akort ayarı

ec038

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
64
Tepki
2
Şehir
kayseri
arkadaşlar jant akort ayarınız ne kadar süre dayanıyor... ben bıktım yaptırmaktan :((((... sebebi ne olabilir sürekli bozulmasının
 
Scudo

onurcan tokuş

Daimi Üye
Kayıt
2 Kasım 2009
Mesaj
266
Tepki
242
Şehir
Sivas
Bisiklet
Scott
Milimetrik oynamadı akort ayarı. Jant setim M985 XTR Race. Akort bozuluyorsa nedenleri ; iyi örülmemiş olması, amacına uygun kullanılmaması ve dayanıksız malzemedir.
 

Semih_ÇELİK

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
625
Tepki
346
Şehir
Bursa
iyi bi jant seti alırsanız akort sorununuz kalmaz bende cok iyi olmayan bi jant seti vardı cok sık akord yapdırıyodum mavic lere geçdim. anormal bi darbe kaza yasamadıgın sürece normal sekilde kullanımda akort yapdırmadım.
 

ec038

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
64
Tepki
2
Şehir
kayseri
kesinlikle kalitesiz malzemedendir.. lanet olsun dedirtti bu bisiiklet yaa.. jant almak çözüm olacak sanırım..
 

bis212

Aktif Üye
Kayıt
20 Şubat 2021
Mesaj
155
Tepki
72
Şehir
istanbul
İsim
Ahmet
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadaşımın akort sehpasında ön tekerin akort ayarını yaptım. Ancak tekeri yerine takıp bisikleti kullanmaya başlayınca, düz yolda giderken gidonu sağa çevirirken jant tellerinim birinden ses geldiğini farkettim. Sanki tel geriliyor ve tekrar gevşiyor gibi bir ses. düz giderken ses gelmiyor. sol tarafa dönerken de pek yok , esas olarak sağa doğru dönerken ses geliyor. Bundan bir ya da bir kaç jant telinin gerilimin gereğinden fazla gergin olduğu sonucunu mu çıkarmalıyım? Sizce parmakla gerginlik kontrolü yapıp fazla gergin (ya da gevşek?) teli bulup gerginliği değiştirip sesi giderme şansım var mıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

ekingklp

Üye
Kayıt
29 Mayıs 2021
Mesaj
38
Tepki
34
Şehir
Kocaeli
İsim
Ekin
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba, akort ayarından sonra tellerin boşluğunu aldınız mı? Ayarladıktan sonra hafif ters yöne çevirerek. Ayrıca ayardan sonra paralel telleri karşılıklı iki parmağınızla tutup gerdirin ve tekrar akort kontrolü yapın. Aslında bu tüm gergin metallerde böyledir. Tını kontrolü ile fazla gergin tel varsa onu gevşetip diğer taraftaki teli sıkarak yükü dağıtabilirsiniz. Bugün bende akort ayarı yaptım. Telleri akorttan sonra elle hafif gerdirip bırakmak gerekiyor ses kesilene kadar. İyi günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212 ve MAERKEK

bis212

Aktif Üye
Kayıt
20 Şubat 2021
Mesaj
155
Tepki
72
Şehir
istanbul
İsim
Ahmet
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba, akort ayarından sonra tellerin boşluğunu aldınız mı? Ayarladıktan sonra hafif ters yöne çevirerek. Ayrıca ayardan sonra paralel telleri karşılıklı iki parmağınızla tutup gerdirin ve tekrar akort kontrolü yapın. Aslında bu tüm gergin metallerde böyledir. Tını kontrolü ile fazla gergin tel varsa onu gevşetip diğer taraftaki teli sıkarak yükü dağıtabilirsiniz. Bugün bende akort ayarı yaptım. Telleri akorttan sonra elle hafif gerdirip bırakmak gerekiyor ses kesilene kadar. İyi günler.
çok teşekkürler öneriniz için deneyeceğim. "tellerin boşluğunu almak" ne demek onu anlayamadım tam, ardından açıkladığınız parmakla tutup gerdikten sonra fazla gergin olanları gevşetmek anlamında mı yoksa "tellerin boşluğunu almak" başka bir işlem mi?
 

fatihgocmez

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mart 2021
Mesaj
649
Tepki
1.720
Yaş
34
Şehir
Konya
İsim
Fatih
Başlangıç
1999—00
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
youtube de çok güzel videolar var. hiç yapmayan biri bile izleyerek yapabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212

ekingklp

Üye
Kayıt
29 Mayıs 2021
Mesaj
38
Tepki
34
Şehir
Kocaeli
İsim
Ekin
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Telleri akort anahtarı ile çevirince bir miktar telde burgu olabiliyor. Bunu en aza indirmek için ters yönde ufak bir çevirme hareketi yapmak daha sağlıklı oluyor. Ayrıca akort ayarını tamamladıktan sonra da telleri elimizle hafifçe yoklamak gerekiyor. Bu hareketi yaparken tellerden çıtır çıtır ses gelecektir bu normal. En son bu işlemden sonra akortu tekrar kontrol edip varsa bir bozukluk tekrar düzeltip tekrar aynı işlemleri tekrar ediyoruz. Umarım tek problem budur ve sorununuz çözüme ulaşır. İyi günler dilerim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212

bis212

Aktif Üye
Kayıt
20 Şubat 2021
Mesaj
155
Tepki
72
Şehir
istanbul
İsim
Ahmet
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Telleri akort anahtarı ile çevirince bir miktar telde burgu olabiliyor. Bunu en aza indirmek için ters yönde ufak bir çevirme hareketi yapmak daha sağlıklı oluyor. Ayrıca akort ayarını tamamladıktan sonra da telleri elimizle hafifçe yoklamak gerekiyor. Bu hareketi yaparken tellerden çıtır çıtır ses gelecektir bu normal. En son bu işlemden sonra akortu tekrar kontrol edip varsa bir bozukluk tekrar düzeltip tekrar aynı işlemleri tekrar ediyoruz. Umarım tek problem budur ve sorununuz çözüme ulaşır. İyi günler dilerim. :)
Öneriler için çok teşekkürler. Şimdi elimle telleri kontrol ettim, reflektör takılı olan iki tanesi reflektöre sürtünce ses çıkıyordu. Telleri biraz gerip tekrar gevşetince sorun çözüldü. Sanıyorum dediğiniz gibi burkulma vardı. 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: ekingklp

bis212

Aktif Üye
Kayıt
20 Şubat 2021
Mesaj
155
Tepki
72
Şehir
istanbul
İsim
Ahmet
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bisikletimin arka tekerleğinin arka çatal kollarına uzaklıkları aynı değil. İki mesafe arasında gözle farkedilir yaklaşık 2-3 mm fark var. Bu farka rağmen disk fren tam oturuyor, orada sorun yok. Akort ayarında dengesizlik nedeniyle, tekerin bir yöne doğru (dönme aksına dik olarak) fazla çekilmiş olabileceğini ve bu nedenle fark olabileceğini düşündüm. Jant hizalama ölçeriyle kontrol ettim, akortta sorun görünmüyor. Bir kaç defa quick release açıp tekrar sıkarak tekerleği yeniden yerleştirdim, hemen hemen hep aynı yerde sabitleniyor ve çatalı tam ortalamıyor. Sizce neden bu kaçıklık var? Bisikleti sürerken herhangi bir sorun yaşamıyorum şu aşamada, umursamamalı mıyım?
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.334
Tepki
6.832
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@bis212 Bazı bisikletlerin çatalı simetrik olmayabiliyor. O sebeple, çatala değil de kadroya göre hizaya bakmak lazım. İç ve dış lastiği çıkarıp tekeri tekrar monte edin ve gez göz arpacık yaparak bisiklete tam arkadan bakın. Çember, kadroyu tam ortalamıyorsa akort ayarı ile çemberi ortaya almak gerekir.
 

bis212

Aktif Üye
Kayıt
20 Şubat 2021
Mesaj
155
Tepki
72
Şehir
istanbul
İsim
Ahmet
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@bis212 Bazı bisikletlerin çatalı simetrik olmayabiliyor. O sebeple, çatala değil de kadroya göre hizaya bakmak lazım. İç ve dış lastiği çıkarıp tekeri tekrar monte edin ve gez göz arpacık yaparak bisiklete tam arkadan bakın. Çember, kadroyu tam ortalamıyorsa akort ayarı ile çemberi ortaya almak gerekir.
çok teşekkürler, yarın gündüz gözüyle kontrol edeceğim.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bisikletimin arka tekerleğinin arka çatal kollarına uzaklıkları aynı değil. İki mesafe arasında gözle farkedilir yaklaşık 2-3 mm fark var. Bu farka rağmen disk fren tam oturuyor, orada sorun yok. Akort ayarında dengesizlik nedeniyle, tekerin bir yöne doğru (dönme aksına dik olarak) fazla çekilmiş olabileceğini ve bu nedenle fark olabileceğini düşündüm. Jant hizalama ölçeriyle kontrol ettim, akortta sorun görünmüyor. Bir kaç defa quick release açıp tekrar sıkarak tekerleği yeniden yerleştirdim, hemen hemen hep aynı yerde sabitleniyor ve çatalı tam ortalamıyor. Sizce neden bu kaçıklık var? Bisikleti sürerken herhangi bir sorun yaşamıyorum şu aşamada, umursamamalı mıyım?
Ön jant simetrik arka jant rubleden dolayı asimetrik olur. (link) Fırat abinin son videosunu izleyip neden simetrik olmadığını detaylıca öğrenebilirsin :)
 

bis212

Aktif Üye
Kayıt
20 Şubat 2021
Mesaj
155
Tepki
72
Şehir
istanbul
İsim
Ahmet
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Ön jant simetrik arka jant rubleden dolayı asimetrik olur. (link) Fırat abinin son videosunu izleyip neden simetrik olmadığını detaylıca öğrenebilirsin :)
Teşekkürler videoyu paylaştığınız için. Videoda asitmetrik olan jant tellerinin göbek tarafındaki bağlanma noktalarının tekerlek düşey aksına uzaklığı. Benim bisikletimde bahsettiğim ise jantın (rim) kendisinin düşey aksının bisikletin arka çatal kollarına göre asitmetrik duruşu idi. Bahsettiğim durumun internetten bulduğum örnek fotoğrafını ekliyorum.
 

Dosyalar

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.334
Tepki
6.832
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@bis212 Arka tekerinizin söylediğim şekilde bir fotoğrafını atar mısınız?
 

osmancan71

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2019
Mesaj
2.190
Tepki
2.375
Şehir
Kırıkkale
İsim
osman
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Cyclocross
Cuma günü kazadan sonra on jant akortu bozulmustu. Bugün yaptırdım ama bazı teller sanki biraz daha gergındı sıkıntı çıkarır mı normal mi bu durum
 

osmancan71

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2019
Mesaj
2.190
Tepki
2.375
Şehir
Kırıkkale
İsim
osman
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Cyclocross
Son düzenleme: