Ayni bisiklet icin masayi 80 ve 120 mm'de kullanma arasindaki fark donus hizlarinda anlasiliyor. 80 mm'de kullanilan bisikletin alin borusu acisi diklesir, gidon hareketlerine daha ani tepki verir, 120 mm'de ise alin borusu acisi daralir, tepkileri daha yavas ama daha stabil olur. Dusuk hizlarda 80 mm daha atik bir surus saglayabilirken yuksek hizlarda bisiklet duz gidemez olur.
@Gürkan Karataş
Iyi de zaten on tarafin yuksekligini kompanse etmek icin alin borulari da o kadar egimli uretiliyor, 80 mm'lik XC bisikletinin alin borusu acisi 72 dereceyse cogu DH bisikletinin 65-66 derece. Ustune bir de direct mount stemleri ve 25% sag yuzunden o 200 mm'nin 50 mm'sinin direk dusmesini ekleyince gidon yukseklikleri arasinda cok da bir fark kalmiyor.