Yanlış! Lütfen arkadaşlar yanlış bilgilendirme yapmayalım, dünya üzerinde hiçbir insan ABS değildir, olamaz da. ABS'nin özelliği saniyede 20 kez sıkıp bırakmasıdır, saniyede 1-2 kez sıkıp bırakmak performans artışına değil boşu boşuna büyük ölçüde kayba sebep olur.
Bir başka yanlış, ön freni sıkmak arkanın daha kolay kilitlenmesine yol açar, bunu engellemez, fakat frenleme performansının daha iyi olacağı kesin çünkü durma gücü en az %70 ön frenden gelir, arka fren daha çok stabilizasyon görevi üstlenir viraj girişlerinde vs. Ama tabi ki duruş gücüne de gözlemlenebilir %20'lik payı da arka fren oluşturur, kesinlikle önemsiz değildir.
Optimum frenleme için frenlerinize şak diye asılmak yerine, yavaş demiyorum, kontrollü ve seri bir şekilde dozajı artırarak kaymadığı en uç noktayı bulmalısınız, arkanın kaymasında sakınca yok fakat asıl dikkat edilmesi gereken ön lastik, ön fren artırarak sıkılabilir çünkü sıkıldıkça ön lastiğin üzerine doğru ağırlık kayar ve bu da daha fazla frenleme imkanı verir, son noktası arka lastiğin yerden kesildiği noktadır.
Dikkat edilecek iki etmen var, ön lastik kaymamalı, ancak arka da kalkmamalı, son derece akıcı şekilde dozajı artırarak maximum frenleme elde edebilirsiniz, acil durum olsa bile kontrolü kaybetmeden optimum fren yapmalıyız.
Eğer fren çok çok acilse en kötü ihtimal arkayı kilitleyip kasıtlı yana devirmek veya ön kilitleyip takla atıp düşerek durmak olabilir..
Sorunun cevaına gelince, asfaltta maximum tutuşu en yumuşak hamurlu ve en geniş yüzeyli slick lastik verir.
Bkz: MotoGP, yağmurlu günler hariç herkes slick takar ve en virajlı pistlerde hem yumuşak hamur kullanılır, lastiklerinin zaten hepsi geniş yüzeylidir. Yağmurda kanallı olma nedeni, suyun lastiğin altında tabaka oluşturarak berbat bir yol tutuşuna sebep olmasıdır, lastik suya bastığında kanallardan dışarı yol bulabilecek ve yol tutuşu istenen düzeyde kalacaktır..