Selam Herkese,
Sahip olduğum ilk ve tek bisiklet olan olan çocukluğumun geçtiği emektar artık bakımsızlıktan çürümeye başladı. İçim elvermedi atmaya ve bende yenileme çabası içine girdim.Dile kolay 19 yıldır bende ne tekerlek patladı nede doğru düzgün bir bakım istedi uzun süre hiç el sürmedim bile fakat artık kadro pas tutmaya başlayınca yenilenme zamanı dedik ve acemice sıyırdık kolları.
(link)
(link)
(link) Ön aktarıcı: Sachs
(link) Arka aktarıcı: Sunway
Kadrosu değerlimidir bilemeyeceğim fakat benim için manevi değeri var belki boşuna uğraşmışsın, değmez diyenler olabilir fakat, hayat istediklerinle değil sahip olduklarınla değerlidir.
Arka aktarıcı hariç bütün komponentler sachs marka, sanırım zamanında iyi bir markaymış.
Bisiklette en çok sevdiğim özellik frenleri; balata fren kullanmışlar, ne pabuça ihtiyaç var nede doğru düzgün bir bakıma fakat çok eskidiğinden arka frende biraz sıkıntı oluştu.
İçinin açılarak millerinin yenilenmesi lazım. ( Yapabilecek olan arkadaş varsa iletişim kurarsa sevinirim)
Artık sökme zamanı; bu kadar eski bir bisiklet olunca sökmekte epey zor oluyor bir hayli uğraştırdı beni (Wd-40'a selamlar) tabi bu işlere girişmeden en önemli şey alet edavat çok şükür her türlü alyan ve lokma takımı mevcut(link)
Ve Sonuç:(link)
2 AŞAMA: BOYA SÖKÜMÜ
Forumda okuduğum konulardan sonra her türlü su zımparası kağıt 400-600-800 ve atlasın takoz zımparası 120-150 satın aldım ayrıca işi çok kolaylaştıran boya sökücü aldım. Boya sökücü cidden sıkıntılı bir malzeme eldivensiz, maskesiz, gözlüksüz asla yanına yaklaşmamak lazım. Benim kadro paslı olduğundan önce boya sökücü ile temizledim arkasından zımparalar ile kademeli olarak zımparaladım. Kenar birleşme yerlerini matkabın ucuna temizleme aparatını takarak temizledim. Çok içime sinmedi ben daha çok pas parlak bir sonuç bekliyordum ehh bu halide pek kötü değil aslında, çıkmayan zor kısımları şu şekilde:
(link)
(link)
(link)
(link)
Son hali:(link)
3 AŞAMA: BOYA RENGİ SEÇİMİ ve BOYA
Fabrikanın bakımcı arkadaşlarından söz aldık artık boya işlerini onlara devredecez, oto boyacılardaki gibi havalı tabanca ile boyacaklar nasıl olacak bilemiyorum, Astarı, boyayı, verniği, hangi marka ve tipte alınması gerekiyor. Bu işten anlayan arkadaşlar yol gösterirse sevinirim tekrar boya sökücünün kokusunu çekmek istemem
Ayrıca göbeği sökmedim açıkcası elimde kalır diye korktum, göbeği sökmeden boyamanın bir zararı olurmu mekanizmaya ?
Birde tabi renk seçimi Gidonu, vites ve fren kollarını kromaj kaplatacağım kadro rengi olarak parliment mavisi düşünüyorum acaba nasıl olur bir çılgınlık yapıp fosforlu limon sarısı veya lime yeşili de aklımda
DEVAM EDECEK
Kendi elimizden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyoruz. Yanlışımız oldu ise afola varsa her türlü eleştiriye açığım. Kalın sağlıcakla
3. AŞAMA BOYA: Tanıdık bir boyacı yoksa bu işlere bulaşmamak lazımmış. Sanayide çok yer gezdim çoğu başından savıyor çoğuda çok istiyor. En son araya birilerini devreye soktuk 350 TL yi 250TL indirdik ama o bile çok geldi gözüme, sağolsun fabrikanın bakım ustası biz boyarız dert etme dedi. Sanayide özel boya karışımları yapan tandığıdından boya yaptırdı, aslında boya tabancasıyla boyacaktık fakat yapmış olduğu boya karışımı bizimdeki boya tabancalarıya güzel olmayacağını söyleyince sprey kutularına bastırdı. Boya tabancası diye geçmemek lazımmış onun bile kalite kalite iyisi varmış.
Astarı ayrı kutuda, boya+güçlendiricisi+verniği ayrı kutularda bize verdi. Oranlar konusunda bir şey diyemeceğim usta herşeyini kendi ayarladı ehhh maliyetinede gelince ayrı bir mutlu oluyor insan
Astarlı Hali:
(link)
(link)
(link)
Boyalı Hali:
(link)
(link)
(link)
(link)
Aslında daha önceden söylediğim gibi fosforlu limon sarısı,lime yeşili, parliment mavisinden biri olsun istiyordum ama açıkcası boyanın kalitesi ve işçilikte şüphem olduğundan metalik siyahta karar kıldım. Boyarken hata olursa göze batmaz demiştim. Biraz pişmanın boya kalite olarak arabalarda kullanılan kalitede, zaten silivri sanayide herkesin tanıdığı özel işler yapan bir usta imiş. Benim ustamda hatasız boyadı en ufak akma veya kabarıklık yok.
Ortaya çıkan iş çok iyi oldu belki resimlerde gözükmüyordur ama metalik siyah ışık vurunca hafiften mor bir renk alıyor renk geçişleri olan parıl parıl parlayan bir kadro oldu. Tek renk ama stickerlarla renklendiririm diyorum.
Sahip olduğum ilk ve tek bisiklet olan olan çocukluğumun geçtiği emektar artık bakımsızlıktan çürümeye başladı. İçim elvermedi atmaya ve bende yenileme çabası içine girdim.Dile kolay 19 yıldır bende ne tekerlek patladı nede doğru düzgün bir bakım istedi uzun süre hiç el sürmedim bile fakat artık kadro pas tutmaya başlayınca yenilenme zamanı dedik ve acemice sıyırdık kolları.
(link)
(link)
(link) Ön aktarıcı: Sachs
(link) Arka aktarıcı: Sunway
Kadrosu değerlimidir bilemeyeceğim fakat benim için manevi değeri var belki boşuna uğraşmışsın, değmez diyenler olabilir fakat, hayat istediklerinle değil sahip olduklarınla değerlidir.
Arka aktarıcı hariç bütün komponentler sachs marka, sanırım zamanında iyi bir markaymış.
Bisiklette en çok sevdiğim özellik frenleri; balata fren kullanmışlar, ne pabuça ihtiyaç var nede doğru düzgün bir bakıma fakat çok eskidiğinden arka frende biraz sıkıntı oluştu.
İçinin açılarak millerinin yenilenmesi lazım. ( Yapabilecek olan arkadaş varsa iletişim kurarsa sevinirim)
Artık sökme zamanı; bu kadar eski bir bisiklet olunca sökmekte epey zor oluyor bir hayli uğraştırdı beni (Wd-40'a selamlar) tabi bu işlere girişmeden en önemli şey alet edavat çok şükür her türlü alyan ve lokma takımı mevcut(link)
Ve Sonuç:(link)
2 AŞAMA: BOYA SÖKÜMÜ
Forumda okuduğum konulardan sonra her türlü su zımparası kağıt 400-600-800 ve atlasın takoz zımparası 120-150 satın aldım ayrıca işi çok kolaylaştıran boya sökücü aldım. Boya sökücü cidden sıkıntılı bir malzeme eldivensiz, maskesiz, gözlüksüz asla yanına yaklaşmamak lazım. Benim kadro paslı olduğundan önce boya sökücü ile temizledim arkasından zımparalar ile kademeli olarak zımparaladım. Kenar birleşme yerlerini matkabın ucuna temizleme aparatını takarak temizledim. Çok içime sinmedi ben daha çok pas parlak bir sonuç bekliyordum ehh bu halide pek kötü değil aslında, çıkmayan zor kısımları şu şekilde:
(link)
(link)
(link)
(link)
Son hali:(link)
3 AŞAMA: BOYA RENGİ SEÇİMİ ve BOYA
Fabrikanın bakımcı arkadaşlarından söz aldık artık boya işlerini onlara devredecez, oto boyacılardaki gibi havalı tabanca ile boyacaklar nasıl olacak bilemiyorum, Astarı, boyayı, verniği, hangi marka ve tipte alınması gerekiyor. Bu işten anlayan arkadaşlar yol gösterirse sevinirim tekrar boya sökücünün kokusunu çekmek istemem
Birde tabi renk seçimi Gidonu, vites ve fren kollarını kromaj kaplatacağım kadro rengi olarak parliment mavisi düşünüyorum acaba nasıl olur bir çılgınlık yapıp fosforlu limon sarısı veya lime yeşili de aklımda
DEVAM EDECEK
Kendi elimizden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyoruz. Yanlışımız oldu ise afola varsa her türlü eleştiriye açığım. Kalın sağlıcakla
3. AŞAMA BOYA: Tanıdık bir boyacı yoksa bu işlere bulaşmamak lazımmış. Sanayide çok yer gezdim çoğu başından savıyor çoğuda çok istiyor. En son araya birilerini devreye soktuk 350 TL yi 250TL indirdik ama o bile çok geldi gözüme, sağolsun fabrikanın bakım ustası biz boyarız dert etme dedi. Sanayide özel boya karışımları yapan tandığıdından boya yaptırdı, aslında boya tabancasıyla boyacaktık fakat yapmış olduğu boya karışımı bizimdeki boya tabancalarıya güzel olmayacağını söyleyince sprey kutularına bastırdı. Boya tabancası diye geçmemek lazımmış onun bile kalite kalite iyisi varmış.
Astarı ayrı kutuda, boya+güçlendiricisi+verniği ayrı kutularda bize verdi. Oranlar konusunda bir şey diyemeceğim usta herşeyini kendi ayarladı ehhh maliyetinede gelince ayrı bir mutlu oluyor insan
Astarlı Hali:
(link)
(link)
(link)
Boyalı Hali:
(link)
(link)
(link)
(link)
Aslında daha önceden söylediğim gibi fosforlu limon sarısı,lime yeşili, parliment mavisinden biri olsun istiyordum ama açıkcası boyanın kalitesi ve işçilikte şüphem olduğundan metalik siyahta karar kıldım. Boyarken hata olursa göze batmaz demiştim. Biraz pişmanın boya kalite olarak arabalarda kullanılan kalitede, zaten silivri sanayide herkesin tanıdığı özel işler yapan bir usta imiş. Benim ustamda hatasız boyadı en ufak akma veya kabarıklık yok.
Ortaya çıkan iş çok iyi oldu belki resimlerde gözükmüyordur ama metalik siyah ışık vurunca hafiften mor bir renk alıyor renk geçişleri olan parıl parıl parlayan bir kadro oldu. Tek renk ama stickerlarla renklendiririm diyorum.


