80 100 120 mm masalar arasaında fark

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.790
Tepki
789
Yaş
36
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
@eray akyol

istanbul yollarının arazi şartlarından kalır bi yanı yok. her cadde de neredeyse açılmış ve tekrardan doldurulmamış çukur sayısı fazla. hiç olmadı mazgallar yeter. o yüzden yüksek travelli amörtisöre devam:in:
 
Scudo

Kürşat AKINCI

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Eylül 2010
Mesaj
790
Tepki
710
Şehir
Mersin
Bisiklet
Giant
@Ali ERTURAN

Bende de epicon var 100mm de çalışıyordu 120mm yaptım ve 80 100 120 140mm için ayarı var kullandığım epicon 2010 sf9. Epiconun kendi sitesinde videolar bölümünde travel ayarının nasıl yapıldığı hakkında video var onu izleyerek yaptım. gereken malzemeler ayarlı ing. anahtarı 8 10 alyen anahtar ve birde maşayı tutturmak için mengene yeterli oluyor. 120mm yaptıktan sonra pek sürmedim deneme aşamasında denedikten sonra yorumlarımı paylaşacam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali ERTURAN

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.790
Tepki
789
Yaş
36
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
@Ali ERTURAN

hiç uğraşma git bi tane 120mm lik amörtisör al kafanda soru işareti kalmasın. zamanın 60mm lik amörtisör de kullandık şimdi psylo raceden memnunum. tavsiye ederim tabi bulabilirsen
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali ERTURAN

Ali ERTURAN

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Mart 2010
Mesaj
582
Tepki
354
Yaş
29
Şehir
İstanbul Samsun Giresun
Bisiklet
Whistle
@Kürşat AKINCI

Tam modeli bilmiyorum ama sanırım 2011 model.2010 ile arasında fark olmadığını söylüyorlar.Muhtemelen aynı şekilde yapılıyor.Siteyi bende inceleyeceğim.Size bir sorum daha olacaktı benim.Acaba bu maşanın havasını ne ile basıyorsunuz? Bazıları Sedona mini pompa ile basabilirsin diyor; bazısıyla özel pompalar var, onunla basman gerek diyorlar.Bu pompalar arasında ne gibi farklılıklar var acaba?Teşekkür ederim.

@çağatay_çankaya

Haha bu maşayı daha yeni aldım ayrıca öğrenciyim ben.Her canımın istediğinde parça değiştirmek gibi bir lüksüm yok malesef.Ama tavsiye için teşekkürler.

Saygılar ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kürşat AKINCI

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.790
Tepki
789
Yaş
36
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
@Ali ERTURAN


öğrenciliği bilirim. bende üniversite yıllarımda bisikletime parça alamamanın sıkıntısını çok çektim. oyüzden öğrenciye saygımız sonsuz. bende çalışmaya başlayana kadar elindeki ile idare vaziyetine devam. çalışınca artık duurm neye yeterse
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali ERTURAN

eray akyol

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Haziran 2009
Mesaj
468
Tepki
160
Şehir
Bursa
120 lik bir maşayı 80 mm olarak ayarlayıp kullandığınız zaman hafiflikten taviz vereceğinizi unutmayın :) madem 80 mm kullanacaksınız 80 mm maşa alın :) 100 mm nin hepsinin ortasında güzel bir kullanım konforu yaşatacağı kanısındayım :)
 

Cem Helimoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2010
Mesaj
791
Tepki
126
Şehir
bursa
pekı scott kadrolara 120 masa takılabılır mı benım bıldıgım takılamıyor 100 olçuye gore tasarlanmsı olması lazım dogru mu ?
 

Mustafa Şükrü Yıldırım

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2010
Mesaj
1.424
Tepki
812
Şehir
Yalova
Bisiklet
Giant
@CEM HELİMOĞLU

Scott kadrolarını genellememek lazım modele göre değişiklik gösterebilir diye düşünüyorum :) .
 

Cem Helimoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2010
Mesaj
791
Tepki
126
Şehir
bursa
@mustafa şükrü yıldırım

dogru dıyon kares scott scale dıyecektım unuttum
 
Kayıt
26 Ekim 2010
Mesaj
250
Tepki
76
Şehir
Konya- Memleket:Sivas
@Gürkan Karataş

Spor arabaların alçak olmasının sebebi zaten sert olan amorsitör sistemlerinde yaylanacak yer olmaması ve en büyük sebebi yere yakın olan aracın daha az hava direncine maruz kalmasıdır. ama bence 80-le 100 arasında çok birşey oynamaz gibi dursada kafalamızda 80le 120 arasında ciddi bir farklılık olacak ancak şöyle bi sorun var. Henüz yapamadığım ama videolarını izlediğim DH tarzı bisikletlerle dağdan inenlerin 200mm amorsitör kullandığını görüyorum ve ben 80mmlik sizin deyiminizle daha spor amorsitörle girdikleri virajlara girebileceğimi sanmıyorum açıkcası :) yaklaşık 10 yaşımdan beri bisiklet kullanıcısıyım ve bu konuda 1 sene kadarda lisanlı sporculuk yaptım.
 

Gürkan Karataş

Daimi Üye
Kayıt
5 Kasım 2006
Mesaj
352
Tepki
250
Şehir
Bakırköy, İstanbul
İsim
Gürkan Karataş
Bisiklet
Specialized
@Abdullah Safa Karabacak

olay uç noktalara gelirse (dh gibi) ve konu yarışsa ihtiyaç olan mesafede amortisörler kullanılır. onun dışında freeride dediğimiz olayda sürücüler 100-100 çalışan aletleri tercih etmeye başladılar, kontrolü daha kolay olduğu için., dediğiniz gibi spor arabaların alçak olmasının sebebi yaylanıcak yer olmaması ve hava direncinin kırılması, fakat bir diğer nedenide benim dediğim gibi kontrolünü arttırmaktır.

dip not: 2011 yılı itibariyle lisanslı olarak 5. senemi doldurdum,lisanslı yıllarımın son 3 yılını, henüz yapamadığınız dh, fr ve street alanları ile ilgilenerek geçirdim. kendimi bildim bilelide bisiklet üstündeyim.