calpg
Üye
- Kayıt
- 5 Eylül 2016
- Mesaj
- 31
- Tepki
- 57
- Yaş
- 38
- Şehir
- istanbul
- İsim
- alp
- Bisiklet
- Giant
Herkese merhabalar,
Bi süredir hem öğrenmek hem de bisikletimi nasıl geliştirebilirim diye vites sistemlerini inceliyorum. Vites sayıları arasındaki reel farkları tam olarak anlayabilmiş değilim, çok değişken var, formulasyonlar var vs baya birşeyler okudum ama kafamda bi yere oturtabildiğimi söyleyemem. Örneğin 27 ya da 30 vitesli bir bisiklette gerçekten birbirinden farklı kaç vites var( bazı kombinasyonların birbirine çok yakın olduğunu düşünüyorum) vs gibi sorular halen kafamı kurcalıyor.
Eskiden çok vites iyidir gibi bir algı vardı, şimdi ise pahalı grupsetlerin 3'lü aynakolu bıraktığını ve 2x10 ya da 2x11 gibi sistemlerin çok talep gördüğünü görüyorum. Üst seviye komponentlerde 3x9 bulmak neredeyse imkansız, sanırım en üst DEORE var 3x9 olarak.
Bunun bahsedilen avantajları mekanik açıdan daha kolay ayarlanması, daha az kafa karıştırıcı olması, boşuna bir ağırlık taşımıyor olmak vs gibi şeyler genelde.
2 hafta kadar önce Orbea'nın 1x10 ya da 11'di sanırım, Carpe modelini test sürüş yapma imkanım olmuştu ve tek vites kolu olması falan bana baya pratik gelmişti ama dümdüz bir alanda test ettiğim için yokuşlarda falan nasıl dezavantajları olacağını çok tartamadım.
Bu sistemler, birbirlerine avantaj ve dezavantajları ve farkları hakkında görüşlerinizi merak ediyorum.
Bi süredir hem öğrenmek hem de bisikletimi nasıl geliştirebilirim diye vites sistemlerini inceliyorum. Vites sayıları arasındaki reel farkları tam olarak anlayabilmiş değilim, çok değişken var, formulasyonlar var vs baya birşeyler okudum ama kafamda bi yere oturtabildiğimi söyleyemem. Örneğin 27 ya da 30 vitesli bir bisiklette gerçekten birbirinden farklı kaç vites var( bazı kombinasyonların birbirine çok yakın olduğunu düşünüyorum) vs gibi sorular halen kafamı kurcalıyor.
Eskiden çok vites iyidir gibi bir algı vardı, şimdi ise pahalı grupsetlerin 3'lü aynakolu bıraktığını ve 2x10 ya da 2x11 gibi sistemlerin çok talep gördüğünü görüyorum. Üst seviye komponentlerde 3x9 bulmak neredeyse imkansız, sanırım en üst DEORE var 3x9 olarak.
Bunun bahsedilen avantajları mekanik açıdan daha kolay ayarlanması, daha az kafa karıştırıcı olması, boşuna bir ağırlık taşımıyor olmak vs gibi şeyler genelde.
2 hafta kadar önce Orbea'nın 1x10 ya da 11'di sanırım, Carpe modelini test sürüş yapma imkanım olmuştu ve tek vites kolu olması falan bana baya pratik gelmişti ama dümdüz bir alanda test ettiğim için yokuşlarda falan nasıl dezavantajları olacağını çok tartamadım.
Bu sistemler, birbirlerine avantaj ve dezavantajları ve farkları hakkında görüşlerinizi merak ediyorum.