@Güney Tuncer
Burada hem binici hemde dağıtıcı firma olarak söylemek istediklerim var...
Türkiye de bisiklet fiyatlarının yüksek olması bir kaç sebebe bağlı... Sırasıyla;
Türkiyede talep az... Eğer siz tek modelden en az 125 adet sipariş vererek uzak doğudan direk yükleme yapabiliyor iseniz (ki bir markanın ortalama 100 modeli olduğunu düşünürsek 12500 bisiklet eder bu rakam

) daha alırken %20-25 ucuz alabilirsiniz... Ve bu oran toptan raamlara yansıttığınızda çok ciddi bir fiyat farkı sağlar. Bu arada Türkiye de satılan bütün ithal markaların tüm modellerinin satış adedi 10bin adetin altındadır... Bahsi geçen süper ucuz ülkelerde ise zaman zaman tek modelin satışı binlerle ifade edilebiliyor...
Türkiyede İthalat maliyetleri yüksek... Türkiyede o çok sevdiğimiz büyük yerli markalarımızın istekleri ile oluşmuş üretici koruma yasasını temel alan bir uygulama var; Örnek olarak ben 100€ ithal ettiğim bir bisikletin gümrük vergisini verir iken en düşük ithalat sınırı 200€ olduğu için bütün vergilerini 200€ üzerinden ödüyorum. Buda sadece vergi giderini bile 2 ye katlamaya yetiyor... Hatta size şöyle söyleyeyim garantiden bedava aldığınız kadrolar için firmalar nerdeyse kadro bedeli kadar KDV ve gümrük vergisi ödüyorlar ceplerinden.
Türkiyede insanlar hangi bisiklete binmeleri gerektiğini yeni öğrenmeye başladılar... Yıllardır bir dağ bisikleti dayatmasıdır gidiyordu, insanlar yanlış yönlendirildi satıcılar ve dağıtıcılarda gerçekçi olmayan alımlarla bunu doyurmaya çalıştılar. Şimdi ise herkese doğru bisikleti verip memnun etme zamanı geldi. Ama eldeki hatalı bisikletler sebebi ile azalan karlılık da fiyatlara olumsuz yansımakta...
Amerikaya ve avrupaya satılan bisikletler arasında kur farkı var... Evet doğru okuyorsunuz

1000$ =1000€ olmasa bile Amerika ve avrupa ülkeleri arasında bir kur farkı uygulanıyor kimi firmalarda buda tabiki fiyatlara yansıyor. Bunun üzerine birde çapraz kurdakifark eklendiğinde Türkiye de ki fark alıp başını yürüyor...
Türkiye de az marka var...Bunun sonucunda markalar rekabet koşullarını ellerinde tutmak için daha cazip fiyatlar tercih etmek zorunluluğunda kalmıyor... Almanya Amerika gibi 2bin üzeri Markası olan ülkelerde rakabetin ne kadar kızışık olduğu ve fiyatların bu sebeple düşük olduğu da bir geçek.
Tüm bunlara baktığımızda siz ne derseniz deyin Türkiye deki fiyatların amerikaya asla yaklaşamayacağını, hatta ve hatta Avurupa fiyatlarının bile Amerikadan daha yüksek olduğunu görürsünüz.
Bu arada bir dip not... Amerikada 2500$ etiketle gördüğünüz ürünün üstünde vergi yoktur, kasaya gittiğiniz zaman 2500$+ VAT (eyalet sisteminde her eyaletin kendi vergi oranı var %2 de olabilir %20 de) şeklinde hesaplamanız gerekmektedir. Birde amerikada Kredi kartına taksit yoktur... Yani ya tek çekim ödersiniz ya da nakit

Türkiye deki gibi kredi kartına 10 taksit yaptıramassınız... Ve doğal olarak buradaki taksitlarin vade oranları da bizlerin cebinden çıkıyor... Siz 10 Taksit istediğinizde banka mağazadan en az %6-7 kesinti yapıyor ve bu düşünülerek fiyatlar belirlenmeye çalışıyor en başta... Ve nakit alırsanız zaten bir çok mağaza en o vade farkları kadar indirimi yapıyor.
Ama son zamanlarda esas karşılaştırma yapmanız gereken Ülkeler olan Avrupa ülkelerine bakarak inceleme yaparsanız aradaki fiyat farklarının %5-%8 arasında değiştiğini görebilirsiniz. Buda aradaki vergilendirme farkından ve toplu alımdan kaybedilen farktan doğmaktadır. Eskiden Avrupaya gidip bisiklet almak mantıklı iken şuanda git gel ile birlikte hiç avantajı kalmamıştır.
Zaten Amerikaya gidip geldiğinizde vereceğiniz uçak parası ile aradaki fark kapanacaktır. (Tabi zaten gidecek değil iseniz yada bir yakınınız gelmeyecek ise)
O sebeple yazmak yerine daha çok bisiklete binelim, daha çok insanı bisiklete bindirileim pazarı genişletelim daha ucuza malzeme alalım işin özeti budur...