Scudo Sports

Acera'dan Deore Aynakola geçiş hakkında

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
305
Merhaba,

Trek FX 7.4 kullanıcısıyım. Hobi amaçlı çeşitli komponentleri peyderpey yükseltmeyi amaçlıyorum.

Aynakol hakkında birkaç sorum olacak.

Bisikletin üzerinde Shimano Acera M391, 48/36/26 aynakol var.

DEORE FC-M590 48/36/26 geçiş yaptığımda anladığım kadarıyla zincir değiştirmem gerekmiyor. Aktarıcıyı değiştirmem gerekir mi? Aynı şekilde vites kollarını değiştirmem gerekir mi? (vites sayısı değişmeyecek)

En önemlisi kazancım ne olur? Ön vites geçişlerim mi daha akıcı olur. Genel sürüş performansı mı hissedilir ölçüde artar.

Arka aktarıcı Deore, aynakol da deore olursa başım göğe mi erer, genelde soruyorlar full deore mi diye. Biraz aydınlatırsanız sevinirim.

Selamlar
 
Scudo
Benim de merak ettiğim sorular...
 
vallahi seri geçişler dışında pek hissedilir birşey olacağını zannetmiyorum. vites setine harcayacağınız parayı jant setine harcamanız daha doğru olur. jantlar viteslerden daha önemli bence. ben 8li sistem kullanıyorum, ruble 1buçuk 2sene gidiyor en az. değiştirmek istediğimde 30tl ye değiştiriyorum. vites sayısı arttıkça fiyatlar uçuyor. maddi durumunuz iyiyse alabilirsiniz tabi ama ben ihtiyaç olarak görmüyorum o kadar vitesi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veysel A.
Göz ile görünür bir artı olmaz. Lakin ayna kolun dişli leri aşındı ise faydası olur.bir miktar ağırlık avantajı yaşarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veysel A.
Fiyatına göre sizin için çok bir artısı olmaz. Deore sağlam bi aynakoldur, hoplamaya zıplamaya gelir. Vites geçişlerindeki farkı anlasılmıcak kadar az olabilir. Deore aynakol ile göbeğide degiştirmeniz gerekicektir. Bence en önemli kazançın kaliteli görünüş olur. Benim için sağlamlık olurdu.
 
@Angel Trek FX için Türkiye'de jant seçeneği yok. Daha doğrusu her 28inch jantı alıp kullanabilir miyim emin değilim. Hemen hemen tüm bisiklet firmalarının sitelerinde yeni başlayanlar için açıklama, yönlendirici bilgi bulunmuyor. Jantları MTB ve Yol olarak ayırmışlar. Yalnızca Erdoğanlar jantlarda şehir/tur bisikleti seçeneği koymuş, onlarda da tek çeşit var.

(link) örneğin bu jant trek fx'e uyar mı emin olamıyorum. galiba teller ağırlık ve fiyata dahil değil.

Örneğin FX'teki ön jantın tekerle birlikte ağırlığı 2.1 kilogram

İlk etapta vites grubu yerine jant ve tekerleri değiştirmeyi ben de isterim fakat dediğim gibi firmaların web sitelerinde açıklayıcı bilgi yok. Bir allahın kulu chainreactioncycles.com'a girip incelemiyor mu, ne kadar vizyonsuz insanlar bu bisiklet mağazası sahipleri...
 
Aynakol aşınmadıysa para harcamaya değmeyecek bir değişikliktir. Aktarıcı v.b. diğer hiç bir parçayı değiştirmeden yeni aynakol dişlisini kullanabilirsiniz. Acera ile deore set arasında öyle aman aman bir kullanım farkı hissedilmez. Yukarı doğru çıktıkça daha çok çıkmak isteyip bir yığın para harcadıkça da mutsuz olmanız muhtemeldir. Hep söylerim: Eğer yarışçı değilseniz ve milimetrik farklar bile sizin için bu yüzden çok önemli değilse bisikletin donanımına takılıp mutsuz olmanız gereksizdir. Acera set orta karar bir kullanıcı için son derece tatminkar olabilecek evsaftadır ve çok uzun süreler boyunca problemsiz çalışabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakan64 ve murat16
@Behram Belek

Bu arkadaşa katılıyorum gerek yok fakat yinede sözde artıları olacaktır. Mesela deore Hollowtech II sistemli göbek yapısını içeriyor Acera'ya göre daha tahmini 200 gr daha hafifleyecektir. Bana kalırsa acera eskiyince yerine deore alırsanız daha doğru seçim olacaktır.
 
(link) bu set FX ile uyumlu. Göbekler XT. Hafif birer lastik alırsam 2 kilo kadar kazancım oluyor.
 
@belgen (link)

bu jant seti fiyatı baya iyi. bisikletinizi tur için değil de sadece fitness için asfaltta kullanıyorsanız yol jantı da takabilirsiniz
 
Geri