halil halil
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 22 Eylül 2010
- Mesaj
- 985
- Tepki
- 1.533
- Yaş
- 42
- Şehir
- New Caledonia
Tamam yalnız aynı olay alüminyumda da var onlarda double veya triple farklı kalınlık ve esneme katsayılarında yapılabiliyorlar. Ama yinede aslen daha sert olduğu ifade edilen karbonun darbeyi daha iyi sönümlediği söyleniyor" Devir degişti , e tabi Çelik'te degisti " diye bir şarkısı vardi popçu Çelik'in.
Karbon savunucusu degilim , beni yanlış anlama. Ama sonucta karbon govdeler kompozit parcalarin bir araya getirilmesi ile ortaya cikiyor ( Birleşik parcalar ) Dolayisi ile esnemesini istedikleri bolgeleri esnek , diger bolgeleri sert yapıyorlar.
Saglamlik meselesine gelince iyi islenmis bir malzeme esas isin püf noktasi.
Uzay ve havacilikta kullanilan bir aleminyum türü var mesela (ismini hatirlayamadim ) cok pahali bir malzeme ve hayvan gbi saglam ama adi üstünde " uzay ve havacilikta " kullaniliyor.
Sonuc olarak argumanlari bir kenara koymaliyiz. Ve kafamiza gore onermeler yapmamaliyiz . Bu okurken goze cok ergence geliyo ve ülkemizde zaten yeterince ergen var
Bende Amerikan malı bilinen bir marka karbon bir mtb var 1994 te sıfır almıştım halada sıfır gibi istersen fotoğraflarını da yollayabilirimAltınmı gümüş mü tabiki altın, e el yakıyor camekandan bakarız kedi misali.
Yol mu MTB mi hızlı tabiki yol hızlı rüzgarını yer ardından bakarız.
Yol mu sağlam MTB mi tabiki MTB sağlam onun için dizayn edilmiş.
Gelelim karbon mu sağlam alüminyum mu , tabiki karbon sağlam , kaç kez test edilmiş.
Gelelim hangisi çevik karbon mu alüminyum mu tabiki karbon çünkü hafif ve İllaki çevik olacak.
Hangisinin işçiliği daha maliyetli. Tabi ki karbon. İşin işçiliğe kaldıysa hakgetire. Aleminyum tamirat tadilat daha kolay.
Bu tespitler birazda kullanıcı ile alakalı, son 10 yılda çok çabaladım kırılsın diye kıramadığım karbon bir kamışım var ilk günkü gibi sağlam. Her yıl kamış alıp kıran bir dünya arkadaşım var. 50 -50 10 yılda 500 lira parayı çöpe attılar. Harbi sağlam çıktı. 10 yıl önce 170 vermiştim şimdi 600 e yanaşmıştır yada geçmiştir. Hafif ve rahat olması da cabası.
Karbon bisiklette pekâlâ kırılır incinir alüminyum da. Fakat karbonun işçiliği ve teknolojisi altın gibidir. Pahalı olması bundan dolayı. Paralı ama sağlam değil demek insan emeğini ve teknolojiyi inkardan başka birşey değil.
Değermi değer tabi. Paran varsa alıp binecen. Hem param var hem alıp binmem, sağlam da değil zaten diyorsan , beğendiğine binersin. Altının her zaman ederi vardır.
Birçok kıymetli cevher madenlerde çıkartılır. Fakat cevheri mücevher yapan ince kesimler ve ustaların marifetidir. Karbon bisiklet dünyasında yapılan emek ve ince hesapların mücevhere dönüşmüş halidir nokta. Bana şimdi soracaksınız karbon bisikletin yok nerden test ettin.
Karbon kamış, karbon iğne ve karbon misina (Balık ipi) kullanmışlığım var. 10 yılı geçmiştir karbonla olan tecrübem. Karbon bisiklete para verirmiyim. Param olsa bir dakika düşünmem. Sürermisin yok abi camekan yaptırırım her gün izlerim.
Bence olay karbonun aleminyumdan sağlam olmaması değil maliyeti. Olaya bu açıdan bakarsanız aleminyum kullanım olarak öndedir.
Hidrolik disk'de olur hidrolik v'de olurVay arkadaş, aylar sonra foruma bakayım dedim, her şey kaldığı yerden devam ediyor...
Peki v-fren mi disk fren mi?
Hocam guzel noktalara temas etmissin. Benim zaten " alemyum ( Boyle yazmak hosuma gidiyor aluminyumu ) dandiktir " gbi bir önermem yoktu, sen " alu karbondan saglamdir " dedin, bu bana tuhaf geldiTamam yalnız aynı olay alüminyumda da var onlarda double veya triple farklı kalınlık ve esneme katsayılarında yapılabiliyorlar. Ama yinede aslen daha sert olduğu ifade edilen karbonun darbeyi daha iyi sönümlediği söyleniyor
Burada gözden kaçan bir şey olmalı
Mesela maşa
Darbeyi iyi sönümlesin (yani esnesin) diye karbondan yapılıyor (o zaman ne öğreniyoruz ? demek ki alüminyum iyi esnemiyor) ama gel gelelim o esnemeyen alüminyum bisiklet her nasıl oluyorsa rijit (yani esnemez) olmuyor. (onlarda double veya triple butted olabildiği halde)
Bunlar hep masaya yatırılması gereken konular ve o kadarda basite indirgenecek durumlar değil
Diğer taraftan kompozit isinde kullandigin lifin kalitesi, kullandigin lifin yönü, reçinenin kalite ve kalınlığı, ne kadar sürede kurutulduğu hep önemli ve maliyeti üç beş kat arttırıcı işler
Bu yüzden her karbon birbirinin aynı değildir örneğin recineyi daha az lifi daha fazla kullanarak katlari cok ince atarak katlar arasi bekleyerek daha hafif ama daha dayanikli karbon yapabilirsin
Karbon bir bisiklet aldığında hangi karbonu aldığın bu yüzden ne kadar ödediğine bağlıdır
Bu yüzden en az 50.000 + ödemeler yapılmamışsa o karbonun 6000 veya 7000 serisi bir alüminyumun altında olmasa bile onu katladığını düşünmek hayalciliktir.
Diğer taraftan karbonun aynı kullanım şartlarında (oraya hafifçe sürttüm çizildi şeklinde hırpalanmalar karşısında zaman içinde ) kaliteli bir alüminyum bir bisiklet kadar ömürlü olduğunu sanmakta hayalciliktir
sözün özü karbon sonuçta hafiflik söz konusu olduğunda tamam iyidir ama hangi karbon hangi alüminyuma karşı iyidir
Gerçekte alacağımız fark yüzde kaçtır
Hangi şartlarda kıyaslarsak iyidir
bunlar hep ucu acık ve talebe göre değişecek konular
Direk karbon iyidir denip geçilemez
Ultra ilericiler bunu yapıp gecebilir ama yapmayanda yapandan az değildir ve onlarda bu konularda hicte amatör değildir
NacizaneDur dur, sen gitme daha...😂😁🤣😂😆
👍
Lance abimizde epo var , kan nakli var 😁 bisiklet sporunun yüz karası.Tüm yazılanları okuyamadım, Alüminyuma dandik diyen mi var ?1998 ten bu yana yarışıyorum, gerek triathlon gerekse yol bisikleti, chrommoly ,alüminyum ve carbon bisikletler ile yüzbinlerce kilometre antrenman, binlerce kilometre ise yarışmışımdır.
En keyif aldığım bisikletlerim karbonlar. O tokluk hissini seviyorum. bu demek değilki alü bisikletler kötü. Hatta çoğu zaman yarıştığım bisikletlerim karbon, antrenman yaptıklarım ise alü kadrolar idi.
Kadro dayanıklılığı olarak, Alü ve Karbon kadrolar ile herhangi bir problem yaşamadım. Chrommoly kadroda ise (orjinal italyan bir bianchim vardı 1998 model) kullanım yoğunluğuna bağlı olarak ,aynakol göbeğinin girdiği yuvanın altından,kadro adeta yırtıldı (çok kullanılmış, çok yarış görmüş idi ).
Performans olarak aralarında çok fark hissetmeyebiliyorsunuz çoğu zaman. Fakat konfor konusunda bariz hissedilebilir farklar var. Performansta, bacakta varsa gidiyorsunuz. Yoksa çok anlamı olmuyor.
Aşağıya şöyle bir video linki de bırakayım. Lance Abi ile Pantani abi kapışıyorlar. Yıl 2000 Tour de France ( Keyifli olduğu zamanlar) Lance abide Trek 5500 var,
OCLV karbon, imkan olmasına rağmen Lance abi ön vitesi kadrodan kullanıyor, sti kol taktırmamış ,
Pantani abi de full campagnolo record donanımlı, güzel alüminyum bir Bianchi mevcut. İkiside gayet gidiyor. Demiyorlar, seninki karbon benimki alüminyum.
Bindiğiniz bisiklet, ve donanımlarınız belli bir seviyenin üstünde ise çok ta önemi yok.
Örnekleri çoğaltabilirim, bizzat gördüğüm deneyimleyip tecrübe ettiğim konular. Kazasız sürüşler !
(link)
O degilde daha dün insanlar eve tikandi , hapis yatti, neyseki smdi biraz hafifler gbi oldu yasaklar , bu seferde yok karbon şoyle, alemyum boyle polemiklerine daldi .Alüminyumun Alzheimer yaptığını duymuştum...![]()
Evet bu konuda kesinlikle haklisiniz, klasiklerin yaninda karbon halt etmis. Onlarli ayaklandirip ve sonrada izlerken birden elinizle sevmeye sonrada konusmaya basliyorsunuz. Klasik olunca herzaman muhabbete varim, sabaha kadar konussak oturur konusurum.@Aybek Cihan Bunlardan bende olsa yemin ediyorum binemem, duvara asarım tablo diye, elimde kahve seyrine bakarım...Karbonmuş, boşver yaa...😉
Kesinlikle katılıyorum. Çeliğin verdiği hissiyat bir başka. Çelik sentetik değil gerçek. Canlı bir organizma gibi. Ve evladiyelik yirmi yıl öncesine ait bir karbon bir alü göremezsin ama 50 yıllık bir çelikle can dost olursun. Torunların bile biner. Karbon bisikleti dekor malzemesi yapamazsın ama kalite bir çeliği salonun duvarına as hiç sırıtmaz. Çelik bisiklet etli butlu değildir zariftir, seni karbon gibi kırılıp yarı yolda bırakmaz. Evet dediklerini şimdi şimdi anlıyor ve hak veriyorum. Çelik candır gerisi heyecandır.Yemişim Karbonu, mis gibi çelik dururken;
![]()

