Scudo Sports

2'li aynakolu 3'lü aynakola çevirmek mümkün mü?

ERDİNÇ DURAN

Forum Demirbaşı
Kayıt
6 Mayıs 2015
Mesaj
470
Tepki
863
Yaş
42
Şehir
KOCAELİ
İsim
ERDİNÇ DURAN
Bisiklet
Peugeot
eski model peugeot bisikletimin ön 2'li aynakolunda sıkıntılarım var ...bir türlü sağlam ve uzun vadeli kalıcı bir çözüm bulamadım, ne yazıkki 2'li aynakol buılmak nerdeyse mümkün değil, olanlarda yüksek modelli ve pahalı, bende sonunda çokta pahalı olmayan 3' lü bir aynakolla değişmeye karar verdim ancak olup olmayacağı konusunda düşünceliyim...tecrube eden varsa paylaşırsa sevinirim...

IMG-20150810-WA0002.jpg peugeot (17).jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
Scudo
Tecrübe etmedim ama olur. Ön attırıcıyida degistirnen gerekebilir,
 
Konuyu hortlatiyorum ama :)
Bianchi aura bisikletim icin ayni islemi yapmak istiyorum , sadece aynakolu mu değiştirdiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ERDİNÇ DURAN
@huseyinbozan
Mesajınıza epeyce geç cevap verdiğim için özür dilerim...

aynakolu 3'lüye çevirirken ; ön attırıcıyı ve vites kolunuda değişmem gerekti...

@deterjan
ön attırıcı , ve vites koluda değişmem gerekti... bisikletiniz için herhangi bir fikrim yok, iyi bir ustadan bilgi almanızı öneririm...
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
Kamali aynakolu nasil kare mil tip ile degistiniz ? Kadroda aynakol gobegini vidalamak icin gerekli vida yollari var miydi ?
 
Belki saçma bir soru olucak ama bilmediğimden soruyorum 3lü grubun tek yaprak dişlisi sökülebiliyormu sökülebilirse kol aktarıcı felan değişmeden olabilirmi?
 
3*9 27 sistemim var anaokulu tekli yapmak istiyorum ön tekli arka 9 lu sıkıntı olurdu?
 
@Togursamsun aynakol yapragini degistirmeniz lazim orta aktariciyi sokecekseniz. 3lu sistemlerde orta yaprak zincirin kolayca yukari ve asagi kaymasina uygun sekilde yapilir. Tekli aynakollarin yapraklari ise tam tersi zinciri tutmak icin yapilir. Raceface Narrow Wide diye aratirsaniz takmaniz gereken yapragi bulabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Togursamsun
@Togursamsun
Zinciri kisaltmaniz gerekebilir.
 
@furkan.zaman

montajını yapalı uzunca bir süre oldu , o tarihten beri hiç sökmedim , o yüzden hatırlayamıyorum... bu akşam bakıp size yazarım...
 
Bu başlık altında bulunması faydalı olabilir diye yazıyorum. Yol bisikletlerinde üçlü aynakol kullanan sayısı az olduğundan Üçlü ayna kolların zincirlerinin de farklı olduğu pek bilinmiyor. Örneğin 105 serisi 3 lü aynakol (5603) ile 5600, 6600 ya da 7801 zincir kullanmak gerekiyor.
 
arkadaşlar herkese merhaba ulaşım için kullanmak üzere yol bisikletine geçmeyi planlıyorum.
Kafama takılan bir kaç soru var yardımcı olursanır sevinirim.
ulaşım ve işe gidip gelirken kullanacağımdan dolayı şort ve tayt giyme şansım yok mutlaka pantalon ve kotla sürüşler yapacağım, yol bisikletlerinin hepsi 2li aynakol ve koruyucusuz bu yüzden aynakola koruyucu baktım ama yol bisikleti için boyle bi urun yok , paça bandıda kullanmak istemiyorum ayrıca güzegahlarım çok dik ve uzun yokuşlar barındırıyor terlemeden yavaş yavaş çıkmak istiyorum çıkarken hız çok önemli değil.
Araştırma yaparken shimanonun yol bisikletleri için tasarladığı shimano soranın 3 lü aynakolunu buldum bu üründe hem kendiden koruma var hemde 3 lü olduğu icin yokuşlarda rahat ederim diye düşündüm.
bahsettiğim aynakolun linki (link)
Alacağım yol bisikletinin 2 li aynakolunu bunla değiştirsem başka hangi parçaları değismem gerekir?ön aktarıcı ve ön vites kolu değişimi gerekirmi?Bu aynakol 9 lu rubleye kadar destek veriyor sadece arka 10 lu veya 11 li standart yol bisikleti rublelerini 9 luya cevirmem yeterli olurmu?
P-FC-R3030-CG_13699_1_750_750.jpeg
 
arkadaşlar carraro 227 den giant tcr aluxx e geçtikten sonra yokuş kadansımda bariz düşüş oldu...60 tan 45 e...yabancı sitelerden de araştırdığım kadarıyla 60 kadans kabul elebilir bir alt limit...kadansı yükseltmek için ya 100+ olan kilomu azaltmam lazım ki üzerinde çalışıyorum, ya da vites dişli oranlarını oynamam gerek. bu sene için tur planım var ve tcr ı kah gidon yükselterek kah 28 lastik takarak modifiye ettim, bikepacking tarzı çantalarda hazır.. tek sorunum yokuş kadansı, düz yol ort. kadansım 75..

sportive 227 46-36-26 ön 12-34 arka iken tcr da 50-34 ön 11-30 arka oldu..

tcr arka attırıcı 105 için max zaten 30 diş...arka rublede işlem imkanı yok...

geriye aynakol kalıyor, 3 lüye çevrilebilir mi, ya da 24 diş takılsa ön attırıcı çalışır mı?

başka bir alternatifte tcr ı 30 vitesli turla değiştirmek olabilir mi...ama bisikletten çok memnunum ..

"kilo ver, performansını arttır, yokuş kadansını 45 ten 60 a direk çıkar, ayağa kalk" çözümleri kısa dönemde na mümkün...

fikriniz nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Kamali aynakolu nasil kare mil tip ile degistiniz ? Kadroda aynakol gobegini vidalamak icin gerekli vida yollari var miydi ?
Bu benim de aklıma gelmişti, yerinde bir soru.. Nasıl bir yol izlediniz? Bildiğim kadarıyla eski tip yataklı göbekler çakma olduğu için kadroda vida yivleri bulunmuyor.
 
tcr arka attırıcı 105 için max zaten 30 diş...arka rublede işlem imkanı yok...
Sanırım 5700 serisi 10hızlı 105 vites seti kullanıyorsunuz?
1) standart olabilecek çözüm:
Sol vites kolu, orta aktarıcı vs aynakolu değiştirmek gerek.
FC-5703 aynakol 30-39-50 dişli, FD-5703 ön aktarıcı ve ST-5703 sol vites-fren kolu.
2) biraz zorlama çözüm.
2li ön aktarıcılar genellikle sorunsuz bir şekilde hem dağ hem yol vites kolları ile kullanılabiliyor.
bazı bisiklet üreticileri tiagra vites kolu ile deore aktarıcı/aynakolu birlikte kullanıyorlar(gravellarda genellikle (link)).
ön aktarıcıyı deore aktarıcı ile değiştirip, aynakol için de 28-40, 28-38, 26-36 deore aynakol kullanmayı düşünebilirsiniz.
 
@gezgin gezer hocam çok teşekkürler, evet 105 5700 10s var.. 1000 tl altına düşmez sanki 3 lü değişim her iki alternatiftede..hatta kol çok pahalı, geçebilir de..2.el belki ama hiç anlamam...
peki mevcut aynakolda 34 dişliyi küçükle değiştirmek mümkün mü?
 
Geri