Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

Amacım tartışma yaratmak değil fakat tak diye "Karbon" "Mutlaka Karbon" "Karbon bambaşka" diyen arkadaşlar nasıl ortalamalarla sürüyor bisikletlerini, rampalarda kaç watt basıyorlar çok merak ediyorum :)

Şahsi düşüncem, 32-33 üstü ortalamalarla sürmediğiniz, rampalarda 600-700 watt ve üzeri basmadığınız sürece ortalama bir Karbon bisikletle iyi bir aliminyum bisikletin farkını anlayamazsınız. Almanya'da çoğu yarı pro / yarışçı arkadaşlarımın bisiklet grubunda antrenman bisikletlerinin çoğu aliminyum örneğin. (CAAD, TCR vs.) Sadece yarışlarda Karbon bisikletlerini kullanıyorlar.
 
Scudo
kesinlikle karbon ancak karbon konusunda karbon un mm içindeki liflerin sayısı olan k göstergesine dikkat etmek gerekiyor.1 k dan 12 k ya kadar sağlık boyutu var.Dogma think replika kadrolar genelde hafif olması için 1 k dan tayvanda yapılıyor ancak malum olduğu üzere çok fazlada esner . Bu k değeri aynı zamanda kadro kırılması noktasında en büyük etkenlerden.Piyasadaki bir çok marka ya çift kat 3 k yada 7 k karbondan kadro yapar ve bu kadrolar bayada sağlamdır. Dolayısıyla alacağınız karbon konusunda k ölçüsünü mutlaka isteyin. Ağır sanayide hem sağlamlık hemde çift kat kullanım gereği olmadığı için genelde 12 k kullanılır ancak şekil vermek kolay olmadığı için 12 k bisiklet bulmak zor olur. Benim şu anda kullandığım ciöcc marka bisiklet 12 k karbon el yapımı . Karbon kalitesi anlamında aradaki farkı anlamak mümkün. Ama tabiki trek yada diğer markalardaki gibi göz alıcı ufak detay kıvrımları bükülmesi zor olduğundan görmekte mümkün değildir. Umarım fikir edinmenize yardımcı olmuşumdur. Diğer bir konu ise ister raplika ister marka bir kadro alacağınızda mutlaka k kalitesini araştırmanızı tavsiye ederim. Aksi halde yol bisikleti gibi hız üzerine kurulu bu sporda kadronun ani kırılması ciddi sıkıntılar doğurur.
 
@sedir90 hocam bu k ibaresi urunlerin kendi sitesinde yazar mi yoksa iletisim kurup istememiz mi gerek?
 
Çelik.
Elinize kalbinize koyup der misiniz kaç kisi yarışçı da yarış anında 50 gram bile önemli?
Alüminyumu kıranda var karbonu kıranda çelik kırılmaz mı kırılır da çelik abi çelik sonuçta.
Bu işi bu forum üyelerinin yarısı hobi olarak yapıyor.
Benim de bir çok hobim var ama bisiklet hobimi karbon kadro olsun dura ace olsun dt swiss jant olsun aero olsun diye uğraşmam.
Ha diyorsunuz ki param çok güle güle harcayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: 7haiku ve sedir90
Forumun en BABA konusu!

Ben bir süre 105 setli Cube Peloton kullandım. Şimdi karbon EMX-1 kullanıyorum, 6800 setli, 6800 jantlı. EMX-1'le rampaları daha iyi çıkıyorum, düzde daha iyi gidiyorum, basıyorum vs. Ama bu farkta kadronun mu etkisi var, lastik-jantın mı, ben mi kuvvetlendim, yoksa bunların hepsi de etkili, bilmiyorum.
 
@Alizee orasını çok bilmiyorum kardeş.Sanırım mail atarak filan öğrenilir diye düşünüyorum.

@Hastateker kardeş karbonun keyfide başka ama o kadar hor görme
 
  • Beğen
Tepkiler: Hastateker
İnşaAllah seninde en güzelinden olur kardeşim[emoji106]


 
Alu yol bisikleti mi sattım, karbon düşünüyorum ve yorumları okudukca okuyorum, yakında çay biskevit ile zenginlestirecegim. Kafalar karışık
 
Hangi karbon, hangi alüminyum? Piyasada kullamım amaçlarına göre birçok çeşit karbon elyafı var, aynı şekilde birçok çeşit farklı kompozisyonlarda alüminyum alaşımı var. Karbonfiber kadro üretiminde basınç, sıcaklık ve elyaf yerleştirilme yönleri, elyafın en kalınlığı önemliyken, alüminyum ve diğer metal kadrolarda, metalin içindeki alaşım elementleri ve metale uygulanan ısıl işlem çok önemlidir. Karbon'un anizotropik bir malzeme olması rijit olması istenen bölgelerin mukavim ve rijit olmasını sağlarken, aynı zamanda yanal kuvvetlere karşı bir zayıflık oluşturur. Yani karbonfiber çekme dayanımı olarak alüminyum alaşımlarına göre üstün olsa da, farklı eksenlerde oluşan kuvvetlere karşı savunmasız duruma düşebiliyor. Fakat bu her zaman olacak bir durum değil...

Az önce de söylediğim gibi, karbonfiber'de ar-ge çok önemli. Karbon kadrolardaki her noktanın rijitliği ve elastikliği farklı olmalıdır. Arge'si iyi çalışılmış Yüksek modüllü karbon elyaflarıyla üretilmiş bir karbon kadroyu tercih ederim...

Fakat triple butted 7005 T6 alüminyum kadro da asla pişman etmez, alüminyum'dan beklenmeyecek düzeyde (yaklaşık 360-380 MPa) civarlarında bir çekme dayanımına sahiptir...

Sözün özü mühendisliği iyi yapılmış bir kadro asla pişman etmez. İster alüminyum, ister karbon, isterse de çelik olsun. Kötü malzeme yoktur, yanlış kullanılan malzeme vardır...
 
@Dogukanersoz Şaka maka öyle bişey gerçekten var. Adı karbonminyum olmasa da var, uçak motorlarında anladığım kadarıyla motor bloğu olarak kullanılıyor. Bkz. Viki
 
  • Beğen
Tepkiler: Dogukanersoz
Ben ne alüminyum ne de karbon kullanıyorum. Şuana kadar beni her konuda memnun eden cromo 4130 alaşım oldu.(ısıl işlem gördü)
kadro : 2300 gr (konik)
maşa : 1060 gr (konik)
Toplam ağırlık 10-11 kg civarı
Ciddi anlamla esnemiyor taş gibi.
 

Dosyalar

  • 12974523_1035125369859948_6728046725881978247_n.jpg
    12974523_1035125369859948_6728046725881978247_n.jpg
    192 KB · Okunma: 77
Iyi günler forumu biraz inceledim fakat 2010 2011den beri karbon alüminyum hakkında bir kaç bilgiyi eksik gördüm. Hem kendi merakımı gidermiş olurum, hem de diğer arkadaşlara rehber niteliğinde konu olmasını istiyorum.

Öncelikle yol bisikleti olarak karbon çok uzun zamandır yaygın değil sektörün bu bölümünde. Hayır yaygın derseniz demek istediğim mesela 6 7 yıllık karbon kadrolar ortalıkta dolaşmıyor. 30 40 yıllık çelik kadrolar, 15 yıllık alüminyum kadrolar görebilirken (büyük ve köklü markalarınkini) şu an karbon kadroların seri üretim tarihinin günümüze yakın olmasından dolayı yaşlı karbon kadrolar göremiyoruz.

Başta sorularim uzun süre bisiklet kullanmış kişilere ya da bu işin ehli olan abilerime.

Karbon kadroların zamanla örgüyü bıraktığını bir yerde okumuştum. Eğer kadromuza çok güzel bakarsak her tur ve antrenman sonrası çok güzel temizlesek hiç aksatmasak bir alüminyum ve karbon kadronun ömrü ne kadar gider ?

*bir de lütfen karbon alüminyum tartışmasına dönmesin sadece bilgilendirme amaçlı olmalı konu, herkesin karbon mu alüminyum mu konuşmalarından bıktığına adım gibi eminim*
 
Son dönemde tanıdıklstımdan bir tanesi kırdı, diğeri nasıl olduğunu kendisi de bilmiyor çatladı, 2 tane karbon kadro çöp oldu.
İki bisiklet de KTM bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Karbonun kullanım alanı çok geniş.
Karbon arabalar da var artık. Jantlar kapılar...
Ama bisiklet sektöründe o kadar kaliteli olduğunu düşünmüyorum.
Izlediğim bir vidyo da karbonun kurşun geçirmezliği çelikle aynıydı neredeyse, ama o karbon parçaya yüzeysel bi baskı yapınca paramparça oluyordu.
Demek istediğim şu:
Karbonu kullanım amacına göre binlerce farklı şekilde işleyebiliyorlar.
Ama kullanım amacından başka bir şeyde karbon kağıt oluyor
Bisikletlerde karbon kullanımı hafiflik değil mi? Hafif olması gereken bir şeyden sağlam olmasını beklemek zordur yanlıştır
Burdan çıkarmak istediğim fikir şu
Bisikletlerde kullanılacak karbon kadronun amacına uygun kullanımında "bence" işlevsel olur. Ama kullanımın dışında 1 saniyeliktir karbon.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Hastateker karbonun esnemezliği de düşünülüyor bisiklet sektöründe o da var.
Alüminyum bana göre daha dayanıklı fakat karbon kadro kırmak çok mu kolay yani. Yolda giderken küçük bi çukur kadroyu gerçekten haşat edebiliyor mu, kullanılamaz hale geliyor mu bu karbon denilen şey. Yok mu bunu 4 yıldır süren biri
 
  • Beğen
Tepkiler: kutsaruzgar
Geri