Scudo Sports

36 delik shimano deore centerlock göbek seti hakkında

Veysel Yılmaz

Aktif Üye
Kayıt
4 Nisan 2011
Mesaj
191
Tepki
65
Şehir
EDİRNE
Arkadaslar uzun bir aradan sonra tekrar merhabalar :)
geçen sene mayıs ayında almış oldugum Sedona Borla'mı uygun buldugum alivio set ile 8'li sisteme upgrade etme kararı almıştım aniden.Ancak eksik olan parçalarımı ise daha bugün tamamlamış bulundum.
En sona kalan parça göbekti.
30 liraya bir alivio Arka göbek alacaktım.
Ancak kendime sahip olamadım ve gözüme ilişen bir ilana merak saldım.Normalde 100lira civarı olan deore ön arka göbek setini almış bulundum ve bugün elime geçti ürün.Aynı resimdeki ürün ve sıfır ancak ben satın alırken şu anda V fren kullandıgımı ancak disk frene de geçme ihtimalimin olabileceğini söyledim yani önceden duymuştum bu ürünü, hem disk hem de v fren destekleyen 36 delikli deore göbek diye.

Ürün doğru değil mi arkadaslar? yani hem v fren hem de disk fren'e uyumlu olması gerekiyor?

Link bu dostlarım
(link)

Ürün modelinin tam ismi
Shimano deore hb-m535
modelin altında for disc brake/center lock mount yazıyor


çok önemli ve acil dostlarım.Hemen bisiklete taktıramayacagım parcaları ve bisikletçiye gidemem şu an.O açıdan ürünü onaylamam için bilen arkadasların cevabına ihtiyacım var.Şimdiden teşekkürler
 
Scudo
Evet ürün doğru hem disk hem v-fren olarak kullanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veysel Yılmaz
Çok ama çok teşekkür ederim sağolun :) Aklımda soru işareti kalmaması için sormuş bulundum.
 
v-fren uyumu çemberle, disk fren uyumu da göbekle alakalıdır. göbekte rotor takılabilecek bir yuva varsa disk fren olarak kullanabilirsiniz, çemberinizin yan yüzeylerinde fren kısımları varsa da v-fren kullanabilirsiniz.

göbeklerdeki rotor yuvaları, "6 delik" ya da "centerlock" şeklinde 2'ye ayrılır. sizin baktığınız göbek centerlock uyumlu olduğu için, rotor alırken de centerlock olanından alacaksınız. ola ki elinize bir şekilde 6 delikli bir rotor geçerse de, bunları centerlock'a dönüştürmek için aparatlar var, ama o aparatın kendisi de bir rotor parası. o yüzden o masrafa hiç girmeyip, doğrudan centerlock rotor almanız en mantıklısı olacaktır.

frenler için ayrıca maşa ve kadroya da dikkat etmeniz gerekiyor. bazı kadrolar sadece v-fren, bazıları sadece disk fren, kimisi de her ikisine uyumlu şekilde üretilirler. aynı şekilde maşalar da öyledir. gelecekte yapacağınız değişiklikler için bunların da aklınızda bulunmasında fayda var :)

bisikletiniz tamamlanınca yeni halinin fotolarını bekleriz :) şimdiden keyifli sürüşler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Veysel Yılmaz
Öncelikle teşekkür ederim Ahmet bey :)
Tavsiyeleriniz ve bilgilendirmeleriniz için teşekkürler :) disk fren şu an için biraz uzak kalsa da 8'li sisteme geçtiğim gibi bir anda alabileceğimi bildiğim ve bir nevi ileriye dönük ufak bir hareket olmasını istediğimden hem v fren hem de diske uyumlu bir göbek takımı almayı uygun gördüm :)

Disk fren göbek takımları ile ilgili bilgilendirmeleriniz için sağolun.Yani ilerde disk frene gecerken rotor alımında centerlock olmasına dikkat edecegim elbette :)
Tüm sistem hazır dışarda :) görüntü itibariyle cok birşey fark olmayacak ancak zayıf gördüğüm bir kaç özelliği kaldırmış olacagım en azından.Güzel dilekleriniz için teşekkürler keyifli pedallamalar
 
Geri