Scudo Sports

Aeroodinamik ne demek?

Scudo
Başlıktaki yazım hatasını da duzeltemedim idare ediverin gari :)
 
Video konusu ayrı ancak içerisinde aerodinamiği de güzelce anlatıyor.

(link)
 
Son video çok ilginç geldi bana. Golf topunun girintili olmasının hıza katkı yapması. Aerodinamik duruş, donanım ve kıyafetlerden önce; kamyon arkasında veya bir bisikletçi grubunun arkasında gitmek de bizi hızlandırıyor. Bunun sebebini fizikten anlayanlar daha iyi yorumlayabilir. Ben buna vakum etkisi diyorum (doğru veya yanlış). Yani, örneğin kamyon giderken arkasında devamlı kısa menzilli bir vakum oluşuyor. Bu vakumu havanın doldurması işlemi de hemen arkasındaki bisikletçiye yardım ediyor. Aynı şekilde bu vakum kamyona da olumsuz etki ediyor, çünkü kamyona da ters yönde baskı yapıyor ama kamyoncunun bunu hissetmesi olası değil. Bu durumda aerodinamik kasklarda neden bu girintili yapı kullanılmıyor olabilir? ya da kaskın arka tarafının daralarak uzaması bu nedenle midir?
 
Bahsettiğiniz durum dikkat ederseniz göç eden kuşlarda da var.Üçgen şeklinde en öndeki 2-3 kuşun yardığı havadan ve oluşturduğu "vakum etkisinden" yararlanırlar. Ayrıca tam emin değilim ama "vakum etkisi" terimi doğru sanırım. Daha önce de çok duydum bu terimi.

http://dunyabunukonusuyor.com/wp-content/uploads/2014/01/kuslar-neden-v-seklinde-ucar-dunyabunukonusuyor.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-rlToCJbazCg/T2EVK6MVcLI/AAAAAAAAAAo/lmNnbTkVrVU/s1600/v_ucusu.jpg

http://www.yazmavakti.com/wp-content/uploads/2010/05/kazzlar.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Şimdi bir mermi düşün havada asılı bi şekilde ecük bücük kafasından havayı basacan sonra toplu iğnenin ucunu aynı hizada tutup tek gözü kapatıp mermiye doğru bakacan eğer hava çıkıntısı varsa oraları düzeltecen al sana aerodinamik bir mermi (kullanma sakın ha)
 
vakum etksi dediğiniz şey aslında gamzesiz golf topu animasyonundada görülen topun hemen arkasında giremeyen hava akımı. yani bir nevi sürtünmesiz ortam gibi yada rüzgarın bize direnci çok çok az oluyor.

yoksa herhangi bir vakumun olduğunu sanmıyorum. aynı durum nascar yarışlarındada var herkes birbiri ardına saklanarak yakıt tasarrufu yada az yakıtla gitme amacındadırlar.
 
En guzeli kamyon arkasında oluyor :)
 
Bu yarışlardada var mesala forumdaki anime konusunu bilirsiniz. ondada bahsediyo sen tırmanıcısın bizi çekiceksin diyolar nasıl oluyor bu cekme arkadaş anlamadım gitti


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Tirmanista ya da suruste onunuzdeki bir bisikletli sizden once havayi yardigi icin siz daha az efor sarfederek gidersiniz. Yokusta performansi iyi olan bisikletci takimin onune gecerek, takiminin ve kaptaninin daha az ruzgar direnciyle bisiklet surmesini saglar. Buna bisiklet argosunda cekmek denir. Turkce literaturde adi deryar olarak gecer. Ingilizce'de drafting.
 
Tesekkur ederim.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Ben de aerodinamik bir kadro örneği vereyim
Yandan geniş görünse de önden incecik
Frenleri nereye kaybolmuş yahu:)
http://i.imgur.com/FjdCQQy.jpg
Rüzgarınız arkadan essin
 
@MEHMETALİ

Hayranı olduğum bir kadroyu paylaşmışsınız Mehmet Ali Bey. BMC dediniz mi akan sular durur :) Gerçekten tasarım harikası bir kadro. Frenlerin ortadan kaybedilişi de ustalığın göstergesi. Eminim siz biliyorsunuzdur zaten frenlerin yerini belki bilmeyen biri konuyu okur diye yazıyorum Ön fren maşanın ön tarafında ama maşayla tümleşik halde, Arka fren ise çok daha mükemmel bir konumda bence. Arka frenler kadronun göbek yatağının hemen arkasında arka alt bacaklara monte edilmiş halde. Frenlerin neden bu şekilde yapıldığını anlamayan yoktur herhalde :)
 
Hayran olunmayacak gibi değil. :) Bu BMC'lerin arka çatallarının şekli çok güzel. Şehir bisikletinin karbon kayışlısını getirtecektim. Bagaj bağlama yeri olmayınca vaz geçtim.
***
Frenleri gizleme konusunda Trek Madone'de güzel çalışma yapmış. Bu konuda bence en iyi çalışma Look kadroda var. Adamlar sele borusundan göbeğe kadar her yeri tümleşik yapmışlar zaten. Göbeğin ve ayna kolunun entegre yapılması diğerlerine göre büyük bir fayda sağlıyordur diye düşünüyorum. Lakin Lookların fiyatları da uçuyor ama. Sadece kadro 5000 dolar. Tam bir aero kadro.
Görüyorum ki en iyi aero kadro da olsa, en hafif klasik kadro da olsa yarışlarda iş sporcuda bitiyor. Bu da işin güzel yanı
 
  • Beğen
Tepkiler: onur güneş
@MEHMETALİ

Bence BMC :)

HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Emre Yönlüer

Yillar once ibrahim tatlises bunu bilerek mi soyledi acaba :p
 
Mesela bugun kamyonun arkasinda gitmem aerodinamikti disari cikiyordum kamyonun ruzgar geliyodu zorluyodu ama kamyon arkasi biraz sicak malum egzoz filan bide egimde gittim baya katkisi oluyor ama tehlikeli kamyon arkasi filan aslinda normalde gitmem ama koca kamyon her tarafi kapliyor dedim bari arkasindan gideyim zorlanmadan %4 egimi cikma keyfiyle guzeldi ruzgara karsi giderkende gidonla butunlesiyorum uzerine yatiyorum az gucle cok yol :D

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Bahadır Gürel

Europecar'ın kullandığı TT kaskında golf topunda olduğu gibi girinti çıkıntılar var.

Çok bilgili olduğum bir konu değil, ancak dilimin döndüğü kadarıyla sorularınıza cevap vermeyi deneyeyim. Rüzgar direnci bizi iki şekilde yavaşlatıyor; ilki yüzey sürtünmesi, ikincisi sizin "vakum etkisi" dediğiniz, arkada oluşan alçak basınçlı alandan kaynaklanıyor. Golf topunun üzerdeni çukurlar ikinciyi azaltıyor ama ilkini arttırıyorlar. Küre şeklinde olan golf topunda baskın olan düşük basınçlı alanın yavaşlatması olduğu için golf topu için bunlar çok mantıklı. Fakat zaten havayı iyi yaracak şekilde olan cisimlerde yüzey sürtünmesi daha baskın, o yüzden bisiklet kasklarında da genelde o çukurlar yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN
Geri