Birbirine yakın vites sistemleri arasında ilk bakışta çok fazla fark yoktur. Çoğu kez bu fark hissedilmeyecek kadar azdır.
Teknolojik açıdan örneğin Deore'de Hallowtech vardır, Alivio'da yoktur ancak vites geçişlerinde bir fark teşkil etmez. Veya Alivio HG zincir kullanır, daha rahat vites geçişleri sağlar, Acera IG zincir kullanır. Ancak her ikisine de binin aradaki farkı pek de hissetmessiniz.
Vites sistemlerinde seviyeyi yükselttikçe fark daha çok artar (LX ile XT arasında ki gibi). Alt sistemlerde bu fark pek hissedilecek seviyede değildir çoğu zaman. Bu yüzden Acera ve Alivio arasında fark hissedilmeyecek kadar azdır, Deore'nin Alivio'dan farkı 9'lu olması ve octalink, dual control ve benzeri bir kaç sisteme sahip olmasıdır, performansı çok etkilemez. Ancak Acera'dan Deore'ye geçtiğinizde ciddi anlamda şaşırabilirsiniz.
Bu yüzdendir ki; Vites sistemi yükseltilirken, özellikle alt sistemlerde birden daha fazla basamak atlamak en mantıklısıdır. Alivio'dan Deore'ye geçmek mantıksız olur ancak Alivio'dan LX'e geçmek çok şey kazandırabilir. Acera'dan Deore'ye geçmek de çok şey farkettirir gerek performans gerek konfor olarak.
Tabi bu durum üst sistemler de daha farklıdır. Çünkü XT'den XTR'a geçmek ciddi anlamda büyük farklar doğuracaktır. Bunun nedeni sadece artan teknoloji değildir. Bu seviyedeki komponentleri kullanan kullanıcıların beklentileri ve performanstaki minik artışları sezme aynı zamanda o minik artışlara ihtiyaç duymalarından kaynaklanır.
Bu yüzden Çağrı'nın dediği "Acera'dan Alivio'ya hiç kadar fark eder, Alivio'dan Deore'ye geçmek gereksiz" sözleri doğrudur. Ancak konu Acera'dan Deore'ye geçmek olsaydı o zaman eminim ki Çağrı'da hiç durma imkanın varsa geç diyecekti.