Scudo Sports

Alivio dan Deore ye Geçiş...

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
7
Tepki
8
Haftada 2 veya üç gün bir kaç saat bisiklet kullanıyorum, ancak uzun mesafeli bir kaç günlük turlara da çıkmayı planlıyorum bisikletimde bulunan Alivio ruble, aynakol ve zinciri Deore leri ile değiştirsem maliyetine değecek bir verimlilik ve sağlamlık elde edebilir miyim? Bisikletçim biraz hız artışı ve 9 lu vitesin tırmanırken avantajından bahsetti acaba başka ne gibi artıları olur bu değişimin kısacası değer mi ?
 
Scudo
Aliviodan DEore a geçişte Çok fazla bir fark olmayacaktır, tırmanıştaki avantaj ise ruble dişli oranlarında iyileşme olursa söz konusu olacaktır ki genelde çok fark etmeyecektir, eğer önemli bir fark isteniyorsa XT ye geçilmeli, ya da en azından LX e, XT de bir hayli (özellikle ruble ve aynakolda) hafiflik farkı olacaktır, ayrıca komponentlerin çalışma kaliteleri vites geçişleri vs bir hayli rahatlayacaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: Turhan Evci
Hakan Abi'ye katılıyorum. Alivio'dan Deore'ye geçmenin çok bir getirisi olmaz. Sadece 8'li sistemden 9'lu sisteme geçiş söz konusu olur fakat maliyeti yüksek olur (vites kolları, arka vites, ruble, kimi zaman için arka göbek zincir ve ayna kol...).
 
Bu konu hakkında daha önce defalarca konuşuldu. Halil oldukça iyi özetlemiş.
 
Herşey bacaklarda biter, varsa Pinokyo'yla (eski biniciler iyi bilir) bile Dünya turuna çıkabilirsin. Bisiklette malzemenin önemi tabii ki var ama laboratuvar koşullarında ölçülebilecek farklar kişiye belki psikolojik destek verebilir, bence iyi bir bisikletçi öncelikle kondisyonunu düşünmeli ve formunu korumalı. Genellikle herkesin aklında "bisikletimi daha süper nasıl yaparım" konusu var, dediğim gibi önce vücut! Maalesef bu forumda da bu tür konulara (nasıl kondisyon tutulur, korunur, nasıl beslenmeli...) hemen hiç rastlayamıyorum....

Saygılar
 
basri'nin değindiği gerçekten önemli bir konu.
Sigara içen sürücüler varsa aramızda (ki var, kaçamazlar biliyorum :p :D) sigarayı bıraksınlar, en geç 1 hafta içinde kendilerindeki değişimi izlesinler. Eskiden tıkandıkları hiç bir yokuş artık onlara engel olamayacak. Hiç sigara içmedim ama önümde bununla ilgili canlı örnekler var.
Bkz. Mantis, senelerce sigara içmiş, şimdi ise 30 yaş üstü erkekler dağ bisikelti kategorisinde kürsüyü zorluyor ;).
 
söz konusu olan değişikliği ben yaptım.. arkadaşlarında söylediği gibi getirisi harcanan paraya deymiyor.
eskiden deore-alivio karışık sistemim vardı, hepsini deore yapınca daha uyumlu çalışmaya başladı. birde 2006 arka attırcıdaki ters yay sistemi hoşuma gitti.
full alivio ve sorunsuz çalışan bir sisteminiz varsa bence dokunmayın.. ilerde xt falan yaparsınız..
 
@HaliliOzturk

Evet canım, adımı anman hoşuma gitti yine, öpüyorum gözlerinden. Madalyalar sadece benim ne kadar yol katettiğimi ve kendime olan saygımı gösterdi bana . Sigarayı bırakalım arkadaşlar, buna değer.
 
Aslanım madalyalım bende bu başarın için seni tebrik edip yazıma başlıyorum...

Arkadaşlar Alivio ile deore ekipmanların kalite ve çalışma düzeni olarak birbirlerinde şuandaki tek farkı deorede artık Dual kontrol kolların kullanılıyor olması bunun dışında bu iki sistem arasında çalışma kalitesi olarak hiç bir fark yok...Ha bisikletim 8 li 9 luya geçmek istiyorum derseniz ve sisteminiz alivio ise en az LX sisteme geçmesseniz bir fark yaşamassınız buna garnti verebilirim...
Ama sisteminiz acera felan ise deore ye geçiş yaptığınızda farkı kesin hissedersiniz....
 
Aceradan alivio ya geçiş olduğunu varsayarsak farkeder.
ancak halilin de dediği gibi aliviodan deoreye geçiş bence anlamsızdır..
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Taşdemir
Aceradan alivio ya çok fark etmez hatta hiç kadar fark eder...
 
ozaman acera alivio deore hepsi aynı o fark etmez bu fark etmez. insanlar aptal mı üstüne fazla para ödeyip acera değilde alivio donanim alıyor yada alivio değilde deore alıyor......:eek:

bence kesinlikle fark var. benim donanım full deore ve 1aydır vites ayarı yapmadım hergün 20-25km yapıyorum. vites değiştirirken çıt sesi bile duymuyorum.

birde şöyle bir durum var arkadaşın donanim alivio ve deoreye geçiş için bir hayli para ödemesi gerekiyor. alivio parçalarıda çöpe atacak değildir herhalde. satar. siz söyleyin masrafı şu olur performansın da artma olur veya olmaz. ama mutlaka olur diye tahmin ediyorum. bunu ancak heriki donanimi kullanmış bir arkadaş anlayabilir. bizimle paylaşabilir.
 
Birbirine yakın vites sistemleri arasında ilk bakışta çok fazla fark yoktur. Çoğu kez bu fark hissedilmeyecek kadar azdır.
Teknolojik açıdan örneğin Deore'de Hallowtech vardır, Alivio'da yoktur ancak vites geçişlerinde bir fark teşkil etmez. Veya Alivio HG zincir kullanır, daha rahat vites geçişleri sağlar, Acera IG zincir kullanır. Ancak her ikisine de binin aradaki farkı pek de hissetmessiniz.
Vites sistemlerinde seviyeyi yükselttikçe fark daha çok artar (LX ile XT arasında ki gibi). Alt sistemlerde bu fark pek hissedilecek seviyede değildir çoğu zaman. Bu yüzden Acera ve Alivio arasında fark hissedilmeyecek kadar azdır, Deore'nin Alivio'dan farkı 9'lu olması ve octalink, dual control ve benzeri bir kaç sisteme sahip olmasıdır, performansı çok etkilemez. Ancak Acera'dan Deore'ye geçtiğinizde ciddi anlamda şaşırabilirsiniz.
Bu yüzdendir ki; Vites sistemi yükseltilirken, özellikle alt sistemlerde birden daha fazla basamak atlamak en mantıklısıdır. Alivio'dan Deore'ye geçmek mantıksız olur ancak Alivio'dan LX'e geçmek çok şey kazandırabilir. Acera'dan Deore'ye geçmek de çok şey farkettirir gerek performans gerek konfor olarak.
Tabi bu durum üst sistemler de daha farklıdır. Çünkü XT'den XTR'a geçmek ciddi anlamda büyük farklar doğuracaktır. Bunun nedeni sadece artan teknoloji değildir. Bu seviyedeki komponentleri kullanan kullanıcıların beklentileri ve performanstaki minik artışları sezme aynı zamanda o minik artışlara ihtiyaç duymalarından kaynaklanır.

Bu yüzden Çağrı'nın dediği "Acera'dan Alivio'ya hiç kadar fark eder, Alivio'dan Deore'ye geçmek gereksiz" sözleri doğrudur. Ancak konu Acera'dan Deore'ye geçmek olsaydı o zaman eminim ki Çağrı'da hiç durma imkanın varsa geç diyecekti.
 
Geri