Scudo Sports

Allez Comp 2 & Caad 10

Kayıt
16 Eylül 2013
Mesaj
7
Tepki
0
Şehir
ankara
Herkese merhaba,
Uzun süre kullanmayı düşündüğüm bir yol bisikleti almayı planlıyorum. İyi bir alüminyum kadro istiyorum ve bütçe 4000-4500 tl arası.
Forumda okuduğum kadarıyla amatör bir yol bisikleti kullanıcısını uzun süre 105 groupsetin idare edeceği belitiliyor.
Bezer şekilde okuduğum kadarıyla specialized ve cannondale da birbirine çok yakın markalar ve ben ikisinden birini almak istiyorum. Diğer markaları düşünmüyorum.
Bu bağlamda elimde iki seçenek var:
Specialized Allez Comp M2:
(link)
Teknik özellikler:
Specialized E5 alloy, fully manipulated tubing with smooth welds, 1-1/8" lower bearing, OSBB
ARKA ŞOK
ÇATAL/AMORTİSÖR Specialized FACT carbon, aluminum steerer and crown, 1-1/8"
FURÇ TAKIMI 1-1/8" sealed Cr-Mo cartridge bearings integrated w/ headset, 20mm alloy cone spacer, w/ 20mm of spacers
GİDON BOĞAZI Specialized Elite-Set, 3D forged alloy, 4-position adjustable, 4-bolt, 31.8mm
GİDON Specialized Comp, 6061 alloy, shallow bend
ELCİK Specialized S-Wrap w/ bar shapers
ÖN FREN Axis DC 1.0
ARKA FREN Axis DC 1.0
FREN KOLLARI
ÖN ARTTIRICI Shimano Tiagra
ARKA ARTTIRICI Shimano 105
VİTES KOLLARI Shimano 105 STI
RUBLE Shimano Tiagra 10-speed, 12-28t
ZİNCİR KMC X10 CP
AYNAKOL FSA Gossamer BB30
ÖN DİŞLİLER 52/36
ORTA GÖBEK OS integrated
PEDALLAR Nylon flat test ride, loose-ball, w/ reflectors
ÖN TEKERLEK DT Axis 1.0
ARKA TEKERLEK DT Axis 1.0
ÖN LASTİK Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x23c
ARKA LASTİK Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x23c
İÇ LASTİK Standard presta valve
SELE Body Geometry Riva Road Gel, Cr-Mo rails, 143mm
SELE BORUSU Specialized Sport alloy, 27.2mm
SELE KELEPÇESİ Alloy, 31.8mm
NOTLAR Chainstay protector, derailleur hanger, clear coat, owner's manual
ve
canondale caad 10:
(link)
teknik özellikler:
KADRO : CAAD10, Smartformed 6069 Alloy, SPEED SAVE, BB30
ÖN MAŞA : CAAD10, SPEED SAVE full carbon, 1-1/8" to 1-1/4" tapered steerer
ARKA AKTARICI : Shimano 105 5700
ÖN AKTARICI : Shimano 105 5700
VİTES KOLLARI : Shimano 105 5700
RUBLE : Shimano 105 5700, 12-27, 10-speed
ZİNCİR : Shimano 105 5700
AYNAKOL : FSA Gossamer, BB30, 50/34
ORTA GÖBEK : FSA BB30
FREN ÖN / ARKA : Tektro R580
FREN KOLLARI : Shimano 105 5700
ARKA GÖBEK : Shimano RS-10
ÖN GÖBEK : Shimano RS-10
GİDON : Cannondale C3 Compact
BOYUN : Cannondale C3, 31.8mm, 6 deg.
FURÇ TAKIMI : CAAD10, 1-1/4" lower bearing, 25mm top cap
SELE : Prologo, Kappa EVO
SELE BORUSU : Cannondale C3 Carbon Wrap 27.2x300MM
JANT : Shimano RS-10
JANT TELLERİ : Shimano RS-10
LASTİK : Schwalbe Lugano, 700x23c, folding
RENK : GRİ SİYAH, YEŞİL BEYAZ
JANT EBATI : 28"
VİTES SAYISI : 20
MATERYAL : Alu
caad 10 en iyi alüminyum kadro olarak sunuluyor ve özellikleri de daha iyi gibi. Örnek olarak ön aktarıcı allez de tiagra ya da caad 10 biraz daha hafif sanırım. Önceki yazılanlarda hep caad 8 ile allezler karşılaştırılmış ancak caad 10 ile 105 setli bir allez karşılaştırmasına rastlamadım. Yardımcı olursanız sevinirim. Sizce bakımını iyi yaptığım sürece uzun yıllar beni idare edecek, dayanıklı ve uygun bisiklet hangisi?
 
Scudo
bisikletleri kullananların yorumları çok yardımcı olur, rica etsem eski/güncel kullanıcılar da yorum yapabilir mi?
 
Senin yerinde olsam allez race 2014 beklerim.Spec.sayfasindan incele istersen.Iyice tarmac olmus hali))
 
Gerçekten güzel; sadece fiyatttan emin olamadım. Allez Race Rival M2 şu anda aktif pedalda 2500 euro yani, 6600 civarı ki bu da beni şu anda zorlar;
(link)
linkte de inanılmaz anlatmışlar; allez race'in üst borusunun gelişi çok hoş olmuş, onun yanında klasik allez çok daha basit gözükütü
 
Specialized kadrolari beni hep cezbetmistir zaten. Ama mantik ne diyor diye sorarsaniz caad10 derim. Aslında ikisi de birbirine cok yakın teknik ozelliklere sahip. Kadrolar da kendini kanıtlamıs. Bence hangisini alırsanız alın pisman olmazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Karaoğlu
İsterseniz Focus Culebro SL 2.0 a bakın bi ultegra setli 4000 TL kadro konusunda sıkıntı olmaz ama önemli parçalardan bazıları özellikle ( jant seti ve birkaç tane parçası concept ex yani markası olmayan focusun imalatı yani bunlar rs 10 dt axiss gibi çok sağlam olmayan jantlar işte bu yüzden hem kadrosu biraz daha önde hemde jant seti biraz daha hafif marka imajı 105 ultegra arasında acemiseniz pek fark olmaz. Bu yüzden cannondale caad 10
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Karaoğlu
Alez race 2014 ben hamburg magazadan siparis vericem tax free olarak gelecek fakat ayni bedel ptt de gumruk vergisi olarak gene odeniyor bu sartlarda 1450 euro yeni mailestim.)
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Karaoğlu
Şimdi biraz teknik inceleme yapalım.Fotoğraf yükleyerek görüntü karmaşası yaratmadan yazayım.Öncelikle,specialized'in Sworks'de olduğu gibi(Buna pinarello ve yeni nesil bianchi'leri de dahil edebiliriz) yumuşak geçişli saldırgan kedi (Jaguar)vari kadrolarına karşın cannondale,trek,colnago scott gibi üreticiler geleneksel çizgilerini korumayı tercih ettiler.Bu markaları çoğaltmak da mümkün.

Bu markalar,ürünlerini yıllardır rüzgar tünellerinde test ederek,rüzgar direncini azaltıp,rijiditeden de ödün vermeden bir kadro geometrisi oluşturmak için çalışıp durdular.Pinarello büyük bir değişim geçirerek,özellikle dalgalı maşa tasarımıyla hayli yol aldı.Ben kendi adıma specialized,bianchi ve pinarello'nun,diğerlerinin bulamadığı neyi bulduğunu çok merak ettim doğrusu.Neticede colnago,trek,scott,BMC gibi markalar onlardan az değil.

İlk bakışta Cannondale caad'ın belirgin bir şekilde dik ve agresif bir kadroya sahip olduğunu belirtmek gerekir.seat ve chain stays'ların cannondale'de allez'e oranla çok daha dik bir açıyla seat tube'e bağlandığı görülüyor.Bu performansı etkiler mi? Evet etkiler.Sürücü güvenliğini ise azaltır.UCİ'nin bu açılar için belirli sınırları var ve Caad 10 bu üst sınırlarda.
Down tube(Alt boru) Cannondale'de headsetten bb'ye kadar aynı kalınlığını korumuş.Bu Cannondale'de neredeyse standart.Top tube'de ise,head'den seat tube(orta boru)'a kadar gittikçe incelmiş.Bu allez'de de görülüyor.

chain ve seat stays'lar specialized'de çok belirgin bir şekilde ince.Bu daha geniş açı da dikkate alındığında daha konforlu bir sürüş'ü ifade ediyor.

Uzaktan bakıldığında Cannondale beni daima cezbettiğinden,ya da specialized'in sworks dahil ürettiği bu kadrolarına karşı bir antipatim olduğundan,değerlendirmem çok nesnel olmaz.Yani,şu iyi,diyemem.Zevk meselesi biraz.Allez 2014 ü beğenen arkadaşımızı kim eleştirebilir.Specialized bu,değil mi.Kimse de diyemez.Ayrıca bu teknik farklılıkları gözlemlemek başka,hissetmek başka.Yani amatör bir binicinin ayırdedebileceği bir fark yaratır mı? Zor.
Kullanılan komponentlere gelince,allez biraz daha karmaşık ve az bilindik bir kombinasyon yapmış.Caad 10 ise amatörlerin gözdesi 105 kullanmış.Specialized allez'in 2014 üne göre değerlendirdim.
 
Caad 10 kullandım. Gerçekten şöhretinin hakkını veren bir kadro. Çok rijit ama titreşim absorbe etme konusunda da çok başarılı. Allez' i daha eskiden kullanmıştım. Güncel modeli kullanmadım yani. Oldukça başarılı bir kadro tabii ki. İkisinin arasındaki benim hissettiğim farklardan kısaca bahsedeyim.

Caad 10 pedala uygulanan kuvvete biraz daha tepkili. Ancak burada şöyle bir durum var; benim kullandığım Allez, BB30 bracket değildi. Sizin almayı düşündüğünüz modelde BB30' a yükseltmişler. Belki bu durum farkı minimuma indirmiş olabilir. Yol konforu (titreşim) konusunda önemli bir fark yok bence. Ancak sürüş poziyonu olarak Caad 10 azıcık daha agresif. Yani biraz daha dik oturmayı tercih ederseniz, Allez daha uygun. Yol tutuş konusunda ikisi de çok başarılı. 54 kadro üzerinden gidersek, lastik aralıkları (wheelbase) tamamen aynı. Caad 10' da chainstay 3 mm daha uzun ama toptube 3 mm kısa. Bu da sürücüyü kadro üzerinde Allez' e göre daha ortaya aldığından özellikle inişlerde daha iyi stabilite sağlıyor. Genel kullanım hissiyatında söyleyebileceğim, Caad 10 'un hafifliğinin de etkisiyle az da olsa daha canlı bir karakteri var. Bu modellerin üzerindeki jant setlerinden DT Axis 1.0 konusunda bilgim yok. O yüzden yorum yapmacağım. Grupset konusunda Allez' in biraz Tiagra karıştırmış olmasından hoşlanmadım. Frenler iki bisiklette de 105 değil. Yine Axis DC 1.0 frenler konusunda fikrim olmadığı için bu konuyu da atlıyorum.

Aslında yukarıda sıraladığım farklar gerçekten çok küçük, hissetmesi zor. O yüzden görünüş ve marka olarak hangisine yakın hissediyorsanız onu almanızı tavsiye ederim. Ama "Bırak politik cevapları, sen şimdi bisiklet alacak olsan hangisini alırsın?" derseniz, Caad 10' u tercih ederim.
 
Öncelikle cevaplar için teşekkür ederim, hepsi çok faydalı oldu.
Bir arkadaşımın ağırlık konusundaki uyarısı da dikkat çekici oldu. Onun e-postası şu şekilde:
"Specialized allez'deki DT Axis 1.0 jant setin çifti 2.200 gr
yandaki adreste satışı var: (link)
Caad10'daki Shimano rs10 çifti; 1.848 gr
(link)
Yani arada sadece jantlardan gelen 350 gr fark var.
Caad 10 kadrosu 50 bedende 1.141 gr. Ben 56 beden alsam 1.200-1.250 gr olur en fazla.
yanda tartı filmi var: (link)
Caad10 un 56 bedendeki ağırlığını deltaya tarttırabiliriz. Ama 8.9 kg civarında dendiğini hatırlıyorum ama emin değilim."
Bu uyarının ardından Allez'in kadro ağırlığını aktif pedala sordum, cuma bildireceklerini söylediler. Ancak 56 bedendeki bisiklet ağırlığı 9.5 kg civarında diye yazmışlar.
Çok hissedilir mi bilmiyorum ama sonuç olarak fark 600 gram civarı.
Hadi amatör olarak bunun farkını hissedemem diyelim; yine de 4000. tl civarı bir bisiklet alırken mümkün oldukça 8 kiloya yaklaşmak daha doğru bir yaklaşım gibi. Ne dersiniz?
Tüm bunların yanında işin bir de estetik-renk boyutu var:
Neden bilmiyorum ama bu luquigas yeşilinin mevcut hali bana bir uzak geliyor. Caad 10 2014'ün linkteki iki seçeneği mevcut:
(link)
Şahsen allez'in omega pharma renklerinde olanını çok güzel buluyorum:
(link)
Renk zevk meselesi ve öznel, farkındayım, yazmaktaki amacım sadece kafamı karıştırdığını ifade etmek. Çünkü renk dışında groupset, ağırlık, fiyat, Ankara'da teknik destek kolaylığı (delta), agresif sürüş hissi gibi yorumların hepsi caad 10'unu daha mantıklı kılıyor gibi. Kafa karışık, kusura bakmayın.
 
ben ilk yol deneyimimi 8 ay kadar süre specialized allez ile geçirdim gayet güzel bir kadrosu var hatta kadroyu aldığım kişi şimdiye kadar tırmanışta rahat ettiğim en iyi bisiklet diyordu allez için (bu arada kendisi şu an trek madone 6.9 kullanıyor)
ama hiç connondale kullanmadım için bi karşılaştırma yapamıyorum malesef. ha ama oldum olası bende cannondalelere ısınamadım tabi bu bir zevk meselelesi.
 
Hocam bu paralara aşağıdaki ürünü getirebiliyorsunuz;

(link)

Yalnız ürün fiyatı vergi dahil 3500 lira civarına geliyor fakat kargo ve gümrük masrafları ile birlikte 4200 liraları buluyor. Derseniz ki yine de çok iyi fiyat, yukarıdakileri donanım olarak cebinden çıkarır, kadro olarak da kapışır rahatlıkla. 2x11 Ultegra 6800 set var üzerinde. 2014 model olması da cabası. Ağırlığı 7,9 kilogram civarı. Biz düşündük ama 750 lira kadar bir meblağı kargo + gümrüğe (vergi değil yani) vermiş olmak biraz koydu açıkçası. :) DHL'nin kötü tarafı işte.
 
Yurtdışı incelemeler 2014 Allez'lerin hafiflik ve sürüş hissiyatı olarak neredeyse karbon kadrolara yaklaştığını söylüyor. "Çok acayip" bir kaynak tekniği bulmuşlar her yerde reklamını yapıyorlar :) Ama ne kadar doğrudur, ne kadarı danışıklı dövüştür, ya da fiyatına göre o kadar iyi midir bilemeyeceğim. Bana daha çok "öyle bir teknik bulduk ki artık kalifiye kaynak elemanına ihtiyacımız kalmadı" gibi geldi :)

(link)
 
Geri