Scudo Sports

700x23 lastik sıkıntısı

@barış barış Mantıken öyle oluyor.Ama sadece öyle işlemiyordur.Bu sefer ağırlık falan filan girer işe herhalde.Yani kalın olduğu için hız kazanırken, ağırlıktan ya da bilmediğim diğer etkenlerden dolayı hız kaybedilir herhalde.Yani nötr.Tabii bu benim tahminim :srnsml:
 
Scudo
schwalbetires.com sitesinden.

Why do Pros ride narrow tires if wide tires roll better?
Wide tires only roll better at the same inflation pressure, but narrow tires can be inflated to higher pressures than wide tires. However, they then obviously give a less comfortable ride. In addition to this, narrow tires have an advantage over wide ones at higher speeds, as they provide less air resistance.
Above all, a bicycle with narrow tires is much easier to accelerate because the rotating mass of the wheels is lower and the bicycle is much more agile. At constant speeds of around 20 km/h, the ride is better with wider tires. In practice, the energy saving is even greater than in theory as the elasticity of the tires absorbs road shocks, which would otherwise be transferred to the rider and so saves energy.
 
@Çakırgöz Dikkat etmemiştim buna daha önce.Çok teşekkürler.Hızlanma konusunda yavaş gelmişti bana ama bugün 45 gibi hızlarda rahattım gayet.Ancak yazı'da hızlanma'da da daha iyi olduklarını söyle.Ben'de şizofrenlik falan var herhalde anlamadım bu işten bi şey hadi hayırlısı.Yarın çıkacağım bakalım ne hissedeceğim.Tekrardan teşekkürler.
 
Velodrom pist yarışlarında 18mm lastikler kullanılıyor. Yani ne kadar ince o kadar hızlı.
 
Şu an okuduğum bi site'de de gördüm.Yüksek hızlarda 23'ün avantajı ortaya çıkıyormuş.
 
@Uptown Cyclist ayni sorunun degisik versiyonunu ende yasadim.bence sebepleri sunlar.
Eski lastik erimis hafif disi sert yeni lasik tam tersi
Marka hususu michelin yumusak hamurlu esniyr sanki yolda pro 3 kullaniyorum pisman olmustum ilk aldigimda ancak suluzeminde tutus farki var

Bunun yaninda contiler hizli lastik.

Herseye ragmen 300 km sonra lastik kivama gelecektir yeni lastik gitmiyor yaklasaik 2 km hiz farkediyor.

Bir iki ay once yasadiklarinizi bende yasadim insan sorularina cevapda bulamiyor bunlar pratik tecrubeye bakiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@nuruasakir
Bakın bu kıvama gelme kısmını bilmiyordum.Gerçekten çok teşekkür ederim.Böylece neden olmuş olduğunu öğrenmiş oldum
 
@Uptown Cyclist sadece benim tecrube ettigim bir sey akademik bir bilgi degildir.havayi cok basin eskidikce hizlanacaktir lastik.

Performans dusunenler conti alirsa daha iyi olacagini dusunuyorum.

Michelin dynamiclerin islak yolda kotu oldugunu duydum ayni zamanda conti ultra sport da
 
@nuruasakir
Dynamic ıslakta zaten çok kötü.Islak yolda kullanmak intihar etmek gibi bi şey.Conti alacaktım ama delta kapalıydı mecbur kaldım başka yerde aldım.Neyse artık kullandıkça anlayacağım nedir ne değildir
 
@Uptown Cyclist 23c pro4 kullandım sınıfının en iyi lastiklerinden hala daha bursa da yollar da :)
okudukların sonuna kadar doğru 25 lastik daha hızlı ve çok çok daha konforlu :)
hata 23 le 25 aynı havayı basmakta olabilir ama yuvarlanma direnci daha düşüktür yeni lastiğinin tavsiye olarak bilinen markaların dışına çıkmamak lazım gibi conti,michelin,vittoria çok düz sığ bir tavsiye olacak ama yurtdışı sitelerde çifti 200 tl nin altına denk gelen lastik almam tek canımızı emanet ettiğimiz parça lastik :)
3bin kilometre de ön ve arka lastiğin yerini değiştirirsen çok daha uzun ömürlü olur iki lastik
 
@Yağız Gökmen Zaten abi açıkçası 23'de yüksek hızda daha stabil kısmıyla pek ilgilenmiyorum.Çünkü 25 lastik ile daha iyi gittiğimi hatırlıyorum.Tekrardan geçeceğim 25'e.Bir süre bunlarla idare edip ya Conti 4000s II yada Schwalbe One alacağım.Hızı geçtim, 23'ün yüzünden nefret ettim bisikletin gidişinden.Ne var ne yok hissediyorum yolda:acpsnr:
 
  • Beğen
Tepkiler: Yağız Gökmen
Hocam scwhalbe lugano 23c kullanıyorum ıslak zeminde ve kuru zeminde performansı çok iyi tavsiye ederim konforluda
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@Deniz Caz Geçici bir süre olarak kullandım ben de.Çok hantal bir lastik doğrusu.Başka bir lastiğe geçince anlarsınız demek istediğimi.Tavsiye için yine de teşekkür ederim :srnsml:
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Caz
@Uptown Cyclist O konuda birşey diyemem hocam yani ilk yol lastiğim sadece performansını beğendim kayma sorunu yaşamadım henüz :) ama hantallığı konusunda nasıldır bilemem açıkcası
 
Lastiğin hamuru ve üretim teknikleri burada işin içine girer. Yani ; Öyle ucuza kaçınca keyifde kaçıyor. bu kadar basit.

Ben 22c'ye geçtim. dahada 23-25-28 hayatta...
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@Uptown Cyclist Bir ara da sanırım arka jantla ilgili sıkıntın vardı, işin psikolojik boyutu da var sanki çok takılıyormuşsun gibi :) conti gp4000 lastikleri kar dışındaki tüm zeminlerde kullandım. Adının hakkını veren bir ürün. Hatta şu an yurtdışından yedek olarak bir çift temin etmeyi düşünüyorum.
 
@Onur YCL
Jant tamamen benim sıkıntımmış onu anladim :D çünkü arkaya cekme gibi bi şey yok.Ama lastikleri bilemedim ki :( zamanla geçer demekten başka şansım kalmıyor bu durumda :D tabii benxe yavaşlar ama neyse :D
 
Eğer aldığınız 23c önceki 25c lastiğinizden daha ağırsa böyle hissetmeniz normal. Markalar arasında ağırlık farkları mevcut. Kullanım koşullarına göre lastik seçmelisiniz.

Düzgün yollarda lastik inceltikce sürtünme alanı azaldığı için hız artar. Fakat bozuk zeminlerde 25,28c hatta 32c daha hızlı olabilir. İnce lastik aerodinamik ve ağırlık bakımından avantajlı olsa da konfordan ödün veriyorsunuz. Arkadaşlar 18c'den bahsetmiş. Pistte daha hızlı olsa da o ölçünün gündelik kullanıma uygun olduğunu düşünmüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@Deniz Caz

Ben sattım ya ondandır ;) Bulmuşken tekrar söyleyeyim hayırlı olsun birdaha :)

Şimdi konuya gelirsek bazı firmalar ki bunların başında Conti ve Schw gelir. 25c lastikleri 23c'den daha fazla tpi ile sürüyorlar piyasaya arada çok fark yoktu ama genelde 25c lastikler 10-20 tpi daha fazla buda performansı ufak bir şekilde etkiliyor ama bu farkı açık söyleyeyim amatör kullanıcının anlaması imkansız gibi bir şey. 25c lastik tercih edenler tpi için değil zaten konfor,yol tutuş için tercih ediyorlar. Bende biliyorsun 4000s II 23c var ancak bisikletimi çok kullanamadığım için pek bir değerlendirme yapamıyorum ama Lugano'ya göre ivmelenmesi harika. Ben neden 23 aldım tamamen psikolojik. Ufak teker daha hızlı gider hesabı yani kısaca 23'te 25'te alsan konfor,yol tutuş dışında pek bir fark olmayacak konfor meraklısı işen 25 her türlü gider. Çok yönlü bir aralık 25 :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
vittoria rubino pro 23 fiyat/performans konusunda rakipsiz, ayrıca yuvarlanma direnci konusunda conti'lerden aşağı değil, başta ben de gitmiyor sanıyordum ancak 500km sonra uçmaya başladı.
ayrıca merlinde şu an indirimde ve bedava sayılır ben adedini 90TL'ye almıştım, şimdi bu fiyata Vittoria Open Corsa Evo CX bile alınır

(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Geri