Scudo Sports

Acil yardım: specialized sirrus sport, scott sub30

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.685
Tepki
13.224
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
İki model arasında kararsız kaldım. Bahar yaklaşırken whistle guipago'dan sonra yeni bir bisiklete ihtiyacım var. Özellikle bu model bisiklet kullananların tavsiyesini bekliyorum. İki modelin fiyatıda aynı. Specialized 1335 tl, scott 1338 tl. Şehir bisikletinden beklentilerim; şehir içinde hizlı olması, yokuşlarda yormaması, hafif olması, ilerde tur kullanımına uygun donanıma sahip olması. Specialized için son zamanlarda yapılan yorumlarda pekte iyi konuşmuyorlar. (şu maşa çatlaması meselesi) Kadro yapısı fotoğraflarında çok kırılgan gözüküyor. Lastik ölçüleride yol bisikletine yakın. Tercihim biraz daha Scott sub 30 a yönelmekte...
 
Scudo
İki bisikletide kullanmış biri olarak,sub 30 daha çok sportif kullanım için tasarlanmıştır, şehir içinde işinizi fazlasıyla görür ama sele üzerinde oturuş pozisyonu olarak sirrusa nazaran daha bir eğimlidir buda ileride tur bisikleti olarak kullanmak istemenizden dolayı sirrus u daha bir dik ve konforlu oturuş pozisyonu dolayısıyla ön plana çıkarıyor.Tabi bahsettiğiniz kısa turlar ise bu özellik pekde önemli değil.Sirrus daha önce ve şu anda kullandığım trek fx 7.7 de dahil olmak üzere kullandığım şehir bisikletleri arasında en atak kadro yapısına sahip bisikletti.Şunu söyleyebilirim sirrus sub serilerinden daha hızlı ve atak bir bisiklet buna ek olarak çook uzun turlar için işinizi fazlasıyla görebilecek sağlamlıkta tecrubeyle sabittir.
 
bende sirrus kullanıyorum .gerçekten çok atak ve hızlı bir bisiklet bence bunda lastiklerin yol bisikleti lastiği olması ve dolayısıyla oldukça hafif olması önemli bir etken.oturuş pozisyonu dik olması için uzun turlar için avantaj ancak 700*28 lik yol lastikleri bisiklet yüklü olarak kullanılırsa özellikle bozuk zeminde sıkıntı yaratabilir.tavsiye ederim, ancak alacağınız zaman kadro boyuna dikkat edin diğer markalardan farklı standart uyguluyorlar sanırım normalde Large kadro trek ve corratecte bana tam gelirken sirrusun Large kadrosu ufak geldi
 
özellikleri arasında bariz farklar olmadıkça bence specialized söz konusu bile olmaz SCOTT varken :D adı yeter...
 
mehmetsunu,

cannondale quick serilerini yakından gördünüz mü, bilmiyorum. ben yine de çok özel bulduğumdan açıklayayım:

SAVE micro süspansiyon etkili arka çatal dizaynı darbeleri emme konusunda oldukça başarılı;

cannondale in klasikleşmiş büyük çaplı kafa boruları ve tek kaynaksız üretilmiş maşasıyla (cannondale bu tekniğe 'one piece integration' diyor ve sağlamlığının yanında çok daha hafif tasarımlara olanak tanıyor) ileri derecede esnemez ve görece hafiftir.

geometri olarak spor ve konforun arasında bir dizayna sahiptir. gidon boğazı ayarı ve lastik değişimleriyle konfor veya sportif ihtiyaçlarınıza kolayca uyarlayabilirsiniz.
 
cannondale Quick 5 fiyatıylada oldukça cazip gelmişti bana. Üstelik 500 euro luk fiyatı tercih ettiğim iki farklı modelden de iyi. Kadro olarak specialized e yakın bulmuştum. Şimdi hatırlayamadığım bir nedenle corratech x-vert cros base gibi tercih etmemiştim. Sanki sub 30 ile sirrus sport ihtiyaçlarımı daha iyi karşılar diye düşündüm. Bu çeşit paylaşımlar, detaylar bilgilerimizi zenginleştiriyor. Aluminyum maşanın kaynaksız olmasını da şu anda senden duyuyorum. Bu paylaşım için teşekkürler. Quick 5 in ağırlığı ne kadardır. Birde Quick serisi Bad boy, Sub ve fx gibi tek bir bisikletten oluşmuyor sanırsam. Bu teknolojiyi bizim alabileceğimiz alt modellerdede(quick 5 gibi) uygulayabiliyorlarmı. Buda önemli bir mevzu...
 
@soner kulak

Yukarıdaki yoruma katılıyorum.

Specialized Sirrus "fitness" yani spor amaçlı bir tur bisikletidir. Yol bisikleti kadar düşük oturumda bisiklet sürmek istemeyen ama yol bisikleti kullanıyormuş hissini almak isteyen tüm sürücüler için oldukça iyi bir seçenektir.

Sirrus Sport modelinin üzerinde 700*28c mevcut, fakat daha kalın lastik takmak isterseniz. 700*32c, 38c, 40c, ölçülerinde lastikler takabilirsiniz.

Alttaki fotoğraf, Specialized Crossroad tur lastiği, 700*38c ölçüsündedir.

http://img33.imageshack.us/img33/9875/crossroadv.jpg


SPECIALIZED MARKASI HAKKINDA,

Specialized hala işinin başında olan bir adamın "Dünya'nın en iyi bisikletlerini yapacağım" iddiasıyla kurduğu ve işisadece bisiklet üretmek olan bir şirkettir. "Innovate or Die" yani "geliştir yada yok ol" sloganıyla son 15 yıldır bisiklet pazarının hemen tüm teknolojik atılımlarının öncüsü olmuştur.
Dünya'da AR-GE adına en çok para harcayan, kadro sağlamlık ve performans testleri için en büyük yatırımı yapan, ABD'de ilan edilmiş endüstri standardlarının (TSE standardları benzeri) yükseltilmesi için lobicilik yapan, bisklet dizayn ederken ortopedi uzmanlarından da faydalanan ve bu bağlamda en geniş ekibi bünyesinde barındıran tek şirkettir.

Umarım yardımcı olmuşumdur. :in:
 
''bisiklete sürat vermek genelde selenin ucunda yani bisikletde ön pozisyonda oturularak veriliyor, hatta bu nedenle Ucinin "selenin bittiği uç kısmı, aynakol merkezini geçemez" kuralı bile var''

VE

''Bisiklet geometrisi 2- 3 ayrı faktörlü bir denklem. Örneğin bisikleti sprint kadrosu yapmak isteyen ustalar bunu birkaç şekilde yapabilirler, iki tekerlek arası yani "wheel base" kısaltarak, veya sele borusu açısını dikleştirerek bu olabilir. ''

Yorumlarını gözönünde bulundurarak cannondale quick 5, sirrus sport ve sub 30 kıyaslaması yapabilirmisiniz (böyle bir yorum hibrit bisikletler için her ne kadar anlamlı olabilirse, gittiği yere kadar)
 
*
Specialized, (link) :in:
 
SCOTT SUB 30 siparişim ardından cuma günü elime ulaştı. Fakat daha montajını yaptırmadım. Biraz havanın ısınmasını, birazda zihnimdeki şüphelerin dağılmasını bekliyorum. Gördüğüm kadarıyla oldukça hafif ve kaynakları daha önce kullanmış olduğum guipagodan daha bir ustalık eseri olan kadrosu var. Fakat ince lastiklerinin ölçüsünden tam emin olamadım. 32 mm den daha ince gözüküyor.Tıpkı hız motorlarında olduğu gibi desensiz bir lastiği var. Aynı kadro yu kullandıklarından ve sub30 daki donanımı tatmin edici bulduğumdan sub 10 ve 20 ye bakmadım. Yinede aklım Quick 5, ve ondan daha fazla sirrus sport da kaldı. scott sub kullananlardan beni tam manasıyla ikna edecek sözler bekliyorum. Yoksa ambalajından çıkmamış haliyle scott' u zararına satacağım.
 
Bakınız,SSS/SSE-Scott Sub ve Trek fx herhalde tüm zamanların en çok karşılaştırılan bisikletleri olmuştur.Henüz üzerine dahi binmeden Scott sub gibi bir biskletten soğumanız üzücü.Hiç kimse bu bisikletlerden birinin diğerinden daha üstün olduğunu iddia edemez.Yok biri dik sürüş sağlıyor,yok biri daha agresif ve daha neler neler...

Trek almadan önce scott sub kullandım ve çok sevdim.Sadece Trek bağımlılığım sebebiyle ve tamamen subjektif sebeplerle trek'e biniyorum.Bir çok amatör,bisikletini,matematik,fizik ya da kimya ile açıklanamayacak sebeplerle seçer.Kaldı ki burada Scott gibi büyük bir markadan sözediyoruz.Kurun bisikleti,yapın ayarları,atlayın ve keyfine bakın.Emin olun diğerlerinin size sunacağı daha farklı ve üstün nitelikler yok.
 
arkadaşım hayırlısı olsun kazasız belasız kullan 2009 dan beridir sub 30 kullanıyorum gerek kadro geometrisi gerekse rijitlik bakımından beni oldukça tatmin etti almadan önce bende benzer teredütleri yaşadım uzun araştırmalar sonucunda scott sub serisinde karar kıldım memnunum yol bisikleti tadında oldukça seri hızlı bir bisiklet memnun kalacağını düşünüyorum
 
Bende ayni durumdayim suan iki model arasinda kaldim sss agir basiyor. Memnunmusunuz sub dan
 
Son yapılan yorumlardan sonra epey zaman geçmiş ama buraya yazmak istedim. Bende aynı durumları yaşayarak sss siparişi verdim erdoğanlardan. Derya bey'e katılıyorum. Birisi şahaneyken diğerinin işe yaramaz olduğunu düşünmüyorum. Ben buna ikna oldum. Kaldı ki önceki bisikletim Carraro 224'tü her türlü memnun olacağımı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.
Geri