52x13 , 48x12 ve 44x11 en ideal hangisi

Birol YILDIZ

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2007
Mesaj
124
Tepki
32
Şehir
ANKARA ESKİŞEHİR
ön büyük ve arka küçük dişliyi seçmek için elimizde 52x13, 48x12 ve 44x11 gibi üç dişli alternatifi olsa en uygun hangisi olurdu. Küçük dişli ebatları ağırlığı azaltıyor. Ancak çevirmek için harcanan güçte (döndürme gücü) bir artış (zorlama) olur mu? (dişli oranları sabit 4)
Ayrıca arka 10 dişli yerine ağırlık azaltmak için 9 dişli seçmek, bunu da dişli oranları ile telafi etmek ne kadar gerçekçi olur.
şehir içinde kullanmak için aşırı dik,uzun rampaların bulunmadığını ve max hızımızın 40 veya 45 olacağını düşünürsek 48-34 ön ve 13-26 (10s) arka seçimi nasıl olurdu.
diğer alternatifler
44x29 ön 11x25 arka
46x36 ön 12x27 arka
48x34 ön 12x25 veya 13x29 arka
50x34 ön 13x27 arka
en uygun dişli grubu hangisi olurdu. teşekkürler
 
Scudo

Campagnolo

Üye
Kayıt
28 Ağustos 2006
Mesaj
72
Tepki
67
Şehir
Istanbul
@birolnsu

Sana en uygun dişli grubu , günümüzde sıfır olarak satılan yol bisikletlerinde standart olandır , neden onu hiç düşünmüyorsun ?

53 - 39 ön ve 12-25 ( 10s ) arka

yukarıda yazmış olduğun dişli grublarının birçoğunu değil Türkiyemde Avrupada bile bulamazsın!
Örneğin arka dişli 12 - 27 , 13 - 29 ön yapraklar, 44 - 29 , 46 - 36
 
  • Beğen
Tepkiler: Birol YILDIZ

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.011
Tepki
2.822
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
en uygun dişli grubu diye bişey yok aslında kişi ne çevirebiliyorsa kendine kalmıştır. ama şöyle diyebilirim yol bisikletlerinde aynakol 52-53/42-39 dünya standartlarında kullanılan ölçülerdir. arka rubleye gelirsek o tamamiyle sana kalmış bir olay şehir içinde 53/13 çevirmek oldukça riskli olur süratin 65-70 hatta daha yukarı çıkabilir bu kombinasyonu zaten uzun süreli çeviremezsin bacakların balon gibi şişer:D genellikle yokuş aşağı yada rüzgarı arakana alıp düz yolda çevirebilirsin. en önemlisi sürekli bir trafiğin içinde otobüs-minibüs ve hatta yayalarıda düşünürsek çevirilmemesi gereken bir kombinasyondur diye düşünüyorum. ben şahsen şehir içinde 42/21-23 çevirmeyi tercih ederim. dur kalklarda büyük rahatlık sağlamasının yanında
en uygun kombinasyon olduğunu düşünüyorum. Eğer bir yol bisikletin varsa aynakol ve ruble almayı düşünüyorsan aynakolu 52-53/42-39 rubleyide 11-23 düşün derim.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
793
Burada kullanacak kişiye uygunluk önemlidir ; yani sana uygunluk ..

Örnek vermek gerekirse ben , 44-12 sabit vites kullanmaktayım , yani başka bir alternatifim yok ama memnunum , bu seçim kullanılacak alan ve yapılmak istenilen şey ile doğru orantılıdır...
 

Tolga Gürgün

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Aralık 2005
Mesaj
1.639
Tepki
2.142
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Pinarello
@Bülent ÖZER


Bülent'im ,

Allah senden razı olsun . . En kısa zamanda 42/21 bolbol çevirelim . Burdan çıkıp direk Edirne'ye gidelim , bir yemek yiyelim üstünede badem ezmesi alıp hemen dönelim kankacım . . .:D

Dişli kombinasyonlarını yol şartlarına göre değiştirmek lazım . .

Tolga Gürgün
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent ÖZER

deli kadir

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2007
Mesaj
1.239
Tepki
519
Şehir
suz
bacak hangisini alıyorsa o.. ben 53-11 de rahat ederim sen 39-25 de bu kişiden kişiye değişir.. zamanla herşey değişir :)
 

MertDokur

Daimi Üye
Kayıt
22 Kasım 2007
Mesaj
270
Tepki
205
Şehir
İstanbul
@birolnsu

dişlilerin boyu küçüldükçe sürtünme artıyor, ayrıca sürtünmeye bağlı olarak aşınmada artıyor. Ancak bu bahsedilen farklar o kadar azki farketmeniz mümkün değil. (rahmetli Sheldon Brown'a göre...) ağılık heralde 10 gr kadar farkeder, 10 gr ile uğraşıyor olsaydınız zaten bu sorularınızı yarış takımınızın mekaniği cevaplardı heralde : )

@birolnsu

hiç olmaz, 10 dişli yerine 9 dişli kullanmanın arasındaki ağırlık farkı yok gibi olacaktır. Tabi burda da weight weenies'de yayınlanacak bir bisiklet yapmaya çalışmadığınızı varsayıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Birol YILDIZ

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Dişli oranları kişiye göre değişir.Sizin kullanım tarzınıza gücünüze göre değişebilecektir.Şehir içinde dur kalk olayı için 40-45 km için orta seviye oranları seçerseniz güzel olur.48-12 gibi oranlar şehir içinde idealler ama tabii ki son karar sizin.