Abdullah.R
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 8 Temmuz 2013
- Mesaj
- 565
- Tepki
- 953
- Yaş
- 63
- Şehir
- Büyükçekmece & Anamur
- İsim
- Abdullah Ramazanoğlu
- Başlangıç
- 1973—74
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Diğer başlığa yazdığımı aynen buraya da yapıştırıyorum.
Sözüm geneledir, size özel değil. Bisiklet seçme kriterlerimden birkaçı:
* Eder (fayda)
* Değer (maliyet)
* Eder/değer (fiyat/performans, fayda/maliyet, cost/benefit, value for money)
* Yerli/yabancı
Sadece "eder" veya "değer"e göre seçim yapmanın akıllıca olmadığını herkes kabul eder sanırım. En akıllıca seçim, fayda/maliyeti en iyi olan seçimdir ki, yerli markalar bu konuda birinciliği kimseye kaptırmıyorlar.
Yerli/yabancı seçimini etkileyen unsurlar ise:
* Servis, parça, süreklilik, yasal teminatlar.
* Milli dayanışma.
Teorik olarak, tüm markalar aynı kanunlarla bağlı ama pratikte iş biraz farklı. Yerli markalar kanunlarca sıkı sıkıya bağlıyken, yabancı markalar için bu çok geçerli olmayabilir. Mesela X markasının ithalatçısı/distribütörü battı, ne olacak? Batan firmayı yedek parça temini için veya servis ağı için zorlayamazsınız mesela. O marka Türkiye'de yeni bir distribütör bulana dek ortadasınız - daha doğrusu yurt dışı alışveriş sitelerindesiniz. Servis niyetine de rastgele bir bisikletçiye gidersiniz artık. Veya X markası Türkiye'den çıkma kararı aldı diyelim. Hangi kanun bu markayı Türkiye'de kalmaya zorlayacak? Yine dx.com'dan parça alıp, bisikletçi Ahmet amcaya taktırmak zorunda kalacaksınız. Oysa bir Sedona, Salcano veya Orbis'in bunu yapabilmesi için fabrikayı kapatıp ticari hayattan çekilmesi lazım. Netice olarak, yerli bisikletler daha kuvvetli teminatlarla korunuyorlar.
Milli dayanışmayı ise açıklamaya lüzum yok. Tüm analizler sonrası yabancı bir bisiklet yerli bisikletten 3 kuruş daha avantajlı diye yabancı tercih edilebilir. Ama o zaman bir kriz veya savaş durumunda Türkiye'de kalmak yerine faraza Kanada'ya göç etmek de kişisel manada "3 kuruş daha karlı" olabilir. Milli dayanışmadan 3 kuruş için kaçınmakla, ülkeden 3 kuruş için kaçmak arasında çok da büyük bir fark göremiyorum şahsen.
Kaldı ki, yerli bisiklet hem fayda/maliyet açısından, hem de geleceğe yönelik teminatlar açısından daha karlı. Şahsım adına konuşuyorum, hani akıllı olsam fayda/maliyet sebebiyle yerli bisiklet alırdım, aptal olsam dahi milli dayanışma sebebiyle yine yerli bisiklet alırdım.
Yabancı bisiklet almam için ne olmam lazımdır acaba?
Sözüm geneledir, size özel değil. Bisiklet seçme kriterlerimden birkaçı:
* Eder (fayda)
* Değer (maliyet)
* Eder/değer (fiyat/performans, fayda/maliyet, cost/benefit, value for money)
* Yerli/yabancı
Sadece "eder" veya "değer"e göre seçim yapmanın akıllıca olmadığını herkes kabul eder sanırım. En akıllıca seçim, fayda/maliyeti en iyi olan seçimdir ki, yerli markalar bu konuda birinciliği kimseye kaptırmıyorlar.
Yerli/yabancı seçimini etkileyen unsurlar ise:
* Servis, parça, süreklilik, yasal teminatlar.
* Milli dayanışma.
Teorik olarak, tüm markalar aynı kanunlarla bağlı ama pratikte iş biraz farklı. Yerli markalar kanunlarca sıkı sıkıya bağlıyken, yabancı markalar için bu çok geçerli olmayabilir. Mesela X markasının ithalatçısı/distribütörü battı, ne olacak? Batan firmayı yedek parça temini için veya servis ağı için zorlayamazsınız mesela. O marka Türkiye'de yeni bir distribütör bulana dek ortadasınız - daha doğrusu yurt dışı alışveriş sitelerindesiniz. Servis niyetine de rastgele bir bisikletçiye gidersiniz artık. Veya X markası Türkiye'den çıkma kararı aldı diyelim. Hangi kanun bu markayı Türkiye'de kalmaya zorlayacak? Yine dx.com'dan parça alıp, bisikletçi Ahmet amcaya taktırmak zorunda kalacaksınız. Oysa bir Sedona, Salcano veya Orbis'in bunu yapabilmesi için fabrikayı kapatıp ticari hayattan çekilmesi lazım. Netice olarak, yerli bisikletler daha kuvvetli teminatlarla korunuyorlar.
Milli dayanışmayı ise açıklamaya lüzum yok. Tüm analizler sonrası yabancı bir bisiklet yerli bisikletten 3 kuruş daha avantajlı diye yabancı tercih edilebilir. Ama o zaman bir kriz veya savaş durumunda Türkiye'de kalmak yerine faraza Kanada'ya göç etmek de kişisel manada "3 kuruş daha karlı" olabilir. Milli dayanışmadan 3 kuruş için kaçınmakla, ülkeden 3 kuruş için kaçmak arasında çok da büyük bir fark göremiyorum şahsen.
Kaldı ki, yerli bisiklet hem fayda/maliyet açısından, hem de geleceğe yönelik teminatlar açısından daha karlı. Şahsım adına konuşuyorum, hani akıllı olsam fayda/maliyet sebebiyle yerli bisiklet alırdım, aptal olsam dahi milli dayanışma sebebiyle yine yerli bisiklet alırdım.
Yabancı bisiklet almam için ne olmam lazımdır acaba?


