Scudo Sports

29 er mi 26' mi aynı başlıktan bilmem kaçıncı konu ama açma ihtiyacı hissettim :D

29" , 26" hatta 24" bisiklet kullandım. (Hatta 24" olanı kardeşim bu sabah çaldırmış) Benim kendi gözlemlerim;

Şuan 29" mtb kullanıyorum gayet memnunum açıkcası. Hız ve performans olarak çok farkediyor özellikle de uzun yola çıkmayı seviyorsanız.

Ama şu da bir gerçek. Ne kadar küçük jant o kadar çevik bisiklet.

En güncel örneği şöyle verebilirim şuan 29" bisikletle kaldirimdan insancıkların arasından geçmek 26" e göre daha zor. Ama gene gözlemlediğim kadarıyla 29er L kadro bisiklet olunca insanlar arkasindan at gibi bişey geldiğini farkedip tedirgin olup size yol veriyorlar :D

Ben 29" den kesinlikle memnunum ve eğer yeniden seçme şansım olsaydı yine 29" alırdım. Ego gibi anlaşılabilir ama yayalara hatta motorlara yukarıdan bakmak bambaşka bir duygu :D

Not: 1.87 boyundayım
 
Scudo
@SerdarSarii

güzel örnek :D teşekkürler.

bu arada az cok kafamda fikir oluştu yorumlarınız sayesinde artık denemek gerek herkeze ilgi alakaları için teşekkürler :)
 
@Emre DEGERLI

Bilgisizlere karşı ukalalaşıyorum, böyle bir sorunum var.
Açık açık soruyorum işte. Bana 26" bisikletin avantajlarından bahsedin. Madem diyorsunuz ki 26" daha iyi, sizden madde madde avantaj bekliyorum.
Yok diyemiyorsanız, burada "26" bisiklet iyidir" diyenlerin hepsi bilgisizdir, söylediği hakkında en ufak bir fikri yoktur.

Otomobil konusunda saçmalamışsınız;
Şöyle anlatayım. Hiç bir otomobil yarışı stok arabalarla yapılmıyor. WTCC bile binek arabaların modifiye edilmiş halleri.
Ama bisiklet'te, eğer biraz para harcarsanız, prototip ürünler hariç profesyonellerin yarıştığı bisikleti kullanabiliyorsunuz. Vidasına kadar aynı bisikleti alma şansınız var mağazadan.

Mesela şöyle bir örnek vereyim;
Tour de France'da bütün herkes karbon kadro kullanıyor değil mi? Şimdi bana aluminyum kadro karbondan daha iyidir derseniz, oturur gülerim size.

Neyse, konuyu dağıtmıyorum;
Bana bu sene 26" MTB kullanan bir profesyonel, 26" bisikletin kazandığı bir yarış, 26" bisikletin daha iyi olduğuna dair bir kaç teknik bilgi verirseniz; MTB alırken 26" alacağım...
 
@Gökhan Toros

Ukalalik disinda sorunlarinda var,bunlari fark etmis olup cozebilseydin tartismazdin zaten.

Benim " 26' daha iyi" dedigimi nerede okudun? Oyle bir yanlis yaptiysam bana bunu goster hemen,duzeltilmesi gerekirse duzelteyim.

Alu ve karbon arasindaki farkta kalite vurgulanabilirken 26" ve 29" arasinda boyle bir bag kuramazsin.26" ve 29" un kullanicinin tercihine gore avantajlar saglayabilir ve degiskendir.Burada sabit kaliteden bahsedemedigimiz icin daha iyi/daha kotu yorumu yapamazsin.

Yani benim tercih nedenlerimi bilmeden sagladigi avantajlarida belirleyemezsin.Cunku bu olguda kalite faktoru yok.Tercih edilebilirligide salt kalite unsuru olusturmuyor.

Ama kalite unsurunun etken oldugu tercihlerde daha iyi/daha kotu yorumunu yapabilirsin. Benim icin 26" veya 29" olmasi kalite kistasi degil!

Hala profesyonel diyorsun.Profesyonellerin tercihini sen nasil olur bu secimde kistas alabilirsin? Profesyonelin kullandigi bisiklet diyorsun,secim yapanlarin genelinin butce scalasi belli.Arada o kadar kalite faktoru acisindan farklar varken tutup 26" 29" bahsediyorsun.

Ben bilmem kim 26" ile kazanmis kim 29" ile...Secimlerimi baskalarinin tercihlerine gore yapmiyorum.

Aa madem bilgi bankan taşmak uzere, o halde sen yaz buraya 26" ile yaris kazananlari veya 29" ile kazananlarida gazin ciksin bende rahatlayayim.
 
Arkadaşım yukarıda açıkladım işte sana..

29" demek hız ve performans demek. Uzun yolda seni daha az yorar.

26" demek çeviklik demek. İnsanların arasıdan falan daha rahat geçersin.

Uzun yola çıkmayı seviyorsan benim gibi sana kesinlikle 29" öneririm. Sonuçta yolda dubaların arasından geçmiyorsun bisikletle.

Ayrıca bisiklete alışınca çeviklik konusunda da pek sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum.

Karar vermeniz gereken seçim sadece şu;

* Hız ve Performans odaklı sizi daha az yoracak bir bisiklet mi? (29er)

* Direksiyon hakimiyeti daha yüksek çevik bir bisiklet mi (26er)

Karar tamamen size ve bisikleti kullanış amacınıza kalmış. İkisininde farklı farklı avantajları var içlerinden herhangi birinin kötülenmesi bana mantıksız geliyor.
Bu arada 29er bisikletlerin yaygın olmamasının sebebi kötü olduğundan değil yeni yeni üretilip yaygınlaştığından
 
  • Beğen
Tepkiler: Kıvanc Arısoy
@Emre DEGERLI

Ben ilk mesajımı size bile yazmamıştım. Kişiye yazılan mesajları alıntı yapıyorum.
Siz alındınız, cevap verdiniz. Ben de size soruyorum.

Bütçesi belli diyorsunuz adamın. E güzel. O zaman tur bisikleti alsın, o fiyata daha iyi tur bisikletleri var.
Adam bütçesine göre en iyi bisikleti almaya çalışıyor. Eğer profesyonellerin hepsi 29" kullanıyorsa, bir bildikleri vardır değil mi?

Ben 26" savunanların nedenini soruyorum size. Google'a "why 29er bike" yazdığım zaman, ya da "29er vs 26" yazdığım zaman gelen cevaplar beni hep 29er almaya yönlendiriyor.
Ama foruma girince nedense herkes 26" al, daha iyidir demiş. Kafam karıştı benim. Yoksa bir şey bildiğim yok.
O yüzden zaten size sordum, neden 26" bisikletin iyi olduğunu. Açıklama istedim...



Bi ara sizin gibilerle yol bisikleti konusunda tartışıyordum. Yok yol bisikleti narindir, yok yol bisikletinin lastiği kolay patlar, şehirde sürülmez falan filan.
O kafadaki insanlar bitti. Şimdi 26 daha iyi diyenler var.
Onunla da birileri ilgilenir artık.
Son mesajım benim bu konuya.

3-5 satır yukarıda size 29er ile 26 karşılaştırmalarını nasıl bulacağınızı yazdım. 2dk araştırırsanız görürsünüz.
 
@Gökhan Toros

Bazi secimler kisisel tercihlerdir.Genel olarak bir bilindik ile alakali olmak zorunda degil tercih edildiklerinde!

Benim 26" ile 29" karsilastirmalarina ihtiyacim yok.Baskasinin tercihleri benim secimimi olusturmayacagimi soylemistim.Bu yuzden denerim ve kendim karar veririm.

Ee madem bildigin birsey yok ne demeye ukalalik yapiyorsun.Cok ta dogruymus gibi yanpiri yanpiri gidiyorsun? 26" veya 29" senin ne sekilde kullanip sana nasil sonuclar vermesini istemenle alakali bir tercih kriteri.

Ayrica benim yazdiklarimi elestirirken ,kullandigin ve kullanacagin kelimelere dikkat et! Ne zamanki bir arada oluruz karsilikli, o vakit istedigin gibi konusabilirsin.Umarim anlatabilmisimdir.Kimse durduk yere rahatsiz olmasin.Konumuz bisiklet!
 
@illgnsyyz

hayır daha kolay olur..
youtube danda izleyebilirsiniz
 
güzel tartışma oldu uslup daha kibar olsa daha güzel olurdu olsun teşekkürler bana tecrübe kattınız :D umarım aynı şekilde soruları olanlara faydalı konu olmuştur.
burdada baya sade güzel anlatılmış (link)
yalnız hala şuraya takılıyorum; da hafif maliyet düşük maşa seçenekleri çok olduğundan 26 inç le başlamaya karar verdim.sonuçta ilk 1 2 sene şehirden şehire gitmicem ama şehir içi (örn istanbul içi uzun mesafe ) çok sıkıntı yaratmıcağı kanaatine vardım yalnışmıyım benim takıldığım husus bu :)
 
@Kıvanc Arısoy

Lastik ebatindan ziyade,lastik tipinizi yol yaparken sizi daha etkileyecek faktor olur.Kiyaslarsaniz 29 " tabiki ebat olarak bir pedal cevrimi ile 26" a oran ile fazla birim ilerlemis olursunuz.Ama yolda ilerlemeniz,fazla gitmeniz gibi durumlar sizin ebattan cok kondusyon ve lastik tipinize bagli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kıvanc Arısoy
tüm dünyada pro yarışçılarda 29 kullanıyor..daha hızlı daha az yoruyor daha iyi yol tutuyor.tabiki 26 kadar atik ve çevik olamıyor.
Tabiki bu seçimde boy etkeni mevcut ama genelde 175 180 üzeri insanlara 29 öneriyorlar..BENİM BOYUM 182 L kadro
kısa yarışçı yokmu tabiki var 29 mu 26 mı ??oda onun seçimi oluyor..
29' daha hızlı,daha iyi tırmanıyor,daha rahat engellerden atlıyor,daha iyi fren yapıyor,daha iyi yol tutuyor.
26' daha çevik,daha atik,daha rahat sprint atılabiliyor.
kısaca artık 29 in 26 out,hatta yeni fenomen 27.5 ama parça sıkıntısı inanılmaz.bi 4 5 senesi var bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kıvanc Arısoy
Mesajlardanda anlasildigi uzere 26" ve 29" secimi,tamamen kisinin tercihleri noktasinda belirlenebiliyor.Biri birinden iyi/kotu demek mumkun degil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kıvanc Arısoy
@SerdarSarii

Birbirimizi anlamis olmamiza sevindim:in: ;)
 
Butun mesajlarda da konusuldugu, Kivanc Bey'in sordugu ve arastirdigi gibi tek bir sonuc cikmiyor. Tam olarak ne yapilacagina bisikletin surucusu karar vererek secebilir ancak.
29 inch yol bisikleti asfalt disi icin pek uygun gorunmuyor. Gidon yapilari, lastik ve jant sistemleri, aynakol caplari tirmanistan cok hiz icin uygun. Ayrica gidon hakimiyeti ani manevralar engellere inis cikislar icin zayif.
29 inch touring / sehir bisikletleri daha hybrid yapili. Sehirici ve cross country surus icin tasarlanmis. Dagda hardtail tarzi kullanim ve downhill icin genis tekerlek capi ve uzun tel mesafeleri ile 26 inch tekerlere gore daha zayıf. Bisikleti gercekten zorlamayacak cross country tarzi turllarda kullanacaksaniz ikisi arasinda dayanıiklilik acisindan bir fark hissedilmeyecegini dusunuyorum. Ancak engebeli arazi ve tirmanista 26 inch hakimiyeti daha kolay olacaktir.
26 inch hardtail bisiklet Turkiye'de en rahat ve uygun fiyatli parca saglanan bisiklet tarzi. Sehiricinde uzun yollar yapilmayacak, daha cok kaldirima inip cikilarak hareket edilecek, akrobatik hareketler denenecekse (kivanc arisoy'un yas 19 gorunmesine istinaden bir tahmin olarak) 26 inch daha dogru olacaktir. Sonucta %40 dag bisikleti olarak, %60 asfaltta kullanılacak diye belirtilmis ama asfaltta planlanan kullanim tarzi yol bisikletimi yoksa her zeminde sehirici ulasim ve arasira gezi bisikletimi olacak belirtilmemis. Her ne kadar uretimine aykiri bir bicim verilecekse de aynakol disli capi yuksek olarak yenilenir, 1.50 genislikte teker takilirsa asfaltta istenen hiz avantaji bir parcada olsa yakalanir. Daga cikilacaginda ise ayna kol ve kalin dis mtb lastikler degistirilerek yine uygun fiyata cift kullanim amacli bir bisiklet elde edilebilir.
Kisacasi kisitli butceye gore tek bisiklette cozum fikri bana gore bu sekilde. Gonul isterki her amaca uygun farkli bisikletler edinebilin. Insallah ileride olur bu da.
Ben kadro gelisimi icin fiyat ve donanimi ile uygun buldugumdan hidrolik frenli mosso 2670 acera oneriyorum butceniz 900 - 1200 TL icin. Standart haliyle 12,9 kilo bir dag bisikleti icin kabul edilir iyi bir agirlik. V frene doner masanizi yenilerseniz 12 kg nin altina rahatlikla inebilirsiniz.
Ama hafif olsun derseniz yol bisikleti almalisinz. Fakat sehir/touring bisikleti ile karistirmayin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kıvanc Arısoy
@suat akman
öncelikle yorumunuz için teşekkürler
tamda böyle bir kullanım düşünüyorum :''her zeminde sehirici ulasim ve arasira gezi bisikleti'' hafif bozuk zemin arazi gezileri patika tarzı yani 26'
bisiklet tavsiyenize gelince benim de mosso yada sedona 721 sıfır almak vardı ama kısmet deilmiş araştırmamın başında olduğu gibi (ikinci ellere bakarak bütce arttırıp sıfıra yonelmiştim ) şahsi sebeplerden dolayı 2-3 gün önce butce azalttım ve aksesuarsız 500-600 tl(2.el) ye düşürdüm .

bitane buldum carraro 419 grunge 1 senelik temiz (fotoraf koymuyorum deşifre etmemek için yoksa gören görmüştür :D)
Fiyat:uygun :)
değişenler:
Lastik 26X1.50 schwalbe marathon kevlar (bu lastikler çok kafama yattı gerçekten kaliteliler 300 km anca görmüş ,zaten önümüzdeki 6 7 ay boyunca patika tarzı zorlu geziler düşünmüyorum bu lastiklerle şehir içi kondüsyon arttırma düşüncesindeyim)
V-FREN ALLOY ön arka baradine üç renk papuç (bir tek kafama takılan bu papuçlar ,bunlardan iyi diye bahsediliyor benim bilgim yok ,tek istediğim yamurda gıcır gıcır ötmesin ki sahibi ötmüyor diyor )bu endişem hep hdfren bakmamdan sanırım sorun olmaz inş.
fren papuçların takıldığı kollar c star ?
standart özlk:
KADRO : ALLOY 15,5
MAŞA : SUNTOUR 26
JANT + JANT TELLERİ : CARRARO CROSS
İÇ + DIŞ LASTİKLER : CST-26X1.95 53-559 SİYAH
VİTES KOLU : SHIMANO ASTEF51
ÖN VİTES DEĞİŞTİRİCİ : SHIMANO AFDTX50L6
ARKA VİTES DEĞİŞTİRİCİ : SHIMANO ACERA ARDM360SGSL
PEDAL ÇARKI : SHIMANO FC-M171 42X34X24
ZENCİR : KMC
ARKA VİTES ÇARKI : SHIMANO ACSHG308132P 8-VİTES 11-32
ÖN + ARKA HAZNELER : ALLOY QR SİYAH 32H
SELE : SELLE ROYAL 8549 MACH
SELE BORUSU : ALLOY DIA:31.6mm CARRARO
PEDAL : SP-931S
GİDON + GİDON BOĞAZI : MTB-AL-SEMIRISED OS CARRARO
ELCEKLER : MTB-AL-H/S OS CARRARO
FREN : V-FREN ALLOY
ORTA YATAK : MONOBLOK
AKSESUAR :
AĞIRLIK ( KG ) : 13.90 ( schwalbe lastiklerle 13 altına düşmüştür diye tahmin ediyorum )

bisiklet hakkındaki görüşlerinizide belirtebilirsiniz satılmazsa istanbula döndüğümde (büt haftası gurbetteyiz :D) alıcam inş .
bendeyken çekilmiş fotoları yüklemek nasip olur inş :)
 
26 yerine 29 kullanmanın daha doğru olduğunu gösteren ya da ispatlayan, son 50 yılda elde edilen bir bilgi olduğunu sanmıyorum. O halde nasıl oldu da 29 yönünde tercihler değişmeye, hatta dağ bisikletinde 29 jant standart olmaya başladı ? Bence göreceli olarak jantların çok daha sağlam yapılabilmesi, sporcuların çok daha güçlü olması diye tahmin edebiliyorum. Bu tahmini yanlışlayan bilgileri gerekçeleri öğrenmek isterim.
 
bütün fikirlerin göreceli, öznel olduğu çıktı artık bu konuda benim kanaatim
ortak görüş : kullanıcının istek beklentisine göre jant ebadı değişir diyorum .hiçbir yanlışlama yalanlama söz konusu değildir, tamamen şahsi bi karar ;kullanılıcak tarza mekana şartlara göre değişir ...
 
Geri