Scudo Sports

Aliexpress

@KBmotors rica ederim umarım gönlünüze göre bir ürün temin edersiniz sorunsuz şekilde , yardımcı olabileceğim bişey olursa DM den de yazabilirsiniz iyi akşamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: KBmotors
Scudo
Parmağınızla sıkıştırdığınızda bile plastik gibi yamulan bir janttan ne bekliyorsunuz?
 
@PeDaLLı-YoRuM

İnşallah hocam teşekkür ederim tekrardan, tabi dm den ulaşırım iyi akşamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: PeDaLLı-YoRuM
@MehmetAliB.

Her replika ürün bile birbirinden farklı hocam kalitesini kullanmadan bilemeyiz elbette orjinal gibi olmaz ama 50 liralık jantta değil ben orta seviyede güvenilir olduğunu düşünüyorum bildiğiniz veya kullandığınız taiwan replika ürün varsa yorumlarınızı bilmek isterim.
 
FM-066SL (6.9kg)
bu sayfadakı ilk cevapta gökhan toros jantlarını (link) dan aldığı soyluyor. şuan orbea'sındada kullanıyor diye hatırlıyorum. belli bir kalitenin altında olsaydı uzun süre kullanamazdı diye aklımdan geçiriyorum. illaki carbon bir jant düşünüyorsanız yüksek profil carbon-cycle a bakın. gökhan toros arkadaşımızada danışıp bilgi alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: KBmotors
Başlığa binaen ve sizin "ne var ne yok satıp alacağım" ifadeleriniz doğrultusunda gidersek şu jantlar için bu sıkıntıya değer mi ? Diye sormak geçiyor içimden. Dekor amaçlı toplanabilir elbet ancak ben canımı buna emanet etmezdim. Yine de tercih sizin tabi. Diyelim ki adam size karton gibi bir ürün gönderdi ve bu sizi strese sokmayacak kadar sabır ve maddiyat sahibiyseniz gönül rahatlığıyla sipariş edin.
 
@KBmotors
Şimdiye kadar bir kaç kez bu ''replika'' denen jantları elimle yokladım. Sonuç yukarıda söylediğim gibi. Parmağınızla sıkıştırdığınızda bile plastik gibi yamulan bir jant. Bunların içinde ''sağlam'' denen Planet X'in jantı da vardı. İmkanınız varsa herhangi bir çakma jantı tellerinden söküp çemberinin üstüne yüklenin bakalım ne olacak? Alüminyum kadar bile dayanamıyor. ÇAT!...

O China jantları yutdışından almanıza gerek yok. Türkiye'de de muadilleri var. ''Yorumlarına baktım, iyiymiş'' demeyin. Yorumun sahibinin Chang Li olmadığı ne malum? Ben olsam canımı neyidüğü belirsiz şeylere emanet etmezdim. Tabi karar sizin, siz bilirsiniz.
 
Dediğiniz gibi her replika kötü olacak diye bir şey yok. Siz bilirsiniz,ben olsam almazdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: KBmotors
Can emenat ediyorsunuz bu kadar basit. Çakma kadrolar bi yere kadar tamam. ama jant setleri. büüüüüüüyk bir soru işareti... 70 km hızla yokuş aşağı inerken oluşan stresi kaldıramaz ve orada duran ufak bir çukur bütün dişlerinize yada köpücük kemiğinize daha kötüsü canınıza mal olabilir.

Neticede riske atılacak olan hayat sizin hayatınız, sizin seçimleriniz.
 
REPLIKA değil ÇAKMA! Bütçeniz civarında fiyati iyi ve profili az denmeyecek Scirocco ya da forum ikinci el'de güzel jantlar var.Canınızı cidden ne olduğu belli olmayan bir jant setine emanet etmek ne kadar mantıklı ? Şu da var ama; geçen gün Bostancı sahil'de ÇAKMA bir Dogma F8 gördüm.Jantları'nın göbek sesi harikaydı duyunca böyle campagnolo falan sanılıyor.Kullanıcı aliexpress aldığını söyleyince şaşırmıştım.Görüntü de on numara ancak işte... Ne kadar makul?
 
  • Beğen
Tepkiler: mertsimsek76
Tek kat aliminyum jantlara birşey olmuyodu , bu kadar profil kalinligi olan bir cember nasil kırılır çok merak ediyorum . yani ağız dalaşına girmek için yazmadım gercekten merak ediyorum :)
4 mesaj yukarda cevabim varmis okudum ama yinede bnde bi mıncırmak istiyorum o jantları.

Aslında bir grup kursak zevkine boyle parçalar alip denesek falan.seneye katilirim ben boyle bi gruba. Olsa keske

@KBmotors o guzelim el emeğini satip bunlardan mı alacaksıniz :agla::agla::agla::agla::agla::acpsnr:
 
@MehmetAliB. bey bir ara benim zipplere de aynı testi yapıp ne kadar dandik olduklarını test etmenizi isterim. zipp de plastik gibi yamuluyo çünkü. sanırım dandik


@Berkay S.
replika demek çakma demek zaten :) ikisi aynı şey

tüm yorumları okudum, ve anladığım kadarıyla 80 yada 90mm jantın üzerine binmiş biri yok yorum yapanlar arasında. ciddi anlamda bunu merak ediyorum. kaç kişi bu yükseklikte bir jantı kullandı?
hiçkimse.
çünkü hiçkimse rüzgarı ne şiddette yiyeceğinden bahsetmemiş!

aero jant seti almaya karar verdiğimde baya bi araştırma yapmıştım bu konuda.. Türkiye'deki (daha doğrusu istanbuldaki) yıllık rüzgar ortalaması 20km/h'di, bunu bir siteden bulmuştum şimdi bulamadım. yaz ayları minimum rüzgarlı geçiyor. sonbaharda rüzgar oldukça şiddetli. 30u 40ı gördüğü sıkça oluyor. araştırmamı bu verilerle birleştirdiğimde 60mmden yüksek bir jantın sorun olabileceğini gördüm. yabancı forumların kullanıcı yorumları da bu yöndeydi. adamların ifadeleri şu noktada netleşmişti: "rüzgar saatte 25km/h'yi gördüğü an, profil jantlarla antrenmana çıkmayın!"

FFWD'nin renkleri çok hoşuma gittiğinden direk ffwdye mail de atmıştım, 60mm mi yoksa 90mm mi almalıyım diye. mailde istanbulun yıllık rüzgar ortalaması grafiğini de gönderdim. mailime döndüler, 60mm kullanmamı önerdiler. illa yüksek profil istiyorsam ön 60 arka 90 da yapabileceğimi, fakat 90 90 önermediklerini yazmışlar.


hatta sırf meraktan, token C85 denedim.
http://www.ph.all.biz/img/ph/catalog/848.jpeg
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/10628629_684069285001149_510388980276450438_n.jpg?oh=ce7ccf10f066f9b1c9b31daaa012ef4e&oe=56E74FF4
yaklaşık 10 dklık bir test sürüşü yaptım jantları bisikletime takıp. Biliyosunuz o jantlarda özel hava kanalları var. yani öyle dandik bi jant da değil. sonuç hüsrandı. 30u geçemedim. hele dönmesi, gidonu döndürmesi gerçekten çok güç. yandan yenen rüzgar çok berbat. rüzgar dengenizi o kadar kolay bozuyor ki. yokuş aşağı inerken zaten fren yapmak zorunda kalıyorsunuz.
benim kilom da az(65 kg), daha kilolu bir bisikletçiyi belkide benim kadar etkilemez rüzgar.

aynı şekilde birkaç dakikalığına 90mm profil jant testi imkanı da bulmuştum. durum aynıydı. gidon kırılmak istemiyor :) gidon dümdüz durmak istiyor. "beni düz kullan, sağa sola kırma birader diyor.." dönmek gerçekten problem. yavaş yavaş döndürmeye çalıştığınız gidon önce dönmemekte ısrar ediyor, çünkü rüzgarı aksi yönden yiyor. siz ısrarla daha fazla güç uyguluyorsunuz dönmesi için, dönüyorsunuz yavaş yavaş, rüzgar bu kez jantın diğer tarafına vurmaya başladığı an dengenizi kaybediyor gibi oluyorsunuz. çok farklı ve sıkıntılı bir durum.
http://u1312.hizliresim.com/1j/m/vpdxq.jpg

görüntü için alıyorsanız alın. fakat o jantlarla performansı unutun. sağlamlığı konusunda problem yaşamazsınız. yurt dışında bu tip ürünler gerçekten popüler. yakın arkadaşım doğuhan gökalp de aylar boyunca bu replika jantlardan kullandı, hatta federasyon yarışlarına da bu jantlarla girdi. emin değilim ama geçen yıl türkiye 14.sü olurken altında sanırım bu replika jant vardı. novatec göbekli, bildiğimiz "çakma" jant işte. onunki sanırım 40 yada 45mm profildi.

bir ara ben de ciddi düşünmüştüm FFWD logolu F9R almayı, fakat net bir şekilde vazgeçtim. şuanki jantım 58mm. rüzgardan oldukça az etkileniyor.

tavsiyem 60mmnin üzerine çıkmamanız. F9R değil de F6R alabilirsiniz

http://www.dhresource.com/0x0/f2/albu/g3/M01/AC/09/rBVaHVUJlA-AKdOdAAo-jmXogPY042.jpg
http://static.bikehub.co.za/forum/uploads/monthly_11_2015/hubmarket-47121-0-34026700-1447532628.jpg
 
@Serkan Mıstınoğlu güzel bir noktaya değinmişsiniz.
Bu tarz şeylerde genelde millet görüntüye takılıyor kalıyor. Mesela jant tellerinin aerodinamiğe etkisini düşünün. Ne kadar az ise o kadar iyi diye düşünürsünüz değil mi? Bir çok üst seviye karbon jant üreticisi de 20-24 hatta daha düşük tel sayılarında üretiyorlar. Halbuki zipp bununla ilgili yoğun deneyler yapmış. 32 telden 28 e inince kayde değer bir fark oluşurken 28'den 24'e inince sadece miliwattlarla ifade edilebilecek bir aerodinamik kazanım elde ediliyor. Ama ne işte, "az telli wow aerodinamik, çok güzel görünüyor...". Asıl farkın tel profilinden farkedeceğinden, sapim-cx'lerin bu şekilde çok büyük(nispeten) kazanç sağladığondan vs de yazmışlar.
Ama adamlar kimseyi buna ikna edemezler. Düşük telli üretmek zorundalar yoksa satışlar düşer. Müşteri üreticiden, mühendisten daha iyi biliyor ya...
Aynı şey araba jantlarında da geçerli. Jantı büyültmek = Performans + Güzel Görüntü diye düşünülür. Halbuki çoğu zaman hiç bir artısı yok, eksisi ise çok fazla.

Neyse asıl konuya geleyim, bu aerodinami ile ilgili okuduğum makalelerde yazana göre jant profilinin "sweet-spot"ı 35mm. 35'e kadar yükseltmek kayde değer aerodinamik avantaj sağlıyor. Daha da büyültürseniz gene kazanım oluyor ama giderek azalarak. Yani krit,tt koşmuyorsanız 35'ten yukarıya pek gerek yokmuş.
Diğer önemli nokta ise jant profilinin şekli. Artık daha geniş ve çapraz rüzgarlardan daha az etkilenen profiller kullanılıyor. Yamulmuyorsam ilk zipp firecrest ile başlattı bu füryayı. Biraz daha şişkin ve geniş bir şekil ortadan. Aynı bu profili üreten çin markaları var.
http://www.yoeleobike.com/media/wysiwyg/pp/geometry/l38c.jpg

Çakma konusunu ben de araştırdım. Şu an kullandığım jantlarla henüz barışmamış olduğum zamanlarda yoğun olarak araştırmıştım. Öyle pinarello, 3t falan çakmalar var, bir de çin markaları var. Bu markaların isim yapmış olanları da var, kendi ar-ge'sini yapanlar var. Bunların yurtdışında çok yaygın kullanımı. Gayet mutlu adamlar bu jantlarla da. MTB'de kullanıyor hatta. 100 küsür sayfalık bir konu vardı da bulamadım, sadece çin karbon jantlar hakkında. Ama şu var:
(link)

Benim bildiğim "çin markası" light-bicycles var mesela. Profilini, delik sayısını, sticker şeklini, tellerini, göbeklerini söylüyorsun adamlar yapıyor yolluyor.
(link)
(link)
(link)

Xiaomi de çin markası mesela. Çin diye dandik diye bir şart yok. Ha bir zipp midir, tabi ki hayır. Ama en iyi alu janttan bile her türlü iyi olduğunu düşünüyorum.

Not: Hiç bir şekilde denemedim, sadece alma niyetiyle derin bir şekilde araştırdım ona göre izlenimlerimi paylaştım haberiniz ola.

Edit: Ya o değil de bu nedir? Çok güzel ama bu...
http://fcdn.roadbikereview.com/attachments/bikes-frames-forks/305490d1430083482-chinese-carbon-thread-ebay-direct-version-7-0-img_3026.jpg
 
Şu taiwan malı kadrolar varya chinarellolar insanlar bunlar kırılır diyo ben dahil ama henüz kırılma olayı duymadık acaba sağlamları :rolleyes: bide şu haytabike meselesi var adamın getirdiği çinarellolar yarış kazandırıyo yıllarca yarış koşup kırılmıyo şu chinarello aklımı çeliyo.... @Yağız Gökmen @Edip Dinçer ne dersiniz .
 
@Ulaş Çavuşoğlu daha 2 ay önce antrenmanda arkadaşın çinerellosu arka bacaklardan kırıldı.. gittik orbea orca aldık di2 lu.. yapmayın etmeyin.. sonra ona yaptığınız yatırım hepsi çöp... üstünde sram red vardı aynakol dahil kırıldı.. gitti bütün paracıklar..
(link)
 
@Yavuz S.

Geçmiş olsun. Fotoğrafı var mıdır?

Ben hep diyorum; güvenmeyin Çin işine diye, bir konu açılsa ve hasar fotoğrafları koyulsa, tezimizi somut olarak destekler. ;)
 
@evrenozbilen bende yok. fotoğrafı telefon taşımıyorum ağır antrenmanlarda. ama sorayım arkadaşa :)

Furkan Eryiğit yarışlarada katılıyor gerçekten başarılı bir sporcu. en son Alanya triatlonunda 1. olmuştu :)

kırılan çinerello aşağıda diğeride yeni aldığı..
 

Dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    59,5 KB · Okunma: 136
  • 2.jpg
    2.jpg
    93,1 KB · Okunma: 134
Geri