Scudo Sports

3x9'lu sistemin 3x10 ve 2x11 sistemlere göre avantaj dezavantajları nedir?

Hangi sistem şehir kullanımına daha uygun

  • 1x11

    Katılım: 13 11,2%
  • 2x11

    Katılım: 18 15,5%
  • 2x10

    Katılım: 18 15,5%
  • 3x10

    Katılım: 42 36,2%
  • 3x9

    Katılım: 25 21,6%

  • Toplam katılım
    116

calpg

Üye
Kayıt
5 Eylül 2016
Mesaj
31
Tepki
53
Yaş
40
Şehir
istanbul
İsim
alp
Bisiklet
Giant
Herkese merhabalar,

Bi süredir hem öğrenmek hem de bisikletimi nasıl geliştirebilirim diye vites sistemlerini inceliyorum. Vites sayıları arasındaki reel farkları tam olarak anlayabilmiş değilim, çok değişken var, formulasyonlar var vs baya birşeyler okudum ama kafamda bi yere oturtabildiğimi söyleyemem. Örneğin 27 ya da 30 vitesli bir bisiklette gerçekten birbirinden farklı kaç vites var( bazı kombinasyonların birbirine çok yakın olduğunu düşünüyorum) vs gibi sorular halen kafamı kurcalıyor.

Eskiden çok vites iyidir gibi bir algı vardı, şimdi ise pahalı grupsetlerin 3'lü aynakolu bıraktığını ve 2x10 ya da 2x11 gibi sistemlerin çok talep gördüğünü görüyorum. Üst seviye komponentlerde 3x9 bulmak neredeyse imkansız, sanırım en üst DEORE var 3x9 olarak.
Bunun bahsedilen avantajları mekanik açıdan daha kolay ayarlanması, daha az kafa karıştırıcı olması, boşuna bir ağırlık taşımıyor olmak vs gibi şeyler genelde.

2 hafta kadar önce Orbea'nın 1x10 ya da 11'di sanırım, Carpe modelini test sürüş yapma imkanım olmuştu ve tek vites kolu olması falan bana baya pratik gelmişti ama dümdüz bir alanda test ettiğim için yokuşlarda falan nasıl dezavantajları olacağını çok tartamadım.

Bu sistemler, birbirlerine avantaj ve dezavantajları ve farkları hakkında görüşlerinizi merak ediyorum.
 
Scudo
Şehir,seyahat,tur için bana göre 22x32x44 aynakol ve 7-8'li 34t ruble uyumu 3x7 veya 3x8 vites, rampa ve düz yol da fazlasıyla yetiyor.
İncelemelerime göre 3x10 vites sıcak ve soğuk hava da zincir genleşmesinden dolayı vites ayarı bozuluyor.İnternal hub(kapalı sistem) rohloff vites sisteminin kombinasyon vites aktarımında iyi olduğunu söyleniyor.
 
Vites sayısı az olmasına rağmen, 2x10 sistemde çok rahat ettim. Şehir içinde 30km/h hıza kadar 36t aynakol dişlisini 1-7. vitesler arasında kullanıyorum. 28t ruble dişlisi ile İzmir'de çıkamadığım rampa yok. Daha önce dağ bisikletimde kullandığım 3x9 sistemdeki en küçük vitesin gündelik turlar için gereksiz olduğunu düşünmeye başladım. Fakat ağır bir kullanıcıysanız ve yanınızda yük taşıyorsanız 3x9 ve 3x10 daha kullanışlı olabilir...
 
Dağ bisikletimde uzun süre 3x9 çekiş sistemi kullandım. Kullandığım aynakol XTR M970 modeli, 22/32/44 3 yapraklı bir aynakol idi. Sürekli arazi sürüşü yapıyordum ve bir süre sonra farkettim ki aynakolun sadece 32 dişli orta yaprağını kullanıyorum :)

Daha sonra 1x11 XX1 sete geçtim. Aynakol tek yaprak ve yine 32 dişli. Bu açıdan hiçbir kaybım olmadı, kazancım ise daha sade bir sistem ve hafiflik oldu. Sistemden 2 aynakol yaprağı, ön değiştirici ve ön vites kolu eksilince ağırlıktan hatırı sayılır ölçüde tasarruf ediyorsunuz.

Diğer kullanım senaryoları hakkında bir fikir ileri süremeyeceğim ama bence arazi sürüşlerinde tek yaprak aynakol ideal. XX1 sistemde, farklı dişli sayısına sahip aynakol yapraklarını ayrıca satın alarak aynakolu sökmeden yaprağı kolayca değiştirebiliyorsunuz ayrıca. Bu da sisteme esneklik getiriyor.

 
Öncelikle @Mehmet Altuğ @uguryilmaz144 @gok 'e teşekkür ederim cevapları için.

Vites ve aktarma sistemleriyle ilgili sorduğum soruların ısrarla neden Vites ve Aktarma sistemleri altbaşlığından bisiklet seçimi başlığına taşındığını anlamakta güçlük çekiyorum. bunun bisiklet seçimiyle ne ilgisi var hiç anlamış değilim.
Sevgili moderator arkadaşlar bana neden bu taşıma işleminin yapıldığını açıklar mısınız rica etsem? Kaçırdığım birşey mi var anlamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SafaGürcan
2 li aynakolun tur için bile yeterli olacağını düşünüyorum . o yükle ne yapacam 3 yaprak 42 44 dişliyi. 2 yaprakta kadanslı sürmek daha cazip 3 yaprak düşük kadansa göre. 3 yaprak
belli kadansla yapmanız gereken hız 35 40 üstü hızlar oda yapılamayacağından gereksiz mtb ve şehir için
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Bence şehir içi kullanım için en uygunu 3*10 - 3*11 - 3*9 gibi 3 lü aynakola sahip sistemler. Vites kombinasyonun çok olması bir avantaj bence. 1*10 gibi sistemler yarış için çok güzeller ama şehir içinde yetersiz kalıyor (kullandığım rahatlıkla söyleyebilirim)
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuztezcan
Sadece şehir içi kullanımda bende 1X8 bile iş görür. Ama tutupta uzun yola çıkıyorsanız ve amaç şehir kullanımı ise 3X8-11 kullanılabilir diye düşünüyorum. Ancak amaç hıza doğru kayınca 2X10-11 gibi (-52x36-) gibi 2 li aynakollar tercih sebebi bence. Asfaltta hız yapacaksan 3. dişliye gerek yok. Aynakol büyük dişlide dişli sayısı fazla olsun kafi. Arka dişlide de oranlar çok küçük olduğunda resmen bir hız makinası olur. Rampa çıkmayı düşünmeyin ama :D

Onun dışında gezi yapacaksan hız istemiyor isen al bi katlanır bak keyfine :D
 
3x sistemler yeni başlayan ve dizlerine yüklenmek istemeyenler için bi avantaj olabilir ama bunun dışında pek bi artısını göremiyorum, özellikle 26 ya da 28t den küçük aynakol dişlileri şehirde tamamen gereksiz, 28 - 30 dişliniz olduktan sonra daha küçüğüne pek gerek yok. 2x sistemler optimumu,3x sistemlere yaklaşık vites oranlarını sağlıyor, 1x sistemlerde aslına bakarsanız yaklaşık oranlar sağlıyor, ama vites aralarında daha fazla güç harcıyorsunuz, bacaklarınız kuvvetliyse ya da hız amaçlamıyorsanız kullanılabilir. arazide sisteminizin çok sallanarak çalışmasını aksatmasını önlemek için, cyclocross, enduro - downhill ve bezı XC bisikletlerde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Güzel bir başlık olmuş.:)

Bence vites sayısı ve dişli çark adedinden ziyade toplam sistemin bize standart kadansta (85 ad/dk) verdiği en düşük ve en yüksek hızlar önemlidir.
En düşük hıza yokuş çıkarken..en yüksek hıza şehir-tur vb de ihtiyacımız var.
15 lik göbekten vites de neticede aynı işi görecek şekilde dizayn edilmiş.:)

Ben 2 li ayna kol 26-36 diş
Ve 11 li ruble 11-40 diş
Kullanıyorum.
Bu da 7-36 km hız bandı veriyor . Bana fazlasıyla yeterli.
.
(link)

Linke verileri girip.. almayı düşündüğümüz sistemin hız aralığını hesaplatabiliriz.:)

(link)
 
Yaşadığım yer safi rampa ve oldukça kilolu olup yaşda ilerleyince 3x10 hayat kurtarır.m esela dik rampalarda 28x28 ile 24x36 arasında benim için dağlar kadar fark var 1.sinde ben bisikleti taşırken 2.bisiklet beni taşıyor
 
@Sarper Tuncer

Yukarıda paylaştığım tabloda görüldüğü gibi 3 lü ayna kol 35 km/h hızlar için gereklidir.
O hızlar zaten bisiklet yasal hız 25 km/h nın çok üzerinde ve tehlikeli.
Yeni ve üst sınıf bisikletler genelde 1 veya 2 li aynakol ile üretiliyor artık.
3 lü aynakol alt modellerde var. Veya şehir bisikletlerinde var.
3 lü aynakol 1.6 lt motorlu arabanın kadranının 220 km/h göstermesi gibi birşey.:D:D
 
Yüklü kullanılan bisikletler için küçük yaprak oldukça önemli. %10 eğimli bir rampayi 30 kg yükle tirmaniyorsaniz, ihtiyacınız olan tek şey 22/26 dişli bir aynakol yaprağı, tabi bunu rublede en az 32 diş bir yaprakla desteklemeniz gerekiyor.
Ha 28/30 dişli oranında bir aynakol yaprağıyla tur yapılır mı? Evet yapılır. Ama bu yokuslarda ciddi sorunlara yol açabilir. Ruble içinse önerimiz en az 11/32 oranı, mümkünse 11/36 yada 11/40 oranı
 
öncelikle size tavsiyem 21-24-27-30 vitesli bisiklet kullanın kendinize en uygun kombinasyonları kullana kullana bulacaksınız. sonra bu oranların hesabına göre vites sayısını azaltırsınız.
 
Peki 3x10 veya 2x10 sistemdeki ruble ile 1x10 sistemdeki ruble aynı mı? 1x10 daki rublenin teknolojisi çaprazlamayı önlüyor mu?
 
Yeni yerler keşfediyorsanız bilemeyeceğim ama sabite bağlıyorsanız 2 nin 3ün öenmi olmuyor, mtbde 2*4~ 2*7 ve 3*7 dışında nerdeyse vites kullanmıyorum, anlık sistem 3*9.

Yol bisikletimde ise 1*3den assagısına inme ve 2*7 den yukarı cıkmıyorum, hem o hızlara gündelik olarak ihtiyac olmuyor, hani benim için kullanmafıgım dişlileri sökseler #
3*4 olsa mtb farketmiyor yani :)
Ben pazarlama syratejisi olarak düşünüyorm
 
20160622_193537~2.jpg

Bu yavruda 2 x 9 sram x9 xo karisik set var. 3 lu bence gereksiz cunku en ufak disli cok lazim olmuyor
 
En kucuk aynakol yapragini, yuklu bisiklet ile yapilan turlar haricinde oldukca gereksiz görüyorum.
Hatta fazla egim yok ise sehir icinde vites kullanimini bile gereksiz goruyorum, bir single kullanicisi olarak.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
1x11 32 t Aynakol 11-42 Disli Kullanıyorum,Daha Önceden 28-42 Aynakol 11-34 Ruble 2x10 sistem Kullandım ne Bilim 2X10 hem Rampa Hem düzde İyiydi 1x11 Rampada Felaket 2x10 dan bile daha iyi verim aldım diyebilirim,ama her zaman da rampa çıkmıyoruz iste ama isimi görüyor sehir içinde zaten hız yapmıyorum yapsam bile yetiyor aynakol yaprağını 34 ile değistirmeyi düsünüyorum 36 yapsam bu sefer rampada pert olacak tekli dislide 34 ideal diye görüyorum
 
Konu benimde ilgi alanima giriyor. Simdi söyle bir sey var. Türkiyede 3*7 izmirde bol yokuslu kullaniyordum. Simdi yurt disi sifir yokus kullaniyorum. Söyle bir durum ile karsi karsiyayim, 3*8 de en kucuk disliyi hic kullanmiyorum. En cok kullandigim aralik minimum 2 yaprak ve arkada 6 disli en yukse 3e 8 disli oranindayi. Bu sartlarda bulundugum ortamda 2* 10 türevleri is görecek. Yani bulundugumuz cografya belirleyici diye dusunuyorum.
 
Geri