Burçak Erbil
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 1 Ekim 2006
- Mesaj
- 892
- Tepki
- 2.665
- Şehir
- Istanbul
Geçtiğimiz yılbaşındaki Roma seyahatimiz öncesinde gerekli önhazırlığı yapıp şehirdeki bilimum bisikletçilerin adreslerini hatm'edip daha sonra da bizzat tavaf ettikten sonra Lazzaretti mağazasında ikinci projem için uygun bir kadro bulabildim! Bu dükkandan bile tamamen ayrı bir konu çıkar aslında; bisiklet meraklısı birisinin birkaç saat kadar ağzı açık şekilde etrafına bakınabileceği bir yer
İşte burası: (link) Ama konuyu dağatmayayım.. Adamların yan binadaki tarihi!!! depolarında nice Colnago, Pinarello, Atala, Basso vsvs kadro arasından benim boyuma uygun bir tek bu kadro çıktı. İster fixed ister yol bisikleti olarak kullanmaya da uygun olduğundan cezbetti beni 
Kadro 49x50cm, satıcının dediğine göre 1985-90 arası bir model (ama benim araştırmalarıma göre büyük olasılıkla 1975-85 arasından; 85 sonrasında hafif de olsa değişiklikler var). Bu kadronun özelliği ilk başarıyla uygulanan aluminyum kadrolardan olması. Kadro anodize aluminyum boruların yine aluminyum rekorlara yivli olarak geçirilmesi ve epoksi ile yapıştırılmasından meydana geliyor. Bu arada Alan ismini ise Aluminum Anodized'ın kısaltmasından alıyor. Bu kadrolar diğer İtalyan bisiklet markalarında da var gibi gözükse de aslında zamanında Alan bu kadroları üzeri boş olarak bisiklet atölyelerine vermiş, hepsi de kadrolara kendi markasını yapıştırmış. Benim kadroyu da aldığımda üzerinde aynı bu şekilde Lazzaretti yapıştırmaları vardı.
O zamanlar aluminyum boruların çelikten daha geniş çaplı olması gerektiği anlaşılmamış olduğundan bu kadrolar esnekliği ile ünlü!
Neyse ki ben 53 kilo olduğumdan esnetmeyi başaramıyorum :rolleyes: Aşağıdaki resimlerden göreceğiniz gibi kadroyu aldığımda çok da süper bir durumda değildi, ama belirgin bir vuruğu çiziği yoktu. Sadece maşası eksikti ki onun yerine dükkandan çok güzel bir Lazzaretti maşa aldım Ve de yanında tam da konsepte uygun bir çift FiR tübüler jant.. Bulmuşken bir Brooks Swallow'u da cebe atmayı ihmal etmedim ve heyecanlı dönüş yolculuğunu beklemeye başladım.. Heyecanlı diyorum zira dönüşte kaybolan bavul değil de bu koli olsaydı kafayı yerdim herhalde (Neyse ki bavulumuz da bulundu ve İtalyan görevliler bavul içindeki her an bozulma ihtimali olan parmesan peynirleri "imha" ettikten sonra (başka bir kayıp bavuldan çıkan spagettiler ile birlikte???), "özverili" ve "disiplinli" çalışmaları sonucunda 1.5 ay gibi kısa! bir sürede geri geldi 
Eh bundan sonra kaldı koliyi açması.. İçinden de bunlar çıktı:
Her ne kadar fotoğraflarda durumu çok da iyi gözükmese de göründüğü kadar kötü değildi... Bisikleti ciddi şekilde toplamak için henüz oldukça parça açığım var, ama kadroyu test etmek amaçlı olarak eski yol bisikletimi dağıtıp onun parçalarıyla ve Bülent Bey'den (Pedal Bis.) aldığım birkaç hayati parçayla yürür hale getirdim. Arka göbeği eski yol bisikletimin shimano rublesinde birkaç ufak ayarlama yaparak
tek vites yaptım. Konsepte uygun bir çift pist göbeği bulunca değiştireceğim. Merakı canlı tutmak için şu an komple bisikletin fotoğrafını koymuyorum; onları biraz daha ileriki safhalarda yayınlayacağım
ama birkaç günlük temizleme ve parlatmadan sonra kadronun nasıl göründüğü konusunda bir ipucu vereyim size 
Kadro 49x50cm, satıcının dediğine göre 1985-90 arası bir model (ama benim araştırmalarıma göre büyük olasılıkla 1975-85 arasından; 85 sonrasında hafif de olsa değişiklikler var). Bu kadronun özelliği ilk başarıyla uygulanan aluminyum kadrolardan olması. Kadro anodize aluminyum boruların yine aluminyum rekorlara yivli olarak geçirilmesi ve epoksi ile yapıştırılmasından meydana geliyor. Bu arada Alan ismini ise Aluminum Anodized'ın kısaltmasından alıyor. Bu kadrolar diğer İtalyan bisiklet markalarında da var gibi gözükse de aslında zamanında Alan bu kadroları üzeri boş olarak bisiklet atölyelerine vermiş, hepsi de kadrolara kendi markasını yapıştırmış. Benim kadroyu da aldığımda üzerinde aynı bu şekilde Lazzaretti yapıştırmaları vardı.
O zamanlar aluminyum boruların çelikten daha geniş çaplı olması gerektiği anlaşılmamış olduğundan bu kadrolar esnekliği ile ünlü!
Eh bundan sonra kaldı koliyi açması.. İçinden de bunlar çıktı:
Her ne kadar fotoğraflarda durumu çok da iyi gözükmese de göründüğü kadar kötü değildi... Bisikleti ciddi şekilde toplamak için henüz oldukça parça açığım var, ama kadroyu test etmek amaçlı olarak eski yol bisikletimi dağıtıp onun parçalarıyla ve Bülent Bey'den (Pedal Bis.) aldığım birkaç hayati parçayla yürür hale getirdim. Arka göbeği eski yol bisikletimin shimano rublesinde birkaç ufak ayarlama yaparak