Scudo Sports

Amatörün Elinden Restorasyon

yalmaner

Üye
Kayıt
10 Ekim 2016
Mesaj
31
Tepki
32
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
SEMİH
Selam Herkese,
Sahip olduğum ilk ve tek bisiklet olan olan çocukluğumun geçtiği emektar artık bakımsızlıktan çürümeye başladı. İçim elvermedi atmaya ve bende yenileme çabası içine girdim.Dile kolay 19 yıldır bende ne tekerlek patladı nede doğru düzgün bir bakım istedi uzun süre hiç el sürmedim bile fakat artık kadro pas tutmaya başlayınca yenilenme zamanı dedik ve acemice sıyırdık kolları.
(link)
(link)
(link) Ön aktarıcı: Sachs
(link) Arka aktarıcı: Sunway
Kadrosu değerlimidir bilemeyeceğim fakat benim için manevi değeri var belki boşuna uğraşmışsın, değmez diyenler olabilir fakat, hayat istediklerinle değil sahip olduklarınla değerlidir.
Arka aktarıcı hariç bütün komponentler sachs marka, sanırım zamanında iyi bir markaymış.
Bisiklette en çok sevdiğim özellik frenleri; balata fren kullanmışlar, ne pabuça ihtiyaç var nede doğru düzgün bir bakıma fakat çok eskidiğinden arka frende biraz sıkıntı oluştu.
İçinin açılarak millerinin yenilenmesi lazım. ( Yapabilecek olan arkadaş varsa iletişim kurarsa sevinirim)

Artık sökme zamanı; bu kadar eski bir bisiklet olunca sökmekte epey zor oluyor bir hayli uğraştırdı beni (Wd-40'a selamlar) tabi bu işlere girişmeden en önemli şey alet edavat çok şükür her türlü alyan ve lokma takımı mevcut(link)
Ve Sonuç:(link)

2 AŞAMA: BOYA SÖKÜMÜ
Forumda okuduğum konulardan sonra her türlü su zımparası kağıt 400-600-800 ve atlasın takoz zımparası 120-150 satın aldım ayrıca işi çok kolaylaştıran boya sökücü aldım. Boya sökücü cidden sıkıntılı bir malzeme eldivensiz, maskesiz, gözlüksüz asla yanına yaklaşmamak lazım. Benim kadro paslı olduğundan önce boya sökücü ile temizledim arkasından zımparalar ile kademeli olarak zımparaladım. Kenar birleşme yerlerini matkabın ucuna temizleme aparatını takarak temizledim. Çok içime sinmedi ben daha çok pas parlak bir sonuç bekliyordum ehh bu halide pek kötü değil aslında, çıkmayan zor kısımları şu şekilde:
(link)
(link)
(link)
(link)
Son hali:(link)

3 AŞAMA: BOYA RENGİ SEÇİMİ ve BOYA
Fabrikanın bakımcı arkadaşlarından söz aldık artık boya işlerini onlara devredecez, oto boyacılardaki gibi havalı tabanca ile boyacaklar nasıl olacak bilemiyorum, Astarı, boyayı, verniği, hangi marka ve tipte alınması gerekiyor. Bu işten anlayan arkadaşlar yol gösterirse sevinirim tekrar boya sökücünün kokusunu çekmek istemem :D Ayrıca göbeği sökmedim açıkcası elimde kalır diye korktum, göbeği sökmeden boyamanın bir zararı olurmu mekanizmaya ?
Birde tabi renk seçimi Gidonu, vites ve fren kollarını kromaj kaplatacağım kadro rengi olarak parliment mavisi düşünüyorum acaba nasıl olur bir çılgınlık yapıp fosforlu limon sarısı veya lime yeşili de aklımda

DEVAM EDECEK

Kendi elimizden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyoruz. Yanlışımız oldu ise afola varsa her türlü eleştiriye açığım. Kalın sağlıcakla

3. AŞAMA BOYA: Tanıdık bir boyacı yoksa bu işlere bulaşmamak lazımmış. Sanayide çok yer gezdim çoğu başından savıyor çoğuda çok istiyor. En son araya birilerini devreye soktuk 350 TL yi 250TL indirdik ama o bile çok geldi gözüme, sağolsun fabrikanın bakım ustası biz boyarız dert etme dedi. Sanayide özel boya karışımları yapan tandığıdından boya yaptırdı, aslında boya tabancasıyla boyacaktık fakat yapmış olduğu boya karışımı bizimdeki boya tabancalarıya güzel olmayacağını söyleyince sprey kutularına bastırdı. Boya tabancası diye geçmemek lazımmış onun bile kalite kalite iyisi varmış.
Astarı ayrı kutuda, boya+güçlendiricisi+verniği ayrı kutularda bize verdi. Oranlar konusunda bir şey diyemeceğim usta herşeyini kendi ayarladı ehhh maliyetinede gelince ayrı bir mutlu oluyor insan
Astarlı Hali:
(link)
(link)
(link)
Boyalı Hali:
(link)
(link)
(link)
(link)
Aslında daha önceden söylediğim gibi fosforlu limon sarısı,lime yeşili, parliment mavisinden biri olsun istiyordum ama açıkcası boyanın kalitesi ve işçilikte şüphem olduğundan metalik siyahta karar kıldım. Boyarken hata olursa göze batmaz demiştim. Biraz pişmanın boya kalite olarak arabalarda kullanılan kalitede, zaten silivri sanayide herkesin tanıdığı özel işler yapan bir usta imiş. Benim ustamda hatasız boyadı en ufak akma veya kabarıklık yok.
Ortaya çıkan iş çok iyi oldu belki resimlerde gözükmüyordur ama metalik siyah ışık vurunca hafiften mor bir renk alıyor renk geçişleri olan parıl parıl parlayan bir kadro oldu. Tek renk ama stickerlarla renklendiririm diyorum.
 
Scudo
@yalmaner
Guzel olmus siyah sahsen sevdigim bi renk degil ama hatalarida fazla gostermeme huyu var. Benim tavsiyem gidonu mutlaka drob bar yapmandir. Olmuyorsada kelebek gidon yakisir bencr

Siyah klasik bi renk uzme kendini guzel olmus. Gidon olarakda ya drob bar yada kelebek gidon yakisir bence
 
4. AŞAMA KOMPONENTLER: Adım adım ilerlerken her seferinde yeni bir sorunla karşılaşıyorum, ilk defa bu işleri yapmanın zorlukları diyelim.
İlk başta bisikleti anlatırken donanımın sach marka olduğunu, ayağa kaldırmandaki en önemli etkenin balata frenleri olduğunu paylaşmıştım. Frenler Drum brake diye geçiyor. Hubda bulunan bir balata sistemiyle fren yapıyor.
Sachs Galaxie HT
(link)
(link)
(link) (internet)
(link)
Eh tabi buna bağlı olarak rublede çok değişik kime gösterdiysem daha önce hiç görmediğini söyledi.
(link)
(link)
Aynakolda epey yıpranmış çapraz kullanmak nedir, zararı ne olur bilmiyorduk. Onca sene çok yıpratmışız. Dişliler kırılmış yenmiş çoğu hasarlı
(link)
(link)
Diğer parçaları polisaj yapacağız tabiki bir arkadaşımın dremeli var tatilden dönünce verecem dedi ama bekliyoruz olmadı. Taş motora polisaj süngeri bağlarım youtubeda çok video var ama en ucuz ve kolay nasıl yapılır onun araştırması içindeyim. Tabiki ondan önce ruble ve aynakol problemi var o ruble ile başım dertte fren tarafını ebayde falan bulunuyor ama dişli yok gibi en son çare cnc tezgahında yeniden üretmek, herhalde o şekilde olacak. CNC işi yapan tanıdığım şu aralar çok yoğunmuş araya sıkıştırırsam halledecek aslında bir kutu baklavaya bakarda bayram öncesi sıkıntı yaratmak istemiyorum.
Ruble ve Aynakol problemini çözersem parlatma işine girişeceğim.

@mariokaldato Cumhur abi bu kadar kusursuz boyanacağını bilseydim renk başka olurdu. Senin spreyle boyanı çok inceledim sonucun ona yakın çıkacağını düşünüyordum o yüzden rengi siyaha çevirdim. Aldığım boya ile nalburda satılan hazır sprey boyalar arasında dağlar kadar fark var birde usta çok iyi boyadı. Olan oldu artık zaten stickeri "RAZER" markasını düşünüyorum böylece hem istediğim fosforlu lime yeşili elde edeceğim hemde trek, biachi,vb yazmayacak kadroda. Çakma duran şeyleri sevmiyorum. Yanlız ruble çok sıkıntılı aynakol gene bulunma veya uydurulma durumu var ama ruble öyle değil.Allah büyüktür bir yolunu bulacağız ihşallah
 
Geri