Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

Commuter olarak flatbar carbon alayim mi demis. Cesitli yorumlar gelmis
(link)
 
Scudo
" Devir degişti , e tabi Çelik'te degisti " diye bir şarkısı vardi popçu Çelik'in.
Karbon savunucusu degilim , beni yanlış anlama. Ama sonucta karbon govdeler kompozit parcalarin bir araya getirilmesi ile ortaya cikiyor ( Birleşik parcalar ) Dolayisi ile esnemesini istedikleri bolgeleri esnek , diger bolgeleri sert yapıyorlar.
Saglamlik meselesine gelince iyi islenmis bir malzeme esas isin püf noktasi.
Uzay ve havacilikta kullanilan bir aleminyum türü var mesela (ismini hatirlayamadim ) cok pahali bir malzeme ve hayvan gbi saglam ama adi üstünde " uzay ve havacilikta " kullaniliyor.
Sonuc olarak argumanlari bir kenara koymaliyiz. Ve kafamiza gore onermeler yapmamaliyiz . Bu okurken goze cok ergence geliyo ve ülkemizde zaten yeterince ergen var
Tamam yalnız aynı olay alüminyumda da var onlarda double veya triple farklı kalınlık ve esneme katsayılarında yapılabiliyorlar. Ama yinede aslen daha sert olduğu ifade edilen karbonun darbeyi daha iyi sönümlediği söyleniyor
Burada gözden kaçan bir şey olmalı

Mesela maşa
Darbeyi iyi sönümlesin (yani esnesin) diye karbondan yapılıyor (o zaman ne öğreniyoruz ? demek ki alüminyum iyi esnemiyor) ama gel gelelim o esnemeyen alüminyum bisiklet her nasıl oluyorsa rijit (yani esnemez) olmuyor. (onlarda double veya triple butted olabildiği halde)

Bunlar hep masaya yatırılması gereken konular ve o kadarda basite indirgenecek durumlar değil
Diğer taraftan kompozit isinde kullandigin lifin kalitesi, kullandigin lifin yönü, reçinenin kalite ve kalınlığı, ne kadar sürede kurutulduğu hep önemli ve maliyeti üç beş kat arttırıcı işler
Bu yüzden her karbon birbirinin aynı değildir örneğin recineyi daha az lifi daha fazla kullanarak katlari cok ince atarak katlar arasi bekleyerek daha hafif ama daha dayanikli karbon yapabilirsin
Karbon bir bisiklet aldığında hangi karbonu aldığın bu yüzden ne kadar ödediğine bağlıdır

Bu yüzden en az 50.000 + ödemeler yapılmamışsa o karbonun 6000 veya 7000 serisi bir alüminyumun altında olmasa bile onu katladığını düşünmek hayalciliktir.

Diğer taraftan karbonun aynı kullanım şartlarında (oraya hafifçe sürttüm çizildi şeklinde hırpalanmalar karşısında zaman içinde ) kaliteli bir alüminyum bir bisiklet kadar ömürlü olduğunu sanmakta hayalciliktir

sözün özü karbon sonuçta hafiflik söz konusu olduğunda tamam iyidir ama hangi karbon hangi alüminyuma karşı iyidir

Gerçekte alacağımız fark yüzde kaçtır
Hangi şartlarda kıyaslarsak iyidir

bunlar hep ucu acık ve talebe göre değişecek konular
Direk karbon iyidir denip geçilemez
Ultra ilericiler bunu yapıp gecebilir ama yapmayanda yapandan az değildir ve onlarda bu konularda hicte amatör değildir
 
Benim bisikletim her zaman tertemizdir.Bilirim ki bisikletim ne kadar temiz ise drag etkisi en düşük olacaktır.Yani aerodinamik verimliliği yükselecektir.
Yine biliyoruz ki karbon lifinin en önemli özelliklerinden biri de aero sürtünme katsayısının düşük yani aero verimliliğinin çok daha yüksek olmasıdır.Sırf aero beklentilerim yüzünden karbon alacağım.:ssrtcbya:
 
Altınmı gümüş mü tabiki altın, e el yakıyor camekandan bakarız kedi misali.

Yol mu MTB mi hızlı tabiki yol hızlı rüzgarını yer ardından bakarız.

Yol mu sağlam MTB mi tabiki MTB sağlam onun için dizayn edilmiş.

Gelelim karbon mu sağlam alüminyum mu , tabiki karbon sağlam , kaç kez test edilmiş.

Gelelim hangisi çevik karbon mu alüminyum mu tabiki karbon çünkü hafif ve İllaki çevik olacak.

Hangisinin işçiliği daha maliyetli. Tabi ki karbon. İşin işçiliğe kaldıysa hakgetire. Aleminyum tamirat tadilat daha kolay.

Bu tespitler birazda kullanıcı ile alakalı, son 10 yılda çok çabaladım kırılsın diye kıramadığım karbon bir kamışım var ilk günkü gibi sağlam. Her yıl kamış alıp kıran bir dünya arkadaşım var. 50 -50 10 yılda 500 lira parayı çöpe attılar. Harbi sağlam çıktı. 10 yıl önce 170 vermiştim şimdi 600 e yanaşmıştır yada geçmiştir. Hafif ve rahat olması da cabası.

Karbon bisiklette pekâlâ kırılır incinir alüminyum da. Fakat karbonun işçiliği ve teknolojisi altın gibidir. Pahalı olması bundan dolayı. Paralı ama sağlam değil demek insan emeğini ve teknolojiyi inkardan başka birşey değil.

Değermi değer tabi. Paran varsa alıp binecen. Hem param var hem alıp binmem, sağlam da değil zaten diyorsan , beğendiğine binersin. Altının her zaman ederi vardır.

Birçok kıymetli cevher madenlerde çıkartılır. Fakat cevheri mücevher yapan ince kesimler ve ustaların marifetidir. Karbon bisiklet dünyasında yapılan emek ve ince hesapların mücevhere dönüşmüş halidir nokta. Bana şimdi soracaksınız karbon bisikletin yok nerden test ettin.
Karbon kamış, karbon iğne ve karbon misina (Balık ipi) kullanmışlığım var. 10 yılı geçmiştir karbonla olan tecrübem. Karbon bisiklete para verirmiyim. Param olsa bir dakika düşünmem. Sürermisin yok abi camekan yaptırırım her gün izlerim.

Bence olay karbonun aleminyumdan sağlam olmaması değil maliyeti. Olaya bu açıdan bakarsanız aleminyum kullanım olarak öndedir.
Bende Amerikan malı bilinen bir marka karbon bir mtb var 1994 te sıfır almıştım halada sıfır gibi istersen fotoğraflarını da yollayabilirim

Hiçte öyle karbon iyidir diye tak diye yukarıda anlattığın gibi değil olay
Karbon yarış bisikletimde vardı o da uydurma birşey değildi sattım kötü yada memnun değilim diye değil paraya ihtiyacım olmuştu ondan

Gelgelelim hiçte yillardır kullandığım caad8 den burada bahsedilen abartı uzaysal farkları karbonda almamıştım

O halde hissiyatım zayıf olmalı diyorum ve yinede iddia etmiyorum
Bana caad yeterli karbon almayı düşünmüyorum düşünene de saygı duyarim

Ama alüminyum dandik kismini toptan geçin çünkü yok öyle birşey
 
@enolaguy hocam ben aleminyuma dandik demedim. Benimde 1000 liralık aleminyum bisikletim var. 3 bin lira verseler satmam. Gitmediğim yer görmediğim güzellik kalmadı bisikletimle benim tabi yaşadığım yörede.
Karbonun bir değeri var onu anlatmaya çalıştım. Ve karbonu hayatımın diğer aktivitelerinde çok kullandığımı bisiklette test etmediğimi söyledim. Yüksek teknoloji ve mühendislik ürünü karbonların birçok metaryalden sağlam olduğunu söyledim.

Kıyaslama yaptım. Bunu yaparken şunu atın 5 para etmez demedim.
 
Tüm yazılanları okuyamadım, Alüminyuma dandik diyen mi var ? :) 1998 ten bu yana yarışıyorum, gerek triathlon gerekse yol bisikleti, chrommoly ,alüminyum ve carbon bisikletler ile yüzbinlerce kilometre antrenman, binlerce kilometre ise yarışmışımdır.

En keyif aldığım bisikletlerim karbonlar. O tokluk hissini seviyorum. bu demek değilki alü bisikletler kötü. Hatta çoğu zaman yarıştığım bisikletlerim karbon, antrenman yaptıklarım ise alü kadrolar idi.

Kadro dayanıklılığı olarak, Alü ve Karbon kadrolar ile herhangi bir problem yaşamadım. Chrommoly kadroda ise (orjinal italyan bir bianchim vardı 1998 model) kullanım yoğunluğuna bağlı olarak ,aynakol göbeğinin girdiği yuvanın altından,kadro adeta yırtıldı (çok kullanılmış, çok yarış görmüş idi ).

Performans olarak aralarında çok fark hissetmeyebiliyorsunuz çoğu zaman. Fakat konfor konusunda bariz hissedilebilir farklar var. Performansta, bacakta varsa gidiyorsunuz. Yoksa çok anlamı olmuyor.

Aşağıya şöyle bir video linki de bırakayım. Lance Abi ile Pantani abi kapışıyorlar. Yıl 2000 Tour de France ( Keyifli olduğu zamanlar ;) ) Lance abide Trek 5500 var,
OCLV karbon, imkan olmasına rağmen Lance abi ön vitesi kadrodan kullanıyor, sti kol taktırmamış ,

Pantani abi de full campagnolo record donanımlı, güzel alüminyum bir Bianchi mevcut. İkiside gayet gidiyor. Demiyorlar, seninki karbon benimki alüminyum.

Bindiğiniz bisiklet, ve donanımlarınız belli bir seviyenin üstünde ise çok ta önemi yok.

Örnekleri çoğaltabilirim, bizzat gördüğüm deneyimleyip tecrübe ettiğim konular. Kazasız sürüşler !

(link)
 
Tamam yalnız aynı olay alüminyumda da var onlarda double veya triple farklı kalınlık ve esneme katsayılarında yapılabiliyorlar. Ama yinede aslen daha sert olduğu ifade edilen karbonun darbeyi daha iyi sönümlediği söyleniyor
Burada gözden kaçan bir şey olmalı

Mesela maşa
Darbeyi iyi sönümlesin (yani esnesin) diye karbondan yapılıyor (o zaman ne öğreniyoruz ? demek ki alüminyum iyi esnemiyor) ama gel gelelim o esnemeyen alüminyum bisiklet her nasıl oluyorsa rijit (yani esnemez) olmuyor. (onlarda double veya triple butted olabildiği halde)

Bunlar hep masaya yatırılması gereken konular ve o kadarda basite indirgenecek durumlar değil
Diğer taraftan kompozit isinde kullandigin lifin kalitesi, kullandigin lifin yönü, reçinenin kalite ve kalınlığı, ne kadar sürede kurutulduğu hep önemli ve maliyeti üç beş kat arttırıcı işler
Bu yüzden her karbon birbirinin aynı değildir örneğin recineyi daha az lifi daha fazla kullanarak katlari cok ince atarak katlar arasi bekleyerek daha hafif ama daha dayanikli karbon yapabilirsin
Karbon bir bisiklet aldığında hangi karbonu aldığın bu yüzden ne kadar ödediğine bağlıdır

Bu yüzden en az 50.000 + ödemeler yapılmamışsa o karbonun 6000 veya 7000 serisi bir alüminyumun altında olmasa bile onu katladığını düşünmek hayalciliktir.

Diğer taraftan karbonun aynı kullanım şartlarında (oraya hafifçe sürttüm çizildi şeklinde hırpalanmalar karşısında zaman içinde ) kaliteli bir alüminyum bir bisiklet kadar ömürlü olduğunu sanmakta hayalciliktir

sözün özü karbon sonuçta hafiflik söz konusu olduğunda tamam iyidir ama hangi karbon hangi alüminyuma karşı iyidir

Gerçekte alacağımız fark yüzde kaçtır
Hangi şartlarda kıyaslarsak iyidir

bunlar hep ucu acık ve talebe göre değişecek konular
Direk karbon iyidir denip geçilemez
Ultra ilericiler bunu yapıp gecebilir ama yapmayanda yapandan az değildir ve onlarda bu konularda hicte amatör değildir
Hocam guzel noktalara temas etmissin. Benim zaten " alemyum ( Boyle yazmak hosuma gidiyor aluminyumu ) dandiktir " gbi bir önermem yoktu, sen " alu karbondan saglamdir " dedin, bu bana tuhaf geldi :)
Ayrica 96 model , 100 liraya aldigim ,Alman yapımı kadro setten restore ettigim bir tur bisikletim var. Onun maşasida 90larda ortalikta bolca gezen atb bisikletlerin celik maşalarindan.
5 senedir hunharca kullanıyorum, essek gbi yukluyorum , acımadan kullaniyorum , saga sola fırlatiyorum, ormanda , tarlada sehirde kullaniyorum. Maşallah tik yok.
Simdi ben diyebilir miyim " alemyum dandik " diye :)
Mantıksiz olur bu. Cunku ortada yasanmis bir tecrube var .
 
Son düzenleme:
Dur dur, sen gitme daha...😂😁🤣😂😆

👍
Nacizane
Tüm yazılanları okuyamadım, Alüminyuma dandik diyen mi var ? :) 1998 ten bu yana yarışıyorum, gerek triathlon gerekse yol bisikleti, chrommoly ,alüminyum ve carbon bisikletler ile yüzbinlerce kilometre antrenman, binlerce kilometre ise yarışmışımdır.

En keyif aldığım bisikletlerim karbonlar. O tokluk hissini seviyorum. bu demek değilki alü bisikletler kötü. Hatta çoğu zaman yarıştığım bisikletlerim karbon, antrenman yaptıklarım ise alü kadrolar idi.

Kadro dayanıklılığı olarak, Alü ve Karbon kadrolar ile herhangi bir problem yaşamadım. Chrommoly kadroda ise (orjinal italyan bir bianchim vardı 1998 model) kullanım yoğunluğuna bağlı olarak ,aynakol göbeğinin girdiği yuvanın altından,kadro adeta yırtıldı (çok kullanılmış, çok yarış görmüş idi ).

Performans olarak aralarında çok fark hissetmeyebiliyorsunuz çoğu zaman. Fakat konfor konusunda bariz hissedilebilir farklar var. Performansta, bacakta varsa gidiyorsunuz. Yoksa çok anlamı olmuyor.

Aşağıya şöyle bir video linki de bırakayım. Lance Abi ile Pantani abi kapışıyorlar. Yıl 2000 Tour de France ( Keyifli olduğu zamanlar ;) ) Lance abide Trek 5500 var,
OCLV karbon, imkan olmasına rağmen Lance abi ön vitesi kadrodan kullanıyor, sti kol taktırmamış ,

Pantani abi de full campagnolo record donanımlı, güzel alüminyum bir Bianchi mevcut. İkiside gayet gidiyor. Demiyorlar, seninki karbon benimki alüminyum.

Bindiğiniz bisiklet, ve donanımlarınız belli bir seviyenin üstünde ise çok ta önemi yok.

Örnekleri çoğaltabilirim, bizzat gördüğüm deneyimleyip tecrübe ettiğim konular. Kazasız sürüşler !

(link)
Lance abimizde epo var , kan nakli var 😁 bisiklet sporunun yüz karası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Yemişim Karbonu, mis gibi çelik dururken;
DSC00498-e1573297819868-980x600.jpg
 
Alüminyum daha iyi reis
 
Alüminyumun Alzheimer yaptığını duymuştum... :koptum:
O degilde daha dün insanlar eve tikandi , hapis yatti, neyseki smdi biraz hafifler gbi oldu yasaklar , bu seferde yok karbon şoyle, alemyum boyle polemiklerine daldi .
Şükürsüzluk büyük sorun , en buyuk zenginlik kanaat beee cazci abi. Neyse dur ben bi italyan karbonumla sprinte kalkayim döncem sana kapa sen hshsh :D
For you beybisi gagaga uwgs

Ben şol dunyanın neyine kandım
Deve tabanı,kaktüsü goncagül sandım
Instagramda her sırıtanı Leyla sandım
Artık ben neyleyem karbon yolu,
ayro jantı?
En iyisin tutam karbon gidonun burnuma sokam

Dağlar aştım ,komlar içun yırtındım durdum
Namert rampalarda sprintte huzur buldum
Kah ağladım,bazan güldüm,totalde süzüldüm durdum;
Artık neyleyem ben Garmin'in bozuk rotasın,
En iyisin alam karbon suluğum,
Kulak karıstiram.

Bir Kaldato varki benden içeru kıpraşır durur,
Bikaç begeni,ücbej kom icin
mabadun yırtınur.
Hemcinse agresif,karsı cinse ciftekavruk lokum kesilur
Daha ben nedem bu deri gidon bandum?
En iyisin iki eşşek baglayam
 
İyi bakılan bisiklet hangi materyalden olursa olsun uzun ömürlü olur. Bugün bir abide gördüğüm retro Peugeot gibi mesela. Adam ne güzel bakmış bisikletine;


20200606_150450.jpg
 
@Aybek Cihan Bunlardan bende olsa yemin ediyorum binemem, duvara asarım tablo diye, elimde kahve seyrine bakarım...Karbonmuş, boşver yaa...😉
Evet bu konuda kesinlikle haklisiniz, klasiklerin yaninda karbon halt etmis. Onlarli ayaklandirip ve sonrada izlerken birden elinizle sevmeye sonrada konusmaya basliyorsunuz. Klasik olunca herzaman muhabbete varim, sabaha kadar konussak oturur konusurum.
 
Yemişim Karbonu, mis gibi çelik dururken;
DSC00498-e1573297819868-980x600.jpg
Kesinlikle katılıyorum. Çeliğin verdiği hissiyat bir başka. Çelik sentetik değil gerçek. Canlı bir organizma gibi. Ve evladiyelik yirmi yıl öncesine ait bir karbon bir alü göremezsin ama 50 yıllık bir çelikle can dost olursun. Torunların bile biner. Karbon bisikleti dekor malzemesi yapamazsın ama kalite bir çeliği salonun duvarına as hiç sırıtmaz. Çelik bisiklet etli butlu değildir zariftir, seni karbon gibi kırılıp yarı yolda bırakmaz. Evet dediklerini şimdi şimdi anlıyor ve hak veriyorum. Çelik candır gerisi heyecandır.
 
@Murat Cömez eğer bisiklette askida dururken sana cevap veriyor ise sıkıntı var😉😉😉😉ama harbiden eser....
 
Bir şehir dışı yaptık giydirmişsiniz.

Murat bey, ben herkesin ilgi alanı farklı demek istemiştim.

Neyse kızma darılmaca yok. ben fikrimi ifade ettim. Herkes saygı sevgi çerçevesinde fikrini yazar. Tabi bir de forum kuralları.

Herkese iyi pazarlar

Not: Bendeki Peugeot da bunun aynısı . Sadece renk füme metalik. Sanırım bu ince yapıları çok zarif geliyor o nedenle vazgeçemiyorum. Daha atak ve çevik geliyor görüntü olarak. Diğeri obez gibi .
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri