Scudo Sports

akort ayarı

ec038

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
74
Tepki
12
Şehir
kayseri
arkadaşlar jant akort ayarınız ne kadar süre dayanıyor... ben bıktım yaptırmaktan :((((... sebebi ne olabilir sürekli bozulmasının
 
Scudo
Milimetrik oynamadı akort ayarı. Jant setim M985 XTR Race. Akort bozuluyorsa nedenleri ; iyi örülmemiş olması, amacına uygun kullanılmaması ve dayanıksız malzemedir.
 
iyi bi jant seti alırsanız akort sorununuz kalmaz bende cok iyi olmayan bi jant seti vardı cok sık akord yapdırıyodum mavic lere geçdim. anormal bi darbe kaza yasamadıgın sürece normal sekilde kullanımda akort yapdırmadım.
 
kesinlikle kalitesiz malzemedendir.. lanet olsun dedirtti bu bisiiklet yaa.. jant almak çözüm olacak sanırım..
 
Arkadaşımın akort sehpasında ön tekerin akort ayarını yaptım. Ancak tekeri yerine takıp bisikleti kullanmaya başlayınca, düz yolda giderken gidonu sağa çevirirken jant tellerinim birinden ses geldiğini farkettim. Sanki tel geriliyor ve tekrar gevşiyor gibi bir ses. düz giderken ses gelmiyor. sol tarafa dönerken de pek yok , esas olarak sağa doğru dönerken ses geliyor. Bundan bir ya da bir kaç jant telinin gerilimin gereğinden fazla gergin olduğu sonucunu mu çıkarmalıyım? Sizce parmakla gerginlik kontrolü yapıp fazla gergin (ya da gevşek?) teli bulup gerginliği değiştirip sesi giderme şansım var mıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Merhaba, akort ayarından sonra tellerin boşluğunu aldınız mı? Ayarladıktan sonra hafif ters yöne çevirerek. Ayrıca ayardan sonra paralel telleri karşılıklı iki parmağınızla tutup gerdirin ve tekrar akort kontrolü yapın. Aslında bu tüm gergin metallerde böyledir. Tını kontrolü ile fazla gergin tel varsa onu gevşetip diğer taraftaki teli sıkarak yükü dağıtabilirsiniz. Bugün bende akort ayarı yaptım. Telleri akorttan sonra elle hafif gerdirip bırakmak gerekiyor ses kesilene kadar. İyi günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212 ve MAERKEK
Merhaba, akort ayarından sonra tellerin boşluğunu aldınız mı? Ayarladıktan sonra hafif ters yöne çevirerek. Ayrıca ayardan sonra paralel telleri karşılıklı iki parmağınızla tutup gerdirin ve tekrar akort kontrolü yapın. Aslında bu tüm gergin metallerde böyledir. Tını kontrolü ile fazla gergin tel varsa onu gevşetip diğer taraftaki teli sıkarak yükü dağıtabilirsiniz. Bugün bende akort ayarı yaptım. Telleri akorttan sonra elle hafif gerdirip bırakmak gerekiyor ses kesilene kadar. İyi günler.
çok teşekkürler öneriniz için deneyeceğim. "tellerin boşluğunu almak" ne demek onu anlayamadım tam, ardından açıkladığınız parmakla tutup gerdikten sonra fazla gergin olanları gevşetmek anlamında mı yoksa "tellerin boşluğunu almak" başka bir işlem mi?
 
youtube de çok güzel videolar var. hiç yapmayan biri bile izleyerek yapabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212
Telleri akort anahtarı ile çevirince bir miktar telde burgu olabiliyor. Bunu en aza indirmek için ters yönde ufak bir çevirme hareketi yapmak daha sağlıklı oluyor. Ayrıca akort ayarını tamamladıktan sonra da telleri elimizle hafifçe yoklamak gerekiyor. Bu hareketi yaparken tellerden çıtır çıtır ses gelecektir bu normal. En son bu işlemden sonra akortu tekrar kontrol edip varsa bir bozukluk tekrar düzeltip tekrar aynı işlemleri tekrar ediyoruz. Umarım tek problem budur ve sorununuz çözüme ulaşır. İyi günler dilerim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212
Telleri akort anahtarı ile çevirince bir miktar telde burgu olabiliyor. Bunu en aza indirmek için ters yönde ufak bir çevirme hareketi yapmak daha sağlıklı oluyor. Ayrıca akort ayarını tamamladıktan sonra da telleri elimizle hafifçe yoklamak gerekiyor. Bu hareketi yaparken tellerden çıtır çıtır ses gelecektir bu normal. En son bu işlemden sonra akortu tekrar kontrol edip varsa bir bozukluk tekrar düzeltip tekrar aynı işlemleri tekrar ediyoruz. Umarım tek problem budur ve sorununuz çözüme ulaşır. İyi günler dilerim. :)
Öneriler için çok teşekkürler. Şimdi elimle telleri kontrol ettim, reflektör takılı olan iki tanesi reflektöre sürtünce ses çıkıyordu. Telleri biraz gerip tekrar gevşetince sorun çözüldü. Sanıyorum dediğiniz gibi burkulma vardı. 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: ekingklp
Bisikletimin arka tekerleğinin arka çatal kollarına uzaklıkları aynı değil. İki mesafe arasında gözle farkedilir yaklaşık 2-3 mm fark var. Bu farka rağmen disk fren tam oturuyor, orada sorun yok. Akort ayarında dengesizlik nedeniyle, tekerin bir yöne doğru (dönme aksına dik olarak) fazla çekilmiş olabileceğini ve bu nedenle fark olabileceğini düşündüm. Jant hizalama ölçeriyle kontrol ettim, akortta sorun görünmüyor. Bir kaç defa quick release açıp tekrar sıkarak tekerleği yeniden yerleştirdim, hemen hemen hep aynı yerde sabitleniyor ve çatalı tam ortalamıyor. Sizce neden bu kaçıklık var? Bisikleti sürerken herhangi bir sorun yaşamıyorum şu aşamada, umursamamalı mıyım?
 
@bis212 Bazı bisikletlerin çatalı simetrik olmayabiliyor. O sebeple, çatala değil de kadroya göre hizaya bakmak lazım. İç ve dış lastiği çıkarıp tekeri tekrar monte edin ve gez göz arpacık yaparak bisiklete tam arkadan bakın. Çember, kadroyu tam ortalamıyorsa akort ayarı ile çemberi ortaya almak gerekir.
 
@bis212 Bazı bisikletlerin çatalı simetrik olmayabiliyor. O sebeple, çatala değil de kadroya göre hizaya bakmak lazım. İç ve dış lastiği çıkarıp tekeri tekrar monte edin ve gez göz arpacık yaparak bisiklete tam arkadan bakın. Çember, kadroyu tam ortalamıyorsa akort ayarı ile çemberi ortaya almak gerekir.
çok teşekkürler, yarın gündüz gözüyle kontrol edeceğim.
 
Bisikletimin arka tekerleğinin arka çatal kollarına uzaklıkları aynı değil. İki mesafe arasında gözle farkedilir yaklaşık 2-3 mm fark var. Bu farka rağmen disk fren tam oturuyor, orada sorun yok. Akort ayarında dengesizlik nedeniyle, tekerin bir yöne doğru (dönme aksına dik olarak) fazla çekilmiş olabileceğini ve bu nedenle fark olabileceğini düşündüm. Jant hizalama ölçeriyle kontrol ettim, akortta sorun görünmüyor. Bir kaç defa quick release açıp tekrar sıkarak tekerleği yeniden yerleştirdim, hemen hemen hep aynı yerde sabitleniyor ve çatalı tam ortalamıyor. Sizce neden bu kaçıklık var? Bisikleti sürerken herhangi bir sorun yaşamıyorum şu aşamada, umursamamalı mıyım?
Ön jant simetrik arka jant rubleden dolayı asimetrik olur. (link) Fırat abinin son videosunu izleyip neden simetrik olmadığını detaylıca öğrenebilirsin :)
 
Ön jant simetrik arka jant rubleden dolayı asimetrik olur. (link) Fırat abinin son videosunu izleyip neden simetrik olmadığını detaylıca öğrenebilirsin :)
Teşekkürler videoyu paylaştığınız için. Videoda asitmetrik olan jant tellerinin göbek tarafındaki bağlanma noktalarının tekerlek düşey aksına uzaklığı. Benim bisikletimde bahsettiğim ise jantın (rim) kendisinin düşey aksının bisikletin arka çatal kollarına göre asitmetrik duruşu idi. Bahsettiğim durumun internetten bulduğum örnek fotoğrafını ekliyorum.
 

Dosyalar

  • centering.png
    centering.png
    468,5 KB · Okunma: 40
@bis212 Arka tekerinizin söylediğim şekilde bir fotoğrafını atar mısınız?
 
Cuma günü kazadan sonra on jant akortu bozulmustu. Bugün yaptırdım ama bazı teller sanki biraz daha gergındı sıkıntı çıkarır mı normal mi bu durum
 
Son düzenleme:
Geri