Scudo Sports

29'' lastikli dağ bisikletleri hakkında...

demekki özel jant gerekiyormuş..özel jant üretiliyormuş..peki..
 
Scudo
@Goflet

Evt, çap olarak özel değil, yol bisikletleriyle aynı (28") , geri kalan pek çok hususta özel ve güzel üretilmek zorunda.
 
@Hakan Yazman

Ben arazi konusunda hiç tecrübeli olmamama rağmen motosikletlerden bir örnek vereyim, bizim süpersport ve sport touring dediğimiz ve asfalt kullanımına uygun motosikletlerde jant ölçümüz 17inc. fakat arazi kullanımına uygun endro ve cross motosikletlerde ön jant 18-19 inc arasında değişiyor. Bunlarda arka jant bazen 16 olabiliyor ama kullanılan lastiğin yüksek yanaklı olması sebebiyle, ön ve arka lastik çapları aynı kalıyor:)
 
Benim 29 er'lere sıcak bakma sebebim uzun boylu olmam. Her nedense 19" veya üzeri kadrolara 26" tekerlekleri yakıştıramıyorum. Gözüme küçük görünüyor, kaykay gibi geliyor. Hiç dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama genllikle büyük markaların sitelerinde yer alan fotoğraflarda kadrolar ya 16" ya 18".

Ayrıca 182 boy ve 88cm bacak ölçüsüne sahip birisi olarak 18" kadrolu bisikletim bana küçük geliyor. Yani sınırı geçen bir sele borusuna sahibim. İlk zamanlarda pek rahatsız gelmiyordu ancak zaman geçtikçe virajlarda bir dengesizlik sezmeye başladım. Bu durumu en son ıslak bir zeminde, normal hızda, koca mtb lastiğiyle kayıp düşmemle daha da kafaya takmaya başladım. Elbette kaza sebep olan birçok etken var ama acaba kadro boyu yükseldikçe denge merkezi de değişiyor olabilir mi ? 29'er bisikletlerde tekerlek mili teknik olarak 26'lara göre daha yüksek. Ayrıca uygulanan G2 teknolojisinin de denge açısından artısı büyük.

Benim kafamdaki en büyük soru işareti 29 er bisikletlerle beraber gelen jantlara 28'lik tur lastiğinin takılabilirliğiydi. Ozan'ın verdiği bilgilere göre bu mümkün görünüyor. Yani tur-şehir içi kulanım amaçlı bir trek 7500 veya scott sportster almaktansa, bu bilgilerden sonra 29 er bir giant ya da trek almak daha mantıklı görünüyor. Sadece lastik değişimi ile araziye rahatça çıkabilmek ya da turlara rahat rahat katılabilmek bence büyük avantaj.
 
@Orhan Yıldız

Bisikletin ağırlık merkezi olarak değil de, bisiklet+ üzerindeki sürücüsünün ağırlık merkezi olarak bakmak daha doğru olabilir. 12 kiloluk bir bisikletin üzerine oturan 88 kiloluk kullanıcı bisikletin ağırlık merkezini oldukça değiştirecektir mutlaka.

Bence: Kadro büyüdüğü zaman da yaklaşık olarak aynı yükseklikte oturacaksınız. Ama gidon ve boğazın sabit kaldığı varsayımıyla daha ileriye uzanmanız gerektiğinden bisiklet+insan sisteminin ağırlık merkezi aşağıya inecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan Yıldız
@binRR

Doğru.. Hatta bazı enduro tipi motosikletlerde 21 inçe kadar ulaşabiliyor. Motosikletteki mantığı, yumuşak zeminde lastiğin daha zor batması ve çeşitli engelleri ve yükseltileri daha kolay aşması gibi görülüyor. En büyük dezavantaj ise kendisini kötü bir viraj kabiliyeti olarak gösteriyor.

Bir dağ bisikleti için de benzer bir durum geçerli olamalı.
 
@esekercioglu

çok doğru açıklamışsınız. zaten benim de bahsetmeye çabaladığım denge durumu dediğiniz gibi bisikletin üzerindeki sürücünün ağırlık merkezi oluşturması idi. 29 tekerli bisikletlerde uygulanan gary fisher tasarımı, kadronun üst borusunun normalden daha uzun olması ve kısaltılmış gidon boynu ile farklı bir denge oluşturuyor. kadro geometrisinden kaynaklı inişlerde daha güvenli bir sürüş deneyimi sunuyor. ben çok sıcak bakıyorum 29 er lere. oldukça işlevsel yenilikler var.
 
Geri