Scudo Sports

ABD'de de 2500$ olan bisiklet ,Türkiye'de 3000 Euro

Aslında ülkemizde Mercedes ticari araç yapıyor; Mercedes'i, Mercedes yapan ticari araçlara, disk, bujon vs gibi parçalar üretiyoruz... Keza BMW, Ford vs almış yürümüş...

Ancak o sanayii, 50 senedir, gıdım gıdım ilerliyor... Hala kendi markamız yok, ancak, istediğiniz arabaya parça üretiyoruz.... Fabrikalarımız var... Türk eli değmiş Hyundai, inanın sırf Koreli'nin ürettiğinden hem daha zarif, hem de daha kaliteli...

Söylediğiniz gibi, yeterinden fazla para, emek, zaman ve kaynağı buraya bağlamak meselesi....
Aslında yapılır, bu kaynağı ayıracak kurum lazım...
Adam ıncık cıncık, bisiklet ile uğraşacağıma, aynı yatırımı inşaat'a yaparım köşeyi dönerim diyor...
 
Scudo
@Mustafa İçdağ

dedikleriniz doğru ama küreselleşen dünyada kendi yağıyla kavrulmak ne yazıkki mümkün görünmüyor. her ülke bir malın bir parçasını gerçekleştiriyor. bu uzmanlaşma ile uygun fiyata kaliteli malzemeye ulaşmak mümkün oluyor. shimano ,compagnalo ve sram dışında bir bisiklet parçası üreticisinin çıkması çok zor. belkide gerek yok. Türk markalarının arge sinden kastım yeni bir kadro materyali icad etmeleri değil. örneğin birleştirdikleri bisikletler için ülkemiz yollarına uygun lastik seçip üstüne belediyelere bisiklet yolu yapmaları için lobi yapsalar yeter. mükemmel iyinin düşmanıdır. biz önce iyiye ulaşalım sonra teknolojik çift süspansiyonlarıda tasarlamaya çalışırız.
 
otomotiv sektörünü yakınen tanıdıgım için söylim bugatinnin parçaları türkiyeden gidiyor.Dünyanın en önemli sübap üreticilerindeniz.Biz ülke olarak sıfır hatalı f 16 bile ürettik.Türk insanı herşeyi üretebilir burda hiç sorun yok.Sorun sermaye birikimini yönlendirebilmek.Ülkemizdeki rant sektörü sanayileşmeye olanak sağlıyacak bir sistemde değil.Temel olarak ev satmak :) hayali parayı ordan alıp hayali para yaratmak.Sanayici adam bu ülkede çok sevilmiyor.Bisiklet için se büyük bir pazarda yok avrupaya satmak için adam uğraşmaz.Zaten dünyanın en büyük pazarı avrupada değil asya herkez bisikletle yaşıyor oralarda.Aşağıdada görüldüğü üzere Asya bir kaça katlıyor avrupa ve amerikayı.(link) bu siteden genel istatistileri görebilirsiniz.Bize bisikletin katma değeri pek olmaz.Ama mevcut bisiklet alt yapımıza yöneltirsek yatırımı petrol hegomanyasını en azından yüzde 3-4 azaltabiliriz.ülkemizde istanbul dışındaki bütün şehirler çok ufak ve arabasız ulaşım için çok uygunlar.İstanbul ise mesafeler çok oldugu için uygunsuz.Yani nufusumuzun yüzde 60 70 ini rahatlıkla bisiklet kültürüne adapte edebiliriz.
Bicycle Production of Selected Countries, 1990-2000
1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000

Million Units
China
31.9
36.8
40.3
41.0
42.0
41.0
38.0
30.0
23.1
42.7
52.2
France
1.5
1.2
1.0
1.0
1.3
1.3
1.3
1.3
1.6
1.8
1.9
Germany
3.9
4.9
4.6
4.1
3.5
3.2
2.9
2.8
3.2
3.2
3.2
India
8.4
8.8
9.0
9.9
10.5
11.5
11.3
11.0
10.5
11.0
11.0
Indonesia
2.0
2.0
2.2
2.5
2.8
3.0
2.3
3.0
2.8
2.6
N/A
Italy
3.5
3.6
4.1
5.2
5.8
5.3
4.0
4.0
3.0
3.3
3.2
Japan
8.0
7.5
7.3
6.9
6.7
6.6
6.1
6.0
5.9
5.6
4.7
Korea
1.5
1.5
1.3
1.1
1.2
N/A
0.9
0.8
0.6
0.6
N/A
Malaysia
0.3
0.4
0.6
0.7
0.8
0.8
0.5
0.8
0.7
0.8
N/A
Taiwan
6.8
7.7
7.5
7.9
9.2
9.7
7.4
11.9
10.1
8.3
7.5
Thailand
0.7
0.8
1.0
1.0
1.1
1.8
1.5
1.8
1.6
1.5
N/A
United Kingdom
1.3
1.2
1.2
1.1
1.2
1.2
1.2
1.3
1.2
1.3
1.2
United States
5.6
7.6
8.9
7.7
7.3
8.8
8.0
6.0
2.5
1.7
1.1
 
Geri