Alüminyum vs. Karbon kadro

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
794
@furkanbr
Bu videoyu izlemiştim daha önce yanlış hatırlamıyorsam, diken üzerinde gidiyoruz o zaman. Bence normalde 5-6 saniye daha erken biryerlere varabilmek için güvenlikten feragat edilmemeli. Bu konu ile ilgili iki teker bir adam yarışta cx jantları kullanmıştı ve dağ bisikleti parkurunda birçok kişinin yol bisikletlerinin jantlarının kırıldığını söylemişti. Sonuçta bu adamlar o parkurda tepe inişi falan yapmadı yol bisikletiyle, üstelik eminimki jantları bol bol sağdan soldan sakınmışlardır. Ne bileyim bana önüne ufak bir engel çıkan veya hafifçe biryere çarpınca kırılan jantlar güvenli gelmiyor.
 
Scudo

furkanbr

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Ekim 2017
Mesaj
447
Tepki
416
Yaş
27
Şehir
İstanbul - Sakarya
Bisiklet
b'Twin
@KitapSeverMuhendislik tasarimlarinda , tasarimlarin istenilen yuk ile o isi yaparken kac kat guvenli oldugunu hesaplariz yani jant 70 kg yuk altinda yolda gitmek icin tasarlandiginda belli basli gerilmelere gore hesaplaniyor 50 km/h ile giderken ufak bi tasin ustunden gectigindeki ani gerilme gibi, 2 kat guvenli demek 70 kg ile kullanilacak ama 140 kg icin tasarlanmistir gibi. Ama malesef bisikletteki hafiflik istegi yuzunden bu guvenlik katsayisi minimuma yaklastiriliyor ve ongorulenden fazla bi gerilmeye maruz kalindiginda kirilabiliyor , o aluminyum parcayi gectim bizim yollarimizda onlardan daha derin cukurlar var zaten
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
794
@furkanbr
Her ne olursa olsun basit bir çukura giren jant kırılmamalı...
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@KitapSever

Kaliteli jantlar hassas falan değiller. Bu videoda jant tellerinin arasına metal bir nesne (sanırım otomobil sileceği) girdiği için oldukça hızlı giden teker aniden duruyor. Jantın bu kazadan çıkması için dökme demir falan olması gerek, gene de "küt diye kırılmıyor"; birkaç tel kopmuş ve çember yamulmuş ama jant hala tek parça.

G3 mermisinin çekirdeği de 25 gram ama 18 mm çeliği delebiliyor. Yüksek hızlardaki kazalardan hasar almayacak şekilde parça tasarlamak mümkün değil.
 

srdrmrs

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2014
Mesaj
2.116
Tepki
6.127
Yaş
37
Şehir
istanbul
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Canyon
istanbulda bisiklet sürüyoruz. kaç karbon bisiklet kırıgı görüldü acaba? çoğu yol çukurlu çoğu yol yamalı.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
794
@Murat B.
Hocam kopeğe çarpan yarışçı vardı belki hatırlarsanız, jant küt diye kırılıyordu. Normal bir şehir veya dağ bisikletiyle aynı kaza olsaydı jant birkaç parçaya bölünmezdi kesinlikle. Bu arada köpeğe çok şükür birşey olmamıştı. Bilmiyorum, öyle çukura falan girince jant kırılmamalı. Tabi herkesin hassaslık eşiği farklıdır. Atıyorum kaldırımdan indiğim oluyor yola yol boşken, ama bunu yol bisikleti jantıyla yapmak çok riskli bir iş. Peki bu benim için ne demek yol bisikleti jantı hassas demek. Bu arada küçük hızlarla kaldırımdan falan inince de yol bisikleti jantlarında eğilme görülebiliyor. Yol yarışçılarıda bol bol jant kırıyorlar, aynı şekilde iki teker bir adamda yarışta yanlış hatırlamıyorsam 9-10 kişinin jantının kırıldığını söylemişti. Peki bu 9-10 kişinin hepsinin jantlarımı dayanıksızdı?
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.668
Tepki
13.471
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Canım sizde karbonunu buldunuzda birde jantlısını arıyorsunuz. En ucuz karbon jant 5000 teleden başlıyor. Kimi kandırıyorsunuz yahu. Hele bir karbon bisiklet alında karbon jantının kırılması fantazisini sonra düşünürüz.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@KitapSever

Bahsettiğiniz köpeğe çarpan yarışçı bu mu? Eğer öyleyse, video 2007 Fransa Turu'ndan, yani 11 senelik. O zaman karbon jantlar gerçekten de hassastılar, o yıllarda Paris-Roubaix'de herkes alüminyum jant kullanırdı, profesyoneller dahil hiç kimse karbon jant ile antrenman yapmazdı.

Jantı kıracak kadar büyük olan çukur, jantı kırmasa da büyük ihtimalle bisikletçiyi düşürür. O yüzden yol bisikleti kullanırken dikkatli olmak gerekir. Kaldırımlar ise yaya yoludur; bisiklet dahil taşıtların yaya yolundan gitmemesi gerekir. Yol bisikleti, apaçilik için üretilmemiştir.

9-10 kişinin jant kırdığı yarış hakkında bir bilgim yok, ya çok fazla kişinin karıştığı büyük kaza olmuştur, ya da abartma söz konusudur.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
794
@Murat B.
İki teker bir adam dağ bisikleti parkurundan bahsetmişti yarış videosunda. Ayrıca bisiklet sadece düz yolda gitmesi için üretilmemiştir, neden bisikletlerini farklı tarzlarda kullanan insanlara apaçı dediniz ki? Mesela yolda üstünde 50 tane marka yazan taytlı bir yol bisikletçisine aramızdan herhangi birisi apaçı dese hoşunuza gider mi? Ayrıca bisikletleri hafifletmek için sağlamlıktan ödün verildiği 'resmi kurumlar' tarafından kabul edilmiş bir gerçek, örneğin 6.8 kilo kuralı vs...
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.191
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@KitapSever
Kaldırımdan sürmek hiç bir bisiklet türü için geçerli / kabul edilir değildir bunu unutmayın. Yaya yolundan sürmekse bir tarz değildir :harika:
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@KitapSever

Trafik kurallarını hiçe sayıp keyfi için başkalarının hayatını riske atanlar için "apaçi"den daha iyi bir terim biliyorsanız, bundan sonra onu kullanırım. Kuzey Amerika yerlilerini rencide etmeyi ben de istemiyorum.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
794
@BerkEvren
Bisiklet yolu olmayan ve sürücülerin şehiriçinde bile 50-60 ile gittiği yerde bir ihtiyaçtır. :)
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.191
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@KitapSever
Malesef tartışmaya açık bir konu değil bu. Bisiklet yolun en sağ şeridinden ilerler. Bu iş tüm dünyada bu şekilde. Bir taşıt olduğunuzu unutmamak gerekiyor. Ben İstanbul'da her gün 40 km'ye yakın işe gidip geliyorum trafik içinde. 1 Metre için bile kaldırımda sürme ihtiyacı hissetmiyorum. Bisiklet trafikle birlikte hareket eder :harika:
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
794
@Murat B.
Hocam başkalarının hayatını neden riske atsın birisi? Hiçbirimiz 4x4'lük insanlar değiliz. Eğer beni kastediyorsanız yol boşken indiğimi söyledim. Zaten kimse trafik kurallarına uymadığı için 'şehiriçinde' canımı tehlikeye atamam. Atıyorum adamlar şehiriçinde makas atmaya çalışıyor, tabiki kaldırımdan gideceğim bu durumda.

@BerkEvren
72 santimetre gidonla öyle köşeden köşeden gidilemiyor maalesef. :)
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.191
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@KitapSever
Pardon bir tek sizde bisiklet olduğunu unuttum:snzdglsn: Sanırım yasaları çıkaranlar da farketmedi zamanında bu durumu. İstediğiniz yerden sürün, bahaneniz bol yetişemeyiz size :acpsnr:
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Bisikletli: "yollar tehlikeli, kaldırımdan gideyim"
Minibüsçü: "şu müşteri galiba, kavşağın ortasında durup bekleyeyim"
Otomobil sürücüsü: "park edecek başka yer yok, arabayı bisiklet yoluna bırakayım"
Hafriyat kamyonu şoförü: "şantiyeden bekliyorlar, hız sınırı da neymiş"

cehennemin taşları böyle döşeniyor...
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
794
@BerkEvren
Ben birileri istedi diye 'canımı tehlikeye atamam' kimse kusura bakmasın. Bir arabanın zor sığdığı yollarda o kadar trafik canavarının arasında ben bisiklet süremem, sürmem. Daha sonra forumda ölüm haberlerini alıyoruz. Hayat öyle değil maalesef, birkaç kez denedim yolda sürmeyi ama baktımki arabalar 5-10 santimetre yakınıma kadar 40-50 kilometre hızda yakınıma yaklaşıyor vazgeçtim. Acelem yok nede olsa kaldırımdan 10-15 ortalama ile giderim.