Scudo Sports

Amortisörsüz mü ön amortisörlü mü?

Kayıt
4 Eylül 2007
Mesaj
47
Tepki
7
Şehir
istanbul
Arkadaşlar acaba amortisörsüz mü ön amortisörlü mü daha iyi?Kullanım alanı mı soracaksanız:bir iki turlamak için kullanacağım,dolaşacağım yer bisiklet yolu gibi bir yer ama az da olsa iki üç iniş var.

Yardım ederseniz sevinirim.Unutmayın bilgi paylaştıkça çoğalır.:D Şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Arkadaşlar 28'' şehir bisikletinde daha uygun fiyatlı model amortisörlü ancak bir üst modeli amortisörsüz. Ben bisiklette amortisör olmamasını tercih ediyorum ancak benim gibi 100 kg biri için ön taraf için sıkıntı çıkarır mı?
 
@Orhan Akarkut
Hocam büyük bölümü asfalt bir kısmı da kaldırım taşı olan bisiklet yolu. Ama illa ki ufak tefek tümsek ve çukurlar mevcut güzergah üzerinde. Zaten böyle çukurlarda ayağa kalkıp darbeyi azaltmaya çalışırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
@mehmet gülmez ben de zamanında benzeri bir çelişkide kalıp amortisörsüz Kron almıştım. Araziye çıkmıyorum sonuçta, kalın lastikli yol bisikleti gibi düşündüm alırken. Lastiğin kendisi yoldaki ufak tefek girinti çıkıntıları yumuşatmaya yetiyor zaten, Tümseklere gelirken de zamanlamayı ayarlayıp geçişi yumuşatmak amaçlı zıplamak gibi bir teknik geliştirdim kendimce, işe yarıyor. Ön maşanın amortisörsüz olması bisikletin ağırlığını da çok azaltır hem.
Bence burda dikkat edilmesi gereken nokta şu: kadro geometrisi dik oturuş sağlayan bir geometri mi, yoksa öne eğik sportif oturuş sağlayan bir geometri mi? Eğer dik oturuş söz konusuysa amortisör lazım, çünkü benim dediğim atlamalar zıplamalar pek mümkün olmayacak, bacaklarınızı amortisör olarak kullanamayacaksınız. Her çukuru tümseği omurganızda hissedersiniz, hoş olmaz.
Sportif bir geometrisi olan bir modelse amortisörsüzün dezavantajı yok, avantajı var derim
 
  • Beğen
Tepkiler: omerkaratas
@Rasimcan Meral
Hocam kendimi bildim bileli seleyi sonuna kadar yukarı çıkarırım gidon sabit iken. Boyum 1.90 öne eğik şekilde kullanmak kalça ve sırt için daha rahat hem bir yandan da kolları geliştirmiş oluyorum :)
 
Amortisörlü alıp istediğiniz yerde açma, istemeyince kapatma şansınız var ama bisikletin ağırlığı biraz fark eder.
 
@Eroseros
Hocam açma kapama bile olsa o sisteme pek güvenmiyorum. Hiçbir şey olmasa bile zamanla gıcırdamaya ve ses çıkarmaya başlayacak.

Bisikletin ağırlığına gelince pek takmıyorum. Çünkü ağır bisiklet hızını aldığında yavaşlaması daha zor olur. Tıpkı hafif araçların uzun yolda rüzgarda savrulması ve ağır araçlara göre daha fazla yakması gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eroseros
@MBB
Hocam tek temennim bu. Spora yazıldım geçen sene başlarda hevesle gittim sonra boşladım. Kilo verecekken kilo aldım :D
 
Amortisör olsunmu olmasınmı bu forumda abu hayat içmiş konulardan biri daha. Düz maşa bisiklet kullanıcısı olarak ihtiyaç duyduğum iki yeri söyleyim. Bir sert stabilize yolda 30 la gidiyorsan. Beynin bile titreşimden sapar. Birde 50 ile yokuş aşağı iniyorsan vede asfalt kalitesi çok iyi değilse işte orada işe yaradığını görürsün. tıpkı araba süspansiyonu gibi şasinin sabit lastiklerin girip çıktığını görüyorsun. Hele kaliteli bir ful süspansiyon bisikletse zeminin farkına bile varmayabilirsin. kaliteli asfalt ta ise gereksiz.
 
@mehmet gülmez temmuz 12'de sınavım bitti ertesi gün bisikleti aldım tam 1 ayda 1000km yaptım. Tam 10kg verdim :koptum:
Sizde verirsiniz fakat bol bol yokuş çıkın, sakallarımdan aşağı kadronun üstünü terimle yıkadığım olmuştur öyle verdim yani, biraz pasaklı bi açıklama oldu kusura bakmayın:D
Azimle yokuş çıkan her türlü fazlalıklardan kurtulur hocam :)
 
@mehmetsunu
Evet, ağırlığımın büyük kısmını öne vereceğim için düşünmeye başladım. Dediğim gibi bisiklet yolu asfalt bazı bölgeleri parke taşı. Hatta bazı bölümleri çukurlu. Bundan önceki bisikletimde amortisör olduğu için farkına varmıyordum. Aynı yolda amortisörsüz hele de 28'' ince tekerle denemeden bilemem. Ve eğer çok sarsıntı yaparsa sırf bu yüzden de asfalta inmek istemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
Düşük kalite amortisörler darbeleri gerektiği gibi karşılamıyor bu da zamanla bileklerde ağrı yapıyor. Ya üst seviye amortisör ya da düz maşa diyorum. Düz maşayı kullanması bilinirse amortisörden daha rahat (benim için).
 
@alierkanimrek
En kötü amortisörün bile amortisörsüzden daha iyi darbe emeceği beklenmez mi? Tabii ki tercihim olmaması yönünde ama olmadığında bilekler daha fazla darbe alacak.
 
@mehmet gülmez En kötü amortisör Mosso Wildfire V Zoom maşa = eziyet gibi birşey bisikletin ağırlığı, lastiklerin kalınlığı. Kullandığım yol Büyükçekmece bisiklet yolu. Yeni bisikletim karbon maşalı bir yol bisikleti endurance kadrolu 700x28 lastiklere sahip konfor harika, sürat harika. Benim kilom 76 boyum 1.68 ne kadar çukur varsa hızımı çok az azaltarak dalıyorum. Seleden kalkarak azaltıyorum jantlara binecek yükü. Yaklaşık 3-4 gündür sürüyorum şimdilik hiçbir sıkıntım yok.
 
Bir yol bisikleti kullanıcısı olarak söyleyeceklerim:

Lastik, lastik, lastik!..

Düz maşa + ince (32'nin altı) yüksek basınçlı lastiklerle, düz asfalt olmayan her yer işkenceye dönecektir. Konforludur falan diyene aldanmayın, hafif pütürlü yolda yavaş sürüş bile beyninizi zonklatır, kıçınızı ağrıtır. Pedli bir taytınız yoksa gece ağlatır. Kısaca müthiş konforsuzdur..

Amortisörlü maşa + kalın alçak basınçlı lastik, konfor bir nebze sağlar, ama bisiklet gitmez, pedala bastığınız güç sürtünmeye ve amortisörün sönümlemesine kurban gider, hele de pek de kaliteli olmayan bir süspansiyon ise (ki kalitelileri de zaten genelde yüksek salınıma sahip) bir de üstüne eklenen süspansiyon ağırlığyla, bisikletin üzerinde ıkınıp sıkılırsınız..

Peki çözüm?

Ya düz maşa, doğru geometrili, doğru kalınlıkta (50>x>35mm) ve optimum basınçta ve düz desende lastikli bir şehir (urban) bisikleti...

Ya da amortisörlü, ancak görece ince (35-42 mm) gene optimum basınçta, optimum desenli (mtb lastiği değil) süspansiyonlu bir hibrit bisiklet..

Ben ilkini tercih ederdim. Düzgün kalınlık ve basınçlı lastiklere sahip bir urban bisiklet, size hem şehrin pütürlü yollarında gereken konforu en az süspansiyon kadar sağlar, hem de süspansiyonun ağırlık dezavantajını yokeder. Hele bir de karbon maşaysa, zaten fazlasıyla tatmin eder.

Yok ben arada sırada, çayıra çimene, patikaya, orman yoluna da dalarım, diyorsanız, o zaman ikinci seçeneğe alalım.
 
Scott Sub 40 im var amortisorlü , bisiklette yeniyim dün 32 km li en uzun sürüşümü yaptım 5 km 10 km derken 32 benim için baya yorucu oldu bende anadolu yakası sahilde görece düzgün bir zeminde kullanıyorum.Gerek hamlıktan kaynaklı gerek seleye ilk alışma mevzusu ile alakalı çeşitli ağrı sızılarim oluyor ilk zamanlardakine göre azalıyorlar ama :) Ben sele borusunuda değiştim amortisörlü yaptım hoplaya ziplaya gidiyorum :) keyfim yerinde düz maşa deneyimim olmadı ama bisikletimden memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet gülmez
Geri