Scudo Sports

akort ayarı

Kafandakini düzgün ifade edebilmeyi becerebilirsen yardımcı olabilirim.
Ev temızlıyodum :D sözlükte yanlış yazmış hatta kelime eklemiş fazladan.

Janta yukarıdan bakınca sol tarafa kaymış gibi bir görüntü var. Tellerin dengesiz sıkılmasından kaynaklı galıba. Akortta sorun yok şuan ama sol tarafa doğru biraz yaslanmış gibi jant.
 
Scudo
@osmancan71 Teker hızlıca dönerken, jant maşaya veya fren pabuçlarına göre, her noktada aynı dikey ve yatay konumunu korumalı. Bu olmuyorsa, o akort olmamış demektir.
 
@osmancan71 Teker hızlıca dönerken, jant maşaya veya fren pabuçlarına göre, her noktada aynı dikey ve yatay konumunu korumalı. Bu olmuyorsa, o akort olmamış demektir.
Yarın tekrar götüreyım. Durumu anlatıp bi ayar çekmesini isteyim o zaman. El ilede kontrol ettim bi taraf sıkı diğer taraf normal ayarında çünkü. Sağolun yardım için.
 
@osmancan71 Teker hızlıca dönerken, jant maşaya veya fren pabuçlarına göre, her noktada aynı dikey ve yatay konumunu korumalı. Bu olmuyorsa, o akort olmamış demektir.
Az once götürdüm disklide normal dedi. Hatta rafta asılı disk frenli bir şehir bisikleti indirdi ondada bi mıktar disk tarafındaydi jant.
 
Bugün 2 bisikleti daha inceledim raftakı onlarında aynı şekilde diske doğru idi akortu. Ama ınceledıgım bisikletcıde ortada olur dedi :D yokmu bizi aydınlatacak birisi :)
 
Yine ben 😅 baktım tekrar sıfır bisikletlere özellikle ince tekerlerde on jant diske daha yakın bir şekilde ayarlanmış akortu. 6-7 bisiklete baktım aksini göremedim.
 
tüm tellerin gerginliği birbirine yakın olmalıdır ve ne çok yumuşak nede çok sert olmalı eğer öyle değilse başka bisikletciye yaptır
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
tüm tellerin gerginliği birbirine yakın olmalıdır ve ne çok yumuşak nede çok sert olmalı eğer öyle değilse başka bisikletciye yaptır
Çok bi fark yok gergınlıklerınde aslında. Bi süre kullanayım bu şekilde sorun çıkarmaz heralde. Çünkü baktığım tüm şehir hatta mtb lerde de hafif var bu dediğim olay diske doğru biraz daha yakın cember
 
Çok bi fark yok gergınlıklerınde aslında. Bi süre kullanayım bu şekilde sorun çıkarmaz heralde. Çünkü baktığım tüm şehir hatta mtb lerde de hafif var bu dediğim olay diske doğru biraz daha yakın cember
normal sürersen bi sorun çıkarmaz ama agresif bir sürüş yapıyorsan 1 günde bozarsın akordu
 
normal sürersen bi sorun çıkarmaz ama agresif bir sürüş yapıyorsan 1 günde bozarsın akordu
Agresif biraz benimde surusumde. Yani pek yavaslamıyorum engebeli arazide felan
 
Benim akort ayarı bayadır bozuk arka tekerde bisikletcide yok yakınımda ne yapacaz bilmiyorum :)
 
tüm tellerin gerginliği birbirine yakın olmalıdır ve ne çok yumuşak nede çok sert olmalı eğer öyle değilse başka bisikletciye yaptır
Adam ne diyor sen ne diyorsun... Çemberin göbeği tam ortalamadığını söylüyor. Ki disk frenlerde ön teker için öyle olmak zorundadır.

@osmancan71 Çemberlerin göbeğe göre değil, kadroya göre hizasına bakmalısın. Çemberler kadro düzlemini tam ortalıyorsa bir sorun yok.
 
İnternette kaynak çok. Elinizden birazcık iş geliyorsa yapılmayacak bir iş değil.
Önceden biraz bakınmıştım youtube videolarına fakat denemedim hiç. Biraz kurcalamak lazım dağ bisikletim var. Dağ bayır geze geze akort kalmıyor.
 
Önceden biraz bakınmıştım youtube videolarına fakat denemedim hiç. Biraz kurcalamak lazım dağ bisikletim var. Dağ bayır geze geze akort kalmıyor.
İyi bir akord anahtarı alın boza yapa ögreniyor insan zor değil.
 
Adam ne diyor sen ne diyorsun... Çemberin göbeği tam ortalamadığını söylüyor. Ki disk frenlerde ön teker için öyle olmak zorundadır.

@osmancan71 Çemberlerin göbeğe göre değil, kadroya göre hizasına bakmalısın. Çemberler kadro düzlemini tam ortalıyorsa bir sorun yok.
Net cevap lazımdı. ona bakmadım ama eve geçince bakayım sagolun. Tekeri soktum bekliyordum bende nasıl olsa binmem bu halde dıyerek
 
kadroya göre hizasında sorun yok çemberin. demek ki normali buymuş. 2 farklı bisikletçide 10 a yakın modelde de bu şekildeydi. mtb lerde bu fark net belli olmuyor belkide lastik genişliklerinden ama şehir bisikletlerinde çok net belliydi
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Adam ne diyor sen ne diyorsun... Çemberin göbeği tam ortalamadığını söylüyor. Ki disk frenlerde ön teker için öyle olmak zorundadır.

@osmancan71 Çemberlerin göbeğe göre değil, kadroya göre hizasına bakmalısın. Çemberler kadro düzlemini tam ortalıyorsa bir sorun yok.
 
Son düzenleme:
kardeşim kadroya değil göbeğe göre ortalayacaksın ve tel gerginlikleri ortalama aynı olmalı akordunun 1 aydan uzun gitmesini istiyorsan tabii gerçekten çok fazla bilgi kirliliği var bu bilip bilmeden konuşanlar yüzünden jant kadroya göre ortalanır diyo allahım ya...
Aslında kaale almayıp cevap yazmazdım ama olur da yazdıklarını okuyan olur yanlış bilgilenir diye yazıyorum yine de.

- Bazı disk frenli ön maşalarda yeterli genişlik olmaz ve çember göbeğe göre ortalanırsa çember sağda kalır. Bunu kompanse etmek için çember göbeğe göre hafif solda konumlandırılır.
- 4 dişliden fazla rubleli arka tekerlerde; göbek, rubleden dolayı maşa açıklığının ortasında olamayacağı için, mecburen sola kaçık durur. Bunu kompanse etmek için, çember göbeğin sağında konumlandırılır ve çemberin kadro düzlemiyle çakışması sağlanır.

-Bu sebepten dolayı, arka tekerde ruble tarafı teller daha gergin olur.

Tekerleri kadroyu ortalamayan bir bisiklete, ideal ayarlanmış bir bisiklet denemez.
 
Geri