Scudo Sports

3 Bisiklet Arasında Kaldım Usta Ellere İhtiyacım Var...

Diğer başlığa yazdığımı aynen buraya da yapıştırıyorum.

Sözüm geneledir, size özel değil. Bisiklet seçme kriterlerimden birkaçı:

* Eder (fayda)
* Değer (maliyet)
* Eder/değer (fiyat/performans, fayda/maliyet, cost/benefit, value for money)
* Yerli/yabancı

Sadece "eder" veya "değer"e göre seçim yapmanın akıllıca olmadığını herkes kabul eder sanırım. En akıllıca seçim, fayda/maliyeti en iyi olan seçimdir ki, yerli markalar bu konuda birinciliği kimseye kaptırmıyorlar.

Yerli/yabancı seçimini etkileyen unsurlar ise:

* Servis, parça, süreklilik, yasal teminatlar.
* Milli dayanışma.

Teorik olarak, tüm markalar aynı kanunlarla bağlı ama pratikte iş biraz farklı. Yerli markalar kanunlarca sıkı sıkıya bağlıyken, yabancı markalar için bu çok geçerli olmayabilir. Mesela X markasının ithalatçısı/distribütörü battı, ne olacak? Batan firmayı yedek parça temini için veya servis ağı için zorlayamazsınız mesela. O marka Türkiye'de yeni bir distribütör bulana dek ortadasınız - daha doğrusu yurt dışı alışveriş sitelerindesiniz. Servis niyetine de rastgele bir bisikletçiye gidersiniz artık. Veya X markası Türkiye'den çıkma kararı aldı diyelim. Hangi kanun bu markayı Türkiye'de kalmaya zorlayacak? Yine dx.com'dan parça alıp, bisikletçi Ahmet amcaya taktırmak zorunda kalacaksınız. Oysa bir Sedona, Salcano veya Orbis'in bunu yapabilmesi için fabrikayı kapatıp ticari hayattan çekilmesi lazım. Netice olarak, yerli bisikletler daha kuvvetli teminatlarla korunuyorlar.

Milli dayanışmayı ise açıklamaya lüzum yok. Tüm analizler sonrası yabancı bir bisiklet yerli bisikletten 3 kuruş daha avantajlı diye yabancı tercih edilebilir. Ama o zaman bir kriz veya savaş durumunda Türkiye'de kalmak yerine faraza Kanada'ya göç etmek de kişisel manada "3 kuruş daha karlı" olabilir. Milli dayanışmadan 3 kuruş için kaçınmakla, ülkeden 3 kuruş için kaçmak arasında çok da büyük bir fark göremiyorum şahsen.

Kaldı ki, yerli bisiklet hem fayda/maliyet açısından, hem de geleceğe yönelik teminatlar açısından daha karlı. Şahsım adına konuşuyorum, hani akıllı olsam fayda/maliyet sebebiyle yerli bisiklet alırdım, aptal olsam dahi milli dayanışma sebebiyle yine yerli bisiklet alırdım.

Yabancı bisiklet almam için ne olmam lazımdır acaba? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Scudo
@Abdullah.R
Teşekkür ederim yorum için.
 
Var mı başka önerisi olan çünkü PROMAZ i duymadim hangisini secexegimi bilmiyorum
 
Kardeşim al salcano pişman olmazsınız ben 2.400 assos50slx aldım kadro iyi pro değilsen kadro çok önemli değil.tepe inişleri yapmıyacağına göre kadroya çok para verme derim donanım da önemli

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bence sedona daha estetik duruyor.
 
Valla Abdullah beyin yorumundan sonra Merida veya Sedona diyen vatan haini olur :D Şaka yapıyorum. Çok değerli şeyler söylemiş. Biraz uc noktada ama önemli şeyler. Merida Sedona kolay kolay batmaz veya Türkiye'den çekilmez. Kaldı ki bu otomobil değil bisiklete ait özel tek parça kadro kulağı onu da distribütörden değil. İnternetten alırsın. Bence Merida al. Freni patlarsa daha iyisini takarsin. Maşa ağır gelirse degistirir 5 sene kullanırsın bisikleti. Merida Merida

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Uçkun Barış CANDAN


Teşekkür ederim yorumunuz için büyük ihtimalle sedona alacağım ama sizin yorumlarınız da önemli tabi.
 
ikinci elde fiyatı diğer markalara daha düşecek olan ve bisikletliler arasında ya o kadar para verilmez gibisinden marka itibarına kulak asmıyacaksansa salcano derim
yoksa sedona
merida estetik konusunda sedona kadar hoş gözükmüyor gözümde
 
hem görünüm hem özellikleri bakımından tabiki Sedona
Merida ve Sedona'nın kadroları arasında teknoloji farkı yok dostum;)
Salcano arkada amortisör olduğu için başka kategoride. bence onu elemelisiniz@Uçkun Barış CANDAN
Uçkun bisiklet seçiminde amaç ve bütçe önem taşıyor. fren ve maşa değişiminin maliyeti ortalama 1000 tl diyelim. bu seçilen bisikletler zaten 1200 tl civarı...
istek; en pahalıyı almak değil, bütçeye ve amaca en uygun olanını bulmak olmalı.
 
Uçkun bisiklet seçiminde amaç ve bütçe önem taşıyor. fren ve maşa değişiminin maliyeti ortalama 1000 tl diyelim. bu seçilen bisikletler zaten 1200 tl civarı...
istek; en pahalıyı almak değil, bütçeye ve amaca en uygun olanını bulmak olmalı.

Yarın değiştirsin demiyorum zaten. Kaldı ki freni değiştirme olayı diyelim ki kötü bir şey oldu frenler arizalandi. Diye soyledim. Yoksa bende farkındayım arkadaşın kafasindakileri ve bütçesinin. Bunlar 1 yıl ve sonrasında yapilabilir.



GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Teşekkür ederim salcanoyu eledik peki su meridanın fren sistemine ne demeli ?
 
@Uçkun Barış CANDAN
Yanlış anlama olmasın, öyle bir şey iddia etmedim ben. Ayrıca yerli bisikletler, bilhassa Salcano, genellikle en iyi maliyet/fayda oranıyla en akıllıca seçim olabilirler, ama yabancı bisiklet almanın aptallık olduğunu da iddia etmedim. Bu arada Sedona yerli marka diye biliyordum, yanılıyor muyum?
 
@Abdullah.R

Yanılmıyorsunuz ama Sedona bir Türk markasıdır. Türk malı değildir. Türk malı dersek başta Amerika, Tayvan ve Çin olmak üzere bir çok ülkeye haksızlık etmiş oluruz. Sedona; Salcano ve Kron gibi tüm parçalarını yurtdışından alıyor. Burada tasarım, birleştirme ve pazarlama yapılıyor.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Uçkun Barış CANDANApple, Dell, HP ve bir çok diğer Amerikan markaları gibi yani... :)

Ek: Hatta onlar birleştirme ve ambalajı da Çin'de yaptırıyorlar. Ama karın büyük kısmını da yine markanın sahibi götürüyor.
 
Ben de sedonayı TÜRK malı diye biliyordum.Bu arada Deniz kardeşim benim cevabım hala Sedona:)
 
Aynen onlar gibi. Büyüyen dünyanın getirdikleri bunlar :)

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hayırlısıyla alacağım bisikleti bisiklet 1500 lira nakitte 1300 yaparım dedi sizce daha ne kadar inilebilir fiyat tecrübenize dayanarak soruyorum
 
Pazarlık yapmak için sordum piyasayı bilmiyorum :)
 
Sezona girmeden alın bence :)
 
@Volkan ÇİNKILIÇ

Doln dusmesini bekliyorum ki1520 ddn 1480 e indi bisiklet :) sizce nakit parada ne kadar inilebilir
 
Geri