Scudo Sports

Aerodinamiklik mi yoksa hafiflik mi bizi daha hızlı yapar? Test ettik

@Serkan Mıstınoğlu Serkan bey gördüğüm kadarıyla boyunuza göre zayıfsınız ya biz ne yapalım ağır siklet olarak 2013-2014 sezonunda 75-80kg'aralığında filinta gibi delikanlıydım:Dşimdi oldum gene 90+lardayım..bakalım nasıl vereceğiz o kiloları ama konu güzel elinize sağlık.
 
Scudo
Bisikleti hafifletmek veya kendimi hafifletmek konusuna hiç girmiyorum. Bisiklet 8 kg daha da uğraşamam gereksiz para harcama olacak, bana göre marjinal faydadayım şuan.
Kendimi hafifletme konusunda da şuan %20 yağ oranıyla 102kg'ım 192 boy var, fitness ile uğraşıyorum, en iyi ihtimal yağdan kilo versem %15 yağ oranıyla 95kg civarlarında olabilirim :)
@uguryilmaz144 arkadaşımızın dediği gibi sırf yokuş çıkarken bir kaç saniye(saniye demiş ama bende dakikalar oluyor) daha iyi çıkacağım diye düzgün görünümlü bir vücuttan vazgeçemeyeceğim :)
Evet bisiklet için çok uygun bir vücut yapısına sahip değilim, bu boyla istesem de olamam, çok zor ama bu bisikleti sevmemi ve sürmeme engel olamaz.
İşin kötüsü bisikletim de endurance :) olabildiğince aero durmaya çalışıyoruz işte, sezonu açtığımda alt droplardan tutup 1 saate yakın sürebiliyorum, bu da bir şey sonuçta, elimizden gelen budur, çokta şey yapmamak gerek :)
 
Merak ettiğim bir şey var. Aero kadroyla hafif kadro arasında oturuş farkı var mı? Giant'ın Propel Advanced modeli ile TCR Advanced modelini karşılaştırdım sayısal değerlerde pek bir fark göremedim.

Propel Advanced
107618 dosyayı görüntüle
TCR Advanced
107619 dosyayı görüntüle
Hatta TCR'de stack değeri daha kısa olduğu için bisikletin üstüne daha iyi yatılır gibi geliyor bana.
 
@Ahmet Bilge Kaan AKIN

Yeminle güldüm :D
 
@mariokaldato
Kadro eklentilerinin kalıpları tamamdır, karbonfiber'den işlemesi kaldı. Asıl geliştirmek istediğim kask eklentisini istediğim hale getirmek oldukça sinir bozucu bir iş. Birkaç denemeden sonra istediğim forma gelmeyince kask eklentilerini kırıp attım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Hep bir amatördüm ve öylede kalacağım için endurance vazgeçilmezim olacak gibi. :) 120 km de 3 dakika benim için hiçbir bir şey ifade etmiyor. :):)
@Serkan Mıstınoğlu paylaşım için teşekkür ederim. Kritik bir konuda bilgi sahibi okumamızı sağladın dostum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@MehmetAliB.

Cannellera değilmi o. Ahh canım benim. temiz aile çocuğu...

yemin ediyorum bu adam yüzünden enduranceyi sevdim. Türk halkına enduranceyi sevdiren halk kahramanı cancellera

@Soykan U.

O kadarda değil. Eğer karşılaştırmayı sele borusu uzunluğunu esas alarak yapacak olursak, iki farklı kadronun 500 mm sele boru uzunluğu olan kadro değerlerini ölçüt alarak karşılaştırma yapmamız lazım. Bu durumda propelin ciddi şekilde daha agresif bir geometri sunduğu görülüyor. Propelde ağırlık merkezi aşağı çekilmiş, alın borusu kısa ve reach uzun. Hoş aeroda geometri dışında tasarım dilide önemli. Burada propelin doğrudan bir aero özelliği var.
 
Güzel bir aerodinami testi için Çanakkale ve rüzgarı paha biçilmez test sahasıdır :D
 
@Cem cm


3:20'de görülüyor. Sağdaki bisikletçi
 
@mehmetsunu

1.77 boyundaki birine iki bisiklette de M bedeni öneriyor. O yüzden ben de direkt bedenleri karşılaştırdım. Sonuçta (iç bacak boyu)x0.89 ikisinde de aynı. TCR'de sele mesnedini daha uzun tutuyoruz. Contend modelinde M beden stack değeri 567 mm, o yüzden sırtımızın açısı yüksek oluyor. Ama Propel ile TCR arasında sürüş açısı farkı yok gibime geldi, reach değerinde Propel 3mm agresifken, stack değerinde TCR 8mm daha agresif.
 
@Serkan Mıstınoğlu Matt's dizlerinde problem var, kadroya o kadar yakın durmasının sebebi o. Hiç bir bisikletçi daha aero olur diye dizlerini kadroya yakın tutup pedallamaz. Sizin duyduğunuz şey yokuş aşağı inerken pedallamazken dizleri içeri çekmek olabilir.
 

Sagan'ın da bacaklarında sorun var diyorlardı inanmamıştım. Doğruymuş 4:53'te bariz :D Hatta arkasındakinde de sorun var 5:08

Bacaklarında sorun var dediğiniz adam 1998 İngiltere ulusal şampiyonu :ckskc:
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Ozan k.
Aslında burada bir yanlış anlaşılma var. Bende ilk yorumumda dizlerimi kadroya yakın tutuyorum demiştim. Fakat bacaklarım yine birbirine paralel durumda oluyor. Fakat eskiden pedallardan bacaklarım 3-5 derece dışarı bakıyordu (otomotiv karşılığıyla toe out). Bu problemi çözünce hem kadansım arttı hem de diz ağrım azaldı. Yani dizlerin pedala yakın olmasından kastettiğim bacakların birbirine paralel olmasıydı.


@Serkan Mıstınoğlu
Bence sagan'ın bacakları gayet normal. Hatta uyluk kemikleri birbirine tam paralel olabilir. Fakat bacakları geniş bir bisikletçi olduğu için kadroya daha yakın görünüyor olabilir.

Daha önce bu videoyu izlediniz mi bilmiyorum. Ama bana göre Cancellara'nın en iyi performanslarından biridir. Mendrisio'da herkese nal toplatmıştır.
Video dikkatli izlendiğinde Cancellara'nın kadansının ve pozisyonunun diğer yarışmacılara göre daha iyi olduğu bariz ortada...

 
Aslında bunun yaşayan en güzel gerçeği kudret kurtcebe kendisi o kadar zayıfki beden olarak eee birde bisiklet hafif arkada dev bir ruble dişlisi e gelde o rampaları çıkma çıkarsın tabi ama kudret bey 95-100 kg arası biri olsaydı o iş zordu ozaman.
 
paylaşım için teşekkurler,benım bır sorum olacak. atıyorum 80kg olan bı surucunun ıdeal kılosu 70 olsun.ona dusmesı mı yoksa bısıkletını 1-1.5kg hafıfletmesı mı daha ıs gorur?ya da 15 kg versın bu arkadas:) cunku bu hesapları yapanların hep yag oranlarını kas yapısını vs merak ederım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@1dost bazen tam olarak maşadan tutuyorum tabi arabaların seyrek olduğu şehir dışı asfalt yollarda. yüksek hızlara çıkmamı sağlamıyor ama karşıdan rüzgar aldığım zaman rüzgar direncini bayağı kırıyor
 
akışkanlar dersinde havanın yoğunluğunun yaklaşık 1.2 m^3/kg olduğunu öğrendiğimde aero dinamiğin ne kadar önemli olduğunu anlamıştım zaten :D
rüzgarı arkama aldığımda 36km/saat çok rahatmış gibi geliyor ama terse dönünce 24 bile çok zorluyor
 
Aerodinamikligin dusunuldugu bir bisiklet agir olamaz,,agir olan bir bisiklette de aerodinamiklik dusunulmez.
Ikisi birbirini tamamlayan unsurlardir..

Motor sporlarinin sahi olan formula1 uzay cagini yasiyor olmasina ragmen, hala daha gelistirilen sistemler var.10 20 yil sonra olmezsek neler gorecez kim bilir..
 
Geri