Scudo Sports

Amortisörlü mü düz maşa mı?

Ben neden düz maşa almam gerektiğini amortisörlü aldıgımda anladım. Ama dusunuyordum da ilk düz maşa alsaydım kesin pişman olurdum. Şimdi ise amortisörlüye bulasmam diyorum. Biraz pahalıya patladı ama tecrübe boyle birşey işte :)

Sedona fiyatlarını bilmiyorum, trek fx lere de bak derim almadan önce. Üstündeki donanım da onemli ama değiştirilebilir ihtiyaca göre. Önemli olan kadro.

 
  • Beğen
Tepkiler: yyokes
Scudo
Ben de genellikle sehir içinde kullanıyorum ama yollarımız pürüzsuz değil ki. Amortisörlü maşa konfor. Aynı yoldan kilitliyken de geçiyorum aradaki fark Azer Bülbül'ün titremesi gibi. :)
 
Arkadaslar oncelikle bu platform icin foruma,burada yorum yapan kullanicilara cok tesekkur ederim.Buradan ogrendigim bilgiler sayesinde kendim icin dogru tercih yaptim.Fuji absolute 1.1 D 2016 yi uzun ve zahmetli surecten sonra alabildim.Carbon masa ve genel bisiklet hafifliginin ne oldugunu ogrenmek guzel (link)
 
Amortisörlü ile düz maşa arasında (önceden benim gibi) kalan arkadaşlar, kendi Sedona 410 düz maşalı bisikletimde yaşadıklarımı yazıyorum. Öncelikle bisiklette Schwalbe Marathon Plus 38C lastikler bulunmakta. Şehir içinde kısa turlar yapmaktayım. 1) Kaldırımlardan inip çıkarken insanı çok üzüyor, paldır küldür gelen sesler bisikletin zorlandığını gösteriyor. 2) Angara'nın yolları sıkıntılı, geçen gün geç gördüğüm bir çukura girerek trafikte düşmez tehlikesi geçirdim. 3) Eğer konfor istiyorsanız, kilitli maşa bir bisiklet almanızı tavsiye ediyorum, birazda kalınca bir lastikle otomobil konforunu yakalarsınız :)
 
Düz maşa konforsuzluk demek değil kesinlikle ama kişiden kişiye değişir tabii :) Düz yolda gidecekseniz hiç gerekmez bence amortisör. Ama köy yollarında filan belki ararsınız amortisörün rahatlığını. Benim bisikletim b'twin forum ahalisi hiç sevmiyor nedense ama ben çok memnunum amortisörden. Arada bir köy yollarında orman yollarında da biniyorum. Sadece sahil yolunda düz asfaltta binecek olsaydım amortisörsüz alırdım tabii. Bence Sedona çok kaliteli bir marka.
 
@Burcuu Aklımda Carraro Sportive 224 vardı ama bu 410 u beğendim :) Gidon boğazı çok can sıkıyor idi, onu da XLC nin 50 liralık Ayarlı boğazı ile çözdüm, 90 derece sürüyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burcuu
90 derece rahatlık :) Bende toplama bir bisiklet yapmak istiyorum böyle düz yolda keyifle sürmek için istediğim tipte gidon, kadro, istediğim renk ve single speed ama nereden başlayacağımı bilmiyorum :(
 
Karman çorman bir şey denemek istiyorum ben :D mesela kadro ve gidon şekli klasik beach cruiser olsun ama lastikler ince olsun. Ama hafif olmuyor malesef bu kumsal bisikletlerinin kadroları. Neyse bu konuyla kirletmeyelim bu başlığı ama ^^
 
Peki düz maşa kötü sayılabilecek bir yolda bisiklete zarar verir mi? Ben sıkıntılı bir yerden geçerken hafiften totoyu kaldırıyorum, kısmen vücudumda emiyorum sarsıntıyı :D ancak bisiklet pek tolere ediyor gibi durmuyor o sırada çıkardığı seslerle.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@tanchu
Hahahahaha bunları yapıyorlarken bir şey olmuyor senin kaldırımından bir şey olmaz diyorsun yani :D
 
yeni 500 km tur yaptım, maşanın kilidini bir kez açmadım ve döner dönmez düz maşalı bir bisiklet aramaya başladım:) İstanbul'da zaten hiç açmıyordum maşayı ama turda açarım belki diyordum hep, hiç açmadım.. Hal böyle olunca (ki yer yer İstanbul'un yollardı da ne şahaneymiş dedirtecek yollara da girdim ama gene de ihtiyaç duymadım) maşanın ağırlığını taşımaya gerek olmadığına karar verdim. Belki çakıllı makıllı köy yollarına girsem açabilirdim ama ona da girmedim, yol hiç denk gelmedi.
 
Bence düz maşa. Neden mi?
Bir yıldır Sedona 410 kullanıyorum ve toplamda 2000 km'yi geçmişimdir. (düz maşalı) Yağmur yağdığında lastikleri indiriyorum alt sınırına; hava cillop olunca da üst sınıra yaklaştırıyorum. Sürekli yolda sürüyorum ve yollar oldukça yamalı Ankara'da. Buna rağmen büyük bir sorun yaşamadım. Pedala bastığım anda gücümün yola aktığını görmek güzel bir detay, eski kilitli maşalı bisikletimde bu yoktu örneğin. Ama düz maşada bir miktar konfordan ödün vermeniz gerektiğini göz ardı etmeyin
ancak bunu kaliteli elcikler, lastikler ve eldivenler, (dilerseniz tayt) ile telafi edebilirsiniz. Bu yüzden, hoplama zıplama yapmadan süren arkadaşlar için, düzgün-yarı düzgün asfalt kullanımı söz konusuyken düz maşanın ideal tercih olduğunu düşünüyorum. Ama diyorsanız ki, bizim yollarımız taşlı, arnavut kaldırımı vb, arada sırada hafif arazilere de girmek istiyorum, o zaman kilitli maşa alın derim. Açtığınız anda bunlarda farkı hissedersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yıllardır tartışılan konu.Şehir içinde kullanacaksanız düz maşa.Ayrıntıya gerek yok.
 
@Afyon35 Resmini atsan daha iyi olur hocam, maşayı görmeden birşey söyleyemem.
Kilitleme mekanizması yokmu maşada?

@kuşlar gibi özgür Hocam giriş seviyesi bisikletlere koydukları zoom maşa zaten amortisörlü maşa sayılmaz. Darbeleri çok iyi emmez, kilitlemesi yoktur veya olsada çalışmaz. Ayrıca hassasiyeti berbattır.
 
@BisikletKolikK Haklısınız hocam ,eski bisikletimde de sanırım Zoom maşa vardı. Ağırlık dışında bir faydasını görmedim, sürekli kapalı kullanıyordum; buna rağmen gücümü yediğini rahatlıkla fark edebiliyordum.
 
Kitleme mekanizmasi bence boş iş :D Neden derseniz geneli 2 ila 3 kilo arasi o "kitli maşa"lar. Bisikletin önüne 3 kilo bi daş bağliyosun ve "gidondan kitli gardaşş" diyosun :D
 
Geri