Scudo Sports

29er Bisiklet Alıcaklar Dikkat!

Onurcan Ökse

Daimi Üye
Kayıt
23 Temmuz 2011
Mesaj
236
Tepki
29
Şehir
Manisa/Akhisar
İsim
Onur Can Ökse
Bisiklet
Claud Butler
Abilerim,arkadaşlarım dün okuldan geliyodum yağmur da yağıyodu dönüceğim yeri dıştan alayım derken 2 tekerin kaymasıyla yerde biraz sürüklendim lastiklerin mtb olmasına rağmen virajları dönerken arkası kayıyodu yani drift dediğimiz şey oluyodu farketmiştim işte sonrada dediğim gibi kaydım ve sürüklendim 29 jantlar büyük olduğu için manevra kabiliyetide 26 ya göre daha düşük oluyo bisiklet alırken 29 alıcaklar dikkat etsin saygılar hayırlı günler.
 
Scudo
Geçmiş olsun. Umarım iyisinizdir.

Büyük tekerleğin hakimiyeti küçüğe nisbeten zor tabii ama alışınca bu zorluğun aşılacağını düşünüyorum. Ne zamandır 29er sürüyorsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
@mtkeskin

Bişeyim yok sadece kolum incildi ama şuan daha iyi 2-3 ay olmuştur belki alıştım ama işte bi anlık şeye geldi 2 teker birden yere yapıştım.
 
Geçmiş olsun,şifalar dilerim..
 
29 lastigin neden oldugu birsey degil arazi lastigi islak asfaltta kayar dissiz yol lastigi takip psi yi biraz dusuk tutarsaniz hersey hallolucaktir, 29 viraj performansini etkiler ama bu yonde degil
 
Öncelikle geçmiş olsun...
Islak asfaltta lastik kayıyor; yol temiz değilse toz, toprak, kum falan varsa çok fena kayıyor. Ben de bu yaz benzer bir şekilde düşmüştüm, sonuç:
http://i.imgur.com/eeenq94.jpg

Kaymaya başladıktan sonra 26"nın kontrolünü sağlamak belki biraz daha kolaydır ama becerememiştim.
 
Öncelikle geçmiş olsun.. Islak zeminde MTB lastikleri oldukça fazla kayar, ıslak zeminde tur lastiklerinin performansı daha iyidir ve kaymazlar.. 29" lastiklerde virajlarda yere daha fazla oturduğu için daha güvenlidir dediğiniz gibi değildir...
 
@Kürşat AKINCI hımm pardon yanlış bilgilendirme için
 
Geçmiş Olsun. Islak Zeminde Agresif Kullanmak Jant Ebatına Bakmaz. Olay Zeminle Alakalı Özellikle Parke Taşları Buz Pisti Gibi Kayar. Arazi Lastiğinden Islak Düz Zeminde Fazla Birşey Bekleme.
 
Asfalt zeminde arazi lastiği kullanırsanız 20" jant da kayar maalesef :)
 
Öncelikle geçmiş olsun;

@Onurcan Ökse

MTB lastikleri olmasına rağmen kaymadınız, tam tersine dişli MTB lastiği olduğu için kaydınız. MTB lastikleri arazi zeminine dişleri ile tutunarak iyi bir tutuş ve daha fazla temas alanı yaratırlar. Asfalt sürüşlerinde dişli MTB lastiği kullanarak lastiğin yerle temas eden alanı yarı yarıya azaltıyorsunuz. Daha düşük lastik hava basıncı da devreye girince daha az temas, daha az yol tutuşu ve sonuç olarak lastikler biraz zorlanınca kayma ile karşılaşmamız çok normal.

Yani 29" jantlar sizin kazanızda birincil sorumlu değiller.

Daha büyük jant çapı bisikleti daha fazla yatırmanıza izin verir yani şehir sürüşlerinde büyük jant daha avantajlıdır. Arazi gibi gidon hareketlerinin daha aktif olacağı sürüşlerde 26" jant daha kıvrak sürüşe olanak sağlar.
 
@Tolga Günsezer hımm özür dilerim yanlış bilgilendirme için lastiğin hava basıncı düşük değildi gayet normal bunları bilmiyodum bilgilendirme için teşekürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
Tekerleğin içindeki hava basıncından değil,
Tekerleklerin dişli olmasından dolayı asfalta temas eden tekerlek yüzenin az olmasının yaratmış olduğu "tekerleğin asfalta uyguladığı basınç düşüklüğünden" bahsediliyor. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
@Sefa. Hımm ben dişli olduğu için yağmurlu yola daha çok yapışır diye düşünmüştüm ama yanlış düşünmüşüm tekrardan özür dilerim yanlış bilgilendirme için :D
 
Yarış araçları ve traktör gibi düşün.
Yarış araçları düz zeminde kullanılmak için üretildiğinden, neredeyse tamamen dişsiz tekerlekler kullanır. Traktör (veya 4x4 offraod jeep) tekerlekleri ise çeşitli iklim koşullarında arazi kullanımında toprağa teması arttırmak ve sağlamlaştırmak için dişli olarak üretilir. :) Aynı mantık bisikletlerde de söz konusu. :)
 
@Sefa. yine düşerken bendede suç var :D sağ tarafa ani bi şekilde attım kendimi ama bisiklet altımdan kaydı işte :D
 
Geri