Scudo Sports

Amortisörlü mü düz maşa mı?

Bu soruyu hiç düşünmeden düz maşa diye cevaplandırırım. Darbeyi ve bozuk yolu kendi vücudunu kullanarak absorbe etmek gerekiyor. Ayağa kalk, dizlerini bük, kollarını bük, öne doğru eğil vs... Zaten bisiklet sürmenin zevki biraz da bu darbe emişlerindeki hareketler değil midir?
Amortisörü hiçbir zaman yakıştıramadım bisiklete.
 
Scudo
@kuşlar gibi özgür Hocam benim bisikletimde de var bu lanet şeyden, bir de kilitsiz üstelik.

Alacağım bisiklette ilk önceliğim maşa özellikleri olacak bundan sonra.

@mariokaldato Hocam kilitli amortisörlü sele borusu istiyor :D Tabi bir bisiklet fiyatı isterler ona da şimdi.
 
Ben memnunum bide mersedes yani ehehe alamazmiydim havali mavali maşa ama gerek yok 90 lardan bi celik maşa taktim :D
2017-08-08_09-02-01_HDR.jpg
 
Yol durumuna bağlı olarak iki maşa tipinin de kullanıldığı alanlar var. Fakat tur için düşünecek olursak. Düz maşa (Rigid) gereksiz enerji tüketimi açısından daha avantajlıdır. Çoğu arazide lastiklerin sağladığı konfor yeterli olacaktır. Öncelikle daha geniş lastiklere yönelinmesi bu da yeterli gelmiyor ise amortisöre geçilmesi uygun olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
ön süspansiyon eforu pek emmez ama düz maşa bisiklet bozuk yolda eforu emer. ön süspansiyonlu bisikletin bozuk veya patika yolda yuvarlanma direnci daha düşük olur. arka süspansiyon olmadığı halde hem elleriniz hem de poponuz rahat olur, çünkü ağırlığı biraz kollarınıza verip seledeki ağırlığı hafifletirsiniz ve rahat edersiniz. düz maşada ise bunu yaparsanız dirsekler acır. normal oturuşta titrersiniz her türlü. hele de lastikler çok şişirilmişse uzuvlarda titremeden doğan bir kaşıntı başlar.

kaldırımdan inerken, çıkarken rahat olursunuz. 50cm yükseklikten pat diye inebilirsiniz çünkü bisiklet fıs diye emer tüm darbeyi. düz maşadan daha sert fren yapabilirsiniz, yüksek hızlarda asfalttaki ani bozukluklar pat küt diye elinize vurmaz. bir yere çıkarken ilk darbeyi ön teker alır, bunu yumuşattığı için de ön tekerin akordu daha yavaş bozulur. bence kaliteli ön süspansiyon gayet işe yarıyor.
 
Düz düz düz amortisör hamallık boşuna yük taşırsın yanında
 
Link vermek yasak mı bisikletin linkini koymuştum mesaj kaldırılmış
 
Neden amortisörlü maşaya düşman gibi bakanlar var hala anlamış değilim.
Mesela tur bisikleti diyelim, zaten yanına 4-5 litre su alıyorsun ki o da yaklaşık 3-4 kilo, belki daha fazladır.
Yük konusu var birde, 20-25 kilo yüklerken amortisörün getireceği 1-1,5 kiloyu tartışmak çok mantıksız. Zaten kilitli amortisörlü bir maşayı kilitlediğimizde gücü yola tam aktarıyor, yani bir nevi yine sabit maşa oluyor.
 
kesinlikle düz maşa.amörtisörlüden düz maşaya geçtim inanın fark baya var.düz maşada daha az yorularak daha hızlı gidiyorum özellikle 1000 tl üzerine bütçe çıkamıyorsanız amörtisöre bulaşmayın çoğu zoom oluyor ve bi süre o kadar sertleşiyor ki işe yarama z hale geliyor hem de ekstra ağırlık yapıyor

@mariokaldato hocam şu mercedes bisikletinize bayılıyorum biliyorum topladınız bunu ama çok güzel.bi tur versenize ben de benim yakışıklıyı veririm
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Şehiriçi kullanıcılarının neden kilitli maşa istediklerini anlayabilmiş değilim. Arada bir ormanda süreceksen hem kilitli maşa hem disk fren alırsın imkân doğrultusunda. Ama şehir içi kullanıcısına ekstra masraf getirecek bir seçenek. Şayet uzun turlar, dağ-orman yollarında kullanılacaksa mantıklı ama şehiriçi kullanım için bence hammallık. Sonuç: Elbette zevk ve bütçe işi
 
@Taha321
Eyvallah tesekkur ederim ama bi maşallahda deyin de nazar olmasin :)

50 liraya duz masa buldum bi satis sitesinde 1.3 kg ve çelik ama markasi itibari ile çin celigi bu :D denemeye deger sanki

(link)
 
@mariokaldato maşallah hocam da ne yapacaksınız ucuz maşayı inanın bi süre sonra o kadar sertleşiyor ki kullanılmaz hale geliyor uğraşmanıza değmez
 
Tur falan yapmayacaksanız çoğunlukla şehir içinde kullanacaksanız tercihiniz düz maşadan yana olsun.
 
Geri