çok teşekkürler öneriniz için deneyeceğim. "tellerin boşluğunu almak" ne demek onu anlayamadım tam, ardından açıkladığınız parmakla tutup gerdikten sonra fazla gergin olanları gevşetmek anlamında mı yoksa "tellerin boşluğunu almak" başka bir işlem mi?Merhaba, akort ayarından sonra tellerin boşluğunu aldınız mı? Ayarladıktan sonra hafif ters yöne çevirerek. Ayrıca ayardan sonra paralel telleri karşılıklı iki parmağınızla tutup gerdirin ve tekrar akort kontrolü yapın. Aslında bu tüm gergin metallerde böyledir. Tını kontrolü ile fazla gergin tel varsa onu gevşetip diğer taraftaki teli sıkarak yükü dağıtabilirsiniz. Bugün bende akort ayarı yaptım. Telleri akorttan sonra elle hafif gerdirip bırakmak gerekiyor ses kesilene kadar. İyi günler.
Öneriler için çok teşekkürler. Şimdi elimle telleri kontrol ettim, reflektör takılı olan iki tanesi reflektöre sürtünce ses çıkıyordu. Telleri biraz gerip tekrar gevşetince sorun çözüldü. Sanıyorum dediğiniz gibi burkulma vardı. 👍Telleri akort anahtarı ile çevirince bir miktar telde burgu olabiliyor. Bunu en aza indirmek için ters yönde ufak bir çevirme hareketi yapmak daha sağlıklı oluyor. Ayrıca akort ayarını tamamladıktan sonra da telleri elimizle hafifçe yoklamak gerekiyor. Bu hareketi yaparken tellerden çıtır çıtır ses gelecektir bu normal. En son bu işlemden sonra akortu tekrar kontrol edip varsa bir bozukluk tekrar düzeltip tekrar aynı işlemleri tekrar ediyoruz. Umarım tek problem budur ve sorununuz çözüme ulaşır. İyi günler dilerim.
çok teşekkürler, yarın gündüz gözüyle kontrol edeceğim.@bis212 Bazı bisikletlerin çatalı simetrik olmayabiliyor. O sebeple, çatala değil de kadroya göre hizaya bakmak lazım. İç ve dış lastiği çıkarıp tekeri tekrar monte edin ve gez göz arpacık yaparak bisiklete tam arkadan bakın. Çember, kadroyu tam ortalamıyorsa akort ayarı ile çemberi ortaya almak gerekir.
Ön jant simetrik arka jant rubleden dolayı asimetrik olur. (link) Fırat abinin son videosunu izleyip neden simetrik olmadığını detaylıca öğrenebilirsinBisikletimin arka tekerleğinin arka çatal kollarına uzaklıkları aynı değil. İki mesafe arasında gözle farkedilir yaklaşık 2-3 mm fark var. Bu farka rağmen disk fren tam oturuyor, orada sorun yok. Akort ayarında dengesizlik nedeniyle, tekerin bir yöne doğru (dönme aksına dik olarak) fazla çekilmiş olabileceğini ve bu nedenle fark olabileceğini düşündüm. Jant hizalama ölçeriyle kontrol ettim, akortta sorun görünmüyor. Bir kaç defa quick release açıp tekrar sıkarak tekerleği yeniden yerleştirdim, hemen hemen hep aynı yerde sabitleniyor ve çatalı tam ortalamıyor. Sizce neden bu kaçıklık var? Bisikleti sürerken herhangi bir sorun yaşamıyorum şu aşamada, umursamamalı mıyım?
Teşekkürler videoyu paylaştığınız için. Videoda asitmetrik olan jant tellerinin göbek tarafındaki bağlanma noktalarının tekerlek düşey aksına uzaklığı. Benim bisikletimde bahsettiğim ise jantın (rim) kendisinin düşey aksının bisikletin arka çatal kollarına göre asitmetrik duruşu idi. Bahsettiğim durumun internetten bulduğum örnek fotoğrafını ekliyorum.Ön jant simetrik arka jant rubleden dolayı asimetrik olur. (link) Fırat abinin son videosunu izleyip neden simetrik olmadığını detaylıca öğrenebilirsin
Birde emin olamadım fırsat bulunca bısıkletcıyede göstereceğim jantı. birazcık sola yaslanmış gibi jant, acaba bu sıkma işlemiyle mi alakalıdır oda@osmancan71 Bi sorun olmaz.
Kafandakini düzgün ifade edebilmeyi becerebilirsen yardımcı olabilirim.jantı sen birazcık sola yaşlanmış gibi acaba bu sıkma işlemiyle mi alakalıdır oda