Scudo Sports

2'li aynakolu 3'lü aynakola çevirmek mümkün mü?

sportive 227 46-36-26 ön 12-34 arka iken tcr da 50-34 ön 11-30 arka oldu

Şu oranlardaki yol bisikletinizle Sportive gibi çok ağır bir şehir bisikletine her türlü tipteki yokuşta ciddi fark açıyor olmanız gerekiyordu.Klişe olacak ama performansınızı yükseltiniz.

Hatta şunu iddia ediyorum şehir bisikletinizdeki aktarıcı ve dişli oranlarını yol bisikletinize taksanız , gelişme göremeyeceksiniz.Çünkü sizi sınırlayan dişli oranlarınız değil, kesinlikle performansınızın düşüklüğü.Kilo verirseniz kesinlikle faydasını görürsünüz.Paranızı boşa harcamayın.:tskler:
 
Scudo
peki mevcut aynakolda 34 dişliyi küçükle değiştirmek mümkün mü?
* Malesef hayır.
* Şimdi aklıma geldi. FSA nın 30x46 aynakolları var. FSA Omega Adventure 30x46(göbek te değiştirmek gerekecek: megaexo 19 uyumlu)
Bunlar da yine 100€'u bulur.
 
@gezgin gezer zaten 34 ten 30 a düşmek bile %10 gibi bir fark yaratabilir...çok ta anlamlı olmaz kadans için..sanırım böyle bırakmak gerekecek...😐
@hamlet2006 belki bisikleti değiştireceğim....yani malzeme bu...buna göre elbise baksam birşey kaybetmem...60-70 kadans için bu oranlarla çaba harcamak uymuyor, yanlış geliyor..bazen bajıyorum 70 yaş adam fırıldak gibi çevirerek çıkıyor..bugün göcekte tünele girmeyip dağa vuran bir şehir bisikletli arkadaş gördüm imrendim..2 arkadaşta yokışun diğer tarafından yol bisikletleriyle çıkıyorlardı ama yarı yaş, yarı kilo...yani çokta idealist olmasam diyorum artık...önde 26 arkada 34 olsa..3 km hızla çıksam.?.acelem yok..😁
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@HakanAydn 8 km/sa hızdan sonra aero kuvvetler devreye girer. Yol bisikletinin gidonundaki spacerları sökerek hatırı sayılır bir aero avantaj kazanırsın.Yokuşta da bunun getirisi kesinlikle olur. İşte o zaman yol bisikletinin nimetlerinden faydalanabilirsin.Bu tarz değişiklere yatırım yapmalısın. Bunlar marjinal kazanım asla değildir, belirgin kazanımlar elde edebilirsin.
 
@HakanAydn size sayın @Velespitli Seyyah'ın bisikleti gibi bir bisiklet lazım bence. Bisiklet üzerinde duruşunuzu düşünüyorum da tam bir şehir-tur bisikleti sürücüsü gibi duruyorsunuz sanırım. Eğer öyleyse yol bisikleti kullanmanın çok bir anlamı kalmıyor.
 
@hamlet2006 spacerlar olmadan tura gidemem...cidden sıkıldım yokuş olayından..hiç çıkamasam sorun yok ama çıkıyorum...ancak ilerlemiyor...yani 90 km yaptığım günler oluyor 650 gain filan..diyorum ki üste koyarak gidiyorum bu antrenmanlar iyi..yok...ertesi gün yokuşta yine aynı..45 kadans 5.5 km hız..sıkmaya başladı...
 
@hamlet2006 spacerlar olmadan tura gidemem...cidden sıkıldım yokuş olayından..hiç çıkamasam sorun yok ama çıkıyorum...ancak ilerlemiyor...yani 90 km yaptığım günler oluyor 650 gain filan..diyorum ki üste koyarak gidiyorum bu antrenmanlar iyi..yok...ertesi gün yokuşta yine aynı..45 kadans 5.5 km hız..sıkmaya başladı...

Forumdaki beslenme ve recovery konularını okudun mu?Kesin bir yerlerde yaptığın bazı yanlışlar var.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@Cemal Ç. aslında düz yolda harikayız..spacerlar tur için takıldı, günlük gideceğim yolda dibe dayayabilirim gidonu..
@hamlet2006 denk geldim okumadım, uygulayamam..amatörüm sonuçta, ben sadece bisiklete binmek istiyorum, iş fazla detaylanırsa beni aşar o haliyle...😊
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
denk geldim okumadım, uygulayamam..amatörüm sonuçta, ben sadece bisiklete binmek istiyorum, iş fazla detaylanırsa beni aşar o haliyle...😊

Bisiklete binmeden önce karbonhidrat, binerken karbonhidrat , bisikletten indikten sonra protein tüketmelisin.Bisiklete binerken belli aralıklarla su içme ve beslenme.En azından en temel olarak bunları yapabilirsin.Mesela ben uzun turlarımdan sonra kakaolu süt içerek recovery yapıyordum , o bile yetiyordu.
denk geldim okumadım, uygulayamam..amatörüm sonuçta, ben sadece bisiklete binmek istiyorum,
Oyunu kuralına, ilmine göre oynamazsanız , o yokuşu da çıkamazsınız.
 
@Kuzey Ege başlığı açan vatandaş bu diyarları terkedip gitmiş ben cevap vereyim. mil-krank bağlantısının kamalı olduğu millerde göbekler çakma olmuyor. normal vidalı oluyor. çakma en son teknoloji.

@HakanAydn kadro kulaklıysa uzun kulak kullanarak, değilse aracı bir sac parçası yaptırarak arka attırıcının biraz daha altta konumlanmasını sağlayabilirsin. böylece büyük dişliye zinciri attırabilecek. böylece rubledeki en küçük dişliyi çıkartıp büyük bir dişli ekleyebilirsin. yeni ruble almana gerek yok youtube dan biraz bakınınca kaset rubleyi açmayı öğrenirsin.

2. çözüm ise, aynakolun küçük dişlisini değiştirmek. bu da olur olmayacak şey değil. fakat iki çark arasındaki mesafe artacağından zincir atlamasını düzgün sağlamak için ince ayar çekmek gerekebilir. küçük dişliyi bağlayan civataların altına pul koyarak iki dişli arası mesafeyi arttırman gerekir muhtemelen.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
uzun kulak kullanarak
bunu başka yerdede okumuştum...attırıcının bağlı olduğu kulağı uzun takıp büyük dişliye zincirin altında yer açmaktan bahsediyoruz değil mi? uzunluğuna nasıl karar vereyim..?
2 seçenek için siz hiç tecrübe ettiniz mi.?..hani şey deniyor 16 diş ten fazla fark olmamalı...atıyorum 24 yaptım, pul koyup arayı az açtım diyelim, attırıcının zincir kanalı 24 dişlinin hizasına iner mi?

2 side pratik hocam..saolun..
 
@HakanAydn "zincirin altında yer açmak"tan kastettiğin nedir? attırıcının 2 tane plastik dişlisi olur ya, üstteki zinciri sağa sola çeker, alttaki gergiyi yapar. üsttekinin en büyük dişlinin bile bir miktar altında olması gerekiyor, onu sağlamayı diyosan, evet onu diyorum.

attırıcı iner sonuçta 3 yaprak takılabilecek hareket aralıkları oluyor. zaman verip ideal çark arası mesafeyi milimetrik olarak tutturursan 24 de takabilirsin ama 24 sanırım mtb aynakollarında yani 4 vidalı oluyor. yol aynakollarında var mı 24?

yokuş çıkabilmen için bütün forum seferber olmuş durumda :) ben de bir tavsiye vereyim, bence ayakta çık, çıkmaya çalış. ağırlığından fayda sağlayabileceğin tek şey bu zaten bisiklet sporunda. oturarak pedal basarken o kuvveti bacak kasından (yani enerjinden) karşılıyosun. ama ayaktayken bir kas çalıştırmadan kendi ağırlığını kullanarak pedalı döndürüyorsun.
 
  • Hahaha
Tepkiler: HakanAydn
@HakanAydn hocam yas ve kilo fazla demistiniz. Eger olmuyorsa yada vucudunuz yeni duruma uyum sagliyamiyorsa fazla zorlamanin anlami yok. Cunku bunun hap bir çözümü yok. O kaslar şimdiye kadar alıştıklarınin dışına çıkacak. Bilirsiniz kaş hafızası diye birşey var. Bunları aşabilmek için mecburen işin tekniğine inmeniz gerekecek. Özellikle hızlı hareketlere kısa idman süresinde bol bol tekrar yaparak alışmanız gerekiyor. Bunu da pek yapmak istemiyor gibisiniz. Burada hangi parçayı degistirirseniz değiştirin sabit kalacak ve sizin değiştirmek istemediğiniz kaş hafızası var. Zaten yokuşu çıkabiliyorsunuz daha da zorlamaya gerek yok. Eğer çıkamasaydınız yokuşu parçalara bölüp her seferinde bir kısmına çalışmanız söylenecekti. Aslında şimdi de aynı yöntem geçerli kisim kısım yüksek kadans çalışacaksınız. Bir seferde yutmak yerime surusunuzun kısa sürelerinde ( 10 dk gibi ) yüklenip tekrar eski temponuza dönmeniz lazım.
Aslında bu konuda @bahadiryuksel ve @serkanmistinoglu nün yazdıkları önemli . Ki onları okumaya da pek istekli değilsiniz. Ben de okuyup anladığım ve aklımda kalan kadarını anlattığımı zannediyorum. Umarım yanlış yönlendirmem.
Yanı kısa bir yol yok. Hem bilgi açısından hem de uygulama acısından zaman ve emek istiyor. Kolay gelsin. Sağlıcakla pedallayın.
 
@can_celik @Çağdaş78 hocam valla gözlerim yaşardı hem gülmekten hemde bu ilgiye mahzar olamadığımı hissetmekten...🤣😂..sağolun varolun..demek tüm forum seferber oldu...😁🤣....
can bey sanırım hem kadro kulağının hemde makara kolunun değişmesi gerekiyor ayrıca zincirde tabi....önü unutalım, arkayı bu videoda denk geldiğim şekilde yükseltebilirsem sorunum hallolacak..
sayın @Çağdaş78 pazara bisikletle gidip gidonu 10 kg poşetle dolduran emekli ile @Süper Dede arasında bir yerdeyim şu 9 ayda geldiğim noktada..planım 2800 km lik bir rota şuan..amacım günlük 70-100 arası bir parkuru tamamlamak, düzde hiç sorunum yok ort hızım 20km. %10 ve üstü yokuşlarda kadans sorunum var, oda bisikleti değiştirince oldu..dolayısıyla tur sırasında belki hiç tırmanmadığım etaplar olacak ama illaki 10 km tırmanmam da gerekecek ve bunun ertesi günüde var...ben tüm o yokuşları çıkarım, çıkamasam elime alırım... yol bisikletini seviyorum, bikepackinle toplam ağırlık 17-18 kg olacak şekilde hızlı bir tur cazip geliyor..tüm ekipmanı ultralight tarzı seçip aldım..ağır tur bisikleti, 40 kg yük, buna bağlı 26 jant kalın lastik bana uymuyor...
kas hafızası, beslenme, antrenman tüm dediklerinize katılıyorum, bu işin zaten bilimi bu şekilde..ama varsa bir yöntemi makarayla oynamanın da kimseye zararı olmaz diye düşünüyorum..
burdaki olay biraz bu videodakine benzer,
 
zaten 34 ten 30 a düşmek bile %10 gibi bir fark yaratabilir...çok ta anlamlı olmaz kadans için..sanırım böyle bırakmak gerekecek...😐
%13.3 fark ediyor. 4 diş farkı epey rahatlatır.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@gezgin gezer 36 olsa tamam olacak...sanki olduracağız...zincir almıştım, allahtan kesip takmadım..bakalım...
 
@HakanAydn bisiklet ile göcek tüneli yasak. Mecburen yukarıdan dolasacaksin
 
@HakanAydn bence bisikletinin aksamını değiştirmek dışında 2 seçeneğin var. Eski bisikletini sattın galiba keşke satmasaydın.(aksam değişimi için yapacağın masraf ile geri satın almayı deneyebilirsin :) ) Uzun, yokuşlu turlara eski bisikletinle çıkar, Günlük daha az yokuşlu sürüşlerde ise yol bisikletini kullanırdın(Bir bisikletten her işi yapmasını beklemek her zaman iyi sonuç vermeyebilir).
İkinci seçenek ise yokuşları yürüyerek çıkmak. Yokuşları bisiklet sürerek çıkmak zorunda değilsin. İnsanoğlu saate 5km hızla yürüyebiliyor. Yokuşlarda sen yol bisikletini iteklersin, inişlerde ve düz yolda o seni götürür. Berkide bir gün bir bakmışsın uzun yokuş yürüyüşleri sayesinde kilo vermiş, form tutmuşsun ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@ali önder pikaba otostop çekeceğim dostum, sen meraklanma..😁😃😂
@Çağdaş Lale

ben tüm o yokuşları çıkarım, çıkamasam elime alırım...

aynen...
tura zaten kilo vermek için çıkıyorum %50..veripp çıkarsam anlamı azalır..😁..36 ya çıkarabilirsem 200-300 harcayabilirim...daha ötesi anlamsız olur dediğiniz gibi...
100 ün altına düşmüştüm yasak öncesi yani toplamda 15 kg verilmişti..şimdi 5-6 yeniden alındı..diet yapıyorum bu seferde karbonhidratsız yola gidiyorum hoş olmuyor..iki ucu kakalı değnek..😐
 
@HakanAydn bence ortaca tarafından gelmek daha kolay. Göcek tünelinin eğimi o kadar da yıpratıcı değil.sadece gözünde büyüttüğün düşünüyorum. Ölüdeniz Fethiye rampası daha sert. Dikkat etmen gereken tek şey trafik. Tünel fiyatindan dolayı yukarısı kalabalık oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Geri