Scudo Sports

acil fren sirasinda lastiklerin kaymasi

@fırat ayanyan

on tekerın kılıtlenme ıhtımalıde var yalnız unutma. ayrıca onun kılıtlenmesı arka gıbı olmuyo tecrubeyle sabıt:) :)
 
Scudo
lastiklerin kayar normal çünkü rampa aşagı veya düz bi yolda bile 30km hızın bile olsa arka frene bastığında arka kitlenir ama ön teker döndüğü için hem rampa aşağı **************************************************************
 
@kemalcan



1.Büyük harflerle yazılmaması forum kurallarında bulunmaktadır.Forum kurallarını gözden geçirmelisin...
2.Durumu öyle bir anlatmışsın ki önce arka frene basıp sonra ön frene basınca devrilmek imkansızmış gibi bir durum var anlattıklarında.Ben 60-70'le bile giderken güvenli bir şekilde sadece ön frenle durabilirim.Çünkü fren benim elimde sonuçta dolayısıyla takla atmak ve atmamakta.Bu konu tecrübe meselesi...
 
geçenlerde önüme yaya atladı aniden frenlere asıldım hiç kaymadam bayır aşağıya olduğu için arka kalktı dengem ile kurtardım takla atmayı...
frenleri ayarlayınca kaymaz aslında.
 
@tuninger_haa

elbette yola çok dikat etmek lazım bisürü tekniğim wardır hem fren hem viraj için ıslaklık kum taş kaymak gibi bi asfalta düz bir şekilde gidiyorsanız ön tekerin kayması çok zor hemde çok ama genede dikat etmek lazım 2 teker üstünde gidiyoruz :D
 
:) Ya hayretle okudum yazılanları teknikleri..
Ama yeni bir şey öğrendim "arka teker 20 cm havada olcak şekilde ön frene asılmak" Çok eğlenceli bir akrobasi hareketi olabilir ama ön tekerin en ufak bir kayması veya en ufak bir denge kaybında asfaltla dudak dudağa öpüşürsünüz. Emniyetli fren yapmaktan bahsediyoruz. Amaç adrenalin ise o ayrı. Benim bildiğim ve uyguladığım frenin en son çare olduğu ilk olarak kendinize bir kaçış arayın. Eğer yok ise kendinizi hafif selenin arkasına atarak ağırlığı arka tekere vermek kaydıyla takla atmayı zorlaştırıp ön frene daha çok kuvvet uygulamak, tekerlekleri kilitlemeden dengeli bir fren yapıp durmak bu en etkili yol.
Lütfen durmak ile yavaşlamak arasındaki farkı unutmayın. Kesik kesik fren yapmak iyi bir yavaşlama metodu olabilir ancak iyi bir durma metodu değildir. Kesik fren yapmanın avantajı disklerde(jantlarda) ısınmayı azaltmak ve balatalarda(pabuçlarda) camlaşmayı önlemektir.
Lastiklerden, fren cinsinden, zeminden ve benzeri herşeyden önemlisi sizin bisiklet üzerindeki duruşunuz ve dengeniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: lindemann
@matrixod

Bu gün tekrar takrar denedim, bisiklet çok çabuk duruyor. Üstelik kuru asfalt olan bir yolda denedim.

1 saniye Önce arka frene bastıktan sonra ön frenede bastım, bisiklet kızaklamaya başlayınca eğer dengede sağa sola oynama olursa frenleri bırakıp yine aynı şekilde 1 saniye Önce arka frene bastıktan sonra ön frenede bastım çok çabuk bir şekilde durabildim.
 
Kullandığınız lastiklerin markası ne???
Eğer tamamen kuru asfaltta sen üzerindeyken lastik kayıyorsa ya (basınç fazlalığından dolayı) sürtünme yüzeyi çok küçük yada kuru asfalttın üzerinde kum,toprak veya çakıl var...
 
Birşey dikkatmimi çekti, ön freni sıkmadan önce kendimizi geriye atmak ne kadar doğru bu tartışılır bir nokta. Bunun extreme örneğini düşünelim, kendimi full geri çekersem ön fren yerden kalkar ve artık ön fren diye birşey kullanılamaz hale gelir, önü kullanmak için ağırlığınızın önde olması gerekir. Ağırlık öne gittikçe tekerleğin tutuşu artar fakat arka kalkma ihtimali de artar.

Bunu dengeli şekilde yapmanın en güzel yollarından birisi ani fren yapmamaktır, yani demek istediğim maşanızın dengeli şekilde esnemesine fırsat verebilecek en hızlı şekilde dozajı artırarak fren yapmak lazım. Ağırlık konusunda, net birşey söylemek çok çok zor, zira çok fazla değişken var. Ön-arka fren dozajı, ağırlığın ne zaman ve ne kadar kayacağı, her şey dengeleri etkiler. Bu yüzden buna yorum yapmak kimseye düşmez diye düşünüyorum..
 
Eğer reflexe de inanıyorsanız bende acayip bir reflex var acil fren durumunda böyle ayağa kalkıyorum arkaya doğru geriliyorum ,neden olduğunu bilmiyorum ama çok işime yarıyor.:)
 
Gözden kaçan bir diğer unsurda lastik hava basıncı fazlaysa lastikler daha uzun mesafe kayma eğilimine yönelecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokhancan
2 kere kaza durum atlattım ön frenden çok takla attığım için artık kullanmaa bile korkuyorum o yüzden tehlike anında direk arkaya abanıyorum şimdiye kadar 2 seferde arka tekerin kaymasıyla önümde açılan açı sayesiyle çarpılmaktan kurtuldum ama bundan sonra öğrendiğim kontrollü fren üzerinde çalışcağım hep şNSLI olamam ya zaten bisklet yüzünden sağ bileğim darmasağan olmuştu:( şimdi kafaya dağıtmayalım:D
 
Deli Kadir Detonator takti, kayma sorunum kalmadi... sagol, varol deli kadir :)
Hiz ve performans o bicim artti.. Virajlarda inanilmaz bir yer tutusuna sahip.
 
@gokdaltercume

Bende alacağım abi o tekerden gerçekten senin bisiklete süper oldu o lastik...
 
  • Beğen
Tepkiler: lindemann
yer kumluysa kayma oranı fazladır,bazı lastikler de kilitlenme sistemi var;yere direk olarak kilitleniyor,mesala buğday ekinindeki sanat eseri gibi! ekine ters süttüğü zaman kayma olmuyor düz sürttüğünde kayma oluyor bazı dış lastikler bu sistemi kullanıyor;örneğin michelin xc hard-c4 gibi lastikten bahssedilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: tuninger_haa
Bahsetmek istediğin şeyi anladım ama biraz karışık anlattığını itiraf etmeliyim.
O dediğin şekilde olursa dişler dönme yönüne ters dişli olması lazım oda sürtünmeyi aşırı artırır.
 
@matrixod
tam tersini düşünüyorsunuz dönme yönünden sürtünme minumum dur çok daha kolay döner;firenleme sırasında ise sürtünme çok daha yüksek oranda durduruyor
 
Bir kere şöyle düşün.Frenleme mesafesinin kısa olması için sürtünme kuvvetinin yüksek olması gerekir.Sürtünme kuvvetinin yüksek olmasını sağlayan şey dişlerin ters olmasıdır ki bu frene basmadığımız durumda bile olumsuzluk yaratır.
 
@matrixod

ama pedala basarken dişler ok yönden olduğu için sürtünme çok azdır; frenleme sırasında ise tam tersi oluyor zaten kaliteli lastikler bu yönden derin araştırmalar yapıyorlar
 
O dediğin şekilde olabilmesi için lastiğin çok kaliteli (bayağı yumuşak) bir hamurdan yapılması gerekir.Ki bu hem maliyeti yükseltir hem ömrü kısaltır...
 
  • Beğen
Tepkiler: deniz çelik
Geri