Scudo Sports

Almanya'da 100 kilometre uzunluğunda bisiklet otobanı açılıyor

massaget

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2013
Mesaj
985
Tepki
414
Şehir
Ankara
Bisiklet
Dahon
1790 yılında bir kalas parçasının iki ucuna birer tekerlek koyularak icat edilen bisiklet, o yıldan beri popülaritesini hiç kaybetmedi. İnsan gücü ile ilerleyen bu ulaşım aracı yurt dışında ülkemizde olduğunda daha çok seviliyor. Öyle ki, Almanya’daki bisikletçiler ilk defa kendi otobanlarına bile sahip olacak...

http://i.hurimg.com/i/hurriyet/75/620x350/568a669bc03c0e4c2c358e72.jpg

Almanya geçtiğimiz günlerde tamamı 100 km’ye varacak bisiklet yolunun ilk 5 km’lik kısmını açtı. Bu dört metre genişliğindeki patikayı, yolun sadece beyaz çizgilerle ayrıldığı ve arabalarla paylaşıldığı tipik bisiklet yollarından ayıran şey, tamamen bisikletlere özel olması.

http://i.hurimg.com/i/hurriyet/75/770x0/568a6831c03c0e4c2c358e9a
Bu dört metre genişliğindeki patikayı, yolun sadece beyaz çizgilerle ayrıldığı ve arabalarla paylaşıldığı tipik bisiklet yollarından ayıran şey, tamamen bisikletlere özel olması.
Bisikletlere özel bu yolda bisiklet sürmek, şehirler arası yolda araba sürmeye benziyor. Sollama şeridi, üst geçit ve kavşaklarda alt geçitler bulunuyor. Aynı zamanda sokak lambaları var ve kış aylarında karlar temizleniyor.

http://i.hurimg.com/i/hurriyet/75/770x0/568a6831c03c0e4c2c358e9b

Gaia’da yer alan habere göre, şehir plancıları bu EuroVelo bisiklet rotasını banliyölerde yaşayan insanları düşünerek yapmış. Yol genişleyerek batıdaki 10 şehri ve dört üniversiteyi birbirine bağlayacak. Bu şehirlerden bazıları Duisburg, Bochum, Hamm. Yol öncelikle Ruhr Endüstri Bölgesi’ndeki artık kullanılmayan eski tren yayları boyunca ilerleyecek. Aynı zamanda ulaşım açısından da kolay olan yolun iki kilometrelik alanı çevresinde iki milyon insan yaşıyor.

http://i.hurimg.com/i/hurriyet/75/770x0/568a6831c03c0e4c2c358e9e

RVR isimli bölgesel kalkınma grubunun konuyla ilgili bitmiş bir çalışması, her gün otoyollardan 50 bin aracın böylece azalacağını öngörüyor.

http://i.hurimg.com/i/hurriyet/75/770x0/568a6831c03c0e4c2c358ea0

Birçok kentsel projede olduğu gibi bisiklet yolunu tamamlayabilmek için para kaynağı engelini aşmak gerekiyor. Yol çalışmaları ve su yollarından Federal Hükûmet sorumlu olsa da, bu tarz bir altyapı yerel yetkililerin sorumluluğu altında. Fakat bu yerel hükûmetlerin yollar için gerekli bakım, ışıklandırma ve kar küreme gibi ihtiyaçları sağlamakta zorluk çekeceği ortada. Neyse ki bu yüzden bu doğa-dostu ulaşım yolunu desteklemek için 180 milyon avroluk sermaye istenilen yasa sunulmuş durumda.

Kaynak: hurriyet.com
 
Scudo
Abi fazla bişey istemiyoruz sadece normal bir bisiklet yolu :kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: sarıibrahim
Şanslı insanlar. Umarım bizim ülkemizde de görürüz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kürşatt
Almanyayı örnek almamız lazım bizim Eskişehirdeki bisiklet yollarında dikine mazgallar var insanlara burası bisiklet yolu demek dilimizde tüy bitti bisiklet kültürümüz yerlerde sürünüyor....
 
  • Beğen
Tepkiler: Kürşatt
"...her gün otoyollardan 50 bin aracın böylece azalacağını öngörüyor." Enfes!
 
40 fırın ekmek yesek yine olmaz...
 
Olur olacak başka yolu yok aklın yolu bir.Araba ile ulaşım sorununu çözebilmiş hiçbir şehir yok.Bisikletle çözmüş birçok şehir var
 
Ekşi sözlük ağzıyla yazayım. :)

Kendisi zaten var olan yol, yollardır.
100 km falan değildir, toplam sadece Almanya'da 17.000 km diye biliyorum.
Bahsedilen bütün özelliklere zaten kat kat sahiptir bu yollar.
Gazetelerin derdi de bisiklet yolu falan değildir, öyle olsa önce doğru düzgün
araştırır ve kaliteli görseller elde ederlerdi.

"Bisiklet otobanı" ise komik bir tabirdir elbette.
 
Almanya gibi ülkeler 50 - 100 yıl ilerisini düşünüyor. Bizse onları 50 yıl geriden takip ediyoruz. Aramızdaki fark 100 yıl. Almanya'nın bunun yapmasının bir nedeni var. Onlar petrol üretemiyorlar ve bizim gibi ve bir çok ülke gibi ithal ediyorlar. Amaçları enerjide dışa bağımlılıklarını azaltmak. Diğer amaçları ise fosil yakıtlarla tabiri caizse tarumar edilen doğayı artık daha az kirletmek. Takip ediyorsanız biliyorsunuzdur; Almanya sürekli yenilenebilir enerjiye yatırım yapıyor. Güneş potansiyelleri bizim çok çok aşağımızda olmasına rağmen güneş tarlaları kuruyorlar durmadan.

Arkadaşlar bundan sonra enerji, su ve gıda bu kadar bol olmayacak. Bas bas bağırıyorlar. Ama biz duymuyoruz. Almanya gibi ülkelerse şuan kendilerini hazırlıyor. Bundan 50 yıl sonra dünyanın tepesinde oturan ülkelerden biri Almanya olacak. Bunu şuan görmek çok zor değil.
 
Ayakta alkışlayıp yerime oturup ah güzel ülkem diyorum :)
 
@Soner Sarihan
Size kesinlikle katiliyorum, bunu yukarida yazmak istedim ama sonra sildim.
Evet sadece abarti dan iler birsey degil. Ayrica bisiklet otobani falan da degil sadece normal almanyada olan bisiklet yaya yolarinin aynisi ve tek özelligi 100km uzunlugunda olmasi ve yaklasik 10 sehiri biribirine baglamasi.
csm_RS1_Linienfuehrung_00934e00a2.png

Ayrica Bisiklet otobani degil almanlar buna sadece bisiklet hizli ulasim yolu diye aniyor.

Kaynak
(link)
 
Dünya bu şekilde devam ederse, yakın gelecek de bütün yollar bisiklete kalacak. Sorun şu ki havanın temizlenmesi için bir süre beklemek gerekecek. Umarım torunlar tadını çıkarırlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: yunus50
@Yılmaz Uyar bey böyle bir şeye pek ihtimal vermiyorum daha doğrusu insanın ihtimal veresi gelmiyor. Çünkü artık dünya kaynakları insanlığa zor yetiyor. Gezegenimiz artık bu kadar nüfusu kaldırmıyor. Orta Doğu'da 55 senelik petrol kaldı mesela. Yarın bir gün bu petrol bittiğinde kim bilir neler olacak. Bu yüzden Üçüncü Dünya Savaşı'nı başlatacaklar. Hatta başlattılar bile diyebiliriz. Bu arada Almanya iyi bir adım atmış diyorum konu için başarılı olmaları da gayet normal. İkinci Dünya Savaşı'ndan hemen sonra 10 sene içinde dev bir ülke haline geldiler bu yüzden şaşırmam böyle haberlere yani.
 
Bizim buradaki bisiklet yollarında vızır vızır elektrikli motorsiklet kullanıyorlar, kimsenin de birşey dediği yok. O yollar burada olsa bile bize yedirmezler sanırım.
 
Selam @Anonim
Bahsetiğimiz gelecek aynı. Detaylara girip can sıkmak istemedim. Sadece kırmızı dügmeye basmaya ne kadar zaman var. Bunu yapacak deli kim* olacak? (*bu kelimenin Kim ile ilgisi yok!) Bundan sonra olay zincirleme reaksiyona kalır. Yani torunlar havanın temizlenmesini bekleyecek.!!! Hidrojen*(füzyon) konusuna girmiyorum, kelime bile acaip. (*bugünkü gelinen noktada Hiroşima'ya atılan atom bombasından yaklaşık 5.000kat daha etkili)

@Yılmaz Uyar

@Anonim
 
@Yılmaz Uyar bey, işte şimdi cevabınız güzel oldu ama biraz da can sıkmaktan da öte ürkütücü oldu. Fakat artık insanlar ne kadar ürküp korksalar da gerçek değişmeyecek. Son günlerde bu konular üzerinde derin araştırmalar yapıyorum ve açıkçası insanı çok zorluyor. Masa başında bir grup kravatlı adamlar, akılları sıra insanlığın geleceğine karar veriyorlar. Nüfus 8 milyara yaklaştı ve artık dünya bu nüfusu kaldırmıyor. Aslında kaldırır çok rahat kaldırır hatta 20 milyarı bile çok rahat kaldırır ama tüketim çılgınlığı öyle bir boyuta ulaştı ki, 8 milyar insanı kaldıramayacak seviyeye geldi. Abuk subuk diziler, programlar, yarışmalar, futbol maçları, yenisi çıkmış kaçırma, son modeli çıkmış onu al, çalış, harca, bol bol tüket. Dünya artık yaşanacak halden çıkma noktasına geldi. Tamam Almanya bu konuda insanları şaşırtabilir yani bisikletin artması, büyümesi bu tür felaketlerin de bir nebze önüne geçebilir ama sizin dediğiniz karşımıza istemesek de çıkıyor; "bekleyecekler..." işte bu sıkıntılı gerçekten. Az önce dedim ya hani "Abuk subuk diziler, programlar, yarışmalar, futbol maçları, yenisi çıkmış kaçırma, son modeli çıkmış onu al, çalış, harca, bol bol tüket." diye, işte bununla insanları zihinsel olarak uyuşturuyorlar. Nitekim başarılı da oldular. Üçüncü Dünya Savaşı işte böyle başladı ama bu aşama bittiğinde yani insanları iyice uyuşturma aşaması bittikten sonra silahlı çarpışma başlayacak. Nükleer silahlarla toplu bir kıyım yapıp milyarlarca insanı buhar edecekler ve dünya nüfusu 2 milyara düşürülecek... Yani demem o ki, Yılmaz bey gerçekten haklısınız. Bekleyecekler...
 
Üniversitede okuduğum yıllarda evrendeki muhteşem şeylerin günlük yaşamımla ne kadar bağlantısı vardıysa, Almanya'daki bisiklet yollarının ülkem ile bağlantısını da ancak o derece yakın görüyorum.
 
Geri