zati bunlar, yani garipçe ve polinez etapları hazırlıktır bıçkıdereye asla kartepeotel için garipçede ve polinezde antreman yaparak hazırlanamayız....bıçkıdere esastır orada herkezi bende dahil imtihan beklemektedir ve ben olayı arttırarak göçbeyliye kadar durmadan gidilmesini ele alacağım bu şu demek bostancıdan start ve yaklaşık 70 km durmadan gitmek demektir buna çalışacağız bu sezon mesafeyi
arttırdım 44 km durmadan poyraza karşı mücadele ettik şile rampalarında şimdi bu km 70 e çıktı,,
anca böyle yeriz biz kartepe oteli ilk sınav nisanda,,,,,1 nisan bıçkıdere sınavı olabilir 70 km durmadan gidilecek ve kısa mola anca su içme yemek yeme süre 3-5 saniyeden fazla olmamalı ,,,,,,evet bu cumartesi bisikletin bi bakımı olacak,,,,,
oğuzhan pazara bakalım yalnız bu sefer durmadan gidilecek sarıyere ,kesin o gün poyraz olacak sen önde tempo yapacaksın arkada rüzgarında olacağım ki yorulacaksın ,,,15 dakika aralıkla değişmeli yapacağız beşiktaştan sarıyere kadar durmadan gidilecek ,sarıyer merkezde 10 dakika ara sonra durmadan garipçe sapağına işin en zoru bu kısım olacak çünki 4 adet baba rampalar bizi bekleyecek dönüşte sistem farklı aynı yerden sarıyere durma yok fakat maslaktan yukarı zincirlikuyu ve beşiktaş,,,,
 
@OSMAN BATUHAN KUÇAK

osman yardımlaşmalı olacak yılmaz ve sen ikili ben oğuzhan ikili çalışma poyraza karşı beşiktaştan sarıyere durmadan önce varan 10 dakika bekleyecek biz geç kalırsak beklemeyin ben oğuzhanı bu pazar bayağı yoracağım onun partneri olacağım
 
@Kudret Kurtcebe

kudret abi,
ctesi yapabilirmiyiz diye sorusumun nedeni pazar günü işimin olmasından dolayı idi. artık bir ayar cekicem ben ona. pazar günü buluscaz artık . umarım hava ayaz olmaz.
abi besiktas garipce gidis donus kac km olacak yaklasık soyleyebılır mısın ? saol
 
bıçkıdere imtihanı,,,,,,

önceki skorum,,,,,,2 saat 10 dakika,,44 km durmadan gidildi,,,,
yol durumu,,,,,,bostancı çıkış çıkıştan sonra gelen iç erenköye doğru rampa alınır,,,,dudulluya kadar ufak tırmanışlar 10 km boyunca,,,,dudulludan sonra katılan arkadaşlar bizi görür görmez ekibe pedal basarak dahil olurlar,,,durma yok dudulluda,,,şile otobana girilir ilk rampa alınır akabinde bi tane daha, benzinci gelir kısa iniş, inişlerde dahi pedal çekilecek,,,,,ömerliye doğru gelinir 3 km iniş inişte pedal çekilecek,,,,partneri olmayan yandı tek başına poyraz ile arkadaş olur poyraza karşı sürat yapmak poyraz tarafından dövülerek yorulmak demektir kondüsyonu üstün olan poyrazı kesin kez dövecek,,,ve akabinde ömerli sonrası dört adet uzun tırmanış rampaları ve sağdan kömürlük levhasından içeri direk bıçkıdere 44 km boyunca burda durma yok kömürlük köyüne gelirken duvar rampayı alacağız kısadır ve devam ederek bıçkıdereye ulaşacağız,,,,ve durmayacağız artık bıçkıderede durma yok devam ve gelen rampaları ki üst üste gelir oldukça diktir durmadan devam edeceğiz göçbeylinin dışına kadar gelerek sağda bakkalda durulur kısa mola buraya önce varan 5-10 dakika bekler evet burdan formula yoluna gelirken hafif meyilli bi rampa alınacak ve formulaya iniş istanbul bulvar yolundan aydos rampalarına ordan kartal yakacıktan teme ve ideal tepeden bostancı iş zordur,,,,

etap 130 km dir 160 km ye denktir sekiz saatte kısa molalar ile alınmıştır son etap 4 aralıkta yapıldı,,,,
 
@CAVOGUZHAN

toplam 63 km yalnız evden hesap yapacan üstüne ekleyecen kadıköye döneceğiz bana 8 km yazıyor ev,,,,,sabahta alacağımız yol var bana 3 km bostancı senle buluşacağız bostancıdan 10 km olması lazım kadıköy
 
takipteyiz abi bir tur yapalım hava iyi olursa
 
@Kudret Kurtcebe

abi benim evden bostancı 9 km . budurumda garipçe turu bana toplam 100 km yaklaşık. pazar gunu gorusmek uzere. umarım bır aksılık cıkmaz. burdan takıpteyım.
 
@bahtiyar közen

bahtiyar marta bakalım bu pazar ben yine sahada olacağım hava o kadar soğuk değildi nedeni giderken hissetmiyorsun soğuğu ,akşam saatlerinde bile güzeldi durma olduğu vakit sakat o vakit üşütme olur ayaz var tabi millet kat kat giyiniyor tempoları düşük olduğu için bizler kadar terlemiyorlar sürat yaptığın vakit iş farklı,,,,
 
(link)

oğuzhan durum değişecek herhalde hava soğuk kapattı yağmur olursa bu pazar yatacağız,,,,,sadece kapalı olursa mesafe kısa olur hekimbaşı olur bostancıdan altunuzadeye, ısı 5 derece yol uzun olursa çekilmez,,,,evet akşama kalmadan hekim başı rampalarında işi bitiririz, dönüş aynı olur ve beylerbeyinden kadıköye ,,,
osman ve yılmaza garipçe borcumuz olur,,,
 
@Kudret Kurtcebe

herhalde bu garipçe bana göre değil eğer hava kötü olup hekimbaşı yaparsanız buradan yazarsınız ben takip ediyorum
 
@Kubilay Özgüç

büyük olasılık kısa mesafe olacak hekimbaşı girişinde bekle bizi kubilay ordan çekmeköye devam eder caminin orda olayı bitireceğiz çekmeköy cami,,,,aynı yerden geri dönerek devam,,
 
sevgili dostlarım arkadaşlarım,,,,,,istanbulda bi ilk olanı başarmaya çalışıyorum bu nedir ,,,,,performansı yüksek olan arkadaşları örgütlemek ayrıca yeni gelen arkadaşlara geçmiş tecrübelerimizi aktarmak ,tecrübe önemli bir bilgi birikim ile sağlanır ,öğrenerek , hatalara düşerek pişeriz,,,antreman demek sadece ferdi değil grupça antreman demek partner çalışması demektir ,,,uzun yolda partnerler kesin kez birbirlerinin rüzgarında gitmeyi tecrübe edinerek öğrenecekler ,,,teori kitaplarda zati mevcuttur gerek kütüphanelerden gerekse doğru sitelerden performans bisikletçiliği hakkında bilgileri alabiliriz ,ve bilgiler sahada tecrübe edilir,,,,2005 den beri bisiklette sağlam bi kadro oluşturamadım ,,,bunun nedeni öğrenci olanların öğrencilikleri ,,ve çalışanların evli çoluk çoçuk olanların performansa yönelememesi,,,,insanların konumları performans bisikletçiliğine terstir bu ülkede karı koca performansçı görmedim ama norveçte gördüm ,,,,,2005 den beri çok grup dağılmıştır çok kişide bisikleti bırakmıştır,,,,bisiklet benim için beşikten mezara kadar olan yolun adıdır,,,1976 da da bunu söylüyordum şimdide söylemekteyim,,,,istanbul camiasında bir kaç adam vardır bu konuda onlardan biri olmak benim için onurdur evet antremanlarıma 2005 den beri gelenlerden şu anda kimse yok,,,,,ama halkaya hep yeni arkadaşlar eklenmiş ama onlarda gitmiştir ,,,,sonuçta avuçta bir kaç kişi performans bulvarına aday olmaya devam etmektedir performans bulvarın gönüllü bisikletçisi olarak çizgim asla bitmeyecek ve devam edecektir,,,,,evet yeni yeni dostlar gelecek içlerinden benle sonsuza kadar pedal basacak bir bisiklet sevdalısı inşallah çıkacaktır önemli olan imzasına bisiklet sevdalısı yazmak değil sürekli sahada var olmaktır,,,,

Bisikletçi Anatomisi - Göğüs Kasları ve Geliştirilmesi



(link)
Profesyonel bir bisikletçi göğüs kaslarının hacmini arttırmak yerine gücünü arttırmayı tercih eder. Sebebi ise amacının süper vücut oluşturup gövde gösterisi yapmak olmamasıdır. Buna ek olarak aynı zamanda göğüs kafesinin hacmini de arttırmak isterler. Göğüs kafesleri ne kadar geniş hacimli olursa akciğerleri içeride daha rahat olacağı için nefes alıp vermesi de kolaylaşır. Bisiklet kullanan bir kitle için nefes çok önemlidir. Çıkamadığınız dik eğimli yollarda önce nefes yetmezliği çekersiniz ve ardından yeterli oksijen alamadığınız için kaslarınız ağrı yapar.

Bisikletçilerin göğüs kaslarında güçlendirmesi gereken üç temel yüzeysel kas vardır :
*Pectoralis Major
*Pectoralis Minor
*Serratus Anterior

Pectoralis Major: Göğüs kafesinizin üzerini kaplayan ve üst kol kemiği ile birleşen yüzeysel bir kas yapısıdır. Vücut geliştirmek isteyen herkesin öncelikli kaslarından biri olması ile tanınır. Bu kasın görevi göğüs kafesini dış tepkilere karşı korumak, kolları göğüse doğru yaklaştırmak ve kolların göğüs merkezine doğru hareketini sağlamaktır.

(link)

Pectoralis Minor: Pectoralis Major kasının altında yer alır. Omuz bölgesi ekleminden kaburgalara doğru uzanır. Omuz eklemindeki hareketlerin bir kısmına etki eder. Ayrıca nefes alıp vermeyi etkileyen önemli bir kastır.

(link)


Serratus Anterior: Geniş bir kas olarak göğsün 1. ve 9. kaburgaları arasından sivri uçlar halinde başlar ve kürek kemiğine doğru uzanır. Görevi kolunuzu daha yukarıya kaldırabilmek için kürek kemiğine yardımcı olmaktır.

(link)


Bir de göğsümüzdeki bu kasların altında derin kaslar olarak bilinen üç çeşit kas vardır. Bunlar sadece kaburgaların hareketlerinden sorumludur ve kaburgalar arası boşlukları kapatırlar. Sadece bu kasları çalıştırmak için tasarlanan bir egzersiz yoktur.

*Intercostales Externi
*Intercostales Interni
*Levatores Costarum Breves Et Longi

Göğüs Kaslarımızı nasıl çalıştırabiliriz?
Not: Göğüs kaslarınızı çalıştırmaya başlamadan önce dinamik ısınma hareketleri yaparak kaslarınıza kan akışını arttırmalısınız. Böylelikle kaslarınız daha iyi kanlanacak, esnekliği ve kuvveti de artacaktır. Dinamik ısınma hareketlerine örnek olarak kolları geriye doğru açıp kapatmak, omuzlardan dairesel olarak çevirmek gibi hareketler örnek verilebilir. Bu konuya daha sonra ayrıntılı olarak değinilecektir.

konu ile ilgili detaylı link,,,,

(link)

(link)

Bo fotoğraf Cyclingtr.com II. Uludağ Performans Tırmanışı etkinliğinde çekildi. 54 km'lik bir yol ve 2600 m rakım. Nasıl bir yol olduğunu hayal edin. Tırmanışı kazanan C. Yasin Bingöl 2 saat 45 dk gibi muhteşem bir zamanlama ile parkuru bitirirken son gelen sporcu da 4 saat gibi bir zamanlamaya sahip oldu. Hangisi olmak isterdiniz?

Bu aradaki farkın sebebine değinelim. Elbette genel kondisyon ve antrenman durumu en önemli kriterdir. Ama bunu bir kenara bırakırsak, ne kadar iriyseniz yokuş performansınız da o ölçüde düşecektir. Tırmanışçılar tel gibi ince yapılı fakat güçlü sporculardır. Dolaysıyla güç/ağırlık üretim oranları yani tırmanış verimleri çok daha yüksektir. Kaslı bir bisikletçinin daha güçlü olmasına rağmen tırmanışta yetersiz kalması ağırlığının fazla olmasıyla bağlantılıdır, başka bir deyişle tırmanış verimi düşüktür. Tırmanışlarda vücut ağırlığı çok daha önem kazanır. Bu nedenle iyi bir tırmanışçı olmak istiyorsanız hem ince yapılı hem de güçlü olmak size avantaj sağlayacaktır. Velodrom bisikletçilerine ya da sprinterlere baktığınızda onların çok daha kaslı olduklarını görürsünüz. Düz etaplarda ağırlık faktörü önemini büyük ölçüde kaybettiği ve toplam güç üretimi öne çıktığı için kaslı sporcular, zamana karşı, sprint ve velodrom gibi düz ve süratli sürüşlerde daha başarılı olurlar. Bu durum dağ bisikleti ve cyclocross gibi bisiklet sporunun tüm disiplinlerinde geçerlidir. Dağ bisikletinde fiziğinizin aşırı yapılı olması, teknik gerektiren durumlarda sizin için dezavantaja dönüşebilmektedir.
 
bilgiler için sağol kudret abi,bizim asıl hedefimiz bu turlarda sürekli olmak
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri