Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

Kim istemez abi karbon bisikleti olmasını?
Ben istemedim mesela :) Gittim aynı bütçe ile çelik bir kadro yaptırdım kendime. Yine bu konuda yazmıştım, herkes için ulaşılması gereken son nokta veya tek doğru değil ki karbon. Beklentiler, istekler, kullanım şekli bir ton faktör var.
 
Scudo
  • İnanılmaz
Tepkiler: CNC
Takıntıya bakın. Üst seviye bisiklet kullanmak takıntıymış. Evimde ayrıca 2 adet alüminyum bisiklet var. Şimdi onları takıntımızdan dolayı çöpe atıp binmememiz mi gerekiyor hocam nasıl olacak? Bir fikir verin de uygulayalım alüminyumları ne yapacağımızı bilelim. Çünkü takıntı sıkıntılı bir durum tabi.
 
Bazılarınız bana taş atmış diye anladım. Olabilir tabi. Burası forum, küfür etmedim, hakaret etmedim , aşağılamadım. Nedir bu ölümüne savunmak. Bence diye başladım bence diye bitirdim. Benim gibi düşünen olduğu gibi başka düşünen de var hatta hiçbirisi diyen de var. Bisiklet konusunda değil de başka teknik ve mesleki konularda üye olduğum, aktif yazıştığım yerli-yabancı forumlar mevcut. Hiçbir yabancı forumda böyle durumlarla karşılaşmadan fikirlerimi paylaşıyorum. Paylaşım sonucunda da bir karar alınmıyor. Herkes düşüncelerini yazar gerekiyorsa eleştiri, destek yada ekleme yapılır, karşı tezler anlatılır. Konuyu okuyan kişilerde ihtiyaçları varsa yazılanlara göre kendi bilgi-görgü-tecrübe-ihtiyaçlarına göre bir fikri benimser tercihlerini yaparlar.
Eleştiri neden yapılır yada fikirler neden çarpıştırılır daha iyi- daha doğru-daha güzel olana ulaşmak için. Olaylara yüzeysel bakış açısı ile bir yere varamazsınız yada anlamak istediğiniz gibi yorumlayarak saldırarak bir yere varamazsınız. Başka mecralarda da fikren tartıştığımız (kavga vs demek değil tartışma) insanlarla başka bir konuda ortak noktayı yakalayabiliyoruz.
Bir de yazı ile anlatırken ben de pek duyguları ifade eden emojilerden faydalanmıyorum ama nasıl yazdığımızı (ruh hali olarak, kızgın, mutlu, anlayışlı vs) duygularımızı ifade edemiyoruz. Hali ile zıtlaşılıyormuş gibi oluyor. Ben hayatında kavga etmiş adam değilim. Bu tip tartışmalardan da özellikle yüzyüze kaçınırım. Herkes bildiği gibi yapsın ben bu konuda uç bir durum olmadıkça bir daha yorum yapmayacağım. Zamanı gelip ihtiyaç ortaya çıkarsa ben de bir karbon bisiklet edinirim ama şu anda ihtiyacım yok. Teşekkürler herkese.
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu
Bazılarınız bana taş atmış diye anladım. Olabilir tabi. Burası forum, küfür etmedim, hakaret etmedim , aşağılamadım. Nedir bu ölümüne savunmak. Bence diye başladım bence diye bitirdim. Benim gibi düşünen olduğu gibi başka düşünen de var hatta hiçbirisi diyen de var. Bisiklet konusunda değil de başka teknik ve mesleki konularda üye olduğum, aktif yazıştığım yerli-yabancı forumlar mevcut. Hiçbir yabancı forumda böyle durumlarla karşılaşmadan fikirlerimi paylaşıyorum. Paylaşım sonucunda da bir karar alınmıyor. Herkes düşüncelerini yazar gerekiyorsa eleştiri, destek yada ekleme yapılır, karşı tezler anlatılır. Konuyu okuyan kişilerde ihtiyaçları varsa yazılanlara göre kendi bilgi-görgü-tecrübe-ihtiyaçlarına göre bir fikri benimser tercihlerini yaparlar.
Eleştiri neden yapılır yada fikirler neden çarpıştırılır daha iyi- daha doğru-daha güzel olana ulaşmak için. Olaylara yüzeysel bakış açısı ile bir yere varamazsınız yada anlamak istediğiniz gibi yorumlayarak saldırarak bir yere varamazsınız. Başka mecralarda da fikren tartıştığımız (kavga vs demek değil tartışma) insanlarla başka bir konuda ortak noktayı yakalayabiliyoruz.
Bir de yazı ile anlatırken ben de pek duyguları ifade eden emojilerden faydalanmıyorum ama nasıl yazdığımızı (ruh hali olarak, kızgın, mutlu, anlayışlı vs) duygularımızı ifade edemiyoruz. Hali ile zıtlaşılıyormuş gibi oluyor. Ben hayatında kavga etmiş adam değilim. Bu tip tartışmalardan da özellikle yüzyüze kaçınırım. Herkes bildiği gibi yapsın ben bu konuda uç bir durum olmadıkça bir daha yorum yapmayacağım. Zamanı gelip ihtiyaç ortaya çıkarsa ben de bir karbon bisiklet edinirim ama şu anda ihtiyacım yok. Teşekkürler herkese.

Merhaba,

Kendi adima konusayim, size tas atmadim.
Sizin ozelinizde ifade etmek gerekirse oncelikle insanlari yapmadiklari seyleri yapmis/soylemis gibi davraniyorsunuz. Misal "Nedir bu ölümüne savunmak." olumune savunan kim burada? Ya da sizin "olumune savunmak" derken kastettiginiz sey tam olarak nedir?

Bence diye baslamak size butun herkes icin genelleme yapma hakki vermiyor. "Profesyonel sporcu değil iseniz karbon diye kasmaya gerek yok" gibi.
Bence diye basladiginizda bu fikirlerinizin subjektif oldugunu ifade eder haklisiniz. Size bu subjektif fikri edinmek icin ne kadar karbon bisiklet kullandiginizi da israrla 3 mesaj ard arda sordum en sonunda lutfedip 1 hafta ( haftada 20 km kullanmisligim da var 200 km'de, bu da belirsiz bir cevap ama buna da sukur ) diye cevap verdiniz.

Duzeltme: 1 hafta degil, bir kac gun demissiniz.

Bir onceki mesajimda, size ozel olmayan sekilde belirttigim gibi fikirlerinizi paylasmaniz gayet normal ama insanlarin bu fikirlerinizin dayanagini sormasi da gayet normal. Bunlari size sorgudumda bana arkadasinizin muhendisliginden, havacilik sektorunden bahsettiniz. Benim disimdaki diger kullanicalar da size israrla yaptiginiz genellemenin dayanagini soruyor siz bambaska seylerden bahsediyorsunuz simdi de "saldırarak bir yere varamazsınız" diye yaziyorsunuz. Kim size saldirdi, hangi mesaji saldiri olarak gordunuz? Allah askinda bunlari acik acik yazin ki bilelim, eger farkinda olmadiysak sizi kirdiysak ozur dileyelim. Kullanicilar baska kullanicilara saldiriyorsa bunu yonetine bildirelim yasanmasin boyle tatsizliklar.

Kim, size hangi mesajinda saldirdi?
 
Son düzenleme:
28 ortalamanın 32'ye çıkması en iyi şartlarda çoğu modele göre ortalama güç 130 Watt'dan 180 Watt'a çıktı demek. Bu kazanç sadece kadrodan gelmiş olamaz, zaten kadronun esnemesi için kadroya yüklenen enerji yay mantığı ile geri dönüyor diye yukarıdaki mesajımda yazmış ve bunu kanıtlayan videoyu atmıştım. En büyük etki duruş pozisyonu ve süren kişinin güç uygulayabileceği pozisyonun fizyolojik olarak optimum olması.

Karbona gelirsek, hem rijitlik (stabilite için) hem hafiflik hem de şekil verilebilirlik gibi özellikleri en iyi oranlarda karbonda bulabiliyoruz. Ayrıca karbon bisiklet olayı yeni ya da olgunlaşmamış değil. 90'ların ortasından itibaren düşünürsek 25 yıllık bir süreç var. Bisiklet endüstrisinin kalite standartları havacılıktaki kadar yüksek değil, olmasına da gerek yok, o yüzden karbonlar boşluklu ve reçine birikintili olsa bile son kullanıcı açısından tehlike oluşmadığı sürece problem yok. ISO 4210-6 yani bisiklet kadro test yöntemleri PDF'sini paylaşıyorum eklentide, nasıl testler gerektiğini okuyabilirsiniz.
 

Dosyalar

  • ISO 04210-6-2014.pdf
    1 MB · Okunma: 8
28 ortalamanın 32'ye çıkması en iyi şartlarda çoğu modele göre ortalama güç 130 Watt'dan 180 Watt'a çıktı demek. Bu kazanç sadece kadrodan gelmiş olamaz, zaten kadronun esnemesi için kadroya yüklenen enerji yay mantığı ile geri dönüyor diye yukarıdaki mesajımda yazmış ve bunu kanıtlayan videoyu atmıştım. En büyük etki duruş pozisyonu ve süren kişinin güç uygulayabileceği pozisyonun fizyolojik olarak optimum olması.

Karbona gelirsek, hem rijitlik (stabilite için) hem hafiflik hem de şekil verilebilirlik gibi özellikleri en iyi oranlarda karbonda bulabiliyoruz. Ayrıca karbon bisiklet olayı yeni ya da olgunlaşmamış değil. 90'ların ortasından itibaren düşünürsek 25 yıllık bir süreç var. Bisiklet endüstrisinin kalite standartları havacılıktaki kadar yüksek değil, olmasına da gerek yok, o yüzden karbonlar boşluklu ve reçine birikintili olsa bile son kullanıcı açısından tehlike oluşmadığı sürece problem yok. ISO 4210-6 yani bisiklet kadro test yöntemleri PDF'sini paylaşıyorum eklentide, nasıl testler gerektiğini okuyabilirsiniz.
Tabiki 28 den 32 ye çıkmadı en dibi ve en üstü alırsanız 4 km fark oldukça fazla. Diğer bisiklet ile de 31 ortalamalarım var belirtmek istediğim esnememezlikti aslında ama gene iş kanıtladım a dönmüş nedense. Forumlarda kim bilgili kim ne mimik yapıyor belli olmuyor o yüzden evet siz çok güzel anlatmışsınız ama asıl değinmeye çalıştığım noktayı tamamen atlamışsınız. Neyse bir daha okursunuz yada okumazsınız. Benden bu kadar herkes süper. :harika::ssrtcbya:
 
  • Üzgün
Tepkiler: ag249
Hala anlatmak istediğimi anlatamamışım. Ben işe yaramaz, gereksiz, almayın demedim. Paranız vardır, hevesiniz vardır alırsınız kullanırsınız ve elbette fark olacaktır yoksa herkes alsın Altus, Tourney geçsin gitsin. Mesela 5 sene öncenin Deoresi bugünün Altus'u tarafından başarım olarak geçiliyor. 3 sene önce enfazla 7 vites olarak satılan sistem bugün 9 lu-10 olmuş. 5 sene öncenin Dura-Acesi bugün 105 tarafından geçiliyor. Forumda bir anket düzenlense katılanların kaçında hangi seviyede donanım çıkacak. Sizde varmış, güle güle kullanın. Ben de müzik konusunda düşkünüm müzik aletlerine evimde üst düzey bir dijital bateri setim 6 tane klavyem rack modül synt, kayıt efekt, elektro gitar, anfi, kabin vs cihazlarım var toplasam 4-5 karbon alacak kadar meblağ tutuyor. Tonlarca para gömdüm o alana. Para mı kazanıyorum , hayır keyif için. Yalnız benim şöyle bir avantajım var bu cihazların bazıları klasik yada argo tabir kupon cihazlar, 10 yıl sonra da değerli olmaya devam edecekler zira bazıları 20-30 yıllık cihazlar hali hazırda değerliler. Bunun da üstü var mı var ama benim ihtiyacım yok o nedenle uğraşmıyorum almaya. Şahsi olarak söyleyeyim 2-3 dakikalık avantaj için gidip üst seviye set almam elimdeki bana yetiyor. Kimseyle ne yarışıyorum ne de kendimle yarışıyorum. İsteyen istediğini alabilir benden maddi destek talep etmedikçe ama tecrübesiz arkadaşlar illaki vardır layık olmadığından değil ama onlara fayda sağlamayabilir. Mesela city-touring tarzı bisikletler bana itici gelir hiç almadım. Herkesin ihtiyacı yok herşeyin en iyisine ama bazen insanalar ihtiyaçları olup olmadığını bilmeden etkilenip yönelebiliyor ve hayal kırıklığına uğruyor, 2 gün sonra hevesleri sönüyor yeni mecralarda heyecan arıyorlar yada en kötüsü zar zor aldıkları bir üst donanımlı ekipman hasar gördüğünde yerine yenisini koyamayabiliyorlar. Hani eskiden çok denk gelirdim adamın elinde en pahalı telefonlardan var ama kontörü yok , sessizce karşısındakini arıyor kontörüm az beni bir ararmısın hesabı.

alın arkadaşım alın en iyisini pahalısını alın. Siz de en az benim kadar takıntılısınız.
Hocam başıma agrilar girdi . Lutfen cimri davranin yazarken özellikle
 
Tabiki 28 den 32 ye çıkmadı en dibi ve en üstü alırsanız 4 km fark oldukça fazla. Diğer bisiklet ile de 31 ortalamalarım var belirtmek istediğim esnememezlikti aslında ama gene iş kanıtladım a dönmüş nedense. Forumlarda kim bilgili kim ne mimik yapıyor belli olmuyor o yüzden evet siz çok güzel anlatmışsınız ama asıl değinmeye çalıştığım noktayı tamamen atlamışsınız. Neyse bir daha okursunuz yada okumazsınız. Benden bu kadar herkes süper. :harika::ssrtcbya:
Abi siz kendi yorumunuzu desteklemek için o hızı yazıyorsanız ben de kendi yorumum için neden aynı hızı kullanmayayım? Yazdığınız mesajla çelişen bir yazı yazmaya çalışmadım. Son cümlenizdeki pasif-agresif tutumunuz üzdü. Benim çok bilgiliyim gibi bir iddiam yok, hiç bir zaman da olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: sargonnas
Ben istemedim mesela :) Gittim aynı bütçe ile çelik bir kadro yaptırdım kendime. Yine bu konuda yazmıştım, herkes için ulaşılması gereken son nokta veya tek doğru değil ki karbon. Beklentiler, istekler, kullanım şekli bir ton faktör var.

Esasen duruma aynı noktadan bakıyoruz fakat başlık altında karbon bisikletlere öcü muamelesi yapan birkaç yorum gördüm. Anlayamadığım nokta bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Abi siz kendi yorumunuzu desteklemek için o hızı yazıyorsanız ben de kendi yorumum için neden aynı hızı kullanmayayım? Yazdığınız mesajla çelişen bir yazı yazmaya çalışmadım. Son cümlenizdeki pasif-agresif tutumunuz üzdü. Benim çok bilgiliyim gibi bir iddiam yok, hiç bir zaman da olmadı.
Öyle agresiflik yapma niyetim yoktu. Kırdıysam özür dilerim. Sıkıldım azcık konudan. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
Yok mu arkadaş powermetreli biri aramızda 2km ve %6-7 eğimli bir yokuşu ve 5km lik dúz bir yolu aynı ağırlıktaki karbon(ağırlıği eşitlemek için matara kullanılabilir) ve alüminyum bisikletlerle 3er 4 er kere gidebilecek birisi?

En azından bazı noktalar açıklığa kavuşur, millet daha az birbirine girer burada.:)
 
Ktm strada 4000 bisikletim stravada 60 bin km gösteriyor antreman. 5 bin kayıtsızı vardır. Hem antreman hem de hızlı uzun tur için kullanıyorum. kadro karbon. gravel bisikletin gideceği uzun ve kötü yollarda tur da yaptım. 65 bin km için hala sorunsuz. 105 olan setini ultegra ile değiştirdim sadece iki yıl önce. Jantları da alüminyum.

Çeşmede bu bisikletle katıldığım ilk granfondo da bu kadronun yarış için yetmediğini farkettim ve yarışlar için colnago aldım. (o da karbon ) Dura acesinden selesine tamamen karbon bir bisiklet. Yarışlarda gerçekten çok farkediyor üst donanım. Yarışmayacaksanız tiagra 105 yeterlidir zaten.

Bu arada en zor yollardan tur yaptığım gravel bisikletim marin gestalt alüminyum. Öyle zorlu yollarda kullandım ki. banamısın demedi.İşe gidip gelmek için de alüminyum carraro bir bisiklet kullanıyorum. Marinin dağlar kadar bu alüminyum carrarodan üstün olduğunu görüyorum.

Hepsinden kullanan birisi olarak KTM ve 65 bin km sonrası carbon sağlamdır rahatlıkla diyebilirim. Yarışmak ve bunlarda iyi performans göstermek istiyorsanız mümkünse kadronuzun ve jantınızın da karbon olması , en az ultegra donanım kullanılması gerekir bence.

Bacaklarınız ve antremanınız çok iyiyse alt seviye compenentlerde sizi başarıya götürür ama emeğinizin karşılığını tam alamazsınız. Bisiklet kullanımınıza göre alınmalı ve bütçesi planlanmalıdır. 105 set yerine tiagra kullanılarak jant seti bir tık kaliteli almak daha avantajlıdır. Yarışılmayacaksa patlamaya dirençli ama bir miktar daha ağır lastikler kullanılmalıdır gibi göreceli yaklaşımlarla bakmak lazım bisiklet olayına. Alüminyum bisiklet iyi bir jant setiyle sorunsuzdur. Karbon kadro bisiklet ağır ve kötü jant setiyle eziyettir mesela.

Kısaca olaya bende bu var ötekiler kötüdür yaklaşımından ziyade kullanım amacınıza göre mi kullanıyorsunuz bisikleti ve donanımınızı ona bakmanızdır. Bu arada ne yazıkki döviz kurları bisiklete çok istekli genç ve öğrenci arkadaşlarımızın ülkede iyi seviye malzeme kullanmasına engel olmaktadır. Büyük resim bence budur ülkemizdeki :)

Özetlersem deneyimlerime göre karbon iyidir sağlamdır. Kırılır argümanları bir kaç örnek üzerinden işaret edilerek söylenmesi gereksizdir. İyi bir jant seti ve donanımla da alüminyum iyidir sağlamdır. Hafif bir konfor kaybı versede karbona göre bence önemli değildir. Eyyorlamam bu kadar :)
 
Son düzenleme:
İşte tüm zamanların en çok mıncıklanan konularından biri... :D
"Sisifos Söyleni" kahramanı gibiyiz aslında...
O Dağın tepesine kadar çıkacağız illa ki..
Ya alüminyum ya çelik, ya karbon ya da titanyum...Kaya değil taşıdığınız iki teker, eh herkesin gönlüne göre olsun diyelim...:harika:
 
Şahsen ben karbonla ilgili yazdığım tüm negatif mesajlardan çark ediyorum. Bugün öğrendimki benim bisikletin maşası karbonmuş..."bu bisiklet ne kadarda ricit, nasıl bir aluminyum olmak bu" diye düşünüp duruyordum..Aldanmışım..Bir maşa bu kadar farkediyorsa, tamamını tahayyül edemiyorum..Maşamın bakımını özel karbon kremleriyle yapacağım artık..
 
Şahsen ben karbonla ilgili yazdığım tüm negatif mesajlardan çark ediyorum. Bugün öğrendimki benim bisikletin maşası karbonmuş..."bu bisiklet ne kadarda ricit, nasıl bir aluminyum olmak bu" diye düşünüp duruyordum..Aldanmışım..Bir maşa bu kadar farkediyorsa, tamamını tahayyül edemiyorum..Maşamın bakımını özel karbon kremleriyle yapacağım artık..
O kadar kolay olmayacak gibi görünüyor abi :ssrtcbya:
 
Geri